Jump to content
IGNORERAD

Armén förklarar militärt undantagstillstånd i hela Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nu får dom sluta med att ge folk res förbud, snart går flyg industrin i kk!! Först alla ryssar som inte får åka någonstans och nu dessa trevliga "fattiga" thai gubbar å gummor!  :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 417
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    54

  • Khun Ken

    21

  • MaiChai

    19

  • måne

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu får dom sluta med att ge folk res förbud, snart går flyg industrin i kk!! Först alla ryssar som inte får åka någonstans och nu dessa trevliga "fattiga" thai gubbar å gummor!  :crazy:

 

Thai Airways kan ju sluta flyga A-380 till Hong Kong nu då det inte finns så många som ska flyga dit på audiens hos regeringschefen längre och ta upp alla säten i första klass utan att betala för det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Airways kan ju sluta flyga A-380 till Hong Kong nu då det inte finns så många som ska flyga dit på audiens hos regeringschefen längre och ta upp alla säten i första klass utan att betala för det...

De har redan slutet med den redan i början av maj. Fick åka med 777 istället från HKG.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste kännas surt för de senatorer som lagt mycket pengar på att bli valda i senatsvalet som hölls i slutet av mars månad, knappt en månad fick de kalla sig senatorer...

 

Tror att stora delar av Shinawatraklanen kommer att beläggas med reseförbud-sen får vi se om de försvinner ut ur Thailand ändå men då ska de inte räkna med att kunna återvända till Thailand.

Jo dom kan säkert återkomma när din militär junta är besegrad, och under tiden får de väl skapa en exil regering som för hoppnings vis 

blir  god känd av de västliga regeringarna,För utom dig då.

Och den kampen har ju börjat.

När Aljazeera skulle börja sända ett reportage ang lördagens protester släckte man ner sändningen

 

 

Tror du behöver läsa in dig på Chile 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda sättet att undvika problem är att se att det kommer rätt folk till makten. Tyvärr fungerar detta inte så längre man använder sig av en standard demokrati. Förstarka monarkin tror inte kommer att fungera eftersom kungen är gammal och de som kanske kommer efter, är inte så populära. Att leva i kontinuerligt statskupp brukar inte fungera, men det gjorde ändå i Spanjen i runt 40 år (lite osäkert men några decenier var det). Att göra ändringar som gör att de fel valda egentligen inte har möjligheter att verkligen bestämma och besluta tror inte fungerar i längden, kan inte tänka mig annars hur skulle detta se ut. Det har blivit visst ganska krångligt.

Frågan handlade nog mer hur man kan reformera det politiska systemet i Thailand för att slippa hamna i samma sits en tredje gång som man nu gjort 2006 och 2013

 

Och då är frågan om ett val snarast möjligt det MINST viktiga för att komma framåt i utvecklingen

 

Ett val skulle ju då snarare bara försvåra för reformer

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl, Sv.D har det forekommit demonstartioner i BKK mot militarjuntan trots att detta ar forbjudet. "mer an 1000 personer" sager val egentligen inte sa mycket men lite fobryllande att det finns opposition sa oppet redan nu!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl, Sv.D har det forekommit demonstartioner i BKK mot militarjuntan trots att detta ar forbjudet. "mer an 1000 personer" sager val egentligen inte sa mycket men lite fobryllande att det finns opposition sa oppet redan nu!

Inte särskilt förbryllande, Shinawatras anhängare är ju inte riktigt de skarpaste knivarna i lådan!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt möjligt att vissa här har gula glasögon och vissa andra röda, men i jämförelse med den ögonbindel du bär så ser dom ju iallafall något..

Ser inget fel i att ha gula glasögon, det har jag hela livet haft. Och kommer att fortsätta ha. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte särskilt förbryllande, Shinawatras anhängare är ju inte riktigt de skarpaste knivarna i lådan!

Du borde nog bli lite orolig

.

Vad händer i om värden när de första dödsfallen inträffar,

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde nog bli lite orolig

.

Vad händer i om värden när de första dödsfallen inträffar,

 

Anledningen till maktövertagandet var ju just att polisen inte kunde garantera säkerheten, idag är de ju lugnt.

Bara att hoppas att inte Shinawatra sänder ut terrorister och lejda soldater från Cambodja igen, då kan det ju åter bli dödsfall.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde nog bli lite orolig

.

Vad händer i om värden när de första dödsfallen inträffar,

Va, skall exilchefen starta krig igen?

 

Har du insidesinformation?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte särskilt förbryllande, Shinawatras anhängare är ju inte riktigt de skarpaste knivarna i lådan!

Jag tankte lite mer pa att sa snart ge sig ut, i vanliga fall (vanliga med Thaimatt sett) brukare man ju utlysa demonstrationer, delvis for logistiska skal men aven, vad jag gissar, att fa media pa plats, nu va ju media uppenbarligen det, men "over tusen" sager ju inte om det ar en "demonstaionsunge" eller typ stundentradikala milisopponenter!

Kanske nagon som finns pa plats vet mer!

Tycker i alla fall att det mer liknar en liten fraktion som vill skapa nagot pa egen hand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du borde nog bli lite orolig

.

Vad händer i om värden när de första dödsfallen inträffar,

Jag ar nog mer orolig for vad som kommer att ske i Thailand om det blir dodsoffer!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Anledningen till maktövertagandet var ju just att polisen inte kunde garantera säkerheten, idag är de ju lugnt.

Bara att hoppas att inte Shinawatra sänder ut terrorister och lejda soldater från Cambodja igen, då kan det ju åter bli dödsfall.

Hej

 

Det var ganska lugnt i forna Sovjet Unionen, Chile, Argentina och Syd Afrika också när militären användes mot civilbefolkningen, för att inte tala om Francos Spanien men det är ett lugn skapat av rädsla, våld och förtryck, knappast något att vara glad och stolt över.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det var ganska lugnt i forna Sovjet Unionen, Chile, Argentina och Syd Afrika också när militären användes mot civilbefolkningen, för att inte tala om Francos Spanien men det är ett lugn skapat av rädsla, våld och förtryck, knappast något att vara glad och stolt över.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Enl uppgifter så är ingen särskilt rädd i Thailand fn, så det där var en dålig jämnförelse!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Det var ganska lugnt i forna Sovjet Unionen, Chile, Argentina och Syd Afrika också när militären användes mot civilbefolkningen, för att inte tala om Francos Spanien men det är ett lugn skapat av rädsla, våld och förtryck, knappast något att vara glad och stolt över.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Hett tips

 

Skaffa dig en historiebok och läs på

 

Tusentals och åter tusentals människor dog i dessa diktaturer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Enl uppgifter så är ingen särskilt rädd i Thailand fn, så det där var en dålig jämnförelse!

Hej

 

Är ingen rädd när militären enligt media begår arresteringar och för bort folk landet runt?

 

Jag tror att det finns åtskilliga miljoner människor i Thailand som är oroliga p.g.a kuppen av flera anledningar.

 

Jag tycker ni ska försöka se en militärkupp och installerandet av en junta som det övergrepp och det hot som det faktiskt innebär både kort och längre sikt mot demokratin, befolkningen, opposition, media, pressfrihet, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover   

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är ingen rädd när militären enligt media begår arresteringar och för bort folk landet runt?

 

Jag tror att det finns åtskilliga miljoner människor i Thailand som är oroliga p.g.a kuppen av flera anledningar.

 

Jag tycker ni ska försöka se en militärkupp och installerandet av en junta som det övergrepp och det hot som det faktiskt innebär både kort och längre sikt mot demokratin, befolkningen, opposition, media, pressfrihet, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover   

 

Många såg bevisligenTakki som ett större hot!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hett tips

 

Skaffa dig en historiebok och läs på

 

Tusentals och åter tusentals människor dog i dessa diktaturer.

Hej

 

Det är väl en av dom stora anledningarna till att dom flesta människorna förordar demokrati och folkvalda regeringar framför diktatur och juntor.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Är ingen rädd när militären enligt media begår arresteringar och för bort folk landet runt?

 

Jag tror att det finns åtskilliga miljoner människor i Thailand som är oroliga p.g.a kuppen av flera anledningar.

 

Jag tycker ni ska försöka se en militärkupp och installerandet av en junta som det övergrepp och det hot som det faktiskt innebär både kort och längre sikt mot demokratin, befolkningen, opposition, media, pressfrihet, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter i Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover   

 

 

Har man begått brott mot demokratin, varit korrumperad eller på andra sätt begått brott SKALL man med fog vara rädd

 

Rädd för att åka dit för sina brott

 

Tycker du det är fel ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Det är väl en av dom stora anledningarna till att dom flesta människorna förordar demokrati och folkvalda regeringar framför diktatur och juntor.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Om man får välja mellan blodigt inbördeskrig och en militär som ser till lag och ordning i landet väljer du väl det blodiga inbördeskrigen eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Många såg bevisligenTakki som ett större hot!

Hej

 

Om man ser till hela landets befolkning var det inte särskilt många men dom var inflytelserika och högljudda.

 

Läget är förmodligen likadan här på forumet, det är antagligen inte särskilt många som är för militärkupp, junta och diktatur men dom som finns är högljudda och aktiva.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har man begått brott mot demokratin, varit korrumperad eller på andra sätt begått brott SKALL man med fog vara rädd

 

Rädd för att åka dit för sina brott

 

Tycker du det är fel ?

Hej

 

Är det brottsligt i din värld att tillhöra "fel" parti, ha "fel" politisk uppfattning eller kritisera en militärkupp i en tidning eller på internet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Är det brottsligt i din värld att tillhöra "fel" parti, ha "fel" politisk uppfattning eller kritisera en militärkupp i en tidning eller på internet ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej

 

Men att bryta mot lagar och regler är fel !

 

Hur är det med läskunnigheten idag ?

 

Fått saltvatten i ögat eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

inte särskilt många
Kan du precisera många?Ungefär som de 10 000-tals som demonstrerade mot korruptionen och amnestin.>? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...