Jump to content
IGNORERAD

Thaikvinna gör reklam för SD i Radio!

Tommy

Recommended Posts

Nisse Hult

Utan ID-handlingar skulle dom aldrig släppas in i landet, vi är alldelens för flata här och det utnyttjas givetvis.

Man får väl hitta på nya rutiner. Scanna alla id handlingar vid utresa med nytt foto och skicka över till Svenska passkontrollen.

Har dom då slängt sina handlingar är det bara att vända på klacken.  :_russian:

Dela på andra sajter

• Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bananen

74

• flor

30

• Nisse Hult

24

• AnTove

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det inte bättre att du röstar på dina egna kandidater, här har du en som kanske passar din smak. http://www.expressen.se/nyheter/val2014/vs-kandidat-dror-feiler-fors-bort-av-polis/

Han åker land och rike runt för att störa sd:s tal med hjälp av saxofon och megafon, polisen arresterar han i mellanåt men något straff verkar han inte få.

Han. Fick nyligen sin dörr sprejad med ett harkors, polisen bör nog leta efter sprayburken i hans egna garderob om dom vill finna den.

Nr 5 är han på Vänsterpartiet s lista, han kan säkert lätta upp den dystra stämningen i Bryssel med sin saxofon/megafon.

Sympatiserar varken med vänstern eller den typ av agerande.

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Om hon inte flyttar till Thailand och tar våra svenska pengar med sig.

Ett otroligt korkat inlägg

Pensionspengarna har hon jobbat ihop själv så det är inte dina eller andras pengar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Vad är den åsikten???

Tycker mig höra en helvetes massa åsikter både på jobbet och privat ,har jag hört i syne?

Hej hamnoi.

Det är en klar skillnad mellan de åsikter som utbytes mellan privatpersoner i förtroende, och de åsikter som kultureliten genom sitt massmediamonopol likt den spanska inkvisitionen på sin tid idag påtvingar det svenska folket!

http://snaphanen.dk/2014/03/15/sondagskronika-asiktsbaronerna/

Julia Ceasar har skrivit detta skrämmande inlägg om hur den självutnämda kultureliten tvingar det svenska folket att stanna innanför den allt trängre åsiktskorridoren!

I alla debattprogram, reportage mm. så är det ständigt samma lilla grupp av självutnämda godhetsapostlar som sitter i TV-morgonsofforna och intervjuvar varandra som varande experter och föredömen på allting. Alla dessa personer är övertygade om sin egen godhet och ofelbarhet, och helt uppfyllda av ömsesidig beundran.

Med Vänlig Hälsning.

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Dela på andra sajter

ok, vilka grupper skall skickas ut ur landet då, och var har du fått det ifrån?

Det jag menar är att det låter på en del är att man kan välja vilken grupp av invandrare som ska skicka ut . SD vill bli av med alla invandrare och inte bara just kanske högljudda Somalier SFI eller grannen som bär burka . Ett tag ville de skicka ut alla med invandrarbakgrund som kom hit efter 1975 . Har de fortfarande den åsikten ( om de nu vågar att stå för den ) så kommer det att drabba stor del av befolkningen , för många har Tyskt  Danskt , Finsk , Norska och en rad andra länder . Misstänker att Sverige skulle stanna då . 

Dela på andra sajter

Det jag menar är att det låter på en del är att man kan välja vilken grupp av invandrare som ska skicka ut . SD vill bli av med alla invandrare och inte bara just kanske högljudda Somalier SFI eller grannen som bär burka . Ett tag ville de skicka ut alla med invandrarbakgrund som kom hit efter 1975 . Har de fortfarande den åsikten ( om de nu vågar att stå för den ) så kommer det att drabba stor del av befolkningen , för många har Tyskt  Danskt , Finsk , Norska och en rad andra länder . Misstänker att Sverige skulle stanna då . 

Visa var du läst att de vill skicka ut alla invandrare ?

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Hej Stickan !

Är lite nyfiken på vad din fru fick eftersom hon tydligen kostat sådana massor med pengar ? Min fru fick visserligen SFI gratis, men där gick hon tre dagar i veckan de andra dagarna jobbade hon och betalade skatt. Hon tyckte det var lite konstigt att 7 av hennes klasskamrater som var kvotflyktingar från Burma även de fick SFI gratis men utöver det fick över 7.000 i bidrag varje månad.Även de blev erbjudna samma jobb som frugan (hotellstädning) men då de i så fall skulle bli utan bidraget så var det aldrig aktuellt.Frugan kom häromdagen hem jätteledsen då hon sökt och nästan blivit lovad jobb på ett hotell nära där vi bor, där hon jobbar nu har hon 7 mil enkel resa till jobbet hon klagar dock aldrig på det utan tar sin åksjuketablett varje dag, nu hade hon varit och frågat hur det blev med det jobbet som hon väntat på.Ägaren bad så mycket om ursäkt men han hade anställt en Filipinska eftersom hon endast varit här i ett år och staten därmed betalade 80% av hennes lön. Bra för Filipinskan men hur förklarar jag för frugan det rättvisa i det ? Att hon trotts att hon tar emot varje arbetsdag hon blir erbjuden inte hinner komma upp i mera än garantipension det vet jag men anser ändå att hon är mera förtjänt av den än en Somalier i 50 års åldern som anhöriginvandrat och efter tio år på SFI fortfarande inte kan göra sig förstådd på Svenska.Att han skulle kunna få ihop till en bråkdel av sin pension kan jag omöjligt förstå.

Tja Flor,

Jättekul att det går så bra för din fru, systemet verkar ha fungerat klockrent i ditt fall!

Tråkigt med det nya jobbet, men även här fungerade systemet. Nu har vi två personer ute i arbetslivet.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Ojsan, du får nog ta och läsa på lite angående deras politik, eller är det vad du tror dom vill?

I vilket fall, så får du gärna presentera lite källor som verifierar det du påstår.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Tja Flor,

Jättekul att det går så bra för din fru, systemet verkar ha fungerat klockrent i ditt fall!

Tråkigt med det nya jobbet, men även här fungerade systemet. Nu har vi två personer ute i arbetslivet.

Puss

Erkki

Ja visst är det bra men försök förklara för min fru rättvisan i det. Hon hade i flera månader sett fram emot att slippa de dryga resorna.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg om det var DN som lade upp deras " Hemliga " plan . Men partiet vågar ju inte att stå för det de säger och det är konstigt eftersom  deras väljare alltid säger att de säger det ingen annan vågar at säga . De gör sina uttalanden och sedan ägnar de en vecka till att förneka dessa . Sedan  påstår  de att de inte är främlingsfientliga , men deras väljare säger att de röstar på dem pågrund av detta . Och allierar sig med det franska nationalpartiet som är uttalade rasister / nazister och dessutom stolta över det . Många av de aktivas handlingar talar sig eget språk , men till sina vana trogen så förnekar det det . Så man kan inte ens respektera dem för att det står för det de tycker . De är inte så länge sedan ca: 6 miljoner människor blev förintade och världen lovade att något sådant skulle aldrig mer få hända . Trotts det så går alla främlingsfientliga partier i europa  starkt och samma retorik fungerar fortfarande . Trotts att vi har lärt oss så mycket . Men vad kommer att hända när alla alla dessa nationella partier ska vakta sina länders intressen och få bort de nationaliteter som de inte gillar . Vi tycker att vi har en orolig värld nu , men vänta och se . Och det är det vi kommer att lämna över till våra barn och barnbarn . Ett kaos .

Ändrades av AnTove
Dela på andra sajter

spooncreek

ok, vilka grupper skall skickas ut ur landet då, och var har du fått det ifrån?

SD  förespråkar ju assimilering. Vilket står tydligt i deras principprogram för 2014.

För egen del ryser jag när hör sådana ord, Men det är jag det.

Assimilering enligt NE: "assimilation, assimilering, process genom vilken en minoritet, t.ex. en invandrargrupp i det svenska samhället, helt överger sin egen kultur, så att ursprungliga kulturskillnader försvinner.

SD själva säger såhär i sitt principprogram för 2014: Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation.

Undrar hur många thailändare i Sverige som tycker det är ok att assimileras? . Eller hur många av de 160 000 invandrade finnarna, vårt största invandrarland? SD sympatisörer finns det ju uppenbarligen i båda dessa grupper.

Och..vad gör man i ett Sverigedemokratiskt Sverige med de som är här, men som inte vill assimileras? Eller som vägrar ge upp sitt ursprungliga (tex thailändska) medborgarskap vilket också är ett SD krav för assimileringen.

Jag tror de åker ut. Men det är jag det.
Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Är det inte bättre att du röstar på dina egna kandidater, här har du en som kanske passar din smak. http://www.expressen.se/nyheter/val2014/vs-kandidat-dror-feiler-fors-bort-av-polis/

Han åker land och rike runt för att störa sd:s tal med hjälp av saxofon och megafon, polisen arresterar han i mellanåt men något straff verkar han inte få.

Han. Fick nyligen sin dörr sprejad med ett harkors, polisen bör nog leta efter sprayburken i hans egna garderob om dom vill finna den.

Nr 5 är han på Vänsterpartiet s lista, han kan säkert lätta upp den dystra stämningen i Bryssel med sin saxofon/megafon.

Jag har absolut ingenting gemensamt med den pajasen. Vi tycker inte lika i någon enda fråga.

Faktum är att jag i många frågor tycker precis som SD. Men det finns ett par av deras åsikter som gör att jag aldrig skulle kunna tänka mig att rösta på det partiet.

Där är vi helt överens. Jag tycker dessutom att Folkpartiets förslag som dom fick så mycket skit för om godkänt svenskatest för att bli svensk medborgare var ett ypperligt förslag.

OM man skall vara svensk och kunna delta i samhällsdebatten och bilda sig egna åsikter så är det viktigt att man behärskar språket och kan tillgodogöra sig information utan att någon översätter den först.

Kanske är det därför flera fruar till forummedlemmarna tänker rösta på SD. Dom har fått information från sina män som är kraftigt vinklad av deras egna åsikter.

Inte alls korkat! Snarare ditt svar som är korkat. Pengar som förs ut ur Sverige och förbrukas i ett annat land bidrar negativt till vår bytesbalans. Detta oavsett vem som äger pengarna.

När nu den thailänska banken vill att Sverige köper tillbaks sina kronor som din fru fört ut. Så får vi betala genom att ge Thailand något annat.

Det kallas som sagt bytesbalans. Och om pengarna som flödar ut ur Sverige är mer än värdet av alla saker vi exporterar så blir det ett underskott.

Helst skall vi exportera för mer pengar än vi importerar för. Annars blir Sverige fattigare. När din fru tar sina pengar hon tjänat i Sverige och förbrukar dom i Thailand så gör hon Sverige fattigare och Thailand rikare.

Det finns exempel på länder som råkat mycket illa ut den obalansen blivit för stor.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Som sagt. Du behöver nog uppdateras.  :_russian:

Dela på andra sajter

Kenneth4618
Inte alls korkat! Snarare ditt svar som är korkat. Pengar som förs ut ur Sverige och förbrukas i ett annat land bidrar negativt till vår bytesbalans. Detta oavsett vem som äger pengarna. När nu den thailänska banken vill att Sverige köper tillbaks sina kronor som din fru fört ut. Så får vi betala genom att ge Thailand något annat. Det kallas som sagt bytesbalans. Och om pengarna som flödar ut ur Sverige är mer än värdet av alla saker vi exporterar så blir det ett underskott. Helst skall vi exportera för mer pengar än vi importerar för. Annars blir Sverige fattigare. När din fru tar sina pengar hon tjänat i Sverige och förbrukar dom i Thailand så gör hon Sverige fattigare och Thailand rikare. Det finns exempel på länder som råkat mycket illa ut den obalansen blivit för stor.

De är likt förbannat inte dina eller någon annans pengar

Du kan ju börja med att läsa en gång till vad du skrev från början

Jag lägger in det åt dig

"Om hon inte flyttar till Thailand och tar våra svenska pengar med sig."

Det andra svamlet i ditt svår lade du in efteråt

Det är ju för jävligt att alla pensionärer som flyttar utomlands förstör vår bytesbalans. Själv åker du aldrig utomlands då ?

Men enligt alla experter här så löser det sig nog också med alla invandrare som kommer och börjar jobba :thumbsup:

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Ja visst är det bra men försök förklara för min fru rättvisan i det. Hon hade i flera månader sett fram emot att slippa de dryga resorna.

Tja,

Det finns ingen rättvisa eftersom arbetsgivaren väljer vem man vill anställa.

Bidraget är en del och underlättar avsevärt, men endast under en kortare period.

Det kan ju även finnas andra orsaker som arbetsgivaren väljer att hålla för sig själv.

Erkki

Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg om det var DN som lade upp deras " Hemliga " plan . Men partiet vågar ju inte att stå för det de säger och det är konstigt eftersom  deras väljare alltid säger att de säger det ingen annan vågar at säga . De gör sina uttalanden och sedan ägnar de en vecka till att förneka dessa . Sedan  påstår  de att de inte är främlingsfientliga , men deras väljare säger att de röstar på dem pågrund av detta . Och allierar sig med det franska nationalpartiet som är uttalade rasister / nazister och dessutom stolta över det . Många av de aktivas handlingar talar sig eget språk , men till sina vana trogen så förnekar det det . Så man kan inte ens respektera dem för att det står för det de tycker . De är inte så länge sedan ca: 6 miljoner människor blev förintade och världen lovade att något sådant skulle aldrig mer få hända . Trotts det så går alla främlingsfientliga partier i europa  starkt och samma retorik fungerar fortfarande . Trotts att vi har lärt oss så mycket . Men vad kommer att hända när alla alla dessa nationella partier ska vakta sina länders intressen och få bort de nationaliteter som de inte gillar . Vi tycker att vi har en orolig värld nu , men vänta och se . Och det är det vi kommer att lämna över till våra barn och barnbarn . Ett kaos .

Ett jävla kommunist svammel så länge du inte har källfakta, man kan i sin enfald påstå vad som helst, dina polare Idi Amin och Kim Yung un är ju två till som kört det racet!

Ta en gatusten och stoppa upp den någonstans där solen inte lyser!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Ja det kunde lika gärna ha varit sanningssägarna AB eller Expressen som hittat deras "hemliga plan ". Vill hellst inte vänta och se om invandringe medför mera eller mindre oro i Sverige tycker det räcker med Husbykravallerna och alla skottlossningar vi redan har.

bor i Korat.

Dela på andra sajter

Ett jävla kommunist svammel så länge du inte har källfakta, man kan i sin enfald påstå vad som helst, dina polare Idi Amin och Kim Yung un är ju två till som kört det racet!

Ja, och glöm inte Pol Pot. Det är nog(har ingen källa...) många gamla vänsternissar som i sin ungdom stödde denna massmördare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

De är likt förbannat inte dina eller någon annans pengar

Du kan ju börja med att läsa en gång till vad du skrev från början

Jag lägger in det åt dig

"Om hon inte flyttar till Thailand och tar våra svenska pengar med sig."

Kanske skulle du läsa vad jag skrev ifrån början och även tänka efter vad det kan vara för innebörd i meningen.

Med VÅRA så menar jag landet Sverige.

Sverige har förbundit sig att köpa tillbaks alla sedlar och mynt som ges ut i det här landet och som någon bank i ett annat land vill sälja tillbaks.

Så i den bemärkelsen blir Sverige betalningsskyldig och är tvungen att ersätta den thailänska banken när din fru varit i Thailand och satt sprätt på SINA pengar.

Stickan

Inte för dum för att förstå!

Dela på andra sajter

Att SD är mot invandring är väl ganska uppenbart, och det är väl upp till den invandrade att ta ställning om det även gäller hen själv eller bara andra invandrare.

Man får bedöma läget från sina egna förutsättningar och därefter lägga sin röst.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

De vill inte ens att det ska komma hit adoptiva barn. Egentligen kommer de från BSS rörelse, och programmet de hade då och de har nu är ungefär detsamma, även om de tonar ner den genom att välja "bättre" vilka som ska vara ansikte utåt för partiet. Jag hör själv till de som anser att lika barn leka bäst och anser att SD är lite feg när " försöker hitta på alla möjliga orsaker och lögner för att försvara deras politik. Varför inte säga ren ut, "vi tycker att lika barn leka bäst". Sjunga gömda i Finladsbåten nationalistiska och nazistiska sånger, fegt,  gå ut och sjung där alla hör. Annars lurar man folk. Jag tycker att lika barn leka bäst och jag vill att de gula ska ha makten i Thailand och jag är inte feg jag talar öppet om det. 

Dela på andra sajter

Ja, och glöm inte Pol Pot. Det är nog(har ingen källa...) många gamla vänsternissar som i sin ungdom stödde denna massmördare...

Yes, vänstern och kommunismen står för världshistoriens störst folkmord, varför hymlas det om detta?

Pol Pot, (Thaksins förebild) tog ju 25% av sin befolkning!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kommunism står jag väldigt långt bort ifrån ! Men vi kan vända på det och så får SD gärna presentera källfakta och som det även kan stå för . 

Dela på andra sajter

Ja det kunde lika gärna ha varit sanningssägarna AB eller Expressen som hittat deras "hemliga plan ". Vill hellst inte vänta och se om invandringe medför mera eller mindre oro i Sverige tycker det räcker med Husbykravallerna och alla skottlossningar vi redan har.

Och det menar du att Åkesson och gänget har kompetens till att ordna upp ? Och hur ska de runda alla EU direktiv och lagar som står över de svenska lagarna ? Och du menar att inte SD kör med mediapropaganda ?

Ändrades av AnTove
Dela på andra sajter

Kommunism står jag väldigt långt bort ifrån ! Men vi kan vända på det och så får SD gärna presentera källfakta och som det även kan stå för . 

Som t.ex att tiggeriet är organiserat?

Tja, det var väl bara att läsa Expressen häromdan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...