erkki Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Tja, Har ni inte missat något nu? Jag har hängt med i den här tråden då det stötts å blötts om SD och thaikvinnor, Ja, SD vill minska anhörighetsinvandringen för att den kostar massor av pengar som man kan lägga till vård och skola istället. Vart kommer då våra thaikvinnor in? De är invandrare! Hur många här har fått bidrag för att få hit sin thaikvinna? Alla, SFI, sjukvård, instegsjobb, praktik m.m. Jag gissar på ingen. Du gissar fel. Alla pratar om rasister, jag ser det som att se till sitt eget hus. Trams. Vi kan inte föda hela världen, dessutom så visar det sig över hela jordklotet att vissa religioner inte kan leva tillsammans. Då bör väl thailändarna ta första båten hem, det är ju inte farligt att vara i deras land. Varför ska vi då vara en experimentverkstad och klumpa ihop dom. En bättre invandrarpolitik efterfrågar väl alla. Förstår ni då inte att det här är ett sätt att stoppa utflödet av svenska kronor som inte kommer sverige tillgodo. Visst det kostar, men det gör din fru också! Ändrades Maj 24, 2014 av erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 sverigedemokraternas valsedel är ju inte bara arbetslösa hjon där inte Sverigedemokraterna Du kan personrösta genom att sätta ett kryss för den kandidat du helst vill ska bli vald. Du kan inte personrösta på fler än en eller någon annan kandidat än de som står nedan. Kristina Winberg, vårdbiträde, Jönköping Peter Lundgren, lastbilschaufför, Gnosjö Johnny Skalin, riksdagsledamot, Sundsvall Julia Kronlid, socialpedagog, Örebro Roger Richtoff, företagare, Strängnäs Paula Bieler, chefredaktör, Uppsala Pavel Gamov, landstingsråd, Uppsala Markus Wiechel, riksdagsledamot, Norrköping Anna Hagwall, optiker, Rättvik Mikael Jansson, ingenjör, Göteborg Margareta Larsson, riksdagsledamot, Sölvesborg Josef Fransson, högskoleingenjör, Skövde Angelika Bengtsson, dansare, Malmö Mattias Bäckström Johansson, reaktoroperatör, Oskarshamn Christina Thuring, arbetsledare, Söderhamn Helén Spaak, kanslichef, Botkyrka Cassandra Sundin, statsvetarstudent, Sundsvall Mikael Eskilandersson, maskinförare, Örkelljunga Nina Kain, IT-konsult, Malmö Christoffer Dulny, rättsvetare, Stockholm Jag kommer att rösta på Kristina winberg, en ytterst skärpt kvinna som kan driva Sveriges sak i EU https://www.youtube.com/watch?v=Y5rhlpiWIAY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Härligt. Kristina skulle få min röst direkt då hon ser hur det funkar i samhället. Men nu kommer jag att rösta PP på söndag då jag tycker att det är mycket viktigare. Jag tycker inte att jag ska behöva skydda mig från att bli förföljd i mitt hem genom webbkameror och larmkameror. Jag tycker inte heller att jag ska behöva kryptera min epost för att hålla den privat. Du måste ha ett innehållsrikt liv ! Mina ointressant mail vill nog ingen läsa och det får nog en chock om de slår på webbkameran och får se mig kalsongerna sittande och skriva ointressant inlägg på MPR Känns som jag behöver att börja leva lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Jag kommer att rösta på Kristina winberg, en ytterst skärpt kvinna som kan driva Sveriges sak i EU https://www.youtube.com/watch?v=Y5rhlpiWIAY De ska nog inte ägna sig åt räkneexempel , sist de försökte ,räknade de fel några miljarder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Min fru är svensk medborgare,kan hon rösta på SD då?Hon är thailändsk oxå åsså håller hon på Thaksin(för att få OT)men det gör hon för grannen i Thailand gör och han har stålar åsså gillar hon prinsessan "rundågo" Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hmmm, Jag tror inte heller att någon myser av att se mig i kalsongerna. Men jag tror inte du skulle tycka om att få din post öppnad och igentejpad. Till Erkki vill jag säga. Min fru betalar skatt nu efter 2 år, och innan dess så betalades försäkring innan det blev personnummer. Det är stor skillnad på invandrarpollitik och flyktingpolitik. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Jag kommer att rösta på Kristina winberg, en ytterst skärpt kvinna som kan driva Sveriges sak i EU https://www.youtube.com/watch?v=Y5rhlpiWIAY nej nej för helvete Peter ska du rösta på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Min fru är svensk medborgare,kan hon rösta på SD då?Hon är thailändsk oxå åsså håller hon på Thaksin(för att få OT)men det gör hon för grannen i Thailand gör och han har stålar åsså gillar hon prinsessan "rundågo" Tja måne, Det kan hon inte, hon är alldeles för smart och vacker för det! Thaksin ska hon såklart gilla, det gör man i Surin! Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nitramj77 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 nej nej för helvete Peter ska du rösta på http://www.mp.se/om/peter-eriksson Nääää det gör jag inte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 http://www.mp.se/om/peter-eriksson Nääää det gör jag inte fel peter denna ska du rösta på Peter Lundgren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Tja Scorpio, Till Erkki vill jag säga. Min fru betalar skatt nu efter 2 år, och innan dess så betalades försäkring innan det blev personnummer. Det hjälper ju inte, eftersom SD inte vill släppa in din fru från början! Sverige började ge din fru bidrag redan innan hon satt på planet till Sverige! Jag lovar att 1000 sek inte räcker till administrationen för att utfärda ett uppehållstillstånd. Betalade försäkringen SFI, det var generöst. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hmmm, Jag tror inte heller att någon myser av att se mig i kalsongerna. Men jag tror inte du skulle tycka om att få din post öppnad och igentejpad. Till Erkki vill jag säga. Min fru betalar skatt nu efter 2 år, och innan dess så betalades försäkring innan det blev personnummer. Det är stor skillnad på invandrarpollitik och flyktingpolitik. Har du verkligen hänt dig det med posten ? Får mest räkningar , så det är inget som jag har blivit drabbad av . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Har du verkligen hänt dig det med posten ? Får mest räkningar , så det är inget som jag har blivit drabbad av . Säger som stenmark. Det är inte lönt att förklara för den som inte förstår. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Säger som stenmark. Det är inte lönt att förklara för den som inte förstår. Så sant ! Men jag frågar för att jag inte förstår detta och jag tycker att det låter helt osannolikt att vanliga Svensson ( känner dig inte och vet ej vad du jobbar med ) skulle bli drabbade avlyssningar och få sin post genomgången . Vill inte på något sätt förolämpa dig . Men jag blir nyfiken när någon säger att de känner sig rädda för sådant och även blivit drabbade av det . Jag har nog lite för livlig fantasi , men jag ser statstjänstemän , forskare och Bond karaktärer framför mig när jag hör sådant . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Jag kan jämföra det med ett gammalt samhälle från sk östtyskland eller liknande. Ingen törs prata om vad dom känner ens privat då det alltid finns någon som lyssnar. nu förtiden så går det mesta mer elektroniska ettor och nollor. så ingen behöver öppna post längre. IP-telefoni, ingen behöver ens koppla in sig på en telefonlinje. Allt ligger vidöppet för den som har kunskap. Du kanske sköter bankärenden med dator, fritt att kika igenom. osv osv. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) SD vill kraftigt minska anhöriginvandringen. Dessutom är dom inte rasister och gör skillnad på olika folk. Detta finns att läsa på deras hemsida. Att då tro att det gäller alla andra utom just din eller min fru från Thailand är ju befängt. För att inte tala om att din thaifru kanske blivit svensk medborgare efter tre år. Med SD vid rodret skulle det vara omöjligt att bli svensk medborgare så lättvindigt. Inga undantag för thailändare där heller. Alla thailänska fruar kostar dessutom massor när dom kommer hit. SFI är inte gratis! Nu kostar det kanske inte så mycket för just henne eftersom hon sitter i en klass med 15 andra elever. Men om hon satt i en klass med två andra elever hade kostnaden för henne varit betydligt högre. För att inte tala om dom uteblivna pensionspengarna eftersom hon inte hinner jobba i fyrtio år här i Sverige och därför sannorligt behöver bidrag för att klara sig på sin pension. Om hon inte flyttar till Thailand och tar våra svenska pengar med sig. Ändrades Maj 24, 2014 av Stickan Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hoppas att thai tjejerna också förstår att när de röstar på SD så kommer de inte att få välja vilja grupper som ska ut ur landet . Utan alla kommer att dras över samma kam , känns lite som att skjuta sig själv i foten . Och deras män som tycker att detta är upplyftande och intelligent , röstar bort sin egen kvinna och barn . ok, vilka grupper skall skickas ut ur landet då, och var har du fått det ifrån? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 ok, vilka grupper skall skickas ut ur landet då, och var har du fått det ifrån? Jag räknar väl med att vi med finlandssvenska föräldrar, bördiga från Gustav Vasas dalarna, blir hemskickade, till våra kolonier i Österbotten... Kan nog tänka mig en utvisning ur moderlandet, så som utvecklingen blivit... Och på den sidan Östersjön, i svenskbygderna, behövs bra arbetskraft, städ, jordbruk, sjuk / åldringsvård m.m... Det finns ca. 300 000 finlandssvenskar, som liksom vi har en åldrande befolkning... Och själv har jag ju tillgång till ett par torp, så jag bör ju hanka mig fram... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Jag kommer att rösta på Kristina winberg, en ytterst skärpt kvinna som kan driva Sveriges sak i EU Är det inte bättre att du röstar på dina egna kandidater, här har du en som kanske passar din smak. http://www.expressen.se/nyheter/val2014/vs-kandidat-dror-feiler-fors-bort-av-polis/ Han åker land och rike runt för att störa sd:s tal med hjälp av saxofon och megafon, polisen arresterar han i mellanåt men något straff verkar han inte få. Han. Fick nyligen sin dörr sprejad med ett harkors, polisen bör nog leta efter sprayburken i hans egna garderob om dom vill finna den. Nr 5 är han på Vänsterpartiet s lista, han kan säkert lätta upp den dystra stämningen i Bryssel med sin saxofon/megafon. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 SD vill kraftigt minska anhöriginvandringen. Dessutom är dom inte rasister och gör skillnad på olika folk. Detta finns att läsa på deras hemsida. Att då tro att det gäller alla andra utom just din eller min fru från Thailand är ju befängt. För att inte tala om att din thaifru kanske blivit svensk medborgare efter tre år. Med SD vid rodret skulle det vara omöjligt att bli svensk medborgare så lättvindigt. Inga undantag för thailändare där heller. Alla thailänska fruar kostar dessutom massor när dom kommer hit. SFI är inte gratis! Nu kostar det kanske inte så mycket för just henne eftersom hon sitter i en klass med 15 andra elever. Men om hon satt i en klass med två andra elever hade kostnaden för henne varit betydligt högre. För att inte tala om dom uteblivna pensionspengarna eftersom hon inte hinner jobba i fyrtio år här i Sverige och därför sannorligt behöver bidrag för att klara sig på sin pension. Om hon inte flyttar till Thailand och tar våra svenska pengar med sig. Hej Stickan ! Är lite nyfiken på vad din fru fick eftersom hon tydligen kostat sådana massor med pengar ? Min fru fick visserligen SFI gratis, men där gick hon tre dagar i veckan de andra dagarna jobbade hon och betalade skatt. Hon tyckte det var lite konstigt att 7 av hennes klasskamrater som var kvotflyktingar från Burma även de fick SFI gratis men utöver det fick över 7.000 i bidrag varje månad.Även de blev erbjudna samma jobb som frugan (hotellstädning) men då de i så fall skulle bli utan bidraget så var det aldrig aktuellt.Frugan kom häromdagen hem jätteledsen då hon sökt och nästan blivit lovad jobb på ett hotell nära där vi bor, där hon jobbar nu har hon 7 mil enkel resa till jobbet hon klagar dock aldrig på det utan tar sin åksjuketablett varje dag, nu hade hon varit och frågat hur det blev med det jobbet som hon väntat på.Ägaren bad så mycket om ursäkt men han hade anställt en Filipinska eftersom hon endast varit här i ett år och staten därmed betalade 80% av hennes lön. Bra för Filipinskan men hur förklarar jag för frugan det rättvisa i det ? Att hon trotts att hon tar emot varje arbetsdag hon blir erbjuden inte hinner komma upp i mera än garantipension det vet jag men anser ändå att hon är mera förtjänt av den än en Somalier i 50 års åldern som anhöriginvandrat och efter tio år på SFI fortfarande inte kan göra sig förstådd på Svenska.Att han skulle kunna få ihop till en bråkdel av sin pension kan jag omöjligt förstå. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Vad är den åsikten??? Tycker mig höra en helvetes massa åsikter både på jobbet och privat ,har jag hört i syne? Jag talar om media och våra förtroendevalda. Inte på arbetsplatser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Hej Stickan ! Är lite nyfiken på vad din fru fick eftersom hon tydligen kostat sådana massor med pengar ? Min fru fick visserligen SFI gratis, men där gick hon tre dagar i veckan de andra dagarna jobbade hon och betalade skatt. Hon tyckte det var lite konstigt att 7 av hennes klasskamrater som var kvotflyktingar från Burma även de fick SFI gratis men utöver det fick över 7.000 i bidrag varje månad.Även de blev erbjudna samma jobb som frugan (hotellstädning) men då de i så fall skulle bli utan bidraget så var det aldrig aktuellt.Frugan kom häromdagen hem jätteledsen då hon sökt och nästan blivit lovad jobb på ett hotell nära där vi bor, där hon jobbar nu har hon 7 mil enkel resa till jobbet hon klagar dock aldrig på det utan tar sin åksjuketablett varje dag, nu hade hon varit och frågat hur det blev med det jobbet som hon väntat på.Ägaren bad så mycket om ursäkt men han hade anställt en Filipinska eftersom hon endast varit här i ett år och staten därmed betalade 80% av hennes lön. Bra för Filipinskan men hur förklarar jag för frugan det rättvisa i det ? Att hon trotts att hon tar emot varje arbetsdag hon blir erbjuden inte hinner komma upp i mera än garantipension det vet jag men anser ändå att hon är mera förtjänt av den än en Somalier i 50 års åldern som anhöriginvandrat och efter tio år på SFI fortfarande inte kan göra sig förstådd på Svenska.Att han skulle kunna få ihop till en bråkdel av sin pension kan jag omöjligt förstå. Skrämmande läsning! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Sedan Stickan tycker även jag att Svenskt medborgarskap skulle vara på prov i kanske fem år och att man vid grov brottslighet under den tiden skulle bli av med det och transporteras dit man en gång kom ifrån. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 flor Där har vi ett stort problem. När Sverige tar emot folk utan ID handlingar. Dom kan inte skickas tillbaka och får stanna. Det är åt Hel...e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 flor Där har vi ett stort problem. När Sverige tar emot folk utan ID handlingar. Dom kan inte skickas tillbaka och får stanna. Det är åt Hel...e Utan ID-handlingar skulle dom aldrig släppas in i landet, vi är alldelens för flata här och det utnyttjas givetvis. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu