Jump to content
IGNORERAD

Utegångsförbud över hela Thailand från 22:00 till 05:00


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det fick jag av en lärarinna som jobbar i Bangkok, men som bor i Korat.

Hon berättade det via Skype för någon timma sen.

 

Det blir en långhelg för henne och hon skulle hem till Korat tidigt i morgon.

Hur fan ska man kunna fa en riktig uppgift om sadant nar dom stanger ner TV:n TIT !

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 115
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • måne

    9

  • leifen

    8

  • Scandinaviancorner

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur fan ska man kunna fa en riktig uppgift om sadant nar dom stanger ner TV:n TIT !

Jag är frilansare och är på transferlistan och har därför dagliga kontakter med värkligheten via Skype och mina framtida dejtar :crazy:  :crazy:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är frilansare och är på transferlistan och har därför dagliga kontakter med värkligheten via Skype och mina framtida dejtar :crazy:  :crazy:

HaHa, finns fordelar inte ens du hade raknat med, nu har det kommit officiellt pa militar TV att skolorna ar stangda, ska oppna pa mandag igen om inget annat sags!

 

Konstigt, vore val battre att ha koll pa slynglarna, nu blir man ju tvungen att vara dagispappa hela dagen, ska bli kul, harhittat ett nytt aventyrsbad nan mil harifran, ska testas!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

och ge alla skolbarn ledigt i morgon.

Man kan ju tro att kungen har gått bort med alla dessa åtgärder.

 

Bara att avvakta

 

Eftersom varenda politiker, inklusive Abhisit, Chalerm med söner, ca 20 demokrater blivet arresterade(nåja detained, någon annan kanske kan översätta) så undrar jag om inte vi får en för Thailand chockartad nyhet rätt snart.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

och ge alla skolbarn ledigt i morgon.

Man kan ju tro att kungen har gått bort med alla dessa åtgärder.

 

Bara att avvakta

Håller med dig till 100%. Och alla trupp förflytningar kan ju tyda på det. Man vill ha läget under kontroll och stablitet när man släpper det tragiska meddelandet. Om han har gått bort ska han brännas snart enligt Budismen.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom varenda politiker, inklusive Abhisit, Chalerm med söner, ca 20 demokrater blivet arresterade(nåja detained, någon annan kanske kan översätta) så undrar jag om inte vi får en för Thailand chockartad nyhet rätt snart.

Har den känslan ocksa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tjejen hörde att skolorna skall vara stängda 23-25 maj (3 dagar)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

När jag var i Bangkok 1976 var det utegångsförbud från 01.00 till 05.00

Då va jag 2 år gammal :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har några frågor.

Om man har flygbiljett utan avbeställningsskydd, finns det något läge där man ändå kan få tillbaka pengarna? Tex om UD avråder?

Har ni tips på någon pålitlig och sansad sida där det görs seriösa bedömningar huruvida det är lämpligt att som turist besöka Thailand?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har några frågor.

Om man har flygbiljett utan avbeställningsskydd, finns det något läge där man ändå kan få tillbaka pengarna? Tex om UD avråder?

Har ni tips på någon pålitlig och sansad sida där det görs seriösa bedömningar huruvida det är lämpligt att som turist besöka Thailand?

Tack på förhand!

Militären sa väl under tevesändningen att utlänningar hade skydd av militären och inte behövde vara oroliga...

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejen hörde att skolorna skall vara stängda 23-25 maj (3 dagar)

Nu är ju 24-25 maj en lördag och söndag och få elever går dessa dagar, men i morgon blir fri.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu är ju 24-25 maj en lördag och söndag och få elever går dessa dagar, men i morgon blir fri.

 

Finns en hel del skolor öppna på lördagar också

 

Tjejens kompis dotters skola bl.a

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

jag var ute på promenad nyss. gick ner mot soi buakhao, det mesta är släckt och stängt. var en del moppekök igång och några hotelllobbys där man kunde få sej en bira.

men inget folk, väldigt tomt överallt. tog en trevlig massage på soi honey, same same. :-)  inte mkt folk ute öht, dom flesta verkar respektera vad som hänt. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag är frilansare och är på transferlistan och har därför dagliga kontakter med värkligheten via Skype och mina framtida dejtar :crazy:  :crazy:

En Clirre wanna be alltså ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här upptrappningen kom oväntat, från att igår tagit över säkerheten och föst ihop de olika kombattanterna vid förhandlingsbordet till att idag avsätta den tillförordnade regeringen och införa nattligt utegångsförbud. Jag kan just nu bara se två orsaker till denna plötsliga utveckling:

 

1: Thaksin har tryckt på "Selfdestruct Thailand" knappen efter skypemötet och voteringen i Hong Kong igår och militären vill förekomma hans armés attack.

 

2: Det onämnbara har inträffat och det är "Brace for impact" som gäller för armén när beskedt blir offentligt.

 

Ska ringa runt till lite folk...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

De kanske vill dölja ngt,ryktas om ett tiotal döda rödskjortor..

Hej

 

Kuppmakare har ju vanligtvis en hel del att dölja.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

mussemannen

Var hittar ni informationen om skolan?

Pratade med en lärare innan i Khon kaen trakten han fick ett samtal tidigare idag där dom berättade att skolorna ska ha stängt i morgon

Ändrades av mussemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kuppmakare har ju vanligtvis en hel del att dölja.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Dom kanske vet lite mer än du.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom kanske vet lite mer än du.

Hej

 

Garanterat eftersom det är dom själva som styr nu efter kuppen.

 

Och det är ju så en minoritet av gula i Thailand och på forumet vill ha det, men själv tillhör jag den majoritet i och utanför Thailand som föredrar demokrati och folkvalda regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Garanterat eftersom det är dom själva som styr nu efter kuppen.

 

Och det är ju så en minoritet av gula i Thailand och på forumet vill ha det, men själv tillhör jag den majoritet i och utanför Thailand som föredrar demokrati och folkvalda regeringar.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Är Thaksin folkvald?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...