spooncreek Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Jag tar mig friheten att leverera lite mer fakta från deras principprogram i ämnet, (det som är i fetstil citerade du). Ja du ryser, det låter som du tror att det skall vara nån slags gränspolis som med hjälp av någon form av modern lobotomi skall försöka ändra på folk som kommer till sverige, givetvis är det ju inte så. Tycker det ser ganska bra ut, men det är ju jag det. Det är där vi starkt skiljer oss åt Bananen. Jag läser samma text som du liksom andra texter ur deras principprogram, och adderar det med olika uttalanden av ledande företrädare. Min slutsats blir att det samhälle SD vill att Sverige ska vara är inhumant, inskränkt,och bakåtsträvande. Jag kommer säkert att fortsätta rysa när jag hör eller läser ordet assimilering. Oschysst sett att debattera på förresten, hur får jag det att låta som att folk ska lobotomeras av en gränspolis? Börjar argumenten tryta? Det jag har skrivit, mer än en gång, är att jag tror att de som inte vill assimileras skickas ut ur Sverige. Enkel biljett. Hur det skulle gå till får vi troligen aldrig veta eftersom chanserna är små att SD får reell makt i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Är det inte konstigt? Nu när flatorna fått framgång och en plats i parlamentet applåderar många av det etablerade partierna detta. Man säger att man inte lyckats lyfta fram jämställdhetsfrågorna tillräckligt. Men när Invandrarkritiska partier gör stora framgångar rannsakar man inte den egna havererade invandringspolitiken. Nä då blundar man och skyller allt på rasism som skall bekämpas till varje pris. Gärna genom att öppna de redan vidöppna gränserna lite extra. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Är det inte konstigt? Nu när flatorna fått framgång och en plats i parlamentet applåderar många av det etablerade partierna detta. Man säger att man inte lyckats lyfta fram jämställdhetsfrågorna tillräckligt. Men när Invandrarkritiska partier gör stora framgångar rannsakar man inte den egna havererade invandringspolitiken. Nä då blundar man och skyller allt på rasism som skall bekämpas till varje pris. Gärna genom att öppna de redan vidöppna gränserna lite extra. Utan att lägga några andra värderingar på ditt inlägg men är inte "flatorna" ett nervärderande uttryck eller är det bara jag som tycker att det låter så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Utan att lägga några andra värderingar på ditt inlägg men är inte "flatorna" ett nervärderande uttryck eller är det bara jag som tycker att det låter så? Aj då det kanske lyste igenom vad jag tycker om FI. Va synd. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Aj då det kanske lyste igenom vad jag tycker om FI. Va synd. Ja usch, det är tydligen ok att kalla sverigedemokrater för nazister, men att kalla feminister för flator, nä där går gränsen.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 (ändrad) Utan att lägga några andra värderingar på ditt inlägg men är inte "flatorna" ett nervärderande uttryck eller är det bara jag som tycker att det låter så? Det säger ju dom själv Men det är väl som att säga nigger,usch så får man inte säga om man inte är nigger själv Ja just det,så kallar dom sig själva,rasistjävlarna Ändrades Maj 27, 2014 av måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Aj då det kanske lyste igenom vad jag tycker om FI. Va synd. Nej det var tyvärr inte vad jag tyckte lyste igenom, man behöver inte alls gilla dem och det gör jag inte själv. Jag uppfattade ordet flator som nedsättande mot lesbiska, men jag skrev också en fråga om det bara var jag som tyckte så. Sedan är det bara för roligt när alla skrållan-typer börja tjuta om vad de kallas. Men hen då...hen är ju ännu värre... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Il Duche Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Ursäkta mig men jag må va lite trög då jag inte förstår vad du menar, formulera gärna om dig så ska jag försöka ge dig ett svar. Han menar att inte finns något bidrag som är relatarade till svensk medborgarskap. Alltså att rent ekonomiskt, en utlänning som blir svensk medborgare, vinner ingenting för att bli svensk medborgare. Och det stämmer. Undantag är studiebidrag i fall man vill studera utomlands, då krävs svensk medborgarskap, men annat bidrag som kräver svensk medborgarskap känner jag inte till. Risken är att det inte finns heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Il Duche Inlagd Maj 27, 2014 Dela Inlagd Maj 27, 2014 Ett väntat uttalande från en PK. Du vet mycket väl att det finns fakta i ämnet. Men det tystas ner hela tiden. Allt för att dölja saningen. Vill du leva i din bubbla kan jag bara önska dig lycka till. Jag känner inte heller till nåt fakta om att svenska medborgare skulle ha rätt till mera bidra än utländska och att med detta som grund ge den som blir medborgare nån ekonomisk vinst. Du säger att du har fakta om detta. I så fall kanske kan du i stället bidra med faktan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Il Duche Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Jag kommer det där med sångerna i båten inspelade i smyg. Det finns ingenting mera uppenbart. Hur många människor njuter egentligen av att sjunga nazistiska sånger. Och du Duce, det är bra att du står för vad du tycker i stället för att gömma dig bakom falsk statistik. Men varför inte visa sig med sin riktiga namn i stället om allt ska vara så transparent. Men föralldel, ursäkta, det är faktiskt bra att du står för vad du verkligen tycker. Hälsningar Emil Hultgren heter jag. Jag använder en "alias" för att de flesta gör det, och då känns det mera normalt. Min släkt emigrerade till Brasil för ett jobb som lovades, som inte fanns. Sedan bosatte sig i Missiones, Argentina. En del av oss dansar fortfarande samma danser som dansades då. Idag planterar en del te (heter yerba mate). En del av min släkt har skaffat sig ganska mycket mark och lever gått. Några av mina farbröder och morbröder arbetat ionom polisliknande rörelser, där de ingick vid Operation Condor tiden. Jag han "smaka" lite av det. Men med tiden märkte att det kändes på nåt sätt fel att bo i Misiones och flyttat till Sverige. Min i Latinamerika hann arbeta med flera nationalistiska grupper. En av de största möte där jag vara med var i Santiago, i slutet av 90-talet. Då kom nationalister, nazister och patrioter av hela världen. Jag tycket att man har rätt att ha de asikter man känner för, och jag har till de som tycker som sagt att "lika barn leka bäst", men tänker inte förklara mera om mig. Internet kaffe påpekat att jag inte varit nog transparent, och han hade rätt. Vill man veta mera om mig, finns på facebook, där jag står med mitt namn (Emil Hultgren). Jag vill vara transparent, även om min idiologi är inte "godkänd". Gillar man inte vad jag tycker, har jag ändå rätt att tycka om det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 En grupp som har det verkligen svårt att verkligen ingå i det svenska samhället är thailändare, det är mest deras män (oftast handlar om thailändskor) som lär sig att leva som thailändare än "deras" thailändskor som lär sig att leva som svenskor. Så frågan är vem assimilerar vem. Skillnaden är att eftersom de flesta kommer som familjeaknyttning då lär man inte sig att se "dem" som fiender, utom som en i familjen. Eftersom de blir en i familjen, faktiskt. Men det innebär inte att de assimileras i det svenska kulturen, det blir mest tvärtom. Det är inte konstigt att se latinamerikaner, japaner, jugoslaver, finländare etc som läkare, tv-folk, lärare, sjuksköterskor, forskare, bussförare, etc. Alla arbete som kräver förståelse av de kultur de lever i. Thailändskor jobbar mest som lokalvårdare, när de har en restaurang brukar vara mannen som tar hand om det flesta som kräver mer kulturkunskap, och det gör man gärna för de är så trevliga, men de har det verkligen svårt att anpassa sig och att förstå sig på det svenska kulturen, de låter detta skötas av sin man, som visst gör oftast gärna det i den mån han orkar och kan. Skulle vara krav om kultur och språk kunskaper, skulle många av de däremot misslyckas, har inte träffat en enda som verkligen kan om svensk historia, eller som klarar att läsa skön litteratur eller ens klarar att njuta av att läsa en tidning. De lever i sin Thai värld i Sverige, även om de lever med en svensk man, som också lär sig att leva i en thai "värld" i Sverige. Kanske är jag ute och cyklar men det känns så, och personligt har ingenting mot det. Jag lever i en sådan förhållande och klagar inte, det känns ändå ganska skönt. Det är ett typiskt drag av männen. Dom flesta gubbarna är ju oftast 20 år äldre och är väl rädda att damen ska lämna hängpungen för en yngre och snyggare förmåga. Så det är ju inte konstigt att männen inte hjälper till att få in sin hemsamarit...jag menar flickvän i det svenska samhället. Dom sliter blod tills hängpungen byggt upp ett hus med tillhörande bil och lite annat smått och gott... För att sen flytta tillbaks till Thailand med en naiv hängpung som inte vet vad som komma skall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Det är ett typiskt drag av männen. Dom flesta gubbarna är ju oftast 20 år äldre och är väl rädda att damen ska lämna hängpungen för en yngre och snyggare förmåga. Så det är ju inte konstigt att männen inte hjälper till att få in sin hemsamarit...jag menar flickvän i det svenska samhället. Dom sliter blod tills hängpungen byggt upp ett hus med tillhörande bil och lite annat smått och gott... För att sen flytta tillbaks till Thailand med en naiv hängpung som inte vet vad som komma skall. Jag måste då enl. dig vara sällsynt. Frugan hade redan hus när vi träffades, i Thailand får JAG knappt gå ut själv för hon är rädd att JAG ska hitta någon yngre och snyggare. Har gjort allt för att hjälpa henne att komma in i det svenska samhälle och att få se stoltheten i hennes ögon när hon fick sitt Svenska pass var värd allt krångel och tid jag lagt ned på det. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 (ändrad) Du tycker inte att man kan se det som ett dåligt betyg på invandrapolitiken när invandrare,( oavsett härkomst) börjar protestera mot den förda politiken. Dessa personer är inte rädda för att ge uttryck för vad dom tycker till skillnad från många andra som knyter näven i fickan istället. Det kanske blir invandrarna som får de styrande att tänka efter lite mer om vad dom håller på med. Dom som redan finns här känner sig knappast hjälpta i sin situation med arbete mm ,,av det kommer en stor mängd nya invandrare. Hej Håller med om detta, känner många invandrade ifrån Thailand, Balkan, Arabländerna och övriga Europa som undra vad Sverige håller på och som själva har insett för länge sedan att den här politiken inte håller och kommer att innebära att dom själva kommer att få ett sämre socialt skyddsnät, hälsovård och pensioner p.g.a den förda politiken. Att flykting och invandringspolitiken inte fungerar och är för stor och generös är t.ex forna fiender på Balkan som nu lever i Sverige helt överens om och det oavsett om dom är Serber, Bosnier eller Kroater, något som kanske borde få Svenskar att reagera. Det verkar faktiskt som om utlänningar har lättare för att säga det som många infödda Svenskar kanske bara tänker. Med vänlig hälsning Isan lover Ändrades Maj 28, 2014 av Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Anledningen till att just thailändskor inte gärna vill arbeta eller utbilda sig när dom kommer till Sverige är ju givetvis för att dom flesta thaitjejer i Sverige kommer från en miljö där det förväntas att gubbarna ska betala allt. Farangen betalar ligger inrotat i många av dessa kvinnors mentalitet och om sen gubbarna inte bryr sig om damerna går hemma eller inte så varför skulle då damerna bry sig? Sen ligger det väl en del i det faktum att dom flesta thaikvinnor som kommer till Sverige kanske enbart har 6 eller 7 år i skolan i Thailand och noll studietradition så det blir ju en väldig omställning för dessa kvinnor att ex börja studera när dom kommer till Sverige. Många fixar nog inte detta. Så det som egentligen återstår är ju ex städjobb eller att gubben köper en massageinrättning eller en thaivagn. Farangen betalar ju. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Anledningen till att just thailändskor inte gärna vill arbeta eller utbilda sig när dom kommer till Sverige är ju givetvis för att dom flesta thaitjejer i Sverige kommer från en miljö där det förväntas att gubbarna ska betala allt. Farangen betalar ligger inrotat i många av dessa kvinnors mentalitet och om sen gubbarna inte bryr sig om damerna går hemma eller inte så varför skulle då damerna bry sig? Nu är du då ute ock cyklar totalt. Alla tjejjer från Thailand som jag känner i Sverige har varit mer än intresserade av att börja jobba så snart som möjligt efter att de kommit till Sverige. Känner ingen som inte jobbar efter något år i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Nu är du då ute ock cyklar totalt. Alla tjejjer från Thailand som jag känner i Sverige har varit mer än intresserade av att börja jobba så snart som möjligt efter att de kommit till Sverige. Känner ingen som inte jobbar efter något år i Sverige. Ja där ser man vad han vet. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Nu är du då ute ock cyklar totalt. Alla tjejjer från Thailand som jag känner i Sverige har varit mer än intresserade av att börja jobba så snart som möjligt efter att de kommit till Sverige. Känner ingen som inte jobbar efter något år i Sverige. Ska du citera mig så dra inte saker ur sitt sammanhang. Jag skriver ju att oftast städjobb eller annat okvalificerat jobb kommer i fråga eller att gubben köper en thaivagn eller ett massageställe. Nu skriver jag om tjejer som kommer hit direkt från Thailand och inte thailändskor i andra eller tredje generationen. Finns ju många thailändskor som fötts i Sverige numera och som har skaffat sig en bra utbildning och annat. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Ska du citera mig så dra inte saker ur sitt sammanhang. Jag skriver ju att oftast städjobb eller annat okvalificerat jobb kommer i fråga eller att gubben köper en thaivagn eller ett massageställe. Nu skriver jag om tjejer som kommer hit direkt från Thailand och inte thailändskor i andra eller tredje generationen. Finns ju många thailändskor som fötts i Sverige numera och som har skaffat sig en bra utbildning och annat. BTT Städjobb må du bedöma som okvalificerat, men ingen får idag ett städjobb utan utbildning. De tjejjer jag känner jobbar i de flesta fall med städning eller med omvårdnad, och de kommer alla "direkt" från Thailand. Tror inte du känner så många thailändskor i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Städjobb må du bedöma som okvalificerat, men ingen får idag ett städjobb utan utbildning. De tjejjer jag känner jobbar i de flesta fall med städning eller med omvårdnad, och de kommer alla "direkt" från Thailand. Tror inte du känner så många thailändskor i Sverige. Jo det gör jag men man behöver inte känna så många thailändskor. Det räcker att man ser sig omkring i samhället. Dom flesta thailändskor man ser är ju antingen på en massageinrättning, på en thairestaurang eller i en thaivagn. Dom enda thailändskor jag stött på utanför dessa brancher var på en resebyrå. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Jo det gör jag men man behöver inte känna så många thailändskor. Det räcker att man ser sig omkring i samhället. Dom flesta thailändskor man ser är ju antingen på en massageinrättning, på en thairestaurang eller i en thaivagn. Dom enda thailändskor jag stött på utanför dessa brancher var på en resebyrå. BTT Måste i så fall vara speciellt för dig. Visst ser man thailändskor i thaimassager, men jag känner ingen som jobbar där. Thaivagnar har vi inga dör jag bor, thairestaurant finns däremot, och där jobbar det thailändskor. Majoriteten jobbar dock på andra ställen än massage och restaurant. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Måste i så fall vara speciellt för dig. Visst ser man thailändskor i thaimassager, men jag känner ingen som jobbar där. Thaivagnar har vi inga dör jag bor, thairestaurant finns däremot, och där jobbar det thailändskor. Majoriteten jobbar dock på andra ställen än massage och restaurant. Jag tror att du vet lika väl som jag att både vietnameser och thailändskor oftast återfinns inom restaurang eller småbutiksvärlden. Tror aldrig jag stött på någon vietnamesiska eller thailändska inom ex vård, skola eller omsorgen i Sverige. Förklaringen är ju ganska enkel. Oftast sker ju kontakterna med andra thailändskor på restauranger och massageställen. Så det ter sig ju ganska naturligt att dom flesta hamnar inom den dom brancherna. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 I den lilla by där jag bor jobbar närmare tio innom vård och omsorg, så även där spricker ditt resonemang. Visserligen har en Thaivagn men resten jobbar på olika hotell eller studerar inte en enda vad jag vet jobbar inte. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Jag tror att du vet lika väl som jag att både vietnameser och thailändskor oftast återfinns inom restaurang eller småbutiksvärlden. Tror aldrig jag stött på någon vietnamesiska eller thailändska inom ex vård, skola eller omsorgen i Sverige. Förklaringen är ju ganska enkel. Oftast sker ju kontakterna med andra thailändskor på restauranger och massageställen. Så det ter sig ju ganska naturligt att dom flesta hamnar inom den dom brancherna. BTT Jag känner massor av thailändskor, och av alla jag känner är det en som jobbar med massage, men hon håller nu på att utbilda sig till städerska, och en som jobbar på restaurant. resten (och det är många) jobbar huvudsakligen antingen med städning eller med omvårdnad. Så ditt resonemang är helt fel. Däremot är det säkerligen så att om man inte har kontakt med thailändskor privat, så är de flesta man ser ute i samhället sådan som jobbar på restarant eller massage om man brukar besöka sådana ställen. Övriga (städerskor och sådana som jobbar med t ex åldringsvård) träffar du ju knappast ute på samhället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Jo det gör jag men man behöver inte känna så många thailändskor. Det räcker att man ser sig omkring i samhället. Dom flesta thailändskor man ser är ju antingen på en massageinrättning, på en thairestaurang eller i en thaivagn. Dom enda thailändskor jag stött på utanför dessa brancher var på en resebyrå. BTT Det kanske mera har att göra med vilken miljö du rör dig i själv. Och inte har så mycket med thailändskor att göra. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 28, 2014 Dela Inlagd Maj 28, 2014 Brodern borde besöka en MPR träff och bilda sig en egen uppfattning från den riktiga välden och inte den från datorn på pojkrummet “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu