Jump to content
IGNORERAD

Thaikvinna gör reklam för SD i Radio!

Tommy

Recommended Posts

Själv ändrade jag mig i sista stund, och röstade på Centern. Kunde ej motstå deras argument, att vi ska ha EU s lyckligaste grisar... :14:

Konstigt att jag inte tänkt på att detta var den absolut viktigaste frågan i Europa...

Mvh. borje222

Ett fyrfaldigt OINK :)

Dela på andra sajter

• Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bananen

74

• flor

30

• Nisse Hult

24

• AnTove

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Några "Husby-kravaller" till så ska du se att det kommer minska.

Fast det är ju iofs samhällets fel eftersom de stängt den lokala fritidsgåden...

På tal om husby

Flera polispatruller är just nu på plats i Husby efter att ungdomar har börjat kasta sten mot en polisbil.

Oroligheterna ska ha börjat när polisen grep en person misstänkt för olovlig körning och rattfylleri i området.

Två personer har också gripits misstänkta för våldsamt upplopp.

TIPSA!Vet du mer? Kontakta Aftonbladet

Polispatruller med skyddsutrustning är på plats i Husby där en större samling folk skapar oroligheter.

Bland annat ska sten ha kastats mot polisen.

Enligt vittnen på plats ska varningsskott också ha avlossats av polisen.

– Det är mycket folk ute. Vi hoppas bara att det lugnar ner sig, så att det inte blir nåt större, säger Eva Nilsson vid länskommunikationscentralen i Stockholm.

Dela på andra sajter

På tal om husby

Flera polispatruller är just nu på plats i Husby efter att ungdomar har börjat kasta sten mot en polisbil.

Oroligheterna ska ha börjat när polisen grep en person misstänkt för olovlig körning och rattfylleri i området.

Två personer har också gripits misstänkta för våldsamt upplopp.

TIPSA!Vet du mer? Kontakta Aftonbladet

Polispatruller med skyddsutrustning är på plats i Husby där en större samling folk skapar oroligheter.

Bland annat ska sten ha kastats mot polisen.

Enligt vittnen på plats ska varningsskott också ha avlossats av polisen.

– Det är mycket folk ute. Vi hoppas bara att det lugnar ner sig, så att det inte blir nåt större, säger Eva Nilsson vid länskommunikationscentralen i Stockholm.

Har ungdomsgården valstängt?

Måne

Dela på andra sajter

John Khonken

Jag röstade självklart på Gudrun. med henne  i maktens korridorer blir det mera fylla och party. Hon är perfekt tillsammans med alla gubbarna. Vilket drag det skulle bli. Alla gubbarna ser så tråkiga ut. Fram för FI Mera FI och ändå mera FI. Så kamrater skynda och rösta innan dom stänger

Dela på andra sajter

Fantastik, Ni har skrivit 23 sidor om Hennes reklam, inte många ämnen som ger upphov till så här många åsikter.

Å ännu har ingen lyckats presentera reklaminslaget TS hänvisar till.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Både ja och nej.

Om man bor kvar i landet så återgår ju pengarna i kretsloppet av pengar som stannar inom landet.

Moms skatt punltskstter mm.

Systemet bygger på att det är så.

Och skulle alla flytta med sina pensioner så skulle dom då sänkas drastiskt.

Nu lär ju det aldrig ske.

Men en tanke till debatten i alla fall. :)

Nu var det uttrycket att hon sticker med våra pengar som jag retade mig på

sedan om de slösas i Sverige eller Thailand hör inte dit.

Det står ju även var och en fritt att spendera sina lönepengar var som helst

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

spooncreek

Tja, som det är nu så finns det gissningsvis över 200 utanförskapsområden i sverige, det är ett mycket stort problem och det växer, blir man svensk medborgare så bör man inte bara ta del av godbitarna (bidragen) utan man bör även anpassa sig efter

regler/lagar kultur osv (till en viss gräns).

DVS jag är emot parallella samhällen, med allt vad det innebär.

Jomenvisst, invandrarna i dessa områden vill säkert inte assimileras. Säkerligen inte heller många andra invandrare som inte bor i utanförskapsområden. Och då åker de antagligen ut i ett SD-styrt Sverige. En bra lösning på problematiken med parallella samhällen, enligt ditt sätt att se på saken, eller?

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Grattis Sverigedemokraterna till dom två platserna i EU parlamentet. 9,7% av Svenskarna röstade på er.

Bara en liten uppvärmning innan riksdagsvalet i september. :_russian:  

Dela på andra sajter

internetkaffe

De vill inte ens att det ska komma hit adoptiva barn. Egentligen kommer de från BSS rörelse, och programmet de hade då och de har nu är ungefär detsamma, även om de tonar ner den genom att välja "bättre" vilka som ska vara ansikte utåt för partiet. Jag hör själv till de som anser att lika barn leka bäst och anser att SD är lite feg när " försöker hitta på alla möjliga orsaker och lögner för att försvara deras politik. Varför inte säga ren ut, "vi tycker att lika barn leka bäst". Sjunga gömda i Finladsbåten nationalistiska och nazistiska sånger, fegt,  gå ut och sjung där alla hör. Annars lurar man folk. Jag tycker att lika barn leka bäst och jag vill att de gula ska ha makten i Thailand och jag är inte feg jag talar öppet om det. 

Jag kommer det där med sångerna i båten inspelade i smyg. Det finns ingenting mera uppenbart. Hur många människor njuter egentligen av att sjunga nazistiska sånger. Och du Duce, det är bra att du står för vad du tycker i stället för att gömma dig bakom falsk statistik. Men varför inte visa sig med sin riktiga namn i stället om allt ska vara så transparent. Men föralldel, ursäkta, det är faktiskt bra att du står för vad du verkligen tycker. Hälsningar 

Dela på andra sajter

internetkaffe

Tja, som det är nu så finns det gissningsvis över 200 utanförskapsområden i sverige, det är ett mycket stort problem och det växer, blir man svensk medborgare så bör man inte bara ta del av godbitarna (bidragen) utan man bör även anpassa sig efter

regler/lagar kultur osv (till en viss gräns).

DVS jag är emot parallella samhällen, med allt vad det innebär.

Ursäkta mig, men detta verkar SD reklam. Vad har medborgarskap med bidra att göra, sen när för man bidrag för utlänningar bidrag för att de blir medborgare i Sverige?  Ska man använda sig av sakligt fakta, då stämmer detta inte alls. 

Dela på andra sajter

John Khonken

Ursäkta mig, men detta verkar SD reklam. Vad har medborgarskap med bidra att göra, sen när för man bidrag för utlänningar bidrag för att de blir medborgare i Sverige?  Ska man använda sig av sakligt fakta, då stämmer detta inte alls. 

Snälla upplys snälla upplys oss med fakta. Vi otrogna hundar vill så gärna ha fakta inte tyckande.

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag röstade självklart på Gudrun. med henne  i maktens korridorer blir det mera fylla och party. Hon är perfekt tillsammans med alla gubbarna. Vilket drag det skulle bli. Alla gubbarna ser så tråkiga ut. Fram för FI Mera FI och ändå mera FI. Så kamrater skynda och rösta innan dom stänger

Stöd FI och Gudrun med en massa sedlar så hon kan grilla lite korv.Jag tror bara Gudrun innerst inne är avundsjuk på att så många kvinnor i Sverige blir våldtagna.

Dela på andra sajter

internetkaffe

Jomenvisst, invandrarna i dessa områden vill säkert inte assimileras. Säkerligen inte heller många andra invandrare som inte bor i utanförskapsområden. Och då åker de antagligen ut i ett SD-styrt Sverige. En bra lösning på problematiken med parallella samhällen, enligt ditt sätt att se på saken, eller?

En grupp som har det verkligen svårt att verkligen ingå i det svenska samhället är thailändare, det är mest deras män (oftast handlar om thailändskor) som lär sig att leva som thailändare än "deras" thailändskor som lär sig att leva som svenskor. Så frågan är vem assimilerar vem. Skillnaden är att eftersom de flesta kommer som familjeaknyttning då lär man inte sig att se "dem" som fiender, utom som en i familjen. Eftersom de blir en i familjen, faktiskt. Men det innebär inte att de assimileras i det svenska kulturen, det blir mest tvärtom. Det är inte konstigt att se latinamerikaner, japaner, jugoslaver, finländare etc som läkare, tv-folk, lärare, sjuksköterskor, forskare, bussförare, etc. Alla arbete som kräver förståelse av de kultur de lever i. Thailändskor jobbar mest som lokalvårdare, när de har en restaurang brukar vara mannen som tar hand om det flesta som kräver mer kulturkunskap, och det gör man gärna för de är så trevliga, men de har det verkligen svårt att anpassa sig och att förstå sig på det svenska kulturen, de låter detta skötas av sin man, som visst gör oftast gärna det i den mån han orkar och kan. Skulle vara krav om kultur och språk kunskaper, skulle många av de däremot misslyckas, har inte träffat en enda som verkligen kan om svensk historia, eller som klarar att läsa skön litteratur eller ens klarar att njuta av att läsa en tidning. De lever i sin Thai värld i Sverige, även om de lever med en svensk man, som också lär sig att leva i en thai "värld" i Sverige. Kanske är jag ute och cyklar men det känns så, och personligt har ingenting mot det. Jag lever i en sådan förhållande och klagar inte, det känns ändå ganska skönt.

Dela på andra sajter

internetkaffe

Snälla upplys snälla upplys oss med fakta. Vi otrogna hundar vill så gärna ha fakta inte tyckande.

Det flesta här är mest tyckande än något annat, ser knappast något som kommer från någon konkret källa. Samtidigt går inte att bevisa att medborgarskap ger bidrag om sådan inte finns. Alla människor kan gå till socialen om de inte har jobb. Även de som inte är medborgare. CSN kan man också få så länge man lever i Sverige. Det flesta fungerar ganska lik även för de som inte blivit medborgare. Vad skulle annars vara för bidrag som svenska medborgare får men inte utländska medborgare. Största skillnaden är i så fall att man får rösta fram regeringen. Men det har inte med bidrag att göra. 

Dela på andra sajter

Jomenvisst, invandrarna i dessa områden vill säkert inte assimileras.

Säkerligen inte heller många andra invandrare som inte bor i utanförskapsområden.

Och då åker de antagligen ut i ett SD-styrt Sverige.

En bra lösning på problematiken med parallella samhällen, enligt ditt sätt att se på saken, eller?

Inte en aning om dom vill assimileras eller integreras i samhället, oavsett så är det ingen lätt uppgift att ta itu med, det har gått alldeles för långt.

Varför tror du inte att invandrare vill bli en del av det svenska samhället?

Det kommer aldrig att bli något SD-styrt sverige, eller tror du verkligen dom kommer att bli så stora?

Kan du ge mig fakta på att SD vill slänga ut alla invandrare?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Ursäkta mig men jag må va lite trög då jag inte förstår vad du menar, formulera gärna om dig så ska jag försöka ge dig ett svar.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

En grupp som har det verkligen svårt att verkligen ingå i det svenska samhället är thailändare, det är mest deras män (oftast handlar om thailändskor) som lär sig att leva som thailändare än "deras" thailändskor som lär sig att leva som svenskor. Så frågan är vem assimilerar vem. Skillnaden är att eftersom de flesta kommer som familjeaknyttning då lär man inte sig att se "dem" som fiender, utom som en i familjen. Eftersom de blir en i familjen, faktiskt. Men det innebär inte att de assimileras i det svenska kulturen, det blir mest tvärtom. Det är inte konstigt att se latinamerikaner, japaner, jugoslaver, finländare etc som läkare, tv-folk, lärare, sjuksköterskor, forskare, bussförare, etc. Alla arbete som kräver förståelse av de kultur de lever i. Thailändskor jobbar mest som lokalvårdare, när de har en restaurang brukar vara mannen som tar hand om det flesta som kräver mer kulturkunskap, och det gör man gärna för de är så trevliga, men de har det verkligen svårt att anpassa sig och att förstå sig på det svenska kulturen, de låter detta skötas av sin man, som visst gör oftast gärna det i den mån han orkar och kan. Skulle vara krav om kultur och språk kunskaper, skulle många av de däremot misslyckas, har inte träffat en enda som verkligen kan om svensk historia, eller som klarar att läsa skön litteratur eller ens klarar att njuta av att läsa en tidning. De lever i sin Thai värld i Sverige, även om de lever med en svensk man, som också lär sig att leva i en thai "värld" i Sverige. Kanske är jag ute och cyklar men det känns så, och personligt har ingenting mot det. Jag lever i en sådan förhållande och klagar inte, det känns ändå ganska skönt.

Det var inte mycket positiva erfarenheter du hade av thailändskor i sverige.

Vet inte riktigt men skulle gissa att det stämmer dåligt överens med andras erfarenheter av thailändskor i sverige?

Thailändskor i sverige är garanterat mer insatt i hur det fungerar i sverige än kvinnor från många andra länder, tack vare sin svenska man.

Dela på andra sajter

John Khonken

Det flesta här är mest tyckande än något annat, ser knappast något som kommer från någon konkret källa. Samtidigt går inte att bevisa att medborgarskap ger bidrag om sådan inte finns. Alla människor kan gå till socialen om de inte har jobb. Även de som inte är medborgare. CSN kan man också få så länge man lever i Sverige. Det flesta fungerar ganska lik även för de som inte blivit medborgare. Vad skulle annars vara för bidrag som svenska medborgare får men inte utländska medborgare. Största skillnaden är i så fall att man får rösta fram regeringen. Men det har inte med bidrag att göra. 

Ett väntat uttalande från en PK. Du vet mycket väl att det finns fakta i ämnet. Men det tystas ner hela tiden. Allt för att dölja saningen. Vill du leva i din bubbla kan jag bara önska dig lycka till.  

Dela på andra sajter

spooncreek

Inte en aning om dom vill assimileras eller integreras i samhället, oavsett så är det ingen lätt uppgift att ta itu med, det har gått alldeles för långt.

Varför tror du inte att invandrare vill bli en del av det svenska samhället?

Det kommer aldrig att bli något SD-styrt sverige, eller tror du verkligen dom kommer att bli så stora?

Kan du ge mig fakta på att SD vill slänga ut alla invandrare?

Jag har levererat fakta i tidigare inlägg om SD:s syn på assimilering, från deras eget principrogram. Som jag tror innebär att i ett SD-styrt Sverige kommer invandrare som inte vill assimileras att skickas tillbaka. Men det är min tolkning och det står dig givetvis fritt att göra en annan.Vilket du uppenbarligen gör. Men var försiktig med dina formuleringar så blir diskussionen vettigare. Ingenstans har jag påstått att SD vill slänga ut alla invandrare.

SD har om jag minns rätt, haft formuleringar i tidigare versioner av sitt partiprogram etc om att invandrare ska skickas tillbaka. De har försvunnit efterhand eller modifierats. Nu är det assimilering som verkar gälla.

Nej jag tror inte att vi kommer att få ett SD-styrt Sverige. Utgår vi från EU-valets siffror så är det trots allt så att 9 av 10 inte röstar på SD. Och en del av deras röster är säkert rena missnöjesröster mot de etablerade partierna. Men när man lägger sin missnöjesröst tycker jag att man ska vara medveten om vad man lägger det på, dvs vad SD egentligen står för. Tyvärr tror jag att alltför många inte är det.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Jag kommer det där med sångerna i båten inspelade i smyg. Det finns ingenting mera uppenbart. Hur många människor njuter egentligen av att sjunga nazistiska sånger. Och du Duce, det är bra att du står för vad du tycker i stället för att gömma dig bakom falsk statistik. Men varför inte visa sig med sin riktiga namn i stället om allt ska vara så transparent. Men föralldel, ursäkta, det är faktiskt bra att du står för vad du verkligen tycker. Hälsningar 

Är internetkaffe ditt riktiga namn?  :_russian:

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag har levererat fakta i tidigare inlägg om SD:s syn på assimilering, från deras eget principrogram. Som jag tror innebär att i ett SD-styrt Sverige kommer invandrare som inte vill assimileras att skickas tillbaka. Men det är min tolkning och det står dig givetvis fritt att göra en annan.Vilket du uppenbarligen gör. Men var försiktig med dina formuleringar så blir diskussionen vettigare. Ingenstans har jag påstått att SD vill slänga ut alla invandrare.

SD har om jag minns rätt, haft formuleringar i tidigare versioner av sitt partiprogram etc om att invandrare ska skickas tillbaka. De har försvunnit efterhand eller modifierats. Nu är det assimilering som verkar gälla.

Nej jag tror inte att vi kommer att få ett SD-styrt Sverige. Utgår vi från EU-valets siffror så är det trots allt så att 9 av 10 inte röstar på SD. Och en del av det är säkert rena missnöjesröster mot de etablerade partierna. Men när man lägger sin missnöjesröst tycker jag att man ska vara medveten om vad man lägger det på, dvs vad SD egentligen står för. Tyvärr tror jag att alltför många inte är det.

Heja Jimmie :thumbsup:  :14:

Dela på andra sajter

Tja,

"samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva."

Detta betyder att 99% av alla thailändare inte kan komma, det är nog väldigt ovanligt att de kommer hit med arbete och flytande svenska innan ankomst.

Puss

Erkki

Fast ifall den svenske mannen har ett jobb så utgår troligen inte socialbidrag, högt bostadsbidrag eller liknande saker. Skulle aldrig rösta på SD men jag ser inte att deras regler skulle ha någon större effekt på de thailändska kvinnorna. Nyckelordet (som jag uppfattar det) är ju "samhällsekonomiska kostnader".

Dela på andra sajter

internetkaffe

Det var inte mycket positiva erfarenheter du hade av thailändskor i sverige.

Vet inte riktigt men skulle gissa att det stämmer dåligt överens med andras erfarenheter av thailändskor i sverige?

Thailändskor i sverige är garanterat mer insatt i hur det fungerar i sverige än kvinnor från många andra länder, tack vare sin svenska man.

Vi har en thailändsk lokal, och träffar riktigt många thailändare varje dag, och det som jag beskriver upprepas riktigt ofta, vilket ingen av deras män anser vara ett problem, då ställer gärna upp och hjälper till, eftersom tjejerna är så trevliga, och är flera av de lär sig gärna att äta Såntam och lyssna på Pungpuang. För visa tjejer skapar detta ett problem av beroende, eftersom skulle deras män försvinna, måste de på en gång hitta en annan man. Men visst har även träffat de som klarar sig ensamma, som väljer att leva i särbo, ta själva hand om barnen och ha en man då och då enbart för att tillgodose sina behov, och som trots detta ändå överlever bra i Sverige.

Känner samtidigt många affärskvinnor, som trots att de verkar riktig oberoende, skulle inte ens ha kunnat börjat med sina busines utan deras män hjälp, och lika lite skulle de ha kunnat hålla dessa i gång och fortsätta utan deras hjälp.

Visst hjälper mycket det utbildningen som följer med tjejen i frågan, men tror inte är avgörande.

Känner massa studier om hur jugoslaver, turkar, latinamerikaner, araber etc handskas med det svenska samhället, men känner inte något sådan studie angående thailändare.

Personligt sett att de flesta ser Thailand som ett land där de ska enbart leva tillfälligt, de vill inte skapa rötter i Sverige, utom i stället sluta samla pengar för att köpa lite mark och sluta sina dar i Thailand.

Varken att män får anpassa sig till deras kultur mest än tvärtom och att de planerar flytta till Thailand verkar vara ett problem, att bo i Thailand är trevligt och den thailändska kulturen upplevs som trevligt, och man själv flyttar gärna dit, lär gärna sig deras kultur i den mån man lyckas och flyttar dit i gamla år.

Att detta ska tolkas som problematiskt, möjligtvis för en del tjejer som blir ensamma, men inte för de svenska männen som är med dem, för de brukar det vara bara bra att det är som det är. För de har då en mycket trevlig tjej som oftast lämnar inte dem, och med vilken de vet kan leva tillsammans tills de dör, och att sluta sina dagar i Thailand skrämmer än så länge inte nån, det låter faktiskt också trevligt.

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Vi har en thailändsk lokal, och träffar riktigt många thailändare varje dag, och det som jag beskriver upprepas riktigt ofta, vilket ingen av deras män anser vara ett problem, då ställer gärna upp och hjälper till, eftersom tjejerna är så trevliga, och är flera av de lär sig gärna att äta Såntam och lyssna på Pungpuang. För visa tjejer skapar detta ett problem av beroende, eftersom skulle deras män försvinna, måste de på en gång hitta en annan man. Men visst har även träffat de som klarar sig ensamma, som väljer att leva i särbo, ta själva hand om barnen och ha en man då och då enbart för att tillgodose sina behov, och som trots detta ändå överlever bra i Sverige.

Känner samtidigt många affärskvinnor, som trots att de verkar riktig oberoende, skulle inte ens ha kunnat börjat med sina busines utan deras män hjälp, och lika lite skulle de ha kunnat hålla dessa i gång och fortsätta utan deras hjälp.

Visst hjälper mycket det utbildningen som följer med tjejen i frågan, men tror inte är avgörande.

Känner massa studier om hur jugoslaver, turkar, latinamerikaner, araber etc handskas med det svenska samhället, men känner inte något sådan studie angående thailändare.

Personligt sett att de flesta ser Thailand som ett land där de ska enbart leva tillfälligt, de vill inte skapa rötter i Sverige, utom i stället sluta samla pengar för att köpa lite mark och sluta sina dar i Thailand.

Varken att män får anpassa sig till deras kultur mest än tvärtom och att de planerar flytta till Thailand verkar vara ett problem, att bo i Thailand är trevligt och den thailändska kulturen upplevs som trevligt, och man själv flyttar gärna dit, lär gärna sig deras kultur i den mån man lyckas och flyttar dit i gamla år.

Att detta ska tolkas som problematiskt, möjligtvis för en del tjejer som blir ensamma, men inte för de svenska männen som är med dem, för de brukar det vara bara bra att det är som det är. För de har då en mycket trevlig tjej som oftast lämnar inte dem, och med vilken de vet kan leva tillsammans tills de dör, och att sluta sina dagar i Thailand skrämmer än så länge inte nån, det låter faktiskt också trevligt.

Du får karma av mig för ditt engagemang. Antar att du kommer från Thailand. Ha det bra.  :_russian:

Dela på andra sajter

Nej jag tror inte att vi kommer att få ett SD-styrt Sverige. Utgår vi från EU-valets siffror så är det trots allt så att 9 av 10 inte röstar på SD. Och en del av deras röster är säkert rena missnöjesröster mot de etablerade partierna. Men när man lägger sin missnöjesröst tycker jag att man ska vara medveten om vad man lägger det på, dvs vad SD egentligen står för. Tyvärr tror jag att alltför många inte är det.

Jag tar mig friheten att leverera lite mer fakta från deras principprogram i ämnet, (det som är i fetstil citerade du).

Ja du ryser, det låter som du tror att det skall vara nån slags gränspolis som med hjälp av någon form av modern lobotomi skall försöka ändra på folk som kommer till sverige, givetvis är det ju inte så.

Tycker det ser ganska bra ut, men det är ju jag det. ???

"Sverigedemokraterna definierar den svenska nationen i termer av lojalitet,

gemensam identitet, gemensamt språk och gemensam kultur. Medlem av den

svenska nationen kan man enligt vår uppfattning bli genom att antingen födas

in i den eller genom att senare i livet aktivt välja att uppgå i den.

Som infödd svensk räknar vi den som är född eller i tidig ålder adopterad till

Sverige av svensktalande föräldrar med svensk eller nordisk identitet.

Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk

bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i

enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen

och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan

nation.

På samma sätt som den som är född in i en annan nation senare i livet kan

bli en del av den svenska nationen menar vi också att man även som infödd

svensk kan upphöra att vara en del av den svenska nationen genom att byta

lojalitet, språk, identitet eller kultur.

Det faktum att vi ser assimilering som möjlig och eftersträvansvärd är inte

detsamma som att vi också ser den som okomplicerad. Assimileringsprocessen

är ofta lång och problemfylld och historien visar att det ibland kan ta flera

generationer innan den är slutförd och i vissa fall lyckas den inte överhuvudtaget,

utan leder istället till uppkomsten av segregerade och särkulturella

samhällen. Ju mer en invandrares ursprungliga identitet och kultur skiljer sig

ifrån den svenska nationens och ju större gruppen av invandrare är, desto

svårare blir assimileringsprocessen. Detta är en av de primära orsakerna

till att Sverigedemokraterna förespråkar en långsiktigt ansvarstagande och

begränsad invandring, i synnerhet ifrån länder där kulturen och värdegrunden

starkt avviker ifrån den svenska."

"Vårt alternativ till mångkulturalismen är en återgång till en

gemensamhetsskapande assimilationspolitik liknande den som rådde i landet

fram till år 1975, där målsättningen är att invandrare skall ta seden dit de

kommer och på sikt överge sina ursprungliga kulturer och identiteter för att

istället bli en del av den svenska nationen."

"Invandrare som kommer till Sverige skall erbjudas grundläggande utbildning

i det svenska språket, svenska lagar, svensk historia och svensk kultur och

samhällsliv. Man skall också kunna få hjälp med att få en eventuell tidigare

utbildning från hemlandet validerad. Utöver detta skall ansvaret för individens

anpassning till det svenska samhället vila på den enskilde."

"Reglerna för anhöriginvandring måste vara utformade på ett sådant sätt att

de inte bidrar till att skapa ökad segregation eller andra sociala och ekonom

iska problem"

"Islam och i synnerhet dess starka politiska och fundamentalistiska gren är

enligt Sverigedemokraternas uppfattning den religiösa åskådning som visat sig

ha svårast att harmoniskt samexistera med den svenska och västerländska

kulturen. Islamismens inflytande på det svenska samhället bör därför i största

möjliga utsträckning motverkas och invandringen från muslimska länder med

starka inslag av fundamentalism bör vara mycket starkt begränsad."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...