Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas de tre skälens verkliga innebörd har försvunnit i översättningen. Om inte så är det verkligen skrämmande och värre än jag trodde.

Någon reporter måste ha använt Google Translate. ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte denna kupp är som förra gången.

 

Gissar på en relativt långsam övergång ifrån militärstyre till nytt demokratiförsök (nytt val) inom 18 månader.

Jag är optimist och tror det faktiskt behövs och möjligen kan bli bättre efter det, förutsatt att militären lyckas betala risbönderna för deras ris, vilket "den förra" regeringen totalt misslyckades med och stoppade fickorna fulla med pengar istället. Om risbönderna kan betalas är Thaksins styre helt slut.

 

Resultat efter detta militärstyre gissar jag resulterar i att militären har samma position kraftmässigt, men politikerna mister en ytterst liten del rent teoretiskt.

Så om jag har rätt, går Thailand tillbaka till runt 1999 och startar om på ny, bättre kula, med förhoppningsvis lite klokare politiker.

 

Men som sagt, jag är en optimist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom det lite siffror om bönderna som ej fått betalt.

IL sa att dom flesta fått betalt.

Det är 800 000 bönder som ej fått betalt man har nu avsatt 92 miljarder bath för detta. Utbetalningarna börjar i morgon.

http://m.bangkokpost.com/latestnews/411687

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18950552.ab

 

Yingluck är släppt, det står dock inget om att hon belagts med något reseförbud?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, det löser sig.

 

1 Tänk bara gott , 2 Prata bara gott , 3 Gör bara gott...

Forstar nar rajraj Fans,trakaserar nya medlemmar,Typ...

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18950552.ab

Yingluck är släppt, det står dock inget om att hon belagts med något reseförbud?

När jag berättade det för frun vart svaret, varför det?

Dom har släppt henne hon har fått åka hem svarade jag.

Varför det svarade frun igen. Hon har ju utfört brott då ska dom inte släppa henne.

Att tillägga är att min fru var mycket PRO Thaksin för några år sedan. Och är idag helt emot honom och det han står för.

Vill minnas att det startade med att han för några år sedan satt i tv med Hun Sen och talade illa om Thailand. I samband med striden om templet.

Vilket hade en utlösande faktor.

Att hennes syster var 1 av 800 000 bönder som ej fick fick betalt. Gjorde ju knappast hennes förhållande till T bättre.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag berättade det för frun vart svaret, varför det?

Dom har släppt henne hon har fått åka hem svarade jag.

Varför det svarade frun igen. Hon har ju utfört brott då ska dom inte släppa henne.

Att tillägga är att min fru var mycket PRO Thaksin för några år sedan. Och är idag helt emot honom och det han står för.

Vill minnas att det startade med att han för några år sedan satt i tv med Hun Sen och talade illa om Thailand. I samband med striden om templet.

Vilket hade en utlösande faktor.

Att hennes syster var 1 av 800 000 bönder som ej fick fick betalt. Gjorde ju knappast hennes förhållande till T bättre.

 

Nu står det väl ganska klart för de flesta att Yingluck bara har varit en marionett för sin bror. En galjonsfigur utan något att säga till om så då finns det ingen större anledning att hålla henne kvar då hon inte vetat om vad som skett runtomkring henne.

 

Men vi får vö¨¨äl se var utredningen över rice plegde skandalen landar, enligt de första internationella bedömare var det ju den som i huvudsak sänkte regeringen. De provade ju förra året att försöka sänka ersättningen men det blev ett ramaskri bland bönderna så de fortsatte betala ut pengar för ris som de aldrig kunde sälja ens för halva priset de köpt i det för. De fortsatte med det tills kassan var tom...

 

Det är Yingluck ansvarig för då hon var utsedd till högsta hönset i rice pledge kommittén.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu står det väl ganska klart för de flesta att Yingluck bara har varit en marionett för sin bror. En galjonsfigur utan något att säga till om så då finns det ingen större anledning att hålla henne kvar då hon inte vetat om vad som skett runtomkring henne.

Men vi får vö¨¨äl se var utredningen över rice plegde skandalen landar, enligt de första internationella bedömare var det ju den som i huvudsak sänkte regeringen. De provade ju förra året att försöka sänka ersättningen men det blev ett ramaskri bland bönderna så de fortsatte betala ut pengar för ris som de aldrig kunde sälja ens för halva priset de köpt i det för. De fortsatte med det tills kassan var tom...

Det är Yingluck ansvarig för då hon var utsedd till högsta hönset i rice pledge kommittén.

Det där är ju ganska intressant.

Om jag står bulvan i ett företag och är företagets vd. Så lär ju knappast skatteverket bry sig om detta om några skatte miljoner försvinner.

Men Yingluck som agerar bulvan för sin bror helt medvetet som landets premiärminister. Då ska det ses som förmildrande för att rådgivarna knåpade ihop det hon signerade?

TIT this is Thailand.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Inget som tilltalar mej i långa loppet heller, men tyvärr en nödvändig åtgärd för att stoppa våldsspiralen och få en lugnare miljö och plattform att börja bygga en sund demokrati i Thailand. Det förtjänar inte minst dina fattiga vänner i norr.

Hej

 

Jag har en viss förståelse för ditt resonemang och dina förhoppningar men själv tror jag inte att denna kupp vare sig kommer att gynna dom fattiga eller utgöra en plattform för en sund demokrati. 

 

Snarare ser jag dessa ständigt återkommande kupper som "dikeskörningar" för demokratin och ett hinder för utvecklingen mot ett mer demokratiskt och jämställt Thailand.

 

Låt dom regeringar folket väljer regera sina mandatperioder ut, låt dom göra bort sig tills folk tröttnar på dom, låt folket både tillsätta och avsätta landets regeringar, det är mitt recept för ett mer demokratiskt Thailand.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu kom det lite siffror om bönderna som ej fått betalt.

IL sa att dom flesta fått betalt.

Det är 800 000 bönder som ej fått betalt man har nu avsatt 92 miljarder bath för detta. Utbetalningarna börjar i morgon.

http://m.bangkokpost.com/latestnews/411687

Hej

 

Bra att dom får sina pengar, synd bara att Suthep, PDRC och EC försenade utbetalningarna.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förstår att du också har förståelse för självmordsbombare, bussbombare, tunnelbansbombare och liknande med den inställningen, sjukt i mina ögon att acceptera och indirekt hylla terror!

Hej

 

Var någonstans läste du detta i mitt inlägg ?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Bra att dom får sina pengar, synd bara att Suthep, PDRC och EC försenade utbetalningarna.

Med vänlig hälsning isan Lover

Ja det finns ett ordspråk som säger surt sa räven om rönnbären.

Jag har en svägerska som inte fick betalt innan Suthep började med sina demonstranter. Hur förklarar du det? Menar du att hon är unik?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja det finns ett ordspråk som säger surt sa räven om rönnbären.

Jag har en svägerska som inte fick betalt innan Suthep började med sina demonstranter. Hur förklarar du det? Menar du att hon är unik?

Hej

 

Alla som nu får betalt hade fått det för länge sedan om inte Suthep, PDRC och EC hade försenat och motarbetat utbetalningarna, grattis till dom bönder som nu får sina utlovade pengar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var någonstans läste du detta i mitt inlägg ?

Med vänlig hälsning isan Lover

Han lånade dina glasögon när han läste.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Var någonstans läste du detta i mitt inlägg ?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Du har ju tidigare hyllat de röda/svarta/Cambodjanska mördarförbanden/grupperna, det är väl bland annat för att kväsa dem militären var tvungna att ta makten, då polisen inte klarade att skydda folket mot dessa terrorister!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har ju tidigare hyllat de röda/svarta/Cambodjanska mördarförbanden/grupperna, det är väl bland annat för att kväsa dem militären var tvungna att ta makten, då polisen inte klarade att skydda folket mot dessa terrorister!

Hej

 

Bra att du indirekt erkände att ditt påstående var falskt och osant, men det hade varit klädsammare med ett direkt erkännande.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Bra att du indirekt erkände att ditt påstående var falskt och osant, men det hade varit klädsammare med ett direkt erkännande.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Så du förnekar dina tidigare hyllningar till de av röda suportade mördarna, tom barnamördare!?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Alla som nu får betalt hade fått det för länge sedan om inte Suthep, PDRC och EC hade försenat och motarbetat utbetalningarna, grattis till dom bönder som nu får sina utlovade pengar.

Med vänlig hälsning isan lover

Har du inget att säga till min svägerska som väntat på sina pengar sen början av oktober.

Hon var ju utan pengar långt innan Suthep startade sin demonstration.

Och Yingluck var väl vald pm ej caretaker ca 2 månader efter hon skulle få betalt. Hur kan det då vara Suthep och EC,s fel?

Har YL inget ansvar för det som händer när hon är pm menar du?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte denna kupp är som förra gången.

 

Gissar på en relativt långsam övergång ifrån militärstyre till nytt demokratiförsök (nytt val) inom 18 månader.

Jag är optimist och tror det faktiskt behövs och möjligen kan bli bättre efter det, förutsatt att militären lyckas betala risbönderna för deras ris, vilket "den förra" regeringen totalt misslyckades med och stoppade fickorna fulla med pengar istället. Om risbönderna kan betalas är Thaksins styre helt slut.

 

Resultat efter detta militärstyre gissar jag resulterar i att militären har samma position kraftmässigt, men politikerna mister en ytterst liten del rent teoretiskt.

Så om jag har rätt, går Thailand tillbaka till runt 1999 och startar om på ny, bättre kula, med förhoppningsvis lite klokare politiker.

 

Men som sagt, jag är en optimist.

 

Jag hoppas du har rätt men tyvärr tror jag inte det. Verkar som om militären visar mer och mer av sina gula skjortor och då kommer det knappast att bli någon försoning, snarare tvärtom. I det läge som uppstått fanns det väl knappast någon annan lösning än att militären gick in men frågan är ju vad man gör med sin makt nu. Om inte juntan kan balansera rätt så ser jag tyvärr en mycket dyster utveckling för Thailand där inbördeskrig inte ligger långt bort. Får verkligen hoppas att det inte blir så.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inget att säga till min svägerska som väntat på sina pengar sen början av oktober.

Hon var ju utan pengar långt innan Suthep startade sin demonstration.

Och Yingluck var väl vald pm ej caretaker ca 2 månader efter hon skulle få betalt. Hur kan det då vara Suthep och EC,s fel?

Har YL inget ansvar för det som händer när hon är pm menar du?

Hon är väl synsk, som visste att Suthep skulle dyka upp som syndabok 3-4 månader efter pengarna tagit slut.

 

Därför behövde hon ej närvara på möten som ordförande i "riskommittén".

 

En pinsam prestation som PM, men nu får hon ju ändå sina sympatier för nästan alla visste om hennes roll som marionett till exilchefen.

Troligtvis visste hon inte om någonting om ingenting samt ingenting om någonting.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du förnekar dina tidigare hyllningar till de av röda suportade mördarna, tom barnamördare!?

Hej

 

Militären mördade barn 2010.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...