Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Hej

 

Om du läser vad jag skrev så står det "uppskattningsvis".

 

Eftersom det var gula som genomförde "shut down Bangkok", stängde av broar och gator, attackerade, vandaliserade och ockuperade statliga byggnader och myndigheter, överföll och trängde in i TV stationer för att hindra nyhetssändningar, sköt på polis och allmänhet (inte minst då popcorn skytten), 2500 betalda och beväpnade säkerhetsvakter som kidnappade och torterade misstänkta politiska motståndare, m.m allt detta pågick i 6 månader.

 

Dessutom hindrade PDRC andra partiers kandidater att registrera sig inför det kommande valet, gjorde inbrott för att stjäla valsedlar och hindra att nya kunde tryckas, med våld och hot stängde ned vallokaler på valdagen, samt med våld försökte hindra befolkningen att rösta på valdagen, mm. 

 

Allt detta borde rimligtvis ha resulterat i 1000 kanske t.o.m 10 000 tals förhör och arresteringar, men det kan ju vara så enkelt att dessa förövare hade fel färg (gul) och t.o.m samarbetade med kuppmakarna.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, mycket intressanta fakta.

Popcornskytten sköt mot polis och allmänhet?  Det rapporterades att han sköt mot attackerande rödskjortor i tidningarna. Det är väl dock inte helt otroligt att några av dessa skulle varit poliser. Du har förstås information i ärendet att dela med dig av?

 

2500 betalda vakter. Lite överaskande att just du sitter på den sortens information. Har du tillgång till deras lönerullor? 

 

Att PDRC skulle ha stulit valsedlar har du ju tidigare hävdat. Det har ju dock påvisats att så inte var fallet. Du verkar ha lite svårt att ta till dig fakta? Svårt för det där med länkar kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hm, mycket intressanta fakta.

Popcornskytten sköt mot polis och allmänhet?  Det rapporterades att han sköt mot attackerande rödskjortor i tidningarna. Det är väl dock inte helt otroligt att några av dessa skulle varit poliser. Du har förstås information i ärendet att dela med dig av?

 

2500 betalda vakter. Lite överaskande att just du sitter på den sortens information. Har du tillgång till deras lönerullor? 

 

Att PDRC skulle ha stulit valsedlar har du ju tidigare hävdat. Det har ju dock påvisats att så inte var fallet. Du verkar ha lite svårt att ta till dig fakta? Svårt för det där med länkar kanske?

Hej

 

Det har inte påvisats någonting av det du väljer att se i dina gula glasögon, som tur är finns det ju media att få information ifrån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är inte alls konstigt att nästan bara röda och akademiker, mediefolk , författare och aktivister som förespråkar demokrati arresteras eftersom både "shut down Bangkok" och militärkuppen gick ut på att avsätta en folkvald regering, införa diktatur och krossa all opposition.

Att ens tro att röda som inte ens fanns i staden i någon större omfattning skulle ha begått mer brott än dom gula under dom 6 månader som PDRC, Gula och Demokrater belägrade, våldförde och försökte stänga ned alla statliga institutitoner och myndigheter i Bangkok tyder på en total avsaknad av kontakt med verkligheten.

När röda genomför aktioner och belägringar begår dom bevisligen brott men att påstå att röda bär skulden för dom brott som gula aktivister begår i sina egna aktioner är så långt ifrån verkligheten att det knappast ens värt att bemöta.

Med vänlig hälsning isan lover

Nu är det ju knappast några akademiker som sköt ihjäl barnen i trat.

Man har för övrigt erkänt.

Det var väl rödskjortor i pathum thani som arresterades tillsammans av flera av dom vapen som användes i dåd mot demonstranterna.

Så nog har man genom polisens försorg i flera fall knutit flera rödskjortor till dessa dåd.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det har inte påvisats någonting av det du väljer att se i dina gula glasögon, som tur är finns det ju media att få information ifrån.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Som vanligt ett ohövligt svar utan hänvisningar.  Själv gav jag ju en länk som klart och tydligt visade hur det låg till. Vad var det i den du inte förstod? Varför inte lägga fram källor och reda fakta istället för dessa ständiga ynkliga personangrepp i stil med "gula glasögon" etc. 

 

Berätta istället hur det kommer sig att du "känner till" att PDRC hade 2500 betalda vakter. Vederlägg gärna mitt påstående att PDRC inte var inblandat, men gör det i så fall på ett hederligt och rakryggat sätt.

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Om allt skedde utan de röda (din beskrivning) i city varför då detta våld?

enl dig ? de gula var ju enl dig utan motståndare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt IL var allt våld som drabbade demonstranterna orsakat av dom själva

 

Att dom dog och skadades vara bara ren klantighet från dom själva

 

Dom kastade sig på egna bomber, slängde sig framför varandras vapen och under varandras fordon ! :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt IL var allt våld som drabbade demonstranterna orsakat av dom själva

 

Att dom dog och skadades vara bara ren klantighet från dom själva

 

Dom kastade sig på egna bomber, slängde sig framför varandras vapen och under varandras fordon ! :whistle:

Ja dessa gula kräk. Begå självmord för att få dom stackars rödskjortorna att komma i dålig dager..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Som vanligt ett ohövligt svar utan hänvisningar.  Själv gav jag ju en länk som klart och tydligt visade hur det låg till. Vad var det i den du inte förstod? Varför inte lägga fram källor och reda fakta istället för dessa ständiga ynkliga personangrepp i stil med "gula glasögon" etc. 

 

Berätta istället hur det kommer sig att du "känner till" att PDRC hade 2500 betalda vakter. Vederlägg gärna mitt påstående att PDRC inte var inblandat, men gör det i så fall på ett hederligt och rakryggat sätt.

Hej

 

Jag kan inte ge något annat svar p.g.a att du vägrar ta till dig fakta som dom Thailändska medierna går ut med, just antalet vakter var det väl Suthep själv som gick ut med i både TV och tidningar, mig veterligen har dessa uppgifter redan länkats till i dom trådar du själv har varit aktiv i, men det är ju i.o.f.s inte så ovanligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kan inte ge något annat svar p.g.a att du vägrar ta till dig fakta som dom Thailändska medierna går ut med, just antalet vakter var det väl Suthep själv som gick ut med i både TV och tidningar, mig veterligen har dessa uppgifter redan länkats till i dom trådar du själv har varit aktiv i, men det är ju i.o.f.s inte så ovanligt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Hm, det är mycket möjligt att du kan ha rätt. Dock har du ju blivit beslagen med lögn så många gånger så det är lite svårt att ta dina uppgifter på allvar när du inte vill lägga fram källhänvisningar,

 

Detta är t.ex en länk som visar att PDRC inte ägnade sig åt att stjäla valsedlar:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/700960-anti-election-protesters-intercept-ballots-at-laksi/

 

Inte så svårt. Varför inte själv pröva på det? Att dessutom hålla en viss distans mellan sak och person kan du ju också fundera lite över. Alla som inte tycker att det är ok med korruption etc behöver ju nödvändigtvis inte vara gula eller diktaturvänner. Eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hm, det är mycket möjligt att du kan ha rätt. Dock har du ju blivit beslagen med lögn så många gånger så det är lite svårt att ta dina uppgifter på allvar när du inte vill lägga fram källhänvisningar,

 

Detta är t.ex en länk som visar att PDRC inte ägnade sig åt att stjäla valsedlar:

http://www.thaivisa.com/forum/topic/700960-anti-election-protesters-intercept-ballots-at-laksi/

 

Inte så svårt. Varför inte själv pröva på det? Att dessutom hålla en viss distans mellan sak och person kan du ju också fundera lite över. Alla som inte tycker att det är ok med korruption etc behöver ju nödvändigtvis inte vara gula eller diktaturvänner. Eller hur?

Hej

 

Om du vore det minsta ärlig skulle du erkänna att jag ytterst få gånger i förhållande till hur mycket jag skriver har begått några misstag och då har det oftast rört sig om missuppfattning, taskigt minne eller förväxling och absolut inget försök att lura någon.

 

Lyckas du få detta till att jag har "blivit beslagen med lögn så många gånger så det är lite svårt att ta dina uppgifter på allvar" är du själv inget annat än en lögnare, alternativt så räknar du alla tillfällen när en sån som MaiChai påstår att jag ljuger men det beror naturligtvis på att det jag säger är sant, stör hans gula bild av verkligheten och på så vis blir lite jobbigt för honom. 

 

Skulle man gå tillbaka i MPR.s historia skulle jag nog våga påstå att jag har avslöjat betydligt mer lögnare och lögner än jag har medverkat till själv på något sätt.

 

Att ständigt be om källhänvisning till artiklar, nyheter och annat som har haft egna trådar eller varit uppe i andra trådar är inte trovärdigt om man själv har varit i högsta grad aktiv i dom, jag ser det mer som ett försök att orsaka merarbete för den man diskuterar med eller som ett försök att ifrågasätta sanningshalten av redan offentliga och kända uppgifter.

 

Jag förväntar mig inget ärligt eller seriöst svar ifrån din sida men jag vill ändå svara på ett ärligt sätt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om du vore det minsta ärlig skulle du erkänna att jag ytterst få gånger i förhållande till hur mycket jag skriver har begått några misstag och då har det oftast rört sig om missuppfattning, taskigt minne eller förväxling och absolut inget försök att lura någon.

 

Lyckas du få detta till att jag har "blivit beslagen med lögn så många gånger så det är lite svårt att ta dina uppgifter på allvar" är du själv inget annat än en lögnare, alternativt så räknar du alla tillfällen när en sån som MaiChai påstår att jag ljuger men det beror naturligtvis på att det jag säger är sant, stör hans gula bild av verkligheten och på så vis blir lite jobbigt för honom. 

 

Skulle man gå tillbaka i MPR.s historia skulle jag nog våga påstå att jag har avslöjat betydligt mer lögnare och lögner än jag har medverkat till själv på något sätt.

 

Att ständigt be om källhänvisning till artiklar, nyheter och annat som har haft egna trådar eller varit uppe i andra trådar är inte trovärdigt om man själv har varit i högsta grad aktiv i dom, jag ser det mer som ett försök att orsaka merarbete för den man diskuterar med eller som ett försök att ifrågasätta sanningshalten av redan offentliga och kända uppgifter.

 

Jag förväntar mig inget ärligt eller seriöst svar ifrån din sida men jag vill ändå svara på ett ärligt sätt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, inga källhänvisningar alltså ifrån din sida. Vissa skulle nog påstå att din trovärdighet inte riktigt förbättrades. Antar att mindre vetande kan få för sig att du inte kan backa upp dina fascinerande fakta med källor? Somliga kanske rent av kan få för sig att du hittar på dom själv? Men så kan väl ändå inte vara fallet? Lite trist att folk skall vara så konventionella i sin uppfattning om hur faktahänvisning skall gå till. Att dom dessutom kallar dina små kreativa alternativa varianter på sanning för lögn är ju faktiskt ganska torftigt och bevisar verkligen hur enkelspåriga folk i allmänhet är. Antar att folk inte förstår att sedvanlig debattkultur som gäller för alla andra inte gäller för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, inga källhänvisningar alltså ifrån din sida. Vissa skulle nog påstå att din trovärdighet inte riktigt förbättrades. Antar att mindre vetande kan få för sig att du inte kan backa upp dina fascinerande fakta med källor? Somliga kanske rent av kan få för sig att du hittar på dom själv? Men så kan väl ändå inte vara fallet? Lite trist att folk skall vara så konventionella i sin uppfattning om hur faktahänvisning skall gå till. Att dom dessutom kallar dina små kreativa alternativa varianter på sanning för lögn är ju faktiskt ganska torftigt och bevisar verkligen hur enkelspåriga folk i allmänhet är. Antar att folk inte förstår att sedvanlig debattkultur som gäller för alla andra inte gäller för dig.

Hej

 

Att begära källanvisningar till sådant som det redan finns källanvisningar till på forumet är inte vare sig seriöst eller trovärdigt, än mindre om man själv har deltagit i tråden och flitigt gått i svaromål på nämnda artikel eller statistik, har du eller andra dåligt minne så googla själva eller sök på MPR. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, inga källhänvisningar alltså ifrån din sida. Vissa skulle nog påstå att din trovärdighet inte riktigt förbättrades. Antar att mindre vetande kan få för sig att du inte kan backa upp dina fascinerande fakta med källor? Somliga kanske rent av kan få för sig att du hittar på dom själv? Men så kan väl ändå inte vara fallet? Lite trist att folk skall vara så konventionella i sin uppfattning om hur faktahänvisning skall gå till. Att dom dessutom kallar dina små kreativa alternativa varianter på sanning för lögn är ju faktiskt ganska torftigt och bevisar verkligen hur enkelspåriga folk i allmänhet är. Antar att folk inte förstår att sedvanlig debattkultur som gäller för alla andra inte gäller för dig.

Hej

 

Är du ett troll eller intagen någonstans ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att begära källanvisningar till sådant som det redan finns källanvisningar till på forumet är inte vare sig seriöst eller trovärdigt, än mindre om man själv har deltagit i tråden och flitigt gått i svaromål på nämnda artikel eller statistik, har du eller andra dåligt minne så googla själva eller sök på MPR. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hör det inte till vanlig hederlig hyfs att backa upp sina påståenden med en länk eller två ?

 

Speciellt om andra påstår att du ljuger

 

Att i det läget INTE backa upp sina påståenden med fakta är mer att ge uttryck för att man just ljuger !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vore det minsta ärlig skulle du erkänna att jag ytterst få gånger i förhållande till hur mycket jag skriver har begått några misstag
Kallas storhetsvansinne har jag för mig. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är du ett troll eller intagen någonstans ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ok, jag efterlyser fakta och källhänvisningar och är således ett troll eller psyksjuk. Listan över mina mindre sympatiska drag blir längre och längre. Fast min hund tycker om mig. (Eller gjorde i alla fall när jag hade en.) På något sätt antar jag att jag borde bli upprörd men jag orkar faktiskt inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, jag efterlyser fakta och källhänvisningar och är således ett troll eller psyksjuk. Listan över mina mindre sympatiska drag blir längre och längre. Fast min hund tycker om mig. (Eller gjorde i alla fall när jag hade en.) På något sätt antar jag att jag borde bli upprörd men jag orkar faktiskt inte.

Han börjar få panik,överbevisad gång efter annan.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att begära källanvisningar till sådant som det redan finns källanvisningar till på forumet är inte vare sig seriöst eller trovärdigt, än mindre om man själv har deltagit i tråden och flitigt gått i svaromål på nämnda artikel eller statistik, har du eller andra dåligt minne så googla själva eller sök på MPR.

Med vänlig hälsning isan lover

Och av någon förunderlig anledning så är du ensam om att minnas saker som skrivits. Varav alla andra samstämmiga minns det på annat sätt.

Blir något konstigt när flertalet inte delar din uppfattning om verkligheten så ska alla dessa personer vara lögnare. Det är fantastiskt.

Inte för att det styrker din trovärdighet. Men dock ett intressant sätt att se på verkligheten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Lyckas du få detta till att jag har "blivit beslagen med lögn så många gånger så det är lite svårt att ta dina uppgifter på allvar" är du själv inget annat än en lögnare, alternativt så räknar du alla tillfällen när en sån som MaiChai påstår att jag ljuger men det beror naturligtvis på att det jag säger är sant, stör hans gula bild av verkligheten och på så vis blir lite jobbigt för honom. 

 

 

Jag påstår inte att du ljuger, jag bevisar att du ljuger-det är skillnaden mellan dig och mig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstår inte att du ljuger, jag bevisar att du ljuger-det är skillnaden mellan dig och mig.

Perfekt formulerat! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstår inte att du ljuger, jag bevisar att du ljuger-det är skillnaden mellan dig och mig.

 

 

ÅLar är hala!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hör det inte till vanlig hederlig hyfs att backa upp sina påståenden med en länk eller två ?

 

Speciellt om andra påstår att du ljuger

 

Att i det läget INTE backa upp sina påståenden med fakta är mer att ge uttryck för att man just ljuger !

Hej

 

Om källanvisning redan fanns första gången som artikeln eller nyheten presenterades på forumet anser jag inte att den behöver länkas till varje gång man diskuterar den.

 

Har vissa medlemmar ett selektivt eller helt enkelt bara ett dåligt minne så är det något dom jobba med och åtgärda själva.

 

Det är inte svårt att söka information om man verkligen vill ha den, pröva en gång får du se.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag påstår inte att du ljuger, jag bevisar att du ljuger-det är skillnaden mellan dig och mig.

Hej

 

Det är bara det att om du påstått detta ca 50 gånger så har du haft rätt några få gånger.

 

Själv har jag inför öppen ridå avslöjat dig själv med åtskilliga fler lögner.

 

I själva verket är det väl så att allt som inte stämmer med din gula verklighet är lögn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är bara det att om du påstått detta ca 50 gånger så har du haft rätt några få gånger.

Själv har jag inför öppen ridå avslöjat dig själv med åtskilliga fler lögner.

I själva verket är det väl så att allt som inte stämmer med din gula verklighet är lögn.

Med vänlig hälsning isan lover

Själv läser jag frekvent i trådarna. Och har hittills inte läst nånsin att du kunnat påvisa att MaiChai ljuger någonsin!

Du kanske kan ta fram något av dom meddelanden där du gör så?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Om källanvisning redan fanns första gången som artikeln eller nyheten presenterades på forumet anser jag inte att den behöver länkas till varje gång man diskuterar den.

 

Har vissa medlemmar ett selektivt eller helt enkelt bara ett dåligt minne så är det något dom jobba med och åtgärda själva.

 

Det är inte svårt att söka information om man verkligen vill ha den, pröva en gång får du se.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hur kan du veta det som uppenbarligen aldrig själv gör det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...