Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Själv läser jag frekvent i trådarna. Och har hittills inte läst nånsin att du kunnat påvisa att MaiChai ljuger någonsin!

Du kanske kan ta fram något av dom meddelanden där du gör så?

Hej

 

Själv tror jag nog mer att det beror på att du också är gul och sympatiserar med honom.

 

Har du inte begripit eller ens sett dom inlägg i olika trådar som påvisar detta tidigare så lär det inte hjälpa om du läser dom en gång till.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Själv tror jag nog mer att det beror på att du också är gul och sympatiserar med honom.

 

Har du inte begripit eller ens sett dom inlägg i olika trådar som påvisar detta tidigare så lär det inte hjälpa om du läser dom en gång till.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ja detta inlägg ökade ju knappast din trovärdighet!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja detta inlägg ökade ju knappast din trovärdighet!

Hej

 

Hade mer normala och objektiva medlemmar och inte enbart gula kuppvänner klagat på mig som person och kallt mig ex.vis lögnare hade jag slutat skriva för länge sedan.

 

Klagomål ifrån odemokratiska medlemmar som stöder militärkupper, överklass och rörelser som PAD, Pitak Siam, Peoples Power Army och PDRC samt skriver inlägg till försvar för diktatur och juntor tar jag snarare som en komplimang och ett tecken på att jag sköter mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hade mer normala och objektiva medlemmar och inte enbart gula kuppvänner klagat på mig som person och kallt mig ex.vis lögnare hade jag slutat skriva för länge sedan.

 

Klagomål ifrån odemokratiska medlemmar som stöder militärkupper, överklass och rörelser som PAD, Pitak Siam, Peoples Power Army och PDRC samt skriver inlägg till försvar för diktatur och juntor tar jag snarare som en komplimang och ett tecken på att jag sköter mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Några sådana medlemmar finns inte, snacka om moment 22!

Alla som är av en annan åsikt än du är per definition (enligt dig) både gul och kuppvän!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hade mer normala och objektiva medlemmar och inte enbart gula kuppvänner klagat på mig som person och kallt mig ex.vis lögnare hade jag slutat skriva för länge sedan.

 

Klagomål ifrån odemokratiska medlemmar som stöder militärkupper, överklass och rörelser som PAD, Pitak Siam, Peoples Power Army och PDRC samt skriver inlägg till försvar för diktatur och juntor tar jag snarare som en komplimang och ett tecken på att jag sköter mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Dock är väl saken den att det är praktiskt taget bara är demokrativänner som skriver på detta forum. Vill nog påstå att dom flesta också med fog kan sägas vara normala även om jag inte känner alla här personligen. Kanske dags att börja skärskåda dina egen attityd snarare än att hävda att alla som inte tycker som du är ondskefulla mentalfall? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hade mer normala och objektiva medlemmar och inte enbart gula kuppvänner klagat på mig som person och kallt mig ex.vis lögnare hade jag slutat skriva för länge sedan.

 

Klagomål ifrån odemokratiska medlemmar som stöder militärkupper, överklass och rörelser som PAD, Pitak Siam, Peoples Power Army och PDRC samt skriver inlägg till försvar för diktatur och juntor tar jag snarare som en komplimang och ett tecken på att jag sköter mig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Sådana medlemmar finns endast i din fantasi. Snacka om självmål!

Konstigt nog så ska alla ta dina påståenden som sanning. Och när du sen blir överbevisad så skiter du i att besvara detta.

Du har många gånger bevisat själv genom detta beteende att mycket av det du skriver är rena påhitten efter hand.

Som till exempel att du bevisat att Maichai ljugit vid flera tillfällen. Ytterligare ett försök att få bort focus på dig själv som lögnare vid flera tillfällen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är bara det att om du påstått detta ca 50 gånger så har du haft rätt några få gånger.

 

Själv har jag inför öppen ridå avslöjat dig själv med åtskilliga fler lögner.

 

I själva verket är det väl så att allt som inte stämmer med din gula verklighet är lögn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Där tog du till en lögn, igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv tror jag nog mer att det beror på att du också är gul och sympatiserar med honom.

 

Har du inte begripit eller ens sett dom inlägg i olika trådar som påvisar detta tidigare så lär det inte hjälpa om du läser dom en gång till.

 

Med vänlig hälsning isan lover

När du hämtar "bevis" från superfärgade sidor är det svårt att sätta nån trovärdighet på dina inlägg.Sen har du ju en förmåga att ickesvara på de frågor du får,att med samma floskler försöka trötta ut sina meningsmotståndare är en rutten taktik.Och när du försvarar en sån bedragare som Thaksin med marionett faller ju din trovärdighet som ett sänke mot botten.Och när du värdesätter uttalanden från "torterade" som bevisade fakta,då börjar man undra.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dock är väl saken den att det är praktiskt taget bara är demokrativänner som skriver på detta forum. Vill nog påstå att dom flesta också med fog kan sägas vara normala även om jag inte känner alla här personligen. Kanske dags att börja skärskåda dina egen attityd snarare än att hävda att alla som inte tycker som du är ondskefulla mentalfall? 

Hej

 

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

 

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

 

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 25 Aug 2014 - 08:18, said:

Hej

 

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

 

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

 

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ibland får man ta ett steg bakåt för att kunna komma två steg framåt.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

 

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

 

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Jo det är man. Om man verkligen vill att Thailand skall utvecklas från att vara ett tillhåll för kriminella politiker vilka ingen kan få bort med vanliga metoder, då inser de flesta att det krävs exceptionella åtgärder.

 

I Thailand sker nu upprensning av det som dina amatörer vid makten skapat.

I nästa skede måste det förstås till riktiga val; nu måste städningen bli klar först.

 

Detta är ett sätt att äntligen skapa demokrati och få bort förbrytarfasonerna som dina gäng skapat.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

Med vänlig hälsning isan lover

Tydligen blir man demokrativän om man i absurdum försvarar korruption, maktmissbruk, tystad opposition, lagbrott m.m.

Tack och lov är du rätt ensam med den uppfattningen. Och det finns inget land i den demokratiska världen som har dessa regler. Bara du. Är inte det lite konstigt?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ibland får man ta ett steg bakåt för att kunna komma två steg framåt.

 

/ SatanG

Hej

 

Så kan det bli ibland, men att Thailand skulle bli ett bättre och mer demokratiskt land av just kupp nummer 19 än dom 18 mer eller mindre lyckade kupperna tror jag inte.

 

Men att avsiktligt ta steg tillbaka innebär risker och vem vet hur många år det kommer att ta innan befolkningen återigen får utse sin regering i ett fritt och demokratiskt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tydligen blir man demokrativän om man i absurdum försvarar korruption, maktmissbruk, tystad opposition, lagbrott m.m.

Tack och lov är du rätt ensam med den uppfattningen. Och det finns inget land i den demokratiska världen som har dessa regler. Bara du. Är inte det lite konstigt?

Hej

 

Jag tror nog att ni kuppvänner är betydligt färre än dom som vill ha demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror nog att ni kuppvänner är betydligt färre än dom som vill ha demokrati och fria val.

Med vänlig hälsning isan lover

Alla vill ha demokrati och fria val. Men till skillnad från dej, inte till vilket pris som helst såsom att den "folkvalde" ska få ändra lagar för sin egen vinning.

Där är du, och kommer förbli, väldigt ensam om den åsikten.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

 

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

 

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Om man tror på en riktig demokrati så kan man knappast känna någon sorg över att en genomkorrupt icke-demokrati  går i graven. Att uttala ett gillande över att det besinningslösa mördandet får sitt slut och att mördare bestraffas tycker inte jag är särskilt konstigt. Skulle tro att vi är rätt många här på forumet såväl som annorstädes som tycker  att våld mord och korruption är något ganska otrevligt. Enligt min mening är Thailand inte nämvärt mindre demokratiskt nu än innan kuppen. Däremot verkar det vara ett land med betydligt större respekt för mänskligt liv. Självfallet önskar jag och (tror jag) alla här att Thailand får en riktig demokratisk utveckling. Huruvida detta kommer att ske eller inte får vi ju se, men att bekämpa korruptionen och få slut rödskjortornas SA-metoder anser jag vara ett väldigt lovande första steg i den riktningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Jag tror nog att ni kuppvänner är betydligt färre än dom som vill ha demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det är ingen som VILL ha en kupp; har du svårt att fatta det?

Vi är flera här som försökt diskutera varför en kupp tyvärr verkar vara det enda sättet att få skeppet Thailand på rät köl.

Det är din korrupta politiker som baxat situationen till vad den nu är och nu måste det till exceptionella åtgärder för att reda ut denna soppa.

 

Så ge dig själv lite respekt och lägg ner det där löjliga snacket om kuppvänner. Visa att du har lite dynamik i tänkandet och att du förstår det skrivna ordet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Demokrativän kan man knappast vara om man stöder aktioner och organisationer vill störta en folkvald regering och har som mål att avskaffa demokratin genom en militärkupp.

 

Än mindre om man sen efter kuppen skriver inlägg till stöd för juntan och den diktatur som nu råder.

 

Det är i mina ögon ett konstigt och ovanligt sätt att reagera och agera om man samtidigt påstår sig vara en demokrativän.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Skillnaden på dig och många andra här är att acceptera verkligheten. Idag finns en militärdiktatur och de flesta utgår från det och du surrar om någon dröm om Shangrilaa.

 

Ska man inte utgå och diskutera verkligheten även om den är olustig? Vad blir bättre av att stoppa huvudet i sanden och diskutera något som inte finns även om det var önskvärt.

 

Demokrati måste också ha verkligheten som utgångspunkt. Tar man sats ur en dröm och inte verkligheten så blir det kanske som ditt resonemang, ensidigt och enkelspårigt och förvirrande, snällt sagt.

 

Mvh 

 

En demokrativän

Ändrades av Prutten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så kan det bli ibland, men att Thailand skulle bli ett bättre och mer demokratiskt land av just kupp nummer 19 än dom 18 mer eller mindre lyckade kupperna tror jag inte.

 

Men att avsiktligt ta steg tillbaka innebär risker och vem vet hur många år det kommer att ta innan befolkningen återigen får utse sin regering i ett fritt och demokratiskt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ett kuppförsök är ingen kupp! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett kuppförsök är ingen kupp!

På radion kommenteras dagens fotbollsmatch i Utopiaburi.

JAAAAAA!!!!!! Ett målförsök!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

På radion kommenteras dagens fotbollsmatch i Utopiaburi.

JAAAAAA!!!!!! Ett målförsök!!!!!!!

Självmål?:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 25 Aug 2014 - 09:16, said:

Hej

 

Så kan det bli ibland, men att Thailand skulle bli ett bättre och mer demokratiskt land av just kupp nummer 19 än dom 18 mer eller mindre lyckade kupperna tror jag inte.

 

Men att avsiktligt ta steg tillbaka innebär risker och vem vet hur många år det kommer att ta innan befolkningen återigen får utse sin regering i ett fritt och demokratiskt val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Visst kan det innebära risker och vissa av följderna är inte alltid bra. Men har du punka på cykeln är det bättre att laga hålet än att bara fortsätta pumpa i luft i däcket.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ingen som VILL ha en kupp; har du svårt att fatta det?

Vi är flera här som försökt diskutera varför en kupp tyvärr verkar vara det enda sättet att få skeppet Thailand på rät köl.

Det är din korrupta politiker som baxat situationen till vad den nu är och nu måste det till exceptionella åtgärder för att reda ut denna soppa.

 

Så ge dig själv lite respekt och lägg ner det där löjliga snacket om kuppvänner. Visa att du har lite dynamik i tänkandet och att du förstår det skrivna ordet.

Hej

 

Thailand var inte alls i behov av denna eller någon av dom 18 föregående mer eller mindre lyckade militärkupperna, det är en myt som kuppmakarna och deras fans odlar.

 

Sanningen är väl snarare att kretsen runt kungahuset, militären, överklassen och valets ständiga förlorare anser sig vara i behov och tjäna på dessa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visst kan det innebära risker och vissa av följderna är inte alltid bra. Men har du punka på cykeln är det bättre att laga hålet än att bara fortsätta pumpa i luft i däcket.

 

/ SatanG

Hej

 

Jag förstår hur du resonerar men jag tycker inte att dom 18 föregående mer eller mindre lyckade militärkupperna har lagat något, snarare förvärrat situationen och gjort hålen större.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan det innebära risker och vissa av följderna är inte alltid bra. Men har du punka på cykeln är det bättre att laga hålet än att bara fortsätta pumpa i luft i däcket.

 

/ SatanG

Det bästa är att byta ut den trasiga slangen mot en ny!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...