janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Men det är ju bara SD som ens vill nämna problemen, hur ska man kunna rösta på något annat än SD när invandringen idag påverkar skola, sjukvård, pensioner, bostadspolitik - ja allt. 7-klövern vill ju bara låtsas att allt är bra och köra på i samma stil. Vem fan bryr sig om en % skatt upp eller ner när precis allt sammtidigt blir sämre ? Problemet med SD är att mycket av deras politik är inte realistisk och genomförbar. Enligt åkesson så löser sig allt ekonomiskt i princip genom att minska invandringen. Pensionärer får det bättre. Barnfamiljer får det bra stadskulden trollas bort och så vidare. Det är ett väldigt enkelt och orealistiskt sätt att föra resonemang på. Det finns så många mera parametrar att skruva på. Men det vill man inte för det är inte lika populistiskt. Jag vet inte men inte fan har Danmark fått det så mycket bättre ekonomiskt genom den politik som danske folkeparti har fört. Snarare har det blivit krångligare för gemene man. Så visst man kan tro på tomten. Men frågan är om han finns i verkligheten eller inte. Att sen SD ger en viss fläkt i det politiska systemet kan jag tillstå. Men om dom politiska partierna ska på danskt maner bjuda över varandra i populistiska åtgärder mot invandringen , betackar jag mig för. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Ett exempel är just åkerinäringen där man jagar svenskregistrerade fordon och struntar i dom som behöver kollas mest. Utlänska förare med köpta förarkort som kör flera dygn utan riktig sömn t.ex. Och inte sällan med brisfälligt surrad last. Sen kan man ju undra varför allt är kränkande i Sverige som tillämpas i andra länder. T.ex att åldersbestämma ensamkommande barn.mm, mm mm. Jag håller helt med dig om att det borde ställas högre krav inom många områden. Men då blir det nog ett herrans liv från rödvinsmaffian som tycker så synd om allt och alla. Och glöm inte bort att gräddan i SD tillhör rödvinsmaffian även dom. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Och glöm inte bort att gräddan i SD tillhör rödvinsmaffian även dom. De va diplomatiskt svarat. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Och glöm inte bort att gräddan i SD tillhör rödvinsmaffian även dom. Det gör väl gräddan i alla partier Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Perspektiv är alltid intressant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Rösta måste man. men general lurad är man i alla lägen. Våra snälla kamrater har skapat ett system där vi vanliga är totalt chanslösa. Att makten utgår från folket är den största lögnen som finns. Men kamrater rösta på Gösta snut i varje knut Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Perspektiv är alltid intressant ImageUploadedByMaipenrai1400952281.685383.jpg Ja, och valmöten borde väl även de vara tillåtna. Men inte enligt EU-parlamentsaspiranten tillika vänsterpacket Dror Feiler som nyss fått en tuta i födelsedagspresent, och som sina intellektuellt sett jämnåriga kamrater på lekskolan så måste ju tutan provas också... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Rösta måste man. men general lurad är man i alla lägen. Våra snälla kamrater har skapat ett system där vi vanliga är totalt chanslösa. Att makten utgår från folket är den största lögnen som finns. Men kamrater rösta på Gösta snut i varje knut Det var mig till att vara bitter. Snacka om hopplöst läge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hej Janne_h. Jag tog mig friheten att lägga in hela mitt första inlägg. Sveriges arbetslöshet fylls varje dag på med ytterligare bidragsförsörjda, som i många fall saknar all utbildning och dessutom till och med är analfabeter på sitt eget språk. De flesta av dessa invandrare saknar alla förutsättningar för att någonsin kunna få ett arbete i Sverige, ty deras kvalifikationer räcker inte till för dagens svenska arbetsmarknad. Idag är en person som gått ut den svenska grundskolan och med svenska som sitt modersmål i praktiken changslös på sveriges arbetsmarknad där det krävs minst avslutat gymnasium. Men denna changslöse grundskoleelev har ändå en fantastisk CV i jämförelse med den invandrade analfabeten. Om någon skall starta upp en ny fabrik någonstans. Börjar man då inte lämpligen med att få en affärside, knyta kontakter med kunder och underleverantörer, planera och börja att bygga fabriken och först därefter anställa personal så att denna personal är anställd och inskolad samtidigt med att fabriken är färdig för produktion? Om jag förstår dig rätt så anser du att en framgångsrik investerare istället först anställer personal helt utan kvalifikationer, för att först därefter när löneutbetalningarna har börjat för personalen som går sysslolös börja att fundera över vad dessa anställda personer skall kunna arbeta med? Janne_h. Menar du att vi skall fortsätta att ta in bidragsförsörjda analfabeter för att deras arbetskraft behövs i Sverige? Tycker du att det skulle vara fel med att göra ett uppehåll i invandringen tills de 1,5 milijonerna bidragsförsörjda svenska invånarna som redan finns i utanförskapet har fått ett arbete? Tycker du att ett bidragsförsörjt utanförskap av drygt var fjärde svensk invånare mellan 20 och 64 år är för litet, borde de verkligen enligt dig vara ändå fler? Till sist så upprepar jag min direkta fråga från mitt första inlägg till dig. Tror du fortfarande att sverige får en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Du har missförstått en stor del av problemet! En stor del av dessa 40-talister jobbar till stor del på sanslöst ålderdomliga, omoderna och icke konkurenskraftiga företag som SAAB, Volvo, Scania, Astra etc. Ju snabbare all denna olönsamma industrin läggs ner dessto enklare blir det att komma in i övergången till tjänstesamhället. Ju fler Somaliska analfabeter vi tar in dessto fler lönsamma tjänster behövs för att lära upp dessa till kvalificerade tjänstemän (kvinnor behövs ej längre då dessa ska vara hemma och sköta barnafödandet och barnomsorgen). Här försvinner ännu mera olönsamma jobb som till dagis och onödig utbildning av flickor. Genom att Sverige är tidigt ute i denna omställning från olönsamt industrisamhälle till lönsamt tjänstesamhälle kommer vi att gå en ljus framtid till mötes. Vi har ju fått stora fördelar jentemot de övriga EU-länderna iom att Syrierna har fritt fram att komma till Sverige. Här gäller det att erbjuda så mycket fördelar som bara går för att locka de lönsamma flyktingarna till landet. Tur att vi är framsynta. Det kommer att löna sig den dag konkurensen om dessa lönsamma flyktingar hårdnar, ligger vi bra positionerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Du har missförstått en stor del av problemet! En stor del av dessa 40-talister jobbar till stor del på sanslöst ålderdomliga, omoderna och icke konkurenskraftiga företag som SAAB, Volvo, Scania, Astra etc. Ju snabbare all denna olönsamma industrin läggs ner dessto enklare blir det att komma in i övergången till tjänstesamhället. Ju fler Somaliska analfabeter vi tar in dessto fler lönsamma tjänster behövs för att lära upp dessa till kvalificerade tjänstemän (kvinnor behövs ej längre då dessa ska vara hemma och sköta barnafödandet och barnomsorgen). Här försvinner ännu mera olönsamma jobb som till dagis och onödig utbildning av flickor. Genom att Sverige är tidigt ute i denna omställning från olönsamt industrisamhälle till lönsamt tjänstesamhälle kommer vi att gå en ljus framtid till mötes. Vi har ju fått stora fördelar jentemot de övriga EU-länderna iom att Syrierna har fritt fram att komma till Sverige. Här gäller det att erbjuda så mycket fördelar som bara går för att locka de lönsamma flyktingarna till landet. Tur att vi är framsynta. Det kommer att löna sig den dag konkurensen om dessa lönsamma flyktingar hårdnar, ligger vi bra positionerade. Vad skall vi ge dom i lön ? dom fär jo redan bidrag i högre klassen så vad tror du räcker det med 30 ? förmodligen icke Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vad skall vi ge dom i lön ? dom fär jo redan bidrag i högre klassen så vad tror du räcker det med 30 ? förmodligen icke 30 låter lite! Ju mer de får dess mer kan de spendera och dess bättre går det för Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vad skall vi ge dom i lön ? dom fär jo redan bidrag i högre klassen så vad tror du räcker det med 30 ? förmodligen icke Det var snack om att man skulle göra det möjligt att göra avdrag för resor till och från hemlandet man flytt ifrån - vill man ha dom bästa får man erbjuda det bästa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Det var mig till att vara bitter. Snacka om hopplöst läge. Bitter inte vet jag . realist hellre. Vad tycker du själv. Vad jag föraktar i landet sverige att det finns bara en åsikt. Man kan faktiskt ha olika åsikter. men inte i PK sverige. Tråkigt men sant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 sanslöst ålderdomliga, omoderna och icke konkurenskraftiga företag som SAAB, Volvo, Scania, Astra etc. Ju snabbare all denna olönsamma industrin läggs ner dessto enklare blir det att komma in i övergången till tjänstesamhället. Ja astra fick ju ett antal extrema bra bud i förra veckan - du är väldigt insatt du Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vad jag föraktar i landet sverige att det finns bara en åsikt Vad är den åsikten??? Tycker mig höra en helvetes massa åsikter både på jobbet och privat ,har jag hört i syne? Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Bitter inte vet jag . realist hellre. Vad tycker du själv. Vad jag föraktar i landet sverige att det finns bara en åsikt. Man kan faktiskt ha olika åsikter. men inte i PK sverige. Tråkigt men sant Det är en rejäl överdrift. I Sverige får man verkligen ha en egen åsikt. Man måste se det positiva och inte gräva ner sig i all skit. En sak är säkert med livet och det är att det aldrig blir som man tänkt sig. Visst kan man påverkas av sjukdomar och elände men att lägga på sig saker man inte kan påverka är bara att göra sig själv en björntjänst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BIGBOSS Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnTove Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Hoppas att thai tjejerna också förstår att när de röstar på SD så kommer de inte att få välja vilja grupper som ska ut ur landet . Utan alla kommer att dras över samma kam , känns lite som att skjuta sig själv i foten . Och deras män som tycker att detta är upplyftande och intelligent , röstar bort sin egen kvinna och barn . Ändrades Maj 24, 2014 av AnTove Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Eller en respekt till dom som vill jobba och göra rätt för sig Och en varning till de som tror att de kom till ett paradis med pengar å inge mot prestation Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Det är en rejäl överdrift. I Sverige får man verkligen ha en egen åsikt. Man måste se det positiva och inte gräva ner sig i all skit. En sak är säkert med livet och det är att det aldrig blir som man tänkt sig. Visst kan man påverkas av sjukdomar och elände men att lägga på sig saker man inte kan påverka är bara att göra sig själv en björntjänst. Vi hade inte ordbajsande på schemat när jag gick i skolan, kan du ta det på svenska ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Eftersom du tydligen inte är lika väl insatt, så kan jag tala om att dessa extremt bra bud var så extremt bra att det inte var någon svårighet att tacka nej till. Att Astra ska ha några tvivel om framtiden antar jag att du ej heller har hört! Hur mycket av den förr så stolta industristaden Södertälje är idag svenskt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Eftersom du tydligen inte är lika väl insatt, så kan jag tala om att dessa extremt bra bud var så extremt bra att det inte var någon svårighet att tacka nej till. Att Astra ska ha några tvivel om framtiden antar jag att du ej heller har hört! Hur mycket av den förr så stolta industristaden Södertälje är idag svenskt? Du skrev ju att astra var ett överskattat som inte var ett bra bolag mm Jag är mkt insatt i detta fall syrran är med i all sörja å överbjudningar aktieägare möten mm.mm.OCH de flesta små ägare ville tacka ja till de 3 sista buden,men tack å lov så nekade de största ägarna till detta-än så länge iaf-hoppas att kompetensen stannar i sverige Å Sverige är ju LITE större än södertälje . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Har ni inte missat något nu? Jag har hängt med i den här tråden då det stötts å blötts om SD och thaikvinnor, Ja, SD vill minska anhörighetsinvandringen för att den kostar massor av pengar som man kan lägga till vård och skola istället. Vart kommer då våra thaikvinnor in? Hur många här har fått bidrag för att få hit sin thaikvinna? Jag gissar på ingen. Alla pratar om rasister, jag ser det som att se till sitt eget hus. Vi kan inte föda hela världen, dessutom så visar det sig över hela jordklotet att vissa religioner inte kan leva tillsammans. Varför ska vi då vara en experimentverkstad och klumpa ihop dom. Förstår ni då inte att det här är ett sätt att stoppa utflödet av svenska kronor som inte kommer sverige tillgodo. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 sverigedemokraternas valsedel är ju inte bara arbetslösa hjon där inte Sverigedemokraterna Du kan personrösta genom att sätta ett kryss för den kandidat du helst vill ska bli vald. Du kan inte personrösta på fler än en eller någon annan kandidat än de som står nedan. Kristina Winberg, vårdbiträde, Jönköping Peter Lundgren, lastbilschaufför, Gnosjö Johnny Skalin, riksdagsledamot, Sundsvall Julia Kronlid, socialpedagog, Örebro Roger Richtoff, företagare, Strängnäs Paula Bieler, chefredaktör, Uppsala Pavel Gamov, landstingsråd, Uppsala Markus Wiechel, riksdagsledamot, Norrköping Anna Hagwall, optiker, Rättvik Mikael Jansson, ingenjör, Göteborg Margareta Larsson, riksdagsledamot, Sölvesborg Josef Fransson, högskoleingenjör, Skövde Angelika Bengtsson, dansare, Malmö Mattias Bäckström Johansson, reaktoroperatör, Oskarshamn Christina Thuring, arbetsledare, Söderhamn Helén Spaak, kanslichef, Botkyrka Cassandra Sundin, statsvetarstudent, Sundsvall Mikael Eskilandersson, maskinförare, Örkelljunga Nina Kain, IT-konsult, Malmö Christoffer Dulny, rättsvetare, Stockholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Härligt. Kristina skulle få min röst direkt då hon ser hur det funkar i samhället. Men nu kommer jag att rösta PP på söndag då jag tycker att det är mycket viktigare. Jag tycker inte att jag ska behöva skydda mig från att bli förföljd i mitt hem genom webbkameror och larmkameror. Jag tycker inte heller att jag ska behöva kryptera min epost för att hålla den privat. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu