Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Nu tror jag att det är liten risk för detta. Då militären är för kraftfull för att någon i detta läge ska kunna stå upp emot dom.

Och detta kräver isåfall inblandning från andra länder. Och den risken är liten. Thaksin må ha bra kontakter i Kambodja. Men att Kambodja skulle vända sig mot Thailand militärt i detta läge ser jag som väldigt liten risk för.

Hej

 

Det mesta talar nog för att en underjordisk organisation liknande den muslimska i södra Thailand bildas även i norr och nordost och att Juntan och deras allierade kommer att straffas med bomber och attentat, jag tror absolut inte att en militärkupp, masaresteringar och förtryck är någon hållbar lösning på landets problem.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Och hur kan Svenskar hylla och glädjas över att hon och andra grips av juntan ?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Gillar man inte korruption och svågerpolitik så är det väl inget att direkt sörja för?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det mesta talar nog för att en underjordisk organisation liknande den muslimska i södra Thailand bildas även i norr och nordost och att Juntan och deras allierade kommer att straffas med bomber och attentat, jag tror absolut inte att en militärkupp, masaresteringar och förtryck är någon hållbar lösning på landets problem.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Helt i din smak?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi gillar Thailand och vi gillar ordning och reda.

Hej

 

Ordning och reda med stridsvagnars hjälp till priset av förlorad demokrati, censur, förtryck, massarresteringar och politisk förföljelse är inget som tilltalar mig som inte bara gillar Thailand utan även det Thailändska folket som jag lider med.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Helt i din smak?

Hej

 

Detta brukar tyvärr bli följden när minoriteter förtrycker majoriteter med våld och stridsvagnar, våld föder ju som sagt våld, orättvisor föder hat o.s.v.

 

Jag tror absolut inte att detta som nu pågår löser några som helst problem utan snarare att dom skapar nya och värre.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gillar man inte korruption och svågerpolitik så är det väl inget att direkt sörja för?

Hej

 

Själv förfäras jag över eran positiva inställning till militärkupper, juntor och förtryck av ett lands folk.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

Hej

 

Själv förfäras jag över eran positiva inställning till militärkupper, juntor och förtryck av ett lands folk.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

ja du il, den ser man en hel del på nätet

post-3153-0-69041000-1400995051_thumb.jp

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ordning och reda med stridsvagnars hjälp till priset av förlorad demokrati, censur, förtryck, massarresteringar och politisk förföljelse är inget som tilltalar mig som inte bara gillar Thailand utan även det Thailändska folket som jag lider med.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Inget som tilltalar mej i långa loppet heller, men tyvärr en nödvändig åtgärd för att stoppa våldsspiralen och få en lugnare miljö och plattform att börja bygga en sund demokrati i Thailand. Det förtjänar inte minst dina fattiga vänner i norr.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv förfäras jag över eran positiva inställning till militärkupper, juntor och förtryck av ett lands folk.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Att totalt våldföra sig på ett land och dess folk och sen gömma sig bakom ordet demokrati är minst lika illa, politisk diktatur eller militär diktatur lika illa, tror ingen gillar något av det,men nu finns ju i alla fall en möjlighet att bli av med roten till det onda. . . . . SHINAWATRA !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Detta brukar tyvärr bli följden när minoriteter förtrycker majoriteter med våld och stridsvagnar, våld föder ju som sagt våld, orättvisor föder hat o.s.v.

 

Jag tror absolut inte att detta som nu pågår löser några som helst problem utan snarare att dom skapar nya och värre.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Förstår att du också har förståelse för självmordsbombare, bussbombare, tunnelbansbombare och liknande med den inställningen, sjukt i mina ögon att acceptera och indirekt hylla terror!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 Visst skulle man ha kunnat bromsa detta utan statskupp, genom att ha gripit Suthep redan från början, han var till och med efterlys för mord och korruption, och tror inte hans livsvakter skulle ha mördat militär och polis i fall de skulle ha hämtat honom. Men då skulle " de röda" ha behållit makten, och det skulle ha varit fel, det är "de gula" som ska ha det, inte "de röda" om det ska gå bra för Thailand. Det har alltid varit så, varför ändra på det och skapa onödiga problem. Statskuppen är nödvändigt eftersom annars skulle rinna makten från Bangkokseliten, och det skulle vara bara fel. Nu går det åt rätt hål.

Varför får jag känslan att detta är översättningar med Google Translate eller Bing.

Ett nytt nick igen, där språket är liknande de tidigare nyss avstängda.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Förstår att du också har förståelse för självmordsbombare, bussbombare, tunnelbansbombare och liknande med den inställningen, sjukt i mina ögon att acceptera och indirekt hylla terror!

Fan du kör med samma propaganda som USA och deras allierade brukar köra med för att lura befolkningar till att tro att det är ok med militär makt. Helt sjukt i mina ögon .

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan du kör med samma propaganda som USA och deras allierade brukar köra med för att lura befolkningar till att tro att det är ok med militär makt. Helt sjukt i mina ögon .

Vem släppte ut dig från Nordkorea, är det nått jag föraktar så är det vänsterpackets försvar för terror och förtryck.

Var glad för att vi har länder som står upp mot terror och ondska!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vem släppte ut dig från Nordkorea, är det nått jag föraktar så är det vänsterpackets försvar för terror och förtryck.

Var glad för att vi har länder som står upp mot terror och ondska!

Är det inte med militärmakt som kim håller makten i Nordkorea ? Är ju du som hyllar sådan makt. Vem är vänsterpack ? Du står väl närmast du din lilla diktaturälskare !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte samma som din kommunistpolares i Norkorea, ser du inte skillnaden så kan jag inte förklara för dig!

Men en hint, går ett lands inrikespolitik åt helvete, och korruption, våld tar över så är det landets miltärs plikt att ta över!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

source: The Nation    http://www.nationmultimedia.com/index.php                  bra jobbat

Army says 22 in custody after being found with weapons; says they had orders from red-shirt leaders to carry out attack in Khon Kaen

Twenty-one men and one woman, who were arrested over the past two days with a cache of weapons, have confessed that they were planning a terrorist attack in Khon Kaen on the orders of red-shirt hardliners, the military said yesterday.

Maj-General Thawat Plangsuk, Second Army Region deputy commander, said the authorities were further questioning the suspects and red-shirt leaders in Udon Thani, Nakhon Ratchasima and Kalasin to find out if they were planning a coordinated attack across the northeastern region.

Acting on a tip-off, a joint team of civilian, police and military raided the Chonlapruek apartment at tambon Ban Ped in Khon Kaen's Muang district. The officers found the suspects holding a meeting in two units. Ten people were arrested in room 406 and nine were arrested in room 407. Two people were arrested in room 411.

Authorities found explosives, three hand grenades, one smoke grenade, two boxes of 202 9mm bullets and 145 11mm bullets, two gas tanks, mobile phones, a spatha knife, bullet-proof vests, wallets, torches, Volunteer Ward Democratic National training documents, their scarfs and United Front for Democracy against Dictatorship ID cards.

There were also photos of the suspects with important figures.

Thawat said that the suspects had been detained in a safe place and had confessed that they were planning to stage a coordinated attack in Khon Kaen, which would be "a model" for terrorist attacks.

Authorities are keeping a close eye on key red-shirt leaders in the northeastern provinces, including Udon Thani, Nakhon Ratchasima, Kalasin and Khon Kaen.

Army deputy spokesman Colonel Vinthai Suvaree said up till now 150 people were in the custody of the National Peace and Order Maintaining Council. Thirty people summoned to report had not yet turned themselves in.

He said they would be detained in no more than seven days, depending on their roles in relation to activities that disturbed peace and order. Those who faced arrest warrants since the start of the political rally would be prosecuted.

The council yesterday summoned an additional 35 people, including academics and red-shirt leaders, to report by 4pm yesterday or face two years in jail, a Bt40,000 fine or both.

Army deputy spokesman Colonel Sirichan Ngathong said following the council's meeting with the National Broadcasting and Telecommunications Commission, the council allowed the broadcast of free-to-air television stations as well as digital and satellite television stations.

It was allowed under the agreement that the operators would not broadcast distorted content that could instigate violence, Sirichan said.

She said the council's order to suspend the broadcast of 14 satellite television stations and community radio that had faced bans earlier was still in force.

Vinthai said the council would initially refrain from resorting to drastic actions but hold negotiations and talks with anti-coup protesters.

He warned that normalcy had not yet returned to the country and the public needs to realise the significance of the council's orders.

De tandlösa gamla dansande gummorna är på g igen!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte samma som din kommunistpolares i Norkorea, ser du inte skillnaden så kan jag inte förklara för dig!

Men en hint, går ett lands inrikespolitik åt helvete, och korruption, våld tar över så är det landets miltärs plikt att ta över!

bara när polisen misslyckats eller inte vill göra sitt jobb, är det militärens plikt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

bara när polisen misslyckats eller inte vill göra sitt jobb, är det militärens plikt.

Det är ju det indirekta uppenbara som händer då en regering, eller sk regering tappar greppet!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

source: The Nation    http://www.nationmultimedia.com/index.php                  bra jobbat

Army says 22 in custody after being found with weapons; says they had orders from red-shirt leaders to carry out attack in Khon Kaen

Twenty-one men and one woman, who were arrested over the past two days with a cache of weapons, have confessed that they were planning a terrorist attack in Khon Kaen on the orders of red-shirt hardliners, the military said yesterday.

Maj-General Thawat Plangsuk, Second Army Region deputy commander, said the authorities were further questioning the suspects and red-shirt leaders in Udon Thani, Nakhon Ratchasima and Kalasin to find out if they were planning a coordinated attack across the northeastern region.

Acting on a tip-off, a joint team of civilian, police and military raided the Chonlapruek apartment at tambon Ban Ped in Khon Kaen's Muang district. The officers found the suspects holding a meeting in two units. Ten people were arrested in room 406 and nine were arrested in room 407. Two people were arrested in room 411.

Authorities found explosives, three hand grenades, one smoke grenade, two boxes of 202 9mm bullets and 145 11mm bullets, two gas tanks, mobile phones, a spatha knife, bullet-proof vests, wallets, torches, Volunteer Ward Democratic National training documents, their scarfs and United Front for Democracy against Dictatorship ID cards.

There were also photos of the suspects with important figures.

Thawat said that the suspects had been detained in a safe place and had confessed that they were planning to stage a coordinated attack in Khon Kaen, which would be "a model" for terrorist attacks.

Authorities are keeping a close eye on key red-shirt leaders in the northeastern provinces, including Udon Thani, Nakhon Ratchasima, Kalasin and Khon Kaen.

Army deputy spokesman Colonel Vinthai Suvaree said up till now 150 people were in the custody of the National Peace and Order Maintaining Council. Thirty people summoned to report had not yet turned themselves in.

He said they would be detained in no more than seven days, depending on their roles in relation to activities that disturbed peace and order. Those who faced arrest warrants since the start of the political rally would be prosecuted.

The council yesterday summoned an additional 35 people, including academics and red-shirt leaders, to report by 4pm yesterday or face two years in jail, a Bt40,000 fine or both.

Army deputy spokesman Colonel Sirichan Ngathong said following the council's meeting with the National Broadcasting and Telecommunications Commission, the council allowed the broadcast of free-to-air television stations as well as digital and satellite television stations.

It was allowed under the agreement that the operators would not broadcast distorted content that could instigate violence, Sirichan said.

She said the council's order to suspend the broadcast of 14 satellite television stations and community radio that had faced bans earlier was still in force.

Vinthai said the council would initially refrain from resorting to drastic actions but hold negotiations and talks with anti-coup protesters.

He warned that normalcy had not yet returned to the country and the public needs to realise the significance of the council's orders.

 

Något som slår mig varenda gång man hittar illegala vapen i Thailand-oavsett sida-så nog fan ligger där ID-kort som säger att de är UDD eller PDRC anhängare...

 

Nu är jag ingen expert men skulle jag gömma undan illegala krigsvapen någonstans så skulle jag ju inte göra det hemma eller i ett utrymme som kan knytas till mig och jag skulle framförallt inte lägga mitt körkort på högen med vapen heller.

 

Tycker man ska ta  de flesta av de här vapenbeslagen med en rejäl skopa salt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Juntans tre anledningar för att ta över landet:

1) Thailand har en annorlunda situation och politiskt klimat jämfört med andra länder.

2) Militären har klara bevis och anledningar att ta makten. Bevisen och anledningarna kommer att senare ...uppvisas för resten av världen.

3) Demokratiskt styre i Thailand har orsakat att många mist livet.

 

 http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/NCPO-cites-three-reasons-to-explain-to-need-for-co-30234557.html

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kom precis hem till Bangkok ifrån yasothon.

Och det var lungt på vägen.

Såg 4 checkpointer på vägen. 1 på utvägen från yasothon 1 vid polisstationen efter suvarnaphum 1 vid polisstationen mellan pak chong och saraburi på motorvägen. Och den sista vid Wang Noi msrket.

Den sista var värst och sminkade oss ca 30 minuter på grund av långa köer.

Förmodligen många som jobbar i Bangkok som åker in idag istället för i morgon bitti för att komma i tid till jobbet?

Men överlag såg jag nästan inga militärer alls annars på vägen ner.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, det löser sig.

 

1 Tänk bara gott , 2 Prata bara gott , 3 Gör bara gott...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, det löser sig.

 

1 Tänk bara gott , 2 Prata bara gott , 3 Gör bara gott...

4. Skål

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh, det löser sig.

 

1 Tänk bara gott , 2 Prata bara gott , 3 Gör bara gott...

4. Ät och drick gott. 5. Må gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...