AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Som t.ex att tiggeriet är organiserat? Tja, det var väl bara att läsa Expressen häromdan... Det är ingen hemlighet och förekommer över hela europa . Är det allt det ska bygga sin främlingsfientlighet på ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Det är ingen hemlighet och förekommer över hela europa . Är det allt det ska bygga sin främlingsfientlighet på ? Men det förnekas ju av inte minst medias gullefjun Gustav Fridolin... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Men det förnekas ju av inte minst medias gullefjun Gustav Fridolin... Ok ! Det har jag faktiskt dålig koll på . Fridolin är ingen som jag personligen gillar och det är för att jag har svårt att lite på " karriärspolitiker " som regisserat och planerat sin politiska karriär sedan han var tonåring .Tror inte han själv längre vet vad han står för , utan 'är bara taktiskt och försöker att utläsa vad folk vill höra . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Att SD är mot invandring är väl ganska uppenbart, och det är väl upp till den invandrade att ta ställning om det även gäller hen själv eller bara andra invandrare. Man får bedöma läget från sina egna förutsättningar och därefter lägga sin röst. De är inte emot invandringen(invandrarna) i sig, de vill ha ordning på invandringen, de vill att vi ska kunna vara kapabla att ge de invandrade drägliga och rättvisa liv på samma villkor som alla andra, idag har detta spårat ur och ingen i sjuklövern tycks ju vilja se det! Bara säga "lika för alla" sen är det bra enl dem(sjuklövern)? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Kommunism står jag väldigt långt bort ifrån ! Men vi kan vända på det och så får SD gärna presentera källfakta och som det även kan stå för . Är du intresserad av vad SD står för så är DENNA sida bra! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Och det menar du att Åkesson och gänget har kompetens till att ordna upp ? Och hur ska de runda alla EU direktiv och lagar som står över de svenska lagarna ? Och du menar att inte SD kör med mediapropaganda ? Tror nog aldrig de får något att säga till om i Svensk politik,det jag vill är att de blir en ögonöppnare för de andra i sjuklövern så de fattar att många i Sverige både invandrare och andra är väldigt oroliga för vad som håller på att ske och kanske även de se vad vi har för kapacitet i Sveriga att ta emot invandrare och begränsa den till det. Vi tar redan emot många flera invandrare och flyktingar än vad EU säger att vi ska och att ge Syrier PUT direkt de korsar gränsen är vi ensamma i EU om. Mediapropagandan står nog medierna själva för då de letar med ljus och lykta för att hitta något negativt att skriva, nu hittar dom nästan inget så nu tar dom fram och presenterar som scoop sådant som hänt sex sju år tillbaka, backar dom tillräkligt så kommer det nog snart nyheter om rasbiologi och sådant men det tror jag nog aldrig kommer in i någon tidning. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Vi tar redan emot många flera invandrare och flyktingar än vad EU säger att vi ska och att ge Syrier PUT direkt de korsar gränsen är vi ensamma i EU om. Jag vill påstå att vi är ensamma i hela världen om detta, rätta mig gärna om jag har fel. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Tja måne, Det kan hon inte, hon är alldeles för smart och vacker för det! Thaksin ska hon såklart gilla, det gör man i Surin! Puss Erkki Det kan hon inte göra,för hon ska inte gilla brottslingar(ett familjemotto)Men röd får hon gärna vara men inte den nuvarande röda utan en demokratisk sådan.Är P3 röd? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 . Och allierar sig med det franska nationalpartiet som är uttalade rasister / nazister och dessutom stolta över det . Nu är du ute och cyklar,de är inte allierade med de franska nationalisterna,de var de franska nationalisterna som ville att de skulle alliera sig med dem men det gjorde de inte.Rätt ska vara rätt.Om de sen gör det vet ingen annan än dom själva. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Och det menar du att Åkesson och gänget har kompetens till att ordna upp ? Och hur ska de runda alla EU direktiv och lagar som står över de svenska lagarna ? Och du menar att inte SD kör med mediapropaganda ? Hej AnTove. Vad skulle hindra Sverige att göra som alla andra länder, dvs helt enkelt strunta i alla de EU direktiv och FN beslut som de inte tycker om? Om detta inte skulle fungera i praktiken så innebär det att Sverige numera är det enda medlemslandet i både EU och FN, ty alla andra länder på jordklotet måste då vara uteslutna då dessa länder odiskutabelt bryter mot mängder av EU direktiv och FN beslut! Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 (ändrad) Tror nog aldrig de får något att säga till om i Svensk politik,det jag vill är att de blir en ögonöppnare för de andra i sjuklövern så de fattar att många i Sverige både invandrare och andra är väldigt oroliga för vad som håller på att ske och kanske även de se vad vi har för kapacitet i Sveriga att ta emot invandrare och begränsa den till det. Vi tar redan emot många flera invandrare och flyktingar än vad EU säger att vi ska och att ge Syrier PUT direkt de korsar gränsen är vi ensamma i EU om. Mediapropagandan står nog medierna själva för då de letar med ljus och lykta för att hitta något negativt att skriva, nu hittar dom nästan inget så nu tar dom fram och presenterar som scoop sådant som hänt sex sju år tillbaka, backar dom tillräkligt så kommer det nog snart nyheter om rasbiologi och sådant men det tror jag nog aldrig kommer in i någon tidning. Jag har skrivit flera gånger att jag inte tycker att Migrationsverket fungerar och att de måste göra om denna statliga verksamhet . De är mycket som inte fungerar och jag har varit kontakt med dem och försökt att diskutera bland annat varför de ger alla information till dem på svenska och någon gång på Engelska när de anländer . Ingen tillgång på tolkar och de förstår ingenting , utan får gå på sådant andra har berättat för dem . Fick svar att de jobbar på det och det kommer nog att komma översättningar till hösten . De flest tror att de ska få ett svar på sin asylansökan inom 4-6 veckor och att det kommer att bli lätt att få jobb . För de får information att Sverige är i stort behov av arbetsinvandring . Det går att göra en hur lång lista som helst med vad som är fel . En tysk som driver flyktingförläggningar i Tyskland sa att andra länder utnyttjar bristerna i Sveriges information och luckor . Att det skickar vidare stora mängder med flyktingar och överbelastar Migrationsverket så att det tappar kontrollen . Så det vore lämpligt att ha ett tillfälligt stop och arbeta med de ärenden de har och information . Var tydliga emot andra europeiska länder att de inte accepterar detta . Ok ! Då har jag missat det ! Tyckte att det var en vecka sedan Åkesson sa att det skulle sammarbeta med dessa , för att ingen annan vill sammarbeta med SD . Ändrades Maj 25, 2014 av AnTove Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 . Så det vore lämpligt att ha ett tillfälligt stop och arbeta med de ärenden de har och information . Var tydliga emot andra europeiska länder att de inte accepterar detta . måne, on 25 May 2014 - 12:23, said: Det vore lämpligt. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Hej AnTove. Vad skulle hindra Sverige att göra som alla andra länder, dvs helt enkelt strunta i alla de EU direktiv och FN beslut som de inte tycker om? Om detta inte skulle fungera i praktiken så innebär det att Sverige numera är det enda medlemslandet i både EU och FN, ty alla andra länder på jordklotet måste då vara uteslutna då dessa länder odiskutabelt bryter mot mängder av EU direktiv och FN beslut! Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Hej ! Vet inte vad som skulle hända och det är nog möjligt att Sverige också skulle komma undan med det . Men vi är förmodligen alldeles för rädda för vad resten av världen skulle tycka om oss och vi vill gärna vilja vara omtyckta av alla andra och att det ska tycka att vi är duktiga . Jag har inte svar på allt och jag vet att vi har olika åsikter här på forumet . Men jag tycker att det är bra att vi diskuterar dessa frågor och samhället i stort . Skönt att se att folk inte är likgiltiga och har givit upp om framtiden . Sverige behöver att utvecklas och drivas framåt . Och jag har en önskan om att vi även ska fokusera på det positiva som sker i landet . Vi har skapat tusentals jobb inom tv-spel branschen , vi håller oss inom toppen inom musikindustrin , vi har blivit stora inom gastronomin , vi får allt fler turister , vi är på framkant inom mode . Företag som Skype , Spotify och Truecallar har tagits fram i Sverige på senaste tiden . Men bilden av oss själva är företag som Ericsson , Volvo , SAAB och SKF företag som håller på att bli omsprungna . Vi är inte så dåliga som vi tror och vi måste stimulera det nya som växer upp och bli stolta över oss själva . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 De ska nog inte ägna sig åt räkneexempel , sist de försökte ,räknade de fel några miljarder Menar du invandringens kostnader, eller vad menar du? Finns många politiker som har svårt för att räkna, nedan en folkpartist som verkar ha lite svårt för procenträkning. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 vi får allt fler turister Några "Husby-kravaller" till så ska du se att det kommer minska. Fast det är ju iofs samhällets fel eftersom de stängt den lokala fritidsgåden... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ja för att inte tala om den där tåggubben som räknade fel på 20 miljarder. (fick lov att skriva miljarder då jag inte vet hur många nollor det blir) bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ja för att inte tala om den där tåggubben som räknade fel på 20 miljarder. (fick lov att skriva miljarder då jag inte vet hur många nollor det blir) Tåggubben hahahahahaha Föresten Enis eller Pigge, är inte de tåggubbar? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ett försök till lite humor , men det känns som en del rasister fungerar så här https://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMTheE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 (ändrad) Hej Stickan ! Är lite nyfiken på vad din fru fick eftersom hon tydligen kostat sådana massor med pengar ? Min fru fick visserligen SFI gratis, men där gick hon tre dagar i veckan de andra dagarna jobbade hon och betalade skatt. Hon tyckte det var lite konstigt att 7 av hennes klasskamrater som var kvotflyktingar från Burma även de fick SFI gratis men utöver det fick över 7.000 i bidrag varje månad.Även de blev erbjudna samma jobb som frugan (hotellstädning) men då de i så fall skulle bli utan bidraget så var det aldrig aktuellt.Frugan kom häromdagen hem jätteledsen då hon sökt och nästan blivit lovad jobb på ett hotell nära där vi bor, där hon jobbar nu har hon 7 mil enkel resa till jobbet hon klagar dock aldrig på det utan tar sin åksjuketablett varje dag, nu hade hon varit och frågat hur det blev med det jobbet som hon väntat på.Ägaren bad så mycket om ursäkt men han hade anställt en Filipinska eftersom hon endast varit här i ett år och staten därmed betalade 80% av hennes lön. Bra för Filipinskan men hur förklarar jag för frugan det rättvisa i det ? Att hon trotts att hon tar emot varje arbetsdag hon blir erbjuden inte hinner komma upp i mera än garantipension det vet jag men anser ändå att hon är mera förtjänt av den än en Somalier i 50 års åldern som anhöriginvandrat och efter tio år på SFI fortfarande inte kan göra sig förstådd på Svenska.Att han skulle kunna få ihop till en bråkdel av sin pension kan jag omöjligt förstå. Hej erkki. Jag hoppas att du och flor ursäktar att jag la in hela utbytet mellan er. Om en arbetsgivare funderar på att anställa en person måste arbetsgivaren betala lön fem dagar i veckan. Om samme arbetsgivare får ett erbjudande om att anställa en annan person där staten dvs. skattebetalarna betalar 80 procent av lönen behöver arbetsgivaren bara betala lön för en dag i veckan, ty skattebetalarna betalar för de övriga fyra dagarna. Det räcker inte att den första personen är dubbelt så duktig, utan denna person måste vara fem gånger så duktig för att det ens skall gå jämt upp för arbetsgivaren. Enkelt uttryckt kan arbetsgivaren anställa fem personer med 80 procent av lönen betald av skattebetalarna till samma kostnad som det kostar samma arbetsgivare att anställa en enda person på vanligt sätt. Att arbetsgivaren då hellre anställer en person som arbetar i fem dagar , men bara kostar lön i en dag i veckan är knappast förvånande. För övrigt finns det något som hindrar at denna arbetsgivare när skattebetalarna efter en tid ( ett år ? ) slutar att betala 80 procent av lönen avsluta denna anställning och istället börja om från början med 80 procent av lönen betald av skattebetalarna med en nyanställd på samma sätt? Tanken bakom dessa stödformen är god, men de skapar en helt skev arbetsmarknad där personer anställs för att bättra på arbetslöshetsstatistiken. Dessutom slås andra arbetslösa ut från arbetsmarknaden, ty de måste söka arbete på ett vanligt vis och deras arbetsgivare måste själva betala hela deras lön! Arbetslöshetsstatistiken blir dessutom helt skev, ty i verkligheten är fem personer som arbetar med 80 procent av sin lön betald av skattebetalarna i verkligheten en arbetande heltidanställd och fyra bidragsförsörjda heltidsarbetslösa! erkki. Det är inte riktigt sant att vi "nu har två personer ute i arbetslivet" Omräknat till heltider har vi i verkligheten 1,2 personer ute i arbetslivet! ( Förutsatt att flors fru arbetar heltid ) Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Ändrades Maj 25, 2014 av Luttrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Thaidamen saknar Thailand och vill väl bli hemskickad och då är ju SD ett naturligt val. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Fantastik, Ni har skrivit 23 sidor om Hennes reklam, inte många ämnen som ger upphov till så här många åsikter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Ett otroligt korkat inlägg Pensionspengarna har hon jobbat ihop själv så det är inte dina eller andras pengar Både ja och nej. Om man bor kvar i landet så återgår ju pengarna i kretsloppet av pengar som stannar inom landet. Moms skatt punltskstter mm. Systemet bygger på att det är så. Och skulle alla flytta med sina pensioner så skulle dom då sänkas drastiskt. Nu lär ju det aldrig ske. Men en tanke till debatten i alla fall. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 Både ja och nej. Om man bor kvar i landet så återgår ju pengarna i kretsloppet av pengar som stannar inom landet. Moms skatt punltskstter mm. Systemet bygger på att det är så. Och skulle alla flytta med sina pensioner så skulle dom då sänkas drastiskt. Nu lär ju det aldrig ske. Men en tanke till debatten i alla fall. Vi lär se en ökning av folk som flyttar utomlands med sin pension, det är iaf jag övertygad om.svenskar som invandrare. Personligen så kommer jag inte ha råd att leva i Sverige med min pension när det är dags Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 1. Kommer inte ihåg om det var DN som lade upp deras " Hemliga " plan . 2.Men partiet vågar ju inte att stå för det de säger och det är konstigt eftersom deras väljare alltid säger att de säger det ingen annan vågar at säga . De gör sina uttalanden och sedan ägnar de en vecka till att förneka dessa . Sedan påstår de att de inte är främlingsfientliga , men deras väljare säger att de röstar på dem pågrund av detta . 3.Och allierar sig med det franska nationalpartiet som är uttalade rasister / nazister och dessutom stolta över det . Många av de aktivas handlingar talar sig eget språk men till sina vana trogen så förnekar det det . 4. Så man kan inte ens respektera dem för att det står för det de tycker . De är inte så länge sedan ca: 6 miljoner människor blev förintade och världen lovade att något sådant skulle aldrig mer få hända . Trotts det så går alla främlingsfientliga partier i europa starkt och samma retorik fungerar fortfarande . Trotts att vi har lärt oss så mycket . Men vad kommer att hända när alla alla dessa nationella partier ska vakta sina länders intressen och få bort de nationaliteter som de inte gillar . 5.Vi tycker att vi har en orolig värld nu , men vänta och se . Och det är det vi kommer att lämna över till våra barn och barnbarn . Ett kaos . 1. Ajdå, du kommer inte ihåg om det var DN, inte mycket till källhänvisning där inte, kommer du med sådana påståenden som du gör så vore det klädsamt med någon form av källhänvisning om du vill bli tagen på allvar. 2. Lite rörigt, men, själva invandringspolitiken diskuteras ganska flitigt tack vare SD, om dom inte kommit in i riksdagen 2010 så hade locket fortfarande legat på, vad är det som dom säger som dom inte vågar stå för? Du förväxlar främlingsfientliga med invandringskritiska, en avsevärd skillnad. 3.Har dom allierat sig med franska nationalpartiet, vad har du fått det ifrån och kan du uppge källan? 4. Ok, nu sänkte du ribban lite och hoppade tillbaka till 40-talet, är det verkligen en bra jämförelse att jämföra massmord av en galning och en okontrollerad massinvandring till sverige, tror du verkligen att detta kan upprepas i nutid? 5. Ja det tror jag med, men jag är övertygad att det inte kommer att bero på det du tror.. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 25, 2014 Dela Inlagd Maj 25, 2014 SD förespråkar ju assimilering. Vilket står tydligt i deras principprogram för 2014. För egen del ryser jag när hör sådana ord, Men det är jag det. Assimilering enligt NE: "assimilation, assimilering, process genom vilken en minoritet, t.ex. en invandrargrupp i det svenska samhället, helt överger sin egen kultur, så att ursprungliga kulturskillnader försvinner. SD själva säger såhär i sitt principprogram för 2014: Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation. http://sverigedemokraterna.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf Undrar hur många thailändare i Sverige som tycker det är ok att assimileras? . Eller hur många av de 160 000 invandrade finnarna, vårt största invandrarland? SD sympatisörer finns det ju uppenbarligen i båda dessa grupper. Och..vad gör man i ett Sverigedemokratiskt Sverige med de som är här, men som inte vill assimileras? Eller som vägrar ge upp sitt ursprungliga (tex thailändska) medborgarskap vilket också är ett SD krav för assimileringen. Jag tror de åker ut. Men det är jag det. Tja, som det är nu så finns det gissningsvis över 200 utanförskapsområden i sverige, det är ett mycket stort problem och det växer, blir man svensk medborgare så bör man inte bara ta del av godbitarna (bidragen) utan man bör även anpassa sig efter regler/lagar kultur osv (till en viss gräns). DVS jag är emot parallella samhällen, med allt vad det innebär. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu