Jump to content
IGNORERAD

Armén förklarar militärt undantagstillstånd i hela Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Nej

 

Men att bryta mot lagar och regler är fel !

 

Hur är det med läskunnigheten idag ?

 

Fått saltvatten i ögat eller ?

Hej

 

Ändå är det precis brott som dessa och liknande dom som nu jagas av militären påstås ha begått.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 417
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    54

  • Khun Ken

    21

  • MaiChai

    19

  • måne

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enligt internationell media så lyckades de röda samla 100 protesterande mot kuppen i Bkk. 

 

Är solidariteten så låg för exilchefen? 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Ändå är det precis brott som dessa och liknande dom som nu jagas av militären påstås ha begått.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det var inte dom jag pratade om. Det var brott mot demokratin, korruptionsbrott och andra grova brott begångna under de senaste åren vid "makten" från dina idoler

 

Dom har väldigt stor anledning att vara oroliga !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Majoriteten av alla jag har pratat med välkomnar denna kupp

alla är trötta på blockad å inget slut på detta vansinne

å sedan dessa galopperande prisökningarna på mat framför allt

10-20 % per år nu-trots löften om att INGA prisökningar skulle ske :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enligt internationell media så lyckades de röda samla 100 protesterande mot kuppen i Bkk. 

 

Är solidariteten så låg för exilchefen? 

Hej

 

Driver du med oss på forumet eller är du dum?

 

Känner du inte till att det har varit en militärkupp i landet och att juntan har förbjudit folksamlingar på mer än 5 personer och att militärt undantagstillstånd råder?

 

Hörde idag en reporter på Sveriges Radio som själv var på plats och uppskattade antalet till ca 1000 personer, i rapporten undrade reportern hur så många vågade trotsa militären helt öppet trots att hårda straff förmodligen väntar dom som grips och släpas bort.

 

Du har verkligen tappat greppet helt och förlorat dig i det hat du uppenbarligen hyser mot Thaksin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var inte dom jag pratade om. Det var brott mot demokratin, korruptionsbrott och andra grova brott begångna under de senaste åren vid "makten" från dina idoler

 

Dom har väldigt stor anledning att vara oroliga !

Hej

 

När ska militären börja jaga dessa?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Driver du med oss på forumet eller är du dum?

 

Känner du inte till att det har varit en militärkupp i landet och att juntan har förbjudit folksamlingar på mer än 5 personer och att militärt undantagstillstånd råder?

 

Hörde idag en reporter på Sveriges Radio som själv var på plats och uppskattade antalet till ca 1000 personer, i rapporten undrade reportern hur så många vågade trotsa militären helt öppet trots att hårda straff förmodligen väntar dom som grips och släpas bort.

 

Du har verkligen tappat greppet helt och förlorat dig i det hat du uppenbarligen hyser mot Thaksin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

 

Om vi nu använder samma retorik som en viss herre från västkusten. Så är dessa 100 eller 1000 personer knappast representantivt för folket. Och således ingenting att bry sig om. :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Driver du med oss på forumet eller är du dum?

 

Känner du inte till att det har varit en militärkupp i landet och att juntan har förbjudit folksamlingar på mer än 5 personer och att militärt undantagstillstånd råder?

 

Hörde idag en reporter på Sveriges Radio som själv var på plats och uppskattade antalet till ca 1000 personer, i rapporten undrade reportern hur så många vågade trotsa militären helt öppet trots att hårda straff förmodligen väntar dom som grips och släpas bort.

 

Du har verkligen tappat greppet helt och förlorat dig i det hat du uppenbarligen hyser mot Thaksin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Jag har sett på svensk TV idag.

 

Sen har jag uppgifter från en vän i Bkk att röda försökte värva till Ratchaprasong både fredag och lördag för en manifestation på söndag den 25 maj.

 

Inte var det många som dök upp i alla fall.

 

Sen finns det också i MPR nyhter

 

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Majoriteten av alla jag har pratat med välkomnar denna kupp

alla är trötta på blockad å inget slut på detta vansinne

å sedan dessa galopperande prisökningarna på mat framför allt

10-20 % per år nu-trots löften om att INGA prisökningar skulle ske :(

Hallå IL

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

När ska militären börja jaga dessa?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det gör dom redan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om vi nu använder samma retorik som en viss herre från västkusten. Så är dessa 100 eller 1000 personer knappast representantivt för folket. Och således ingenting att bry sig om. :)

Hej

 

Själv delar jag Sveriges Radios reporters uppfattning att det var både oväntat och vågat att 1000 personer riskerade sina liv och framtid genom att öppet trotsa juntan i detta känsliga läge, men jag har inga förhoppningar om att ni gula ska inse detta. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Själv delar jag Sveriges Radios reporters uppfattning att det var både oväntat och vågat att 1000 personer riskerade sina liv och framtid genom att öppet trotsa juntan i detta känsliga läge, men jag har inga förhoppningar om att ni gula ska inse detta. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och hur vet du att det var bara gula där

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jätte många röda jag pratat med tycker det är bra med detta...

Hej

 

Ja militärkupper är fantastiska och demokrati kass, konstigt att hela världen fördömer detta fantastiska som ni gula hyllar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Ja militärkupper är fantastiska och demokrati kass, konstigt att hela världen fördömer detta fantastiska som ni gula hyllar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Jämfört med Thaksins demokratur och inbördeskrig ter sig nuvarande militära ledning som rena drömmen

 

Allt är relativt !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja militärkupper är fantastiska och demokrati kass, konstigt att hela världen fördömer detta fantastiska som ni gula hyllar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Och Thaksins "demokrati" jublar folk över hela världen för?Och framförallt thailändarna nu?En våldtäkt är en våldtäkt och för nåt sånt ska man straffas hårt.Men du är för att det är OK att lura folket och ruinera landet bara för att man är vald.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja militärkupper är fantastiska och demokrati kass, konstigt att hela världen fördömer detta fantastiska som ni gula hyllar.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ja, den demokrati du företräder är verkligen kass.

Nu är jag inte gul och tycker inte om militärkupper, men jag har rätt att ha en åsikt för det.  

Om detta blir bra eller dåligt får tiden utvisa.

Ibland kan det nog vara bra att militären går in och ställer saker till rätta. Hade inte militären följt en vald ledare en gång tillbaka i tiden hade världen sett annorlunda ut idag. Den gången skulle det varit bra om militären kuppat och tagit bort denne galning. Kan de få bort en självisk egoist som tycker att alla medel är tillåtna för att sko sig själv i Thailand så har de gjort en bra sak.

 

Jag applåderar inte den utveckling som sakerna fått i Thailand men den som ligger bakom att den demokratiska utvecklingen i landet gått snett, heter Thaksin. Han har inte ens demokrati som sin strävan, hur du kan beundra en sådan man för det han gjort för demokratin talar bara om att du inte vet vad demokrati är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jämfört med Thaksins demokratur och inbördeskrig ter sig nuvarande militära ledning som rena drömmen

 

Allt är relativt !

Hej

 

För dig personligen liksom ett tiotal andra forummedlemmar är det säkert bättre med diktatur och en junta, men för en majoritet av det Thailändska folket är det en katstrof.

 

Du har aldrig funderat över varför en enig omvärld och alla Internationella Människorätts Organisationer enhälligt fördömer det du och dina kollegor här på forumet hyllar och älskar ?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, den demokrati du företräder är verkligen kass.

Nu är jag inte gul och tycker inte om militärkupper, men jag har rätt att ha en åsikt för det.  

Om detta blir bra eller dåligt får tiden utvisa.

Ibland kan det nog vara bra att militären går in och ställer saker till rätta. Hade inte militären följt en vald ledare en gång tillbaka i tiden hade världen sett annorlunda ut idag. Den gången skulle det varit bra om militären kuppat och tagit bort denne galning. Kan de få bort en självisk egoist som tycker att alla medel är tillåtna för att sko sig själv i Thailand så har de gjort en bra sak.

 

Jag applåderar inte den utveckling som sakerna fått i Thailand men den som ligger bakom att den demokratiska utvecklingen i landet gått snett, heter Thaksin. Han har inte ens demokrati som sin strävan, hur du kan beundra en sådan man för det han gjort för demokratin talar bara om att du inte vet vad demokrati är.

Hej

 

Själv tror jag mer på att det är landets 18 militärkupper som har hindrat den demokratiska utvecklingen i landet än det faktum att val har hållits och att ledare har fått utses av folket.

 

Smaken är som baken heter det ju och det gäller väl även i frågan om diktatur eller demokrati, folkvald regering eller junta o.s.v

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

För dig personligen liksom ett tiotal andra forummedlemmar är det säkert bättre med diktatur och en junta, men för en majoritet av det Thailändska folket är det en katstrof.

 

Du har aldrig funderat över varför en enig omvärld och alla Internationella Människorätts Organisationer enhälligt fördömer det du och dina kollegor här på forumet hyllar och älskar ?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Enligt vad som skrivs verkar en majoritet av thailändska folket vara väldigt positiva till militärens övertagande av Thaksins cirkus

 

Du har aldrig funderat i banorna att omvärlden för att vara PK helt enkelt måste fördöma kuppen oavsett vad dom egentligen tycker ?

 

Ta till exempel USA:s militära chef i Pacific som ställde in övningar och drog in bistånd men samtidigt insåg mycket väl varför den thailändska militären gjorde som dom gjorde

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man begått brott mot demokratin, varit korrumperad eller på andra sätt begått brott SKALL man med fog vara rädd

 

Rädd för att åka dit för sina brott

 

Tycker du det är fel ?

 

 

Om alla dessa skall vara rädda, vilka finns det då kvar att vara rädd för ? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enligt vad som skrivs verkar en majoritet av thailändska folket vara väldigt positiva till militärens övertagande av Thaksins cirkus

 

Du har aldrig funderat i banorna att omvärlden för att vara PK helt enkelt måste fördöma kuppen oavsett vad dom egentligen tycker ?

 

Ta till exempel USA:s militära chef i Pacific som ställde in övningar och drog in bistånd men samtidigt insåg mycket väl varför den thailändska militären gjorde som dom gjorde

Hej

 

Nej tanken på att omvärlden och alla Internationella Människorätts Organisationer skulle fördöma militärkupper, diktaturer, politisk förföljelse, censur och juntor skulle göra detta enbart p.g.a dom måste det har faktiskt aldrig fallit mig in, enligt mig är det snarare både deras uppgift och skyldighet att göra detta.  

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Nej tanken på att omvärlden och alla Internationella Människorätts Organisationer skulle fördöma militärkupper, diktaturer, politisk förföljelse, censur och juntor skulle göra detta enbart p.g.a dom måste det har faktiskt aldrig fallit mig in, enligt mig är det snarare både deras uppgift och skyldighet att göra detta.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Just det. Det var just det jag skrev ju. Det är deras uppgift och skyldighet.

Du fattar visst inte hur krav på PK styr dessa organisationers uttalanden !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej tanken på att omvärlden och alla Internationella Människorätts Organisationer skulle fördöma militärkupper, diktaturer, politisk förföljelse, censur och juntor skulle göra detta enbart p.g.a dom måste det har faktiskt aldrig fallit mig in, enligt mig är det snarare både deras uppgift och skyldighet att göra detta.  

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Inte för att betyder något för dig, men sedan Thaksins tog över har kritiken haglat över dem, men de har ju t.o.m. officiellt dissat denna kritik, "demokrati är inte mitt mål", "FN är inte min pappa" är två kända citat från din husgud. Kan inte påminna mig om att du kritiserat detta.

 

Och du, om du ämnar dra en lång harang om ingenting så svara inte, men om du vill kommentera dessa två ställningstagande från Thaksins så vore det ju kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Just det. Det var just det jag skrev ju. Det är deras uppgift och skyldighet.

Du fattar visst inte hur krav på PK styr dessa organisationers uttalanden !

Hej

 

Självklart är alla med det minsta lilla förnuft och samvete emot kupper, diktaturer och juntor.

 

Finner inget märkligt i detta alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...