AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 1. Ajdå, du kommer inte ihåg om det var DN, inte mycket till källhänvisning där inte, kommer du med sådana påståenden som du gör så vore det klädsamt med någon form av källhänvisning om du vill bli tagen på allvar. Mycket möjligt att jag inte tas på allvar , på samma sätt som jag inte tar den information ni presenterar som sanning . 2. Lite rörigt, men, själva invandringspolitiken diskuteras ganska flitigt tack vare SD, om dom inte kommit in i riksdagen 2010 så hade locket fortfarande legat på, vad är det som dom säger som dom inte vågar stå för? Du förväxlar främlingsfientliga med invandringskritiska, en avsevärd skillnad. De påstår detta ständigt att de inte är främlingsfientliga och sedan upprepas ständiga utspel och handlings som är just detta . Och om du tittar på en majoritet av ledningsbakgrund , vilken de inte tar avstånd till ( nazism ,våld och andra hatbrott ) Så när de skriver invandringskristiskt parti så är det väldigt svårt att tro att det är något annat än ett tillrätta lagt ord . 3.Har dom allierat sig med franska nationalpartiet, vad har du fått det ifrån och kan du uppge källan? Som jag svarade någon annan så var det Åkesson själv i Sveriges radio som sa det för en eller två veckor sedan . Det skulle sammarbeta för att det var inget annat parti som vill sammarbeta med SD 4. Ok, nu sänkte du ribban lite och hoppade tillbaka till 40-talet, är det verkligen en bra jämförelse att jämföra massmord av en galning och en okontrollerad massinvandring till sverige, tror du verkligen att detta kan upprepas i nutid? Kan hända och har hänt i Balkan länderna i modern tid . 5. Ja det tror jag med, men jag är övertygad att det inte kommer att bero på det du tror.. Vad kommer det att bero på då ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Har man följt Uppdrag granskning ett år har man nog lite hum om vad som kan komma att hända. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Har man följt Uppdrag granskning ett år har man nog lite hum om vad som kan komma att hända. Funkar lika bra med bolibompa. SD:are verkar kunna utläsa det mesta ur vad som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Kommunism står jag väldigt långt bort ifrån ! Men vi kan vända på det och så får SD gärna presentera källfakta och som det även kan stå för . Så nu vill du att vi skall hitta fakta till dina påståenden som vi ifrågasätter, och som du inte kan bekräfta. Suck... Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 (ändrad) Funkar lika bra med bolibompa. SD:are verkar kunna utläsa det mesta ur vad som helst. Antar då att du inte sett programmen ? Kanske vore nyttigare att kolla på dem än bolibompa- Ändrades Maj 25, 2014 av flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Tja Luttrad, Du räknar fel, 80% på lönen upp till en viss nivå. Arbetsgivaravgifter,semesterersättning, pension, försäkringsar ingår ej. Min revisor säger ungefär 70%. Alltså: Lön 100 sek, kostnad 170 sek - 80 sek = 90sek, bidraget är alltså ca 47% Inför varje sådan bidragsanställning så kontrollerar AF om man har haft det tidigare och det resulterat i en tillsvidareanställning. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Antar då att du inte sett programmen ? Kanske vore nyttigare att kolla på dem än bolibompa- Det har jag ! Men jag önskar att någon kan förklara för mig hur SD ska kunna lösa detta konkret ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Det har jag ! Men jag önskar att någon kan förklara för mig hur SD ska kunna lösa detta konkret ? Kanske genom att få de övriga partierna att bromsa invandringen. Själva kan dom nog inte göra ett dugg mera än att visa att skaran som vill bagränsa invandringen växer. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Det kan hon inte göra,för hon ska inte gilla brottslingar(ett familjemotto)Men röd får hon gärna vara men inte den nuvarande röda utan en demokratisk sådan.Är P3 röd? Tja Måne, Klart P3 är röd, han bor ju i Surin. P3 har läst att de intellektuella och välutbildade är gula så han låtsas bara vara smart... Vi vet ju att han inte är det... Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 (ändrad) Så nu vill du att vi skall hitta fakta till dina påståenden som vi ifrågasätter, och som du inte kan bekräfta. Suck... Nej det vill jag inte ! Ska försöka att hitta det , men nu ska jag titta på F1 Vi kan komma överens att vi inte delar åsikter . Ibland känns det vara svårt att förklara vad jag menar och vad jag vill ha svar på . Jag vet att det finns stora problem i vårt samhälle och blir deprimerad ibland när man öppnar tidningarna . Jag är rädd för att vi tappar respekten för varandra , att en människa inte blir mycket värd . Vilket jag själv upplever genom min syster som är mycket sjuk och sjukvården leker med hennes liv . 25 % ungdomsarbetslöshet i Sverige skrämmer mig , dessa ungdomar kommer efter redan ifrån början i pensionssystemet och liknande . Stora utmaningar finns . Och jag undrar ofta när folk vänder sig till ett missförtroendeparti , hur konkret ska SD lösa dessa samhällsproblem ? Du får gärna dela med dig av din åsikt om detta , är intresserad av att höra den . Ändrades Maj 25, 2014 av AnTove Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Kanske genom att få de övriga partierna att bromsa invandringen. Själva kan dom nog inte göra ett dugg mera än att visa att skaran som vill bagränsa invandringen växer. Jag förstår det du skriver Flor , men måste det inte till en mera helhetslösning . Som uppdrag granskning visar så brister det på många fronter i vårt samhälle . Om det kommer in ett parti med enbart ett par frågor , finns det inte risk för att det ligger och blockerar och lamslår systemet för att kunna lösa flera problem ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Jag förstår det du skriver Flor , men måste det inte till en mera helhetslösning . Som uppdrag granskning visar så brister det på många fronter i vårt samhälle . Om det kommer in ett parti med enbart ett par frågor , finns det inte risk för att det ligger och blockerar och lamslår systemet för att kunna lösa flera problem ? Ja dom har ju faktiskt lite andra punkter i sitt program som jag kan ställa upp på, eftersom jag är pensionär är den orättvisa pensionärsskatten en annan sak som jag stöder, nu har ju visserligen sossarna gått ut och lovat hela 50 kronor mera i månaden men när man ser att de själva trots sina generösa löner tycker sig behöva 350 kronor i traktamente om dagen känns det nästan som en käftsmäll. Vidare vill de ha hårdare straff och inte som nu det är mera synd om brottslingen än vad det är om offret. Sedan är jag för ett utträde ur det svindyra EU som jag en gång var dum nog att rösta ja till. Vill du veta mera råder jag dig att läsa deras partiprogram, tror nog att även du kan finna en hel del saker där som är värda att tänka på. Har ju rått andra att läsa partiprogrammet men har ofta fått till svar att det behövs inte för jag vet redan vad dom står för. Är ju nästan som en del ar rädda för att läsa och tror att dom automatiskt blir Sverige Demokrat om dom tittar in där, bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ja dom har ju faktiskt lite andra punkter i sitt program som jag kan ställa upp på, eftersom jag är pensionär är den orättvisa pensionärsskatten en annan sak som jag stöder, nu har ju visserligen sossarna gått ut och lovat hela 50 kronor mera i månaden men när man ser att de själva trots sina generösa löner tycker sig behöva 350 kronor i traktamente om dagen känns det nästan som en käftsmäll. Vidare vill de ha hårdare straff och inte som nu det är mera synd om brottslingen än vad det är om offret. Sedan är jag för ett utträde ur det svindyra EU som jag en gång var dum nog att rösta ja till. Vill du veta mera råder jag dig att läsa deras partiprogram, tror nog att även du kan finna en hel del saker där som är värda att tänka på. Har ju rått andra att läsa partiprogrammet men har ofta fått till svar att det behövs inte för jag vet redan vad dom står för. Är ju nästan som en del ar rädda för att läsa och tror att dom automatiskt blir Sverige Demokrat om dom tittar in där, Du tar upp frågan om pensionärernas situation och där är jag med dig helt och hållet . Och en käftsmäll är det rätta ordet och jag har diskuterat detta med min far som just har blivit pensionär , har varit företagare i stor del av sitt liv . Han säger att om man inte själv hade gjort egna lösningar så skulle han inte i stort kunnat leva på sin pension .Och han funderar mycket på hur hans tidigare anställda klarar sig idag . Så var det för min farmor och hade inte pappa hjälp henne och betalat all mat m.m mera för att hon skulle ha ett drägligt liv , så vet jag inte hur det hade gått . Hon hade varit hemmafru och fick 4.900 i pension . I vissa lägen brukar jag säga att man nog skulle kunna vifta och pratat om brott mot mänskliga rättigheter . Och då tänker jag på att en del pensionärer befinner sig på svältgränsen , även stora neddragning inom sjukvård , polis och räddningstjänst . Kan kännas att det hotar vår säkerhet och vara en far för våra liv , kan nog tecknas som om att det bryter emot mänskliga rättigheter . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ja dom har ju faktiskt lite andra punkter i sitt program som jag kan ställa upp på, eftersom jag är pensionär är den orättvisa pensionärsskatten en annan sak som jag stöder, nu har ju visserligen sossarna gått ut och lovat hela 50 kronor mera i månaden men när man ser att de själva trots sina generösa löner tycker sig behöva 350 kronor i traktamente om dagen känns det nästan som en käftsmäll. Vidare vill de ha hårdare straff och inte som nu det är mera synd om brottslingen än vad det är om offret. Sedan är jag för ett utträde ur det svindyra EU som jag en gång var dum nog att rösta ja till. Vill du veta mera råder jag dig att läsa deras partiprogram, tror nog att även du kan finna en hel del saker där som är värda att tänka på. Har ju rått andra att läsa partiprogrammet men har ofta fått till svar att det behövs inte för jag vet redan vad dom står för. Är ju nästan som en del ar rädda för att läsa och tror att dom automatiskt blir Sverige Demokrat om dom tittar in där, Japp inte är det billigt, som påpekat innan, över hundra miljoner om dan. Sen tjänar en EU Parlamentariker ganska hyfsat också, gamla siffror så det lär väl vara mer nu Bruttolön: 82 000 kronor i månaden. Dagtraktamente: cirka 42 000 kronor i månaden. Schablonersättningen för kontorskostnader: 43 000 kronor per månad. http://www.europaportalen.se/2009/06/sa-mycket-tjanar-en-eu-parlamentariker-0 Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Och det menar du att Åkesson och gänget har kompetens till att ordna upp ? Och hur ska de runda alla EU direktiv och lagar som står över de svenska lagarna ? Och du menar att inte SD kör med mediapropaganda ? Att ordna upp skadan som redan är skedd är nog inte lätt, men man kan ju börja med att inte spä på problemen. Vilka EU direktiv menar du? Det gör dom, precis som alla andra partier. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ett försök till lite humor , men det känns som en del rasister fungerar så här https://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE Då gör jag också ett försök, skillnaden är väl att detta är inte nån sketch. Och det känns faktiskt som en del "rödingar" fungerar så här. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Hej hamnoi. Det är en klar skillnad mellan de åsikter som utbytes mellan privatpersoner i förtroende, och de åsikter som kultureliten genom sitt massmediamonopol likt den spanska inkvisitionen på sin tid idag påtvingar det svenska folket! http://snaphanen.dk/2014/03/15/sondagskronika-asiktsbaronerna/ Julia Ceasar har skrivit detta skrämmande inlägg om hur den självutnämda kultureliten tvingar det svenska folket att stanna innanför den allt trängre åsiktskorridoren! I alla debattprogram, reportage mm. så är det ständigt samma lilla grupp av självutnämda godhetsapostlar som sitter i TV-morgonsofforna och intervjuvar varandra som varande experter och föredömen på allting. Alla dessa personer är övertygade om sin egen godhet och ofelbarhet, och helt uppfyllda av ömsesidig beundran. Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Julia C har helt rätt. Det är vad jag skriver hela tiden. Dessa människor är som djur. Som biter alla andra och sedan åker hem till sina vita områden. Absolut ingen bor där allt händer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ja, vill man minska invandringen med 90 procent så är det stämpeln man får, tyvärr. Nej, det va det inte... En totalhavererad massinvandringspolitik. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 (ändrad) Att ordna upp skadan som redan är skedd är nog inte lätt, men man kan ju börja med att inte spä på problemen. Vilka EU direktiv menar du? Det gör dom, precis som alla andra partier. Media själv är en intressant fråga och det är skrämmande vilken makt de har . Och vi hamnar i ett svårt läge där det dras ner på personal på tidningarna , det kommer att vara lättare att påverka dem och svårare att kontrollera vad som är fakta . Om man ser dokumentärer Fox news och mogulen Rupert Murdoch så blir man rädd hur han styr politiker i en rad länder , som England . Om möjligt att bli vald där utan att honom med sig . Och om han ville plantera en " sanning " och se till att driva det fram till ett krig , så är det nog en god chans att han skulle lyckas . Vilket snille ! Han var trodde att han var överlägsen , vilket sluttade i aggressivitet . Snälla , bland inte ihop mig med kommunister och Vänsterpartister . Har fullt upp med att argumentera med en granne som kommer att förmodligen få plats i riksdag för Vänster . Hon ger mig väldigt kärleksfulla blickar när hon ser mig Men det är intressant att diskutera med dig Ändrades Maj 25, 2014 av AnTove Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Har man följt Uppdrag granskning ett år har man nog lite hum om vad som kan komma att hända. Har man därtill följt efterlyst sen början av 90-talet så har man mycket hum om vad som håller på att hända. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Skillnaden är att jag postar iaf källor när jag påstår något eller gör det vid förfrågan, det gör inte du. Får bättra mig på den punkten ! Ja, vill man minska invandringen med 90 procent så är det stämpeln man får, tyvärr. Vem får stanna och vilka ska ut ? Ingen lätt fråga att lösa . Nej, det va det inte... Då hade jag förmodligen fel där ! Läste nog Di på morgonen , sedan hörde det föras vidare i radio sändningar skulle jag tro . En totalhavererad massinvandringspolitik. Att det kommer att bli många liknade reaktioner som i Husby ? Eller är det något annat du tänker på ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Tja Måne, Klart P3 är röd, han bor ju i Surin. P3 har läst att de intellektuella och välutbildade är gula så han låtsas bara vara smart... Vi vet ju att han inte är det... Puss Erkki Jag ana det Nu har vi varit och röstat Jag röstade på FI,hon är ju så trovärdig Gudrun.Vad frugan röstade på vet jag inte(hon vägrar att säga det)men jag tror hon röstade på PP Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Vem påstår att sd vill slänga ut en massa invandrare? Nja, det var ju ett upplopp, lär garanterat bli flera, men brottslighet i allmänhet, arbetslöshet, bostadsbrist mm mm Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Jag ana det Nu har vi varit och röstat Jag röstade på FI,hon är ju så trovärdig Gudrun.Vad frugan röstade på vet jag inte(hon vägrar att säga det)men jag tror hon röstade på PP Själv ändrade jag mig i sista stund, och röstade på Centern. Kunde ej motstå deras argument, att vi ska ha EU s lyckligaste grisar... Konstigt att jag inte tänkt på att detta var den absolut viktigaste frågan i Europa... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Själv ändrade jag mig i sista stund, och röstade på Centern. Kunde ej motstå deras argument, att vi ska ha EU s lyckligaste grisar... Konstigt att jag inte tänkt på att detta var den absolut viktigaste frågan i Europa... Mvh. borje222 Skönt att någan värnar om julskinkan :thumbsup: Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu