Jump to content
IGNORERAD

Thaikvinna gör reklam för SD i Radio!

Tommy

Recommended Posts

vård, eller omsorgen i Sverige.

Verkar vara ganska populärt bland Asiat damerna I Gävle

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

• Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bananen

74

• flor

30

• Nisse Hult

24

• AnTove

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jobbig tråd jag inte orkat läsa hela..

Invandring krävs för ett land ska utvecklas speciellt Sverige, vi förökar oss inte snabbt nog.

Vi är sittande på sidlinjen och tror vi är världsbäst men sanningen är att vi inte orkar/för fina för att "jobba på riktigt".

Arbetarkulturen är död och det mesta är sålt.

Finnarna räddade oss lata bekväma svenskar 70-80 nu är det är araber och afrikaner (viss mån asiater) som ska jobba åt oss.

Nya svenska generationen som kommer är våran framtid, knappast något jag sätter hoppet till och själv har man 30 år kvar till pension..

Dela på andra sajter

Krille har tyvärr fastnat . Som PK finns det bara en linje. Att ifrågasätta inte bra.. Krille hur tycker du vi ska finasiera invandringen . Du som har lösningen på allt. Kom nu inte och säg att vi har råd. Utan konkret. Hur gör du själv. Skänker du extra till organisationer som vill hjälpa dom. Vad kostar invandring? svara nu på lite frågor för en gångs skull

Det enda som fastnat är tyvärr du då du inte ens verkar ha läs mina inlägg? Jag förstår inte varför du riktar dina frågor till mig men hoppas att din läsförståelse är bättre när du har läst på om SD:s politik?

Jag har ju gång på gång upprepat att jag är kritisk till invandringspolitiken. Lika kritisk som jag är till de som inte förstår att SD:s förslag på regler innebär att väldigt få thailändskor är välkomna till Sverige.

/Krille

Dela på andra sajter

Lika kritisk som jag är till de som inte förstår att SD:s förslag på regler innebär att väldigt få thailändskor är välkomna till Sverige.

/Krille

Instämmer till fullo! Synd att inte så många här har förstått det.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

ö

Satt i bilen och slölyssna på Radio 88, eller radio Partille.

De fick en jävla massa skit för några veckor sen för att de haft reklam från SD inför det kommande valet, så mycket skit att de beslöt att inte acceptera någon politisk reklam alls, starkt gjort att inte bara bojkotta SD!

Men så plötsligt, kör de reklam för EU valet, bara för att folk skall rösta öht, och då körde de korta budskap från alla riksdagspartierna.

I det 20 sekunder långa avsnittet från SD hörs en Thailändsk kvinna tala om att alla skall göra rätt för sej, jag tappade hakan, en Thai för SD!!!

Har försökt hitta reklamsnutten på nätet men inte lyckats ännu

Nån annan som hört det?

MVH Tommy

Patriotism, nationalism, nazism, etc, är internationella rörelser. Var i ett sådant internationellt möte i Santiago i Slutet av 90 talet, och då kom folk från hela världen. Gemansam för alla är att man tycker att alla grupper mår bättre av att samleva med sina egna. Hur man kommer dit är riktigt olika från grupp till grupp. Men i grunden målet är detsamma. Att kämpa för att varje folkgrupp ska i den mån det går, umgås med sina egna. Varje människa mår bättre av att leva i sin ursprungsland med sina egna. Grupper som SD hör till de som inte vågar säga detta öppet eftersom det hör till deras taktik att inte visa öppet hur de tycker eftersom de tror att i så fall de skulle inte få stöd. Men det hör inte hit. En del svenskar verkar tro att idiologier av denna typ inte ska finnas hos utlänningar. Varför det? Hittler var inte Svensk, för att nämna en av de mest kända. I Sverige skulle han vara en utlänning. Att se ner på svarta förekommer flyttigt bland många araber, att se ner på araber och svarta förekommer hos många thailändare, i Amerika (både syd och norr) ser en del ner på indianerna. En del av oss däremot tittar inte ner på någon men anser att varje folkgrupp mår bättre av att leva i sina egna. Men som sagt, hur kommer man dit, det är det som kan bli problem.

Dela på andra sajter

ä

Jag tror att du vet lika väl som jag att både vietnameser och thailändskor oftast återfinns inom restaurang eller småbutiksvärlden.

Tror aldrig jag stött på någon vietnamesiska eller thailändska inom ex vård, skola eller omsorgen i Sverige.

Förklaringen är ju ganska enkel.

Oftast sker ju kontakterna med andra thailändskor på restauranger och massageställen.

Så det ter sig ju ganska naturligt att dom flesta hamnar inom den dom brancherna.

BTT

Thailändare har en mycket enklare gramatik än vi, och redan där bli problem när de vill lära sig svenskan. Många har mycket mindre utbildning än övriga invandragrupper. Båda saker gör att deras skolgång i Sverige kan i många fall bli mycket svarare för dem än för många andra utländska grupper. De som inte fått kontakt med vårt alfabet i skolan i Thailand måste, förutom att kämpa med vårt gramatik, även lära sig en helt ny alfabet. Och vill man utbilda sig i Sverige, får man bli bra på detta. Har sett flera thailändare som utbildar sig till sjukvårdare eller undersköterskor, men det blir enklare att arbeta inom restaurang branschen med sina egna landsmän eller städa, än att utbilda sig med alla svårigheter de blir tvugna att möta.

Dela på andra sajter

Jobbig tråd jag inte orkat läsa hela..

Invandring krävs för ett land ska utvecklas speciellt Sverige, vi förökar oss inte snabbt nog.

Vi är sittande på sidlinjen och tror vi är världsbäst men sanningen är att vi inte orkar/för fina för att "jobba på riktigt".

Arbetarkulturen är död och det mesta är sålt.

Finnarna räddade oss lata bekväma svenskar 70-80 nu är det är araber och afrikaner (viss mån asiater) som ska jobba åt oss.

Nya svenska generationen som kommer är våran framtid, knappast något jag sätter hoppet till och själv har man 30 år kvar till pension..

Visst, fertiliteten i sverige är för låg precis som i resten av europa, men att ösa in folk från mena länder gör knappast att landet utvecklas, utvecklingen kommer snarare att stagnera eller gå åt motsatt håll.

Precis.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Jag tror att du vet lika väl som jag att både vietnameser och thailändskor oftast återfinns inom restaurang eller småbutiksvärlden.

Tror aldrig jag stött på någon vietnamesiska eller thailändska inom ex vård, skola eller omsorgen i Sverige.

Förklaringen är ju ganska enkel.

Oftast sker ju kontakterna med andra thailändskor på restauranger och massageställen.

Så det ter sig ju ganska naturligt att dom flesta hamnar inom den dom brancherna.

BTT

Det var nog sådär 20 år sedan du var ute och spanade på var thailändskor höll till.

Majoriteten av de thailändskor jag känner jobbar med annat än restaurang och massage. Jag känner även thailändare som har restauranger och massaginrättningar. Thailändarna träffas normalt inte på dessa ställen heller. Det är inte omtyckt att landsmän stör verksamheten, utan de träffas mestadels hemma hos någon. Visst händer det att någon thairestaurang ordnar någon thaifest någon gång. Fast det brukar bli så mycket skitsnack efter sådana tillställningar om att restaurangägaren skor sig på sina landsmän. Därför ordnar de oftast sina fester på andra ställen.

Ut i "värk lig he ten", det är inte så lätt att goo gla sig till rätt in for ma tion. 

Dela på andra sajter

John Khonken

Jag känner inte heller till nåt fakta om att svenska medborgare skulle ha rätt till mera bidra än utländska och att med detta som grund 

ge den som blir medborgare nån ekonomisk vinst. Du säger att du har fakta om detta. I så fall kanske kan du i stället bidra med faktan.

Det finns massor med fakta att hämta bara man lyfter blicken. Däremot gör man allt för att mörka det i landet sverige.  jag tänker inte ge dig några fakta. . Men googla på Gunnar Sandelin. han skrev en bok där alla fakta finns.

Dela på andra sajter

John Khonken

Jag måste då enl. dig vara sällsynt. Frugan hade redan hus när vi träffades, i Thailand får JAG knappt gå ut själv för hon är rädd att JAG ska hitta någon yngre och snyggare. Har gjort allt för att hjälpa henne att komma in i det svenska samhälle och att få se stoltheten i hennes ögon när hon fick sitt Svenska pass var värd allt krångel och tid jag lagt ned på det.

Flor. Min fru säger samma sak. Jag förstår ingenting. men så är det.

Dela på andra sajter

kycklingen

Ni som knappt får gå ut själva när ni är i LOS kan ju bero på att frugan inte vill dela med sig av era pengar, hon vill väl självklart dom ska hamna i sin eller familjens händer. Eller har ni gjort något dumt någon gång så hon har en anledning att misstro er? Jobbigt att leva ett liv tillsammans om man inte kan lita på varandra.

Dela på andra sajter

Ni som knappt får gå ut själva när ni är i LOS kan ju bero på att frugan inte vill dela med sig av era pengar, hon vill väl självklart dom ska hamna i sin eller familjens händer. Eller har ni gjort något dumt någon gång så hon har en anledning att misstro er? Jobbigt att leva ett liv tillsammans om man inte kan lita på varandra.

I mitt fall kan det knappast vara så då det är hon som numera står för den största inkomsten i familjen. Har heller aldrig gjort något som kunnat göra henne misstänksam, tror mest det är skoj när hon säger så eller så vill även hon följa med när jag ska ut på skoj.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

kycklingen

I mitt fall kan det knappast vara så då det är hon som numera står för den största inkomsten i familjen. Har heller aldrig gjort något som kunnat göra henne misstänksam, tror mest det är skoj när hon säger så eller så vill även hon följa med när jag ska ut på skoj.

Det låter bra, i ett förhållande ska man självklart kunna ha olika intressen men roligast är ju ändå om man kan gå ut tillsammans.

Dela på andra sajter

John Khonken

Kan mycket väl vara som du säger. Men har frugan hittat en sådan guldfisk som mig. Så måste man förstå henne också. Vi som bor på den fina addressen

Dela på andra sajter

Det låter bra, i ett förhållande ska man självklart kunna ha olika intressen men roligast är ju ändå om man kan gå ut tillsammans.

Dubbelt så dyrt och hälften så kul  :crazy:

Måne

Dela på andra sajter

kycklingen

Dubbelt så dyrt och hälften så kul  :crazy:

Har man dubbla inkomster så är det väl värt det? Eller ska den ena bara jobba och den andre slösa?

Med dubbla inkomster så ska man ha råd med det, eller ska den ena jobba för inkomsten och den andra slösa?

Hittar inga smilysar.

Dela på andra sajter

Har man dubbla inkomster så är det väl värt det? Eller ska den ena bara jobba och den andre slösa?

Med dubbla inkomster så ska man ha råd med det, eller ska den ena jobba för inkomsten och den andra slösa?

Hittar inga smilysar.

Då kan ju hon sitta hemma och virka så kan jag vara ute dubbelt så lång tid  :crazy: och ha fyrdubbelt så kul  :14:  :14:  :14:  :thumbsup:

Måne

Dela på andra sajter

kycklingen

Då kan ju hon sitta hemma och virka så kan jag vara ute dubbelt så lång tid  :crazy: och ha fyrdubbelt så kul  :14:  :14:  :14:  :thumbsup:

Tur för dig att jag "vet" att du inte lever som lär..

Dela på andra sajter

Hittar inga smilysar.

De e kärlek de ge å ta 

Jag ger å hon tar :)

Dela på andra sajter

Oregistrerad

De e kärlek de ge å ta 

Jag ger å hon tar :)

Töm o glöm.Det är kärlek :girl_dev:   :wub: det kostar att ligga på topp.

Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Töm o glöm.Det är kärlek :girl_dev:   :wub: det kostar att ligga på topp.

Är det billigare att ligga under?? :crazy:

Veteran

Dela på andra sajter

Kenneth4618

i alla fall bekvämare :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det gäller iaf.mig om jag vill se når  :crazy: är nästan 2 meter och då försvinner det mesta om man är på toppen :thumbsup:

Måne

Dela på andra sajter

Tja Luttrad,

Du räknar fel, 80% på lönen upp till en viss nivå.

Arbetsgivaravgifter,semesterersättning, pension, försäkringsar ingår ej.

Min revisor säger ungefär 70%.

Alltså:

Lön 100 sek, kostnad 170 sek - 80 sek = 90sek, bidraget är alltså ca 47%

Inför varje sådan bidragsanställning så kontrollerar AF om man har haft det tidigare och det resulterat i en tillsvidareanställning.

Puss

Erkki

Hej Erkki.

Ursäkta mitt sena svar, men jag har haft annat att göra.

Det du med stöd av din revisor skriver förändrar väl i praktiken inte så mycket. En person som söker en anställning utan stöd måste fortfarande vara dubbelt så duktig som en person som söker en anställning med halva lönen betald av skattebetalarna!

Kort sagt. En arbetsgivare kan anställa två personer som får halva lönen betald av skattebetalarna till samma kostnad som att anställa en person där arbetsgivaren själv måste betala hela lönen.

I teorin så skall naturligtvis AF kontrollera en massa saker. I verkligheten verkar det att vara lite si och så med den saken. Det har med jämna mellanrum avslöjats den ena skandalen efter den andra när AF betalat ut stora pengasummor till så kallade "etableringslotsar"  med flera klart suspekta åtgärder. Dessa har bara haft ett syfte, nämligen att sätta arbetslösa i så kallade åtgärder så att de i statistiken inte längre kallas för arbetslösa. Att dessa åtgärder i verkligheten har inneburit fullständiga meningslösa utbildningar, leka med datorer och surfa på internet och i åtminstone ett fall titta på film är ointressant för AF, bara arbetslöshetsstatistiken blir bättre!

Det vore märkligt om inte samma sak även gällde med de subventionerade anställningarna. I dessa fall finns det tre inblandade parter, arbetsgivaren som får av skattebetalarna subventionerad arbetskraft, den arbetslöse som får ut en riktig lön för sitt subventionerade arbete istället för ett mycket lägre bidrag och AF som betalar ut skattebetalarnas pengar till arbetsgivaren för att en arbetslös person skall kunna lämna arbetslöshetsstatistiken och därmed glädja AF:s uppdragsgivare politikerna med en bättre arbetslöshetsstatistik. Av dessa tre inblandade är de två första arbetsgivaren och den anställde helt ointresserade av att eventuellt fusk skall avslöjas. Den ene skulle bli av med sin subventionerade arbetskraft, och den andre skulle bli av med sin anställning. Då återstår det att AF skulle ingripa mot ett eventuellt fusk. Detta är inte speciellt troligt, ty först har AF små resurser för att kontrollera detta. Samtidigt som om dom upptäcker fusk hamnar i valet mellan att avslöja det hela och få ytterligare en skandal, och dessutom ytterligare en numera åter arbetslös person på halsen, eller låtsas som att det regnar och låta det hela fortsätta som om ingenting hänt! Alla inblandade blir då lyckliga och glada, arbetsgivaren, den anställde och handläggaren på AF som har lyckats att få en bidragsförsörjd arbetslös i arbete!

Rent praktiskt resulterar dessa bidrag i att en svag grupp på arbetsmarknaden kan få ett av skattebetalarna subventionerat arbete. Men dessa bidrag innebär samtidigt att den grupp på arbetsmarknaden som inte är riktigt lika svag blir utestängda från arbetsmarknaden. Denna grupp har för låga kvalifikationer för att av egen kraft kunna få ett arbete, samtidigt som de inte kan få ett arbete genom bidrag från skattebetalarna. Detta blir en ond cirkel då denna grupp helt hamnar mellan stolarna. Dom är inte tillräckligt svaga för att kunna få subventionerade anställningar, samtidigt som de är för okvalificerade för att kunna få ett vanligt osubventionerat arbete! 

Tanken med dessa bidrag är god, samtidigt som det rent praktiskt resulterar i att en annan grupp istället slås ut från arbetsmarknaden. Om detta inte är att ställa grupp mot grupp, vad är det då?

Med Vänlig Hälsning.

Luttrad.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...