Jump to content
IGNORERAD

Kuppen är ett faktum


Nemo

Recommended Posts

Hej

 

Jag länkar dagligen till artiklar och reportage där experter uttalar sig för detta som ett kommande scenario, men ni gula hoppar nog över dom.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Tack för dagens skratt, hur var det nu med de internationella experterna som sågade juntans reformplaner?

 

De fanns ju bara i din och snedspikarens huvud för någon länk på det har vi inte fått se. Men det är svårt att hittar länkar som stödjer ens lögner eller hur?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    112

  • Khun Ken

    105

  • janne_h

    95

  • Moritz

    93

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack för dagens skratt, hur var det nu med de internationella experterna som sågade juntans reformplaner?

 

De fanns ju bara i din och snedspikarens huvud för någon länk på det har vi inte fått se. Men det är svårt att hittar länkar som stödjer ens lögner eller hur?

Den yrkestiteln har jag aldrig hört förut. cheesy.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta maktövertagande var nog det minst dåliga för Thailand tyvärr.

Att någon kan försvara denna cirkus som varit senaste åren är för mig helt uppåt väggarna. 

En förrymd brottsling som styr från utlandet och tillsatt sin syster som helt inkompetent att leda landet är ju en stor FARS.

Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är demokrati ?

Jag hoppas att något gott kan komma ur det här samt att taksins inflytande helt raderas UT.

Allt är inte svart och vitt som vissa debattörer hävdar !

En kupp är en kupp men det finns ju faktiskt nyanser också.

Vill också säga att jag är fackligt aktiv och tänker på medlemmarnas bästa, likadant tänker jag på det thailändska folkets bästa och TYVÄRR så går det ut över den bräckliga demokratin i LOS.

Vi får hoppas att det blir en riktig nystart för landet och att det satsas rejält på utbildning, då kommer också demokratin växa.

 

MVH Korven

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta maktövertagande var nog det minst dåliga för Thailand tyvärr.

Att någon kan försvara denna cirkus som varit senaste åren är för mig helt uppåt väggarna. 

En förrymd brottsling som styr från utlandet och tillsatt sin syster som helt inkompetent att leda landet är ju en stor FARS.

Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är demokrati ?

Jag hoppas att något gott kan komma ur det här samt att taksins inflytande helt raderas UT.

Allt är inte svart och vitt som vissa debattörer hävdar !

En kupp är en kupp men det finns ju faktiskt nyanser också.

Vill också säga att jag är fackligt aktiv och tänker på medlemmarnas bästa, likadant tänker jag på det thailändska folkets bästa och TYVÄRR så går det ut över den bräckliga demokratin i LOS.

Vi får hoppas att det blir en riktig nystart för landet och att det satsas rejält på utbildning, då kommer också demokratin växa.

 

MVH Korven

Tack för ett bra inlägg.

 

Thailand hade inte haft råd att ha kvar Yingluck och PTP vid makten, dom hade snart fått Greklands kris att se ut som "en fis i vinden"

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta maktövertagande var nog det minst dåliga för Thailand tyvärr.

Att någon kan försvara denna cirkus som varit senaste åren är för mig helt uppåt väggarna. 

En förrymd brottsling som styr från utlandet och tillsatt sin syster som helt inkompetent att leda landet är ju en stor FARS.

Kan inte fatta hur folk kan tycka att det är demokrati ?

Jag hoppas att något gott kan komma ur det här samt att taksins inflytande helt raderas UT.

Allt är inte svart och vitt som vissa debattörer hävdar !

En kupp är en kupp men det finns ju faktiskt nyanser också.

Vill också säga att jag är fackligt aktiv och tänker på medlemmarnas bästa, likadant tänker jag på det thailändska folkets bästa och TYVÄRR så går det ut över den bräckliga demokratin i LOS.

Vi får hoppas att det blir en riktig nystart för landet och att det satsas rejält på utbildning, då kommer också demokratin växa.

 

MVH Korven

Bra inlägg.

Det är väl så de flesta känner också.

 

Numera kommer du att ingå i gruppen militärkramare, odemokratisk, fascist, Gul som jag bland annat från en trojka Thaksin vänner. :ahh:  

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska träffsäkert...

 

post-3473-0-82364800-1401544564_thumb.jp

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Som t.ex. att militärkuppen skulle komma?

En odemokratisk företeelse som tyvärr många ljushuvuden här verkar stödja.

Sen finns det de som påstår sig stödja de fattiga när de i själva verket stödjer mörkermän!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det de som påstår sig stödja de fattiga när de i själva verket stödjer mörkermän!

Så är det, man gömmer sig bakom så kallat stöd till dom fattiga risbönderna, men älskar och avgudar "Klanen"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Alla har ju inte samma krav på en demokrati. Att demokrati bara ska gälla under valdagen, och att det ska ge fritt fram för plundring av landet, har väl de flesta förkastat. Ja åtminstonne de som är för demokratin.

 

Frugan har varit röd fast inte gjort något större väsen av det. Ibland har jag diskuterat politik med henne men har snabbt lagt ner eftersom det bara har blivit otrevliga vändningar av det hela. Därför har vi kommit överens om att vi tror vad vi vill men diskuterar inte om det så vi blir ovänner.

Förra veckan så kom frugan och sa att det var tur att militären hade tagit över, och att de flesta nu har begripit hur lurade de har blivit av Thaksin. Hon sa det med andra ord men andemeningen är denna.

Hej

 

Tycker du verkligen att Thailand har blivit mer demokratiskt och mindre korrupt av dom 18-19 militärkupper som landet har upplevt ?

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra inlägg.

Det är väl så de flesta känner också.

 

Numera kommer du att ingå i gruppen militärkramare, odemokratisk, fascist, Gul som jag bland annat från en trojka Thaksin vänner. :ahh:  

Hej

 

Uttrycker man offentligt sitt stöd för kuppmakare och juntor så kan man nog med rätta klassificeras som just en militärkramare, odemokratisk, fascist och Gul.

 

Ser detta som helt naturligt, alla demokratiskt lagda personer avskyr naturligtvis kupper och juntor som avsätter folkvalda regeringar, utövar förtryck och politisk förföljese, utför massarresteringar, censurerar, drar in yttrandefrihet, bryter mot mänskliga rättigheter, med våld och hot försöker krossa all opposition. 

 

Enligt mig är kupper, juntor, våld och förtryck naturligtvis omöjligt att förena med demokrati, accepterar man och uttalar sitt stöd för detta förtjänar man naturligtvis att bli kallad militärkramare, odemokratisk, fascist och Gul.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tycker du verkligen att Thailand har blivit mer demokratiskt och mindre korrupt av dom 18-19 militärkupper som landet har upplevt ?

Med vänlig hälsning Isan lover

Redovisa 19 militärkupper.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tycker du verkligen att Thailand har blivit mer demokratiskt och mindre korrupt av dom 18-19 militärkupper som landet har upplevt ?

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ständigt, en liten bit i taget fram till ungefär 2002-3. Eller fram till dess att Thaksin ansåg att han i egenskap av att ha vunnit valet kunde ta sig vilka friheter som helst med landets lagar och resurser.  

 

Fast jag anser så här i efterhand att det varit bättre att demokratin har fått ha sin gång. 2006 när Thaksin gjort sina mängder med brottsligheter och folket var i uppror så kändes det inte så fel att militären tog över i en oblodig kupp och avsatte en Thaksin som klamrade sig fast vid makten trots att val skulle ha hållits. Men med tanke på vad Thaksin hade gjort så kändes det just då bättre för mig att militären tog över.

 

Sedan har de röda krigshetsat landet två ggr med paramilitära grupper och tunga vapen. För landet är det nog bättre att militären gått in än att de röda krigshetsarna fått hållas.

 

Den som verkligen förstört demokratin är Thaksin. Jag hoppas att landet snart har fria val igen utan Thaksin och att de som krigshetsat och gjort brottsliga handlingar straffas för det. Oavsett om dessa heter Thaksin, Suthep eller något annat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ständigt, en liten bit i taget fram till ungefär 2002-3. Eller fram till dess att Thaksin ansåg att han i egenskap av att ha vunnit valet kunde ta sig vilka friheter som helst med landets lagar och resurser.  

 

Fast jag anser så här i efterhand att det varit bättre att demokratin har fått ha sin gång. 2006 när Thaksin gjort sina mängder med brottsligheter och folket var i uppror så kändes det inte så fel att militären tog över i en oblodig kupp och avsatte en Thaksin som klamrade sig fast vid makten trots att val skulle ha hållits. Men med tanke på vad Thaksin hade gjort så kändes det just då bättre för mig att militären tog över.

 

Sedan har de röda krigshetsat landet två ggr med paramilitära grupper och tunga vapen. För landet är det nog bättre att militären gått in än att de röda krigshetsarna fått hållas.

 

Den som verkligen förstört demokratin är Thaksin. Jag hoppas att landet snart har fria val igen utan Thaksin och att de som krigshetsat och gjort brottsliga handlingar straffas för det. Oavsett om dessa heter Thaksin, Suthep eller något annat. 

Hej

 

Att den person som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet skulle vara den som förstör demokratin låter i mina öron märkligt.

 

Naturligtvis är det dom grupper i eliten som inte accepterar hur befolkningens röstar i valen och som kräver militärkupper som utgör det demokratiska problemet i Thailand, inte väljarna och det parti dom ständigt röstar fram.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den person som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet skulle vara den som förstör demokratin låter i mina öron märkligt.

 

Naturligtvis är det dom grupper i eliten som inte accepterar hur befolkningens röstar i valen och som kräver militärkupper som utgör det demokratiska problemet i Thailand, inte väljarna och det parti dom ständigt röstar fram.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Då kan väl den personen som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet komma tillbaka till Thailand och hjälpa sitt folk, om han nu bryr sig.

 

Om han nu enligt dig är en så fantastisk demokratiälskare kan ha ta upp kampen med domstolen istället för att fly.

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den person som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet skulle vara den som förstör demokratin låter i mina öron märkligt.

 

Naturligtvis är det dom grupper i eliten som inte accepterar hur befolkningens röstar i valen och som kräver militärkupper som utgör det demokratiska problemet i Thailand, inte väljarna och det parti dom ständigt röstar fram.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

IL nu är det dags att sluta älta, Thaksin, Yingluck, PTP, och alla andra kleptomaner är redan gammal skåpmat. Det hjälper inte att du skriver demokratiska val en "zillion" gånger. Nu är situationen som den är och varken du eller någon annan här på MPR kan ändra på det. Det är ingen annan än den förra regeringen som framkallat den här situationen. Gläds med risbönderna som får betalt, att demonstrationerna tog slut att utsugningen av Thailand förhoppningsvis stoppas.

Som sagt du kan inte backa klockan så "Go with the flow" Förhoppningsvis går Thailands folk mot en ljusare framtid.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den person som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet skulle vara den som förstör demokratin låter i mina öron märkligt.

 

Naturligtvis är det dom grupper i eliten som inte accepterar hur befolkningens röstar i valen och som kräver militärkupper som utgör det demokratiska problemet i Thailand, inte väljarna och det parti dom ständigt röstar fram.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Skulle tro att det inte är röstandet på PTP som varit problemet utan maktmissbruket, inkompetensen och plundringen av landet de styrande gjort som stört många.

 

För övrigt anser jag att de, likt dig, som anser att fredliga demonstrationer skall slås ner hårt är de sanna fascisterna.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den person som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet skulle vara den som förstör demokratin låter i mina öron märkligt.

 

Naturligtvis är det dom grupper i eliten som inte accepterar hur befolkningens röstar i valen och som kräver militärkupper som utgör det demokratiska problemet i Thailand, inte väljarna och det parti dom ständigt röstar fram.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Inte mycket märkligare än att du anser att demokrati är när en superkapitalistisk och tilllika brottsling styr sitt privata parti i regeringsställning att plundra och bedra det thailändska folket från ett annat land.

 

Det som folket röstat fram har alltid blivit accepterat och fått bilda regering. Sedan när konstitutionsvidrigheten och folkets vrede blivit för stor och våldet blivit markant har militären fått träda fram. Om polisen gjort sitt jobb har detta förmodligen inte behövt hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Då kan väl den personen som vill ha fria och demokratiska val och har fått befolkningens mandat att styra landet direkt eller indirekt i alla val på 2000 talet komma tillbaka till Thailand och hjälpa sitt folk, om han nu bryr sig.

 

Om han nu enligt dig är en så fantastisk demokratiälskare kan ha ta upp kampen med domstolen istället för att fly.

Hej

 

Det är bara ett problem och det är att landets domstolar är ofria och underställda kungliga rådgivare, militärjuntan och agerar politiska verktyg åt dessa, förtroendet för Thailands domstolar är väl i princip noll i omvärlden, en person kan frias eller dömas för vad som helst i dessa styrda domstolar som mest är ett riggat skådespel med fastställt och beordrat slut.

 

Detta kommer du att få se snart igen när Suthep ska upp i domstolen, han är efterlyst för brott som enligt åklagarna bara kan sluta med dödsstraff eller livstid, tror du att han kommer att få det?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Det är bara ett problem och det är att landets domstolar är ofria och underställda kungliga rådgivare, militärjuntan och agerar politiska verktyg åt dessa, förtroendet för Thailands domstolar är väl i princip noll i omvärlden, en person kan frias eller dömas för vad som helst i dessa styrda domstolar som mest är ett riggat skådespel med fastställt och beordrat slut.

 

Detta kommer du att få se snart igen när Suthep ska upp i domstolen, han är efterlyst för brott som enligt åklagarna bara kan sluta med dödsstraff eller livstid, tror du att han kommer att få det?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Tror du efterlysningen och anklagelsen skapad av hans ärkefiender kan påverka och om domslutet INTE tar hänsyn till detta utan enbart hans verkliga agerande tror du då domen kommer sluta som du vill och du kan acceptera den ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL nu är det dags att sluta älta, Thaksin, Yingluck, PTP, och alla andra kleptomaner är redan gammal skåpmat. Det hjälper inte att du skriver demokratiska val en "zillion" gånger. Nu är situationen som den är och varken du eller någon annan här på MPR kan ändra på det. Det är ingen annan än den förra regeringen som framkallat den här situationen. Gläds med risbönderna som får betalt, att demonstrationerna tog slut att utsugningen av Thailand förhoppningsvis stoppas.

Som sagt du kan inte backa klockan så "Go with the flow" Förhoppningsvis går Thailands folk mot en ljusare framtid.

Hej

 

Jag kommer aldrig att glädjas åt militärkupper, juntor, förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, censur och indragen yttrandefrihet men jag förstår att du tillhör dom som är nära utlösning varje gång militären begår nya övergrepp mot demokrati och befolkning.

 

Du pratar om en "ljus framtid" p.g.a av militärkuppen som ska stärka demokratin och minska korruptionen, för mig låter det mer än naivt att fortfarande tro på deta efter 18-19 kupper som samtliga har hindrat och försenat en demokratisk utveckling i landet och snarare ökat korruptionen än minskat den, jag delar inte alls dina förhoppningar på dom beväpnade männen i uniform och deras junta.

 

För mig är det demokrati, fria val och folkvalda regeringar som gäller och inget annat.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag kommer aldrig att glädjas åt militärkupper, juntor, förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, censur och indragen yttrandefrihet men jag förstår att du tillhör dom som är nära utlösning varje gång militären begår nya övergrepp mot demokrati och befolkning.

Du pratar om en "ljus framtid" p.g.a av militärkuppen som ska stärka demokratin och minska korruptionen, för mig låter det mer än naivt att fortfarande tro på deta efter 18-19 kupper som samtliga har hindrat och försenat en demokratisk utveckling i landet och snarare ökat korruptionen än minskat den, jag delar inte alls dina förhoppningar på dom beväpnade männen i uniform och deras junta.

För mig är det demokrati, fria val och folkvalda regeringar som gäller och inget annat.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Va fan vet du om mina sexuella preferenser. Sök hjälp!!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror du efterlysningen och anklagelsen skapad av hans ärkefiender kan påverka och om domslutet INTE tar hänsyn till detta utan enbart hans verkliga agerande tror du då domen kommer sluta som du vill och du kan acceptera den ?

Hej

 

Du verkar uppenbarligen inte heller tro på landets domstolar?

 

Du verkar redan vara inne på att försvara ett väntat juridiskt spektakel där "okesterledaren" kommer att skyddas av Juntan och kungahuset oavsett vilka brott han har begått och hur många lagar han har brutit.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Du verkar uppenbarligen inte heller tro på landets domstolar?

 

Du verkar redan vara inne på att försvara ett väntat juridiskt spektakel där "okesterledaren" kommer att skyddas av Juntan och kungahuset oavsett vilka brott han har begått och hur många lagar han har brutit.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Försök stäng av den delen av din hjärna som ständigt sprutar ur sig förutfattade meningar för en gång skull och svara på den fråga jag verkligen ställer istället

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du efterlysningen och anklagelsen skapad av hans ärkefiender kan påverka och om domslutet INTE tar hänsyn till detta utan enbart hans verkliga agerande tror du då domen kommer sluta som du vill och du kan acceptera den ?

 

Att brottet begicks redan 2003 och började utredas då verkar ha gått IL förbi.

 

Men han har ju rätt i en sak, hade inte kuppen inträffat hade Thaksin aldrig kunnat dömas. Inte för att han var oskyldig utan för att han med hjälp av de politiskt tillsatta positionerna inom polisen och åklagarväsendet sett till att utredningen aldrig nått en domstol för ett utslag.

 

Men brottet hade ju likaväl begåtts...

 

http://siampolitics.wordpress.com/2009/11/20/thaksin-ratchada-deal/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kommer aldrig att glädjas åt militärkupper, juntor, förtryck, politisk förföljese, massarresteringar, censur och indragen yttrandefrihet men jag förstår att du tillhör dom som är nära utlösning varje gång militären begår nya övergrepp mot demokrati och befolkning.

 

Du pratar om en "ljus framtid" p.g.a av militärkuppen som ska stärka demokratin och minska korruptionen, för mig låter det mer än naivt att fortfarande tro på deta efter 18-19 kupper som samtliga har hindrat och försenat en demokratisk utveckling i landet och snarare ökat korruptionen än minskat den, jag delar inte alls dina förhoppningar på dom beväpnade männen i uniform och deras junta.

 

För mig är det demokrati, fria val och folkvalda regeringar som gäller och inget annat.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Hur står det till, egentligen????

 

Skrev jag att du skulle glädjas av något av det du nämner? Gå tillbaks och läs min post igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...