Jump to content
IGNORERAD

Thaikvinna gör reklam för SD i Radio!

Tommy

Recommended Posts

:crazy: såg den här på facebook lite ordning får det väl vara när man kommer hit he he

https://www.youtube.com/watch?v=iThH9DE3CPU&feature=youtu.be

Kunde ju lika gärna varit thailändskor :ahh:

Nja, vid närmare eftertanke kunde det nog inte det...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

• Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bananen

74

• flor

30

• Nisse Hult

24

• AnTove

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att det skulle finnas olika regler för anhörighetsinvandring hos SD har jag svårt att tro.

En asiat eller arab gör nog ingen skillnad.

Alla är nog invandrare hos SD.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja, enligt Novus tycker 21 procent att sverigedemokraternas invandringspolitik är ganska bra eller mycket bra, 60 procent tycker att den är ganska dålig eller mycket dålig.

Och enligt nya Sifomätningen så anser 44 procent att Sverige har tagit emot för många invandrare och 10 procent att vi borde tagit emot fler.

Kan nog bli ett ganska intressant valår.

Dom skriver också:

"Reglerna för anhöriginvandring måste vara utformade på ett sådant sätt att de inte bidrar till att skapa ökad segregation eller andra sociala och ekonomiska problem."

"Sverigedemokraterna vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen genom att ställa tydliga krav på anhöriga som vill invandra. Detta bl a för att motverka tvångsäktenskap, människohandel samt samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva. Läs gärna mer om partiets invandringspolitik."

Är nog knappast thailändare/asiater som det syftas på.

Tycker du det har varit mycket klagande från sd angående thailändare/asiater och deras kultur?

Bara i generella ordalag då de ingår i gruppen invandrare och därmed har en inverkan på vår "nationella identitet".  

Om man startar protestlistor mm mot att man bygger moskéer så är väl inte steget så långt till att göra det samma mot buddhist tempel?

Ändrades av Fredman
Dela på andra sajter

Vi vet oxå, att dem flesta av thaikvinnor har inte med än några års skolgång bakom sig i Thailand.

Jag har fått uppfattningen om att de flesta är högutbildade, i alla fall om man skall tro på medlemmarna på forumet.  

Dela på andra sajter

Inte konstigt...

Många thaikvinnor har ju män/pojkvänner, som har starka sd-sympatier, tyvärr.

Det har vi nog sätt, inte minst här på mpr.

Och som känt sd-sympatisörer samhällsinformation är "inte alltid 100% korrekt".

Naturligtvis har många av dem blivit påverkade av sina män/pojkvänner.

Jag tror nog att efter några år i landet har dem/kvinnor flesta skapat egen uppfattning.

Vi vet oxå, att dem flesta av thaikvinnor har inte med än några års skolgång bakom sig i Thailand.

Nästan alla svenskar/europeer har över tio-års skolgång bakom, och ändå t.ex nästan 10 % av svenskar röstar på sd, ännu flera kan rösta på sd.

Tragiskt, detta kan inte jag förstå.

Vart är vi på väg...?

Jag har alldrig hört talas om några thailändare, som t.ex efter tio år i Sverige/Europa skulle fortfarande "sympatisera" med sd eller motsvarande idéer ...

Det där med samhällsinformation får du gärna utveckla lite?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bara i generella ordalag då de ingår i gruppen invandrare och därmed har en inverkan på vår "nationella identitet".  

Om man startar protestlistor mm mot att man bygger moskéer så är väl inte steget så långt till att göra det samma mot buddhist tempel?

ja buddhismen ökar ju lavinartat i Sverige ha ha

Dela på andra sajter

Jag har fått uppfattningen om att de flesta är högutbildade, i alla fall om man skall tro på medlemmarna på forumet.  

Givetvis ska du inte göra det, för övrigt så har "min" tjej gått 5 år längre i skola än mig :ahh:

Men det återspeglar ju sig i mina korkade kommentarer, skeva människosyn samt politiska sympatier. ???

Dela på andra sajter

Ok, visst ingår dom i gruppen invandrare, om man ser till landets bästa, så spelar det en viss roll vart ifrån invandringen sker, och östasiater hör inte direkt till "gruppen" som utmärker sig negativt.

Så länge dom inte skriker ut i högtalare att budda är störst bäst och vackrast och därmed stör allmänheten så lär det nog inte bli några större problem.

Dela på andra sajter

Frugan har fått röstkort och är stolt över det och ska nu för första gången rösta i Sverige.

Hon försöker att följa div, debatter på tv för att se vilket parti hon ska rösta på men jag tror

att hon redan för 10 år sedan när hon gick på SFI i Globen i Stockholm bestämde sig då hon tyckte att det var

väldigt orättvist att div. män från Menaländer och Somalia fick betalt för att gå där fastän dom

enbart störde lektionerna för de som verkligen ville lära sig svenska genom att högljutt

tala i telefon, gå ut och röka och direkt uttalade att om det inte var för bidragen dom fick

skulle dom aldrig bry sig om att gå dit. Dom tyckte hon att dom skulle skicka tillbaka dit dom kom ifrån

och där kan jag ju nästan hålla med henne. Nu har vi debatter nästan dagligen vilket parti vi ska rösta på

som bäst tillvaratar våra intressen men även om jag kryddade mitt förslag om att hon ju skulle få hjälp

med både städning, tvätt och disk höll jag på att få en örfil när jag föreslog Fi och deras förslag om månggifte

men det är nog för att hon är lite svartsjuk. Det där med medborgarlön vare sig  man jobbar eller inte tyckte hon ju verkade intresant

men när jag inte kunde svara på vem som skulle betala det tappade hon intresset.

Annars tror jag nog att hon aldrig blir någon Pk Svensk då hon

fortfarande trots mina förmanigar tycker att" Araber luktar illa" och ser med avsmak på mig när jag solar mig för

"hade jag villat ha en svart man hade jag gift mig med en neger". Så det blir  nog Sd som får hennes röst

och det helt utan min påverkan mest för att hon med fasa såg på upploppen i Husby förra våren och inte heller

likt mig förstår hur någon kan tro att man löser dom frågorna där med att skicka dit 100.000 till om året.

Ändrades av flor

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Frugan har fått röstkort och är stolt över det och ska nu för första gången rösta i Sverige.

Hon försöker att följa div, debatter på tv för att se vilket parti hon ska rösta på men jag tror

att hon redan för 10 år sedan när hon gick på SFI i Globen i Stockholm bestämde sig då hon tyckte att det var

väldigt orättvist att div. män från Menaländer och Somalia fick betalt för att gå där fastän dom

enbart störde lektionerna för de som verkligen ville lära sig svenska genom att högljutt

tala i telefon, gå ut och röka och direkt uttalade att om det inte var för bidragen dom fick

skulle dom aldrig bry sig om att gå dit. Dom tyckte hon att dom skulle skicka tillbaka dit dom kom ifrån

och där kan jag ju nästan hålla med henne. Nu har vi debatter nästan dagligen vilket parti vi ska rösta på

som bäst tillvaratar våra intressen men även om jag kryddade mitt förslag om att hon ju skulle få hjälp

med både städning, tvätt och disk höll jag på att få en örfil när jag föreslog Fi och deras förslag om månggifte

men det är nog för att hon är lite svartsjuk. Det där med medborgarlön vare sig  man jobbar eller inte tyckte hon ju verkade intresant

men när jag inte kunde svara på vem som skulle betala det tappade hon intresset.

Annars tror jag nog att hon aldrig blir någon Pk Svensk då hon

fortfarande trots mina förmanigar tycker att" Araber luktar illa" och ser med avsmak på mig när jag solar mig för

"hade jag villat ha en svart man hade jag gift mig med en neger". Så det blir  nog Sd som får hennes röst

och det helt utan min påverkan mest för att hon med fasa såg på upploppen i Husby förra våren och inte heller

likt mig förstår hur någon kan tro att man löser dom frågorna där med att skicka dit 100.000 till om året.

:14:  :14:  :14:  :14:  :14:

Dela på andra sajter

Det där med samhällsinformation får du gärna utveckla lite?

Sorry, jag skulle ha skrivit sd:s "samhällsinformation" istället. Jag hade missat "-tecken.

Bra att du påpekade, att sd:s propaganda är inte samhällsinformation

Dela på andra sajter

Jag tror att du har missuppfattat det lite angående utbildning hos thailändska kvinnor som flyttar

till Sverige.

Dom flesta har nog inte någon högre utbildning som är värd så mycket i Sverige. Däremot är det väldigt

många som tar chansen att utbilda sej när dom kommer hit. Många går vägen genom SFI, läser in grundskolan

och gymnasiet och en del går även en högre utbildning.

Detta medför för dom flesta att dom kan ha ett förhållande med sin man på någorlunda lika villkor. Att båda har en

inkomst och kan bidra till familjens försörjning är för många kvinnor det bästa sätten att slippa stå med mössan i hand 

och tigga lite fickpengar av sin man i utbyte mot städning, diskning, matlagning och lite "nattnöjen" när mannen vill.

En egen inkomst är ofta nyckeln till ett eget och friare liv även om man lever i ett förhållande.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

Sorry, jag skulle ha skrivit sd:s "samhällsinformation" istället. Jag hade missat "-tecken.

Bra att du påpekade, att sd:s propaganda är inte samhällsinformation

Jag skrev, "Det där med samhällsinformation får du gärna utveckla lite?".

Hur får du det till att jag påpekat att "att sd:s propaganda är inte samhällsinformation" ?

Dela på andra sajter

Guest Fredman

ja buddhismen ökar ju lavinartat i Sverige ha ha

Allting är relativt. Det finns säkert många som tycker det ökar för mycket även om du inte tycker så.

Dela på andra sajter

Sam sip sam
:police: 

Allting är relativt. Det finns säkert många som tycker det ökar för mycket även om du inte tycker så.

det tror jag ingen tycker ,ja förutom muslimpacket då :ahh:

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Jag skrev, "Det där med samhällsinformation får du gärna utveckla lite?".

Hur får du det till att jag påpekat att "att sd:s propaganda är inte samhällsinformation" ?

Vad är problemet?

Ser du ingen skillnad mellan samhällsinformation och "samhällsinformation"?

Jag beklagar i så fall.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och Vad anser SD om Thailandare da ???  mvh pepsi

Nu är jag inte så haj på det här men är det inte så att om en man tar hit en thaikvinna eller kontra så måste man garantera dennes uppehälle.

Hur många garanterar dom 100.000 invandrare-året som kommer hit dvs. betalar deras uppehälle.

Så tycker ni att det är frågan om samma sak ni som säger att ja men du tar ju hit en från Thailand.

Rätta mig om jag har uppfattat saken fel, eftersom jag inte tagit hit någon.

Dela på andra sajter

ser med avsmak på mig när jag solar mig för

"hade jag villat ha en svart man hade jag gift mig med en neger".

Du kan ju kontra med att hade jag velat ha en vithyad kvinna, så hade jag ju gift mig med en skandinav, så lägg av med att köpa dessa "whitening cream" produkter som ändå inte funkar, eller så åker jag till Ghana och hämtar ett annat fruntimmer.     :)

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu är jag inte så haj på det här men är det inte så att om en man tar hit en thaikvinna eller kontra så måste man garantera dennes uppehälle.

Hur många garanterar dom 100.000 invandrare-året som kommer hit dvs. betalar deras uppehälle.

Så tycker ni att det är frågan om samma sak ni som säger att ja men du tar ju hit en från Thailand.

Har för mig att man är garant enbart vid inbjudan med visum? Flyttar man hit pga familjeskäl (partnerskap, giftermål etc)

krävs ingen garanti, så det är lite skilnad på vissa saker.

Dela på andra sajter

För visum måste du garantera hennes uppehälle, inte vid UT.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack för svaren då vet jag :14:

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Tack för svaren då vet jag :14:

Ja, det är bara att se till att thaikvinnan kommer till Sverige utan visum, så slipper du att vara garant.      :P

Dela på andra sajter

Vad är problemet?

Ser du ingen skillnad mellan samhällsinformation och "samhällsinformation"?

Jag beklagar i så fall.

Tja, jag ställde en fråga (Det där med samhällsinformation får du gärna utveckla lite?), du tar då och sätter dit två anföringstecken i meningen och anser dig ha svarat på frågan och därefter påstår du att jag påpekade "att sd:s propaganda är inte samhällsinformation".

Det är problemet.

Lösningen på problemet skulle kunna vara att du korrekturläser det du skriver och korrigerar felen innan du trycker på svara knappen, så slipper vi sådant här onödigt tjafs och kan fortsätta att ägna oss åt att diskutera samhällsinformationen.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Inte heller förvånad eftersom det finns Svenskar som stöder Suthep och PDRC trots deras odemokratiska mål, så varför skulle det inte finnas Thailändskor som stöder SD ?

Med vänlig hälsning isan Lover

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...