Jump to content
IGNORERAD

Utegångsförbud över hela Thailand från 22:00 till 05:00


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • måne

    9

  • leifen

    8

  • Scandinaviancorner

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Kuppmakare har ju vanligtvis en hel del att dölja.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

 

Snart börjar de väl mata krokodilerna, igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är Thaksin folkvald?

Hej

 

Var i mitt inlägg läste du in att Thaksin skulle vara folkvald, det har han inte varit sedan militärkuppen 2006 och landsflykten.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snart börjar de väl mata krokodilerna, igen.

Hej

 

När dom mörka krafterna tar över makten i ett land med vapen i hand och stänger ned medierna kan i princip vad som helst inträffa, detta har väl historien lärt oss?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Var i mitt inlägg läste du in att Thaksin skulle vara folkvald, det har han inte varit sedan militärkuppen 2006 och landsflykten.

 

Mvh isan Lover

Om han inte är det hur kan han då styra landet som han gör.Han är en brottsling på rymmen och den hyllar du.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om han inte är det hur kan han då styra landet som han gör.Han är en brottsling på rymmen och den hyllar du.

Hej

 

Jag hyllar demokratin och folkets rätt att välja sin egna regeringar.

 

Andra hyllar att militären har kuppat och befriat landet ifrån demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hyllar demokratin och folkets rätt att välja sin egna regeringar.

 

Andra hyllar att militären har kuppat och befriat landet ifrån demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Var det svar på min fråga?En inoljad ål är inte slirigare än dig.Du är tragisk i dina försök att försvara takki  :not_i:  :y14:  Och kom nu inte med att du försvarar demokratin för det vet du helt klart inte vad det är.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag hyllar demokratin och folkets rätt att välja sin egna regeringar.

 

Andra hyllar att militären har kuppat och befriat landet ifrån demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Vilka hyllar att militären har kuppat?

 

Vilka vill inte ha demokrati?

 

Jag har missat det bland alla inlägg

 

Inga floskler tack.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

man får väl hoppas att militären har lärt sig lite av tidigare kupper/kuppförsök och inte skjuter mot sina landsmän

vilket jag tror och hoppas på.

 

tycker att denna tillfälliga lösning är bättre än  dödläget med provokatörer på båda sidor

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

 

När dom mörka krafterna tar över makten i ett land med vapen i hand och stänger ned medierna kan i princip vad som helst inträffa, detta har väl historien lärt oss?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Odemokratiska krafterna, om jag får be

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är du på en bar klockan 22 så måste du stanna i baren till 05 innan du kan åka hem?

 

Vill minnas att jag hört berättelser om det legendariska Thermae åren 77-79 då det rådde utegångsförbud i Bangkok/Thailand. Var du på plats innan 22 var det bara att dricka och festa till 05 innan du kunde åka hem...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är du på en bar klockan 22 så måste du stanna i baren till 05 innan du kan åka hem?

 

Vill minnas att jag hört berättelser om det legendariska Thermae åren 77-79 då det rådde utegångsförbud i Bangkok/Thailand. Var du på plats innan 22 var det bara att dricka och festa till 05 innan du kunde åka hem...

Det gick det att göra i mitten på 90-talet oxå  :17:  :ahh:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

-92 så va Thermae öppet de första nätterna innan det vart utegångsförbud, då va det några puckade engelsmän som stod o skrek typ " ner med Suchinda vilket iofs va "rätt..   

 

  men dom bröt mot en av de oskrivna reglerna att inte blanda sig i inhemsk politik offentligt..

 

ena Servitören tillika polissergant "Pomm poi  eller Pöei som han heter va duktigt lack på dom

 

ett par dagar in i "kuppen så stängde t o m Thermae och det vart ombytta roller för en del, "kyparen Pomm poi vart påtvingad sin polisuniform och den vanliga polisen va klädd i civilt.

 

gatorna ekade tomma, jag fick köra en polare som heter Levi Davidsons feta HD på tomma gator, satan så gött det lät ;)

 

sen att det försvann flera hundra pers va väl mindre lustigt..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så är du på en bar klockan 22 så måste du stanna i baren till 05 innan du kan åka hem?

 

Vill minnas att jag hört berättelser om det legendariska Thermae åren 77-79 då det rådde utegångsförbud i Bangkok/Thailand. Var du på plats innan 22 var det bara att dricka och festa till 05 innan du kunde åka hem...

1976 var det utegångs förbud mellan 01.00 och 05.00

Link to comment
Dela på andra sajter

MEN FOR HELVETE INTE EN TRAD TILL MED SAMMA JAVLA UPPRAPANDE AV VEM OM AR OCH INTE, HAR NI INTE TRADAR NOG TILL DET< JAVLA SPAMMARE.

Aven om det som vanligt svavar ut i kringvarlden kan val denna enda trad fa vara informativ om just utegangsforbutet, inte vilken javla farg vissa har pa trojorna,

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

MEN FOR HELVETE INTE EN TRAD TILL MED SAMMA JAVLA UPPRAPANDE AV VEM OM AR OCH INTE, HAR NI INTE TRADAR NOG TILL DET< JAVLA SPAMMARE.

Aven om det som vanligt svavar ut i kringvarlden kan val denna enda trad fa vara informativ om just utegangsforbutet, inte vilken javla farg vissa har pa trojorna,

 

 

Ni? ??? Tycker nog att herrn själv spammat på en del i vissa trådar, men så var det ju det där med självrannsakan  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

MEN FOR HELVETE INTE EN TRAD TILL MED SAMMA JAVLA UPPRAPANDE AV VEM OM AR OCH INTE, HAR NI INTE TRADAR NOG TILL DET< JAVLA SPAMMARE.

Aven om det som vanligt svavar ut i kringvarlden kan val denna enda trad fa vara informativ om just utegangsforbutet, inte vilken javla farg vissa har pa trojorna,

 

Och du har som vanligt svårt att blanda olika ämnen i samma tråd.

 

Är det för att du är en kontrollfreak eller bara har lite svårt för att följa med i olika tankegångar?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni? ??? Tycker nog att herrn själv spammat på en del i vissa trådar, men så var det ju det där med självrannsakan  :thumbsup:

Japp, aven jag, men jag behover inte 6-7 tradar med samma innehall for det, Il mot resten, eller resten forresten, 2-3 offensiva och nagra hangarounds, berikar det ditt liv pa forumet sa ar det bara en kvittens pa hur olika vi tycker, jag tror, eller nastan ar saker pa att det racker med de tidigare for att alla ska ha fattat ved de bada sidorna star, nyheterna dranks ju i varenda trad, och inte bara av en falang utan bada sidor ar lika goda kalsupare darvidlag!

Eftersom den har traden startade med bra information, i god kamratlig anda, ar det rent forjavligt att den ocksa blivit en pingpongtrad, tror tamefan fejan ar battre an MPR om man ska fa nagra nyheter och sa ska det val inte vara i ett kvalitetsforum?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du har som vanligt svårt att blanda olika ämnen i samma tråd.

 

Är det för att du är en kontrollfreak eller bara har lite svårt för att följa med i olika tankegångar?

 

BTT

Att du har svart med lasforstaelse har du ju bevisat forut, hur manga tradar tycker du ar normalt for politiktjafs som hela tiden avhandlar samma sak?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du har svart med lasforstaelse har du ju bevisat forut, hur manga tradar tycker du ar normalt for politiktjafs som hela tiden avhandlar samma sak?

 

 

Verkar som herrn spammar runt i alla trådar och skäller. Gå ut och ta lite frisk luft, vetja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Japp, aven jag, men jag behover inte 6-7 tradar med samma innehall for det, Il mot resten, eller resten forresten, 2-3 offensiva och nagra hangarounds, berikar det ditt liv pa forumet sa ar det bara en kvittens pa hur olika vi tycker, jag tror, eller nastan ar saker pa att det racker med de tidigare for att alla ska ha fattat ved de bada sidorna star, nyheterna dranks ju i varenda trad, och inte bara av en falang utan bada sidor ar lika goda kalsupare darvidlag!

Eftersom den har traden startade med bra information, i god kamratlig anda, ar det rent forjavligt att den ocksa blivit en pingpongtrad, tror tamefan fejan ar battre an MPR om man ska fa nagra nyheter och sa ska det val inte vara i ett kvalitetsforum?

 

Vad som iallafall inte berikar mitt liv är pompösa gamla surgubbar som ska gapa med versaler i skenhelighetens namn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som iallafall inte berikar mitt liv är pompösa gamla surgubbar som ska gapa med versaler i skenhelighetens namn. 

Och vad som inte berikar mitt ar de som inte har battre omdomme an att fastna i eget omdomme!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

beerchang$

Den här upptrappningen kom oväntat, från att igår tagit över säkerheten och föst ihop de olika kombattanterna vid förhandlingsbordet till att idag avsätta den tillförordnade regeringen och införa nattligt utegångsförbud. Jag kan just nu bara se två orsaker till denna plötsliga utveckling:

 

1: Thaksin har tryckt på "Selfdestruct Thailand" knappen efter skypemötet och voteringen i Hong Kong igår och militären vill förekomma hans armés attack.

 

2: Det onämnbara har inträffat och det är "Brace for impact" som gäller för armén när beskedt blir offentligt.

 

Ska ringa runt till lite folk...

be tydligt större än att allt bara handlar om thaksin, så många mer involverade i detta spel bakom stängda dörrar.

även thaksen har en övermakt. och bakom finns det gula och röda som ändå jobbar tillsammans i hemlighet så länge det tjänas massa dollar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och vad som inte berikar mitt ar de som inte har battre omdomme an att fastna i eget omdomme!

Du menar som du själv har gjort nu när du spammar den här tråden också bara för att du ska ha sista ordet :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...