chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Visst kan det vara det? På 80 talet så tog mina föräldrar hand om ett afrikanskt par som i.o.f.s separerade. Men kvinnan som kallar sig idag min bror(eftersom hon ser min mamma och pappa som sina föräldrar) har ett antal barn som anpassat sig mycket bra till svenska samhället. Då dom växt upp i Sverige. Och för många av dom har det gått bättre än många svenska ungdomar. Så varför inte. Kommer ungarna hit tidigt så kan Sverige forma dom. Men naturligtvis så kräver detta krav på ungarna. Och jag kan vittna om att mina barn som är födda i Sverige och har mitt eget blod. Har större problem att hjälpa till hemma än min ftu,s pojkar som är sina första år är uppväxta i Thailand. Så säger det en del. Varför är Sveriige och svenska värderingar alltid så bra? Om det ändå vore så väl Svårt att forma invandrarbarna om dom inte ens befinner sig här http://www.dagbladet.no/2014/04/07/nyheter/skoler/islam/minoriteter/utdanning/32684056/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Gustav ska du rösta på- Rumänien får alltså EU-bidrag(från bla Sverige) för att integrera zigenarna som sedan xxx antal år redan är rumäner, sammtidigt så drar zigenarna till Sverige och mjölkar Sverige på än mer pengar. Och allt den f.d elevrådsgrabben har å komma med är att vi ska bekämpa rasism. Detta är faktiskt humor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nampla Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Rumänien får alltså EU-bidrag(från bla Sverige) för att integrera zigenarna som sedan xxx antal år redan är rumäner, sammtidigt så drar zigenarna till Sverige och mjölkar Sverige på än mer pengar. Och allt den f.d elevrådsgrabben har å komma med är att vi ska bekämpa rasism. Detta är faktiskt humor Rösta Gustav så löser vi allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Ja fortsätter det som det gjort på senare år så lär svenskarna vara i minoritet i sitt eget land runt 2050, tveksam på att jag får uppleva det dock (pga ålder). http://statistics.heliohost.org/prognos2050/ Den här rapporten är fel - När SCB själva jämför utfallet med prognoser så långt tillbaka som 1973 visar det sig att alla undersökta prognoser underskattat invandringen.Trots att detta påstående har varit felaktigt vid 100% av tillfällena hittills, gör myndigheten ett traditionsenlig antagande om kraftigt minskad invandring även denna gång Det här med att svenskarna skulle vara i minoritet först 2050 det stämmer inte.Det kommer att hända mycket tidigare. Ändrades Maj 24, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Nej, hur skulle du kunna sänka dig till min nivå när du redan ligger under den, godnatt, din pajas Vänsterstollar.. Pajas.. Ja nu steg ju sakargumenten. Se upp med hur du slänger dig med sådana ord och gör det inte till en vana. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Och varför gör det det?? Med respekt för att jag missuppfattat dig? Men så länge svenskar inte gökar tillräckligt utan preventivmedel. Så föds för lite barn i Sverige. Och kontentan blir att vi får mindre inkomster till pension bland annat. Invandrarbarn gör således ett tillskott till detta. Rätta mig gärna om jag har fel? Då jag gärna är klokare i morgon än i dag. Ja, visst kommer det få konsekvenser så småningom, svenskar har en fertilitet på ca 2 men somalier har en fertilitet på drygt 6, så det kommer nog ordna sig. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Är det krig i Thailand? Jag som trodde att militären tog över för att få lite lite lugn och ro innan något nytt parti med vettiga åsikter kommer fram. Är det krig i somalia. Lika mycket som i Thailand och Ukrania. Du förstår säkert mening med vad jag skriver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Tja Bananen, Bor du i Thailand? Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Och varför gör det det?? Med respekt för att jag missuppfattat dig? Men så länge svenskar inte gökar tillräckligt utan preventivmedel. Så föds för lite barn i Sverige. Och kontentan blir att vi får mindre inkomster till pension bland annat. Invandrarbarn gör således ett tillskott till detta. Rätta mig gärna om jag har fel? Då jag gärna är klokare i morgon än i dag. Hej janne_h. Alla de ca. 9,5 miljoner som bor i Sverige skall försörjas av de ungefär 5,5 miljoner svenska invånare som är mellan 20 och 64 år. Ungefär 1,5 miljoner av dessa 20 till 64 åringar arbetar inte utan lever på bidrag i det så kallade utanförskapet. Observera att föräldralediga och studenter inte ingår i utanförskapet. Ett land där drygt var fjärde invånare mellan 20 och 64 år inte arbetar utan lever på bidrag kan omöjligt ha en brist på arbetskraft! Att försöka rädda våra pensioner med att importera bidragsförsörjda invandrarbarn och deras lika bidragsförsörjda föräldrar låter klart ologiskt, det som händer i verkligheten är att pensionerna för de allt färre som har arbetat då måste sänkas ändå mer för att betala bidrag och pensioner även till de bidragsförsörjda pensionsräddarna! Ju fler som skall dela på allt mindre desto mindre blir det till var och en! Till sist janne_h. vill jag rikta en direkt fråga till dig. Tror du fortfarande att Sverige kommer att få en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Ändrades Maj 24, 2014 av Luttrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hej janne_h. Alla de ca. 9,5 miljoner som bor i Sverige skall försörjas av de ungefär 5,5 miljoner svenska invånare som är mellan 20 och 64 år. Ungefär 1,5 miljoner av dessa 20 till 64 åringar arbetar inte utan lever på bidrag i det så kallade utanförskapet. Observera att föräldralediga och studenter inte ingår i utanförskapet. Ett land där drygt var fjärde invånare mellan 20 och 64 år inte arbetar utan lever på bidrag kan omöjligt ha en brist på arbetskraft! Att försöka rädda våra pensioner med att importera bidragsförsörjda invandrarbarn och deras lika bidragsförsörjda föräldrar låter klart ologiskt, det som händer i verkligheten är att pensionerna för de allt färre som har arbetat då måste sänkas ändå mer för att betala bidrag och pensioner även till de bidragsförsörjda pensionsräddarna! Ju fler som skall dela på allt mindre desto mindre blir det till var och en! Till sist janne_h. vill jag rikta en direkt fråga till dig. Tror du fortfarande att Sverige får en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Majoriteten av fyrtotalisterna har väl redan gått i pension? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Tja Bananen, Bor du i Thailand? Erkki Ja, helst. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Ju fler som skall dela på allt mindre desto mindre blir det till var och en! Någonting som alltid dyker upp i dessa debatter är att man som du gör hjärnvurpan att man förutsätter att ett lands BNP är statiskt. Ju fler invånare ett land får. Desto större möjlighet har landet att växa ekonomiskt. Detta förutsätter att vi inte har en massa bidragstagare. Utan folk som konstruktivt skapar företag med nya ideer så ökar välståndet och så även BNP med befolkningen. Jag köper inte det skitsnacket producerat av SD att ju fler vi blir så minskar kakan för var och en. Det är helt upp till hur befolkningen formar landet. Att sen Sveriges bidragspolitik sen är rent åt helvete är en annan story. Men skyll inte detta på invandringen. För den är bara delvis en konsekvens av detta. Arbetstillfällen är ingenting som är beroende på hur många som går i pension. Det har att göra med hur många företag som startas och hur klimatet är för dessa. Och framför allt om dessa företag kan exportera så att utländska valuta kommer landet tillgodo. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Någonting som alltid dyker upp i dessa debatter är att man som du gör hjärnvurpan att man förutsätter att ett lands BNP är statiskt. Ju fler invånare ett land får. Desto större möjlighet har landet att växa ekonomiskt. Detta förutsätter att vi inte har en massa bidragstagare. Utan folk som konstruktivt skapar företag med nya ideer så ökar välståndet och så även BNP med befolkningen. Jag köper inte det skitsnacket producerat av SD att ju fler vi blir så minskar kakan för var och en. Det är helt upp till hur befolkningen formar landet. Att sen Sveriges bidragspolitik sen är rent åt helvete är en annan story. Men skyll inte detta på invandringen. För den är bara delvis en konsekvens av detta. Arbetstillfällen är ingenting som är beroende på hur många som går i pension. Det har att göra med hur många företag som startas och hur klimatet är för dessa. Och framför allt om dessa företag kan exportera så att utländska valuta kommer landet tillgodo. Vem är så dum så att man tror att BNP är statisk i ett land som tar in 130.000 invånare bara i år. Där värdet på pengarna urholkas varje år med hjälp av ett kriminellt system som heter inflation Om man bränner bilar och kasta stenar på fönster så att man måste byta ut dom eller om man lånar pengar som bankerna förfalskar så ökar BNP. Fler bidrag ger också högre BNP. Enligt regeringen så kommer det bli många arbetstillfällen pga. att många går i pension så enligt dom i allafall så är många arbetstillfällen beroende av att människor går i pension. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vem är så dum så att man tror att BNP är statisk i ett land som tar in 130.000 invånare bara i år. Där värdet på pengarna urholkas varje år med hjälp av ett kriminellt system som heter inflation Om man bränner bilar och kasta stenar på fönster så att man måste byta ut dom eller om man lånar pengar som bankerna förfalskar så ökar BNP. Fler bidrag ger också högre BNP. Enligt regeringen så kommer det bli många arbetstillfällen pga. att många går i pension så enligt dom i allafall så är många arbetstillfällen beroende av att människor går i pension. Dom som påstår att vi får en flera som ska DELA på SAMMA kaka. Och visst blir det frigörande av arbetstillfällen när folk går i pension. Men dock är väl inte det avgörande för om landet har jobb om folk går i pension. Utan även är beroende på entrepenörer som startar nya kreativa företag som ger jobb. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Majoriteten av fyrtotalisterna har väl redan gått i pension? Hej GreenValley. Våra politiker, med stöd av diverse så kallade experter har alltid försvarat invandringen av bidragsförsörjda arbetslösa till Sverige med att dessa arbetslösa visserligen lever på bidrag just nu, men att de är absolut nödvändiga för att täcka den enorma bristen på arbetskraft som kommer att uppstå i sverige så fort jätteproppen Orvar, dvs fyrtiotalisterna skall gå i pension. Då Sverige idag inte har en katastrofal brist på arbetskraft så har antingen fyrtiotalisterna inte börjat att gå i pension, eller så har våra politiker och deras experter haft fel! Då hittills inte en enda politiker eller expert erkänt att dom haft fullständigt fel så återstår bara att fyrtiotalisterna ännu inte har börjat att gå i pension! Eller hur? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Någonting som alltid dyker upp i dessa debatter är att man som du gör hjärnvurpan att man förutsätter att ett lands BNP är statiskt. Ju fler invånare ett land får. Desto större möjlighet har landet att växa ekonomiskt. Detta förutsätter att vi inte har en massa bidragstagare. Utan folk som konstruktivt skapar företag med nya ideer så ökar välståndet och så även BNP med befolkningen. Jag köper inte det skitsnacket producerat av SD att ju fler vi blir så minskar kakan för var och en. Det är helt upp till hur befolkningen formar landet. Att sen Sveriges bidragspolitik sen är rent åt helvete är en annan story. Men skyll inte detta på invandringen. För den är bara delvis en konsekvens av detta. Arbetstillfällen är ingenting som är beroende på hur många som går i pension. Det har att göra med hur många företag som startas och hur klimatet är för dessa. Och framför allt om dessa företag kan exportera så att utländska valuta kommer landet tillgodo. Ok, du köper inte skitsnacket, givetvis så blir allt jättebra om vi inte har några bidragstagare och i stället har folk som konstruktivt skapar företag med nya ideer, men nu är det ju inte så det ser ut i verkligheten, en stor invandrargrupp är somalier. "somalier är entreprenörer" Ja så lät det när arbetsmarknadsministern Hillevi Engström besökte Somalilands förening. http://www.skanskan.se/article/20110926/MALMO/709269785/1004/-/somalier-ar-entreprenorer- "– Vi har somalier som flyttar från Sverige för att det är svårt att starta företag här." Ja det verkar vara mycket svårt då endast 0,5 procent av somalierna är egna företagare, det verkar överhuvudtaget vara svårt att arbeta då arbetslösheten ligger på 70-80 procent hos somalierna. Vad tror du konsekvenserna blir om vi fortsätter att ösa in folk från somalia och liknande länder? Ändrades Maj 24, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luttrad Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 (ändrad) Hej janne_h. Alla de ca. 9,5 miljoner som bor i Sverige skall försörjas av de ungefär 5,5 miljoner svenska invånare som är mellan 20 och 64 år. Ungefär 1,5 miljoner av dessa 20 till 64 åringar arbetar inte utan lever på bidrag i det så kallade utanförskapet. Observera att föräldralediga och studenter inte ingår i utanförskapet. Ett land där drygt var fjärde invånare mellan 20 och 64 år inte arbetar utan lever på bidrag kan omöjligt ha en brist på arbetskraft! Att försöka rädda våra pensioner med att importera bidragsförsörjda invandrarbarn och deras lika bidragsförsörjda föräldrar låter klart ologiskt, det som händer i verkligheten är att pensionerna för de allt färre som har arbetat då måste sänkas ändå mer för att betala bidrag och pensioner även till de bidragsförsörjda pensionsräddarna! Ju fler som skall dela på allt mindre desto mindre blir det till var och en! Till sist janne_h. vill jag rikta en direkt fråga till dig. Tror du fortfarande att Sverige kommer att få en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Hej Janne_h. Jag tog mig friheten att lägga in hela mitt första inlägg. Sveriges arbetslöshet fylls varje dag på med ytterligare bidragsförsörjda, som i många fall saknar all utbildning och dessutom till och med är analfabeter på sitt eget språk. De flesta av dessa invandrare saknar alla förutsättningar för att någonsin kunna få ett arbete i Sverige, ty deras kvalifikationer räcker inte till för dagens svenska arbetsmarknad. Idag är en person som gått ut den svenska grundskolan och med svenska som sitt modersmål i praktiken changslös på sveriges arbetsmarknad där det krävs minst avslutat gymnasium. Men denna changslöse grundskoleelev har ändå en fantastisk CV i jämförelse med den invandrade analfabeten. Om någon skall starta upp en ny fabrik någonstans. Börjar man då inte lämpligen med att få en affärside, knyta kontakter med kunder och underleverantörer, planera och börja att bygga fabriken och först därefter anställa personal så att denna personal är anställd och inskolad samtidigt med att fabriken är färdig för produktion? Om jag förstår dig rätt så anser du att en framgångsrik investerare istället först anställer personal helt utan kvalifikationer, för att först därefter när löneutbetalningarna har börjat för personalen som går sysslolös börja att fundera över vad dessa anställda personer skall kunna arbeta med? Janne_h. Menar du att vi skall fortsätta att ta in bidragsförsörjda analfabeter för att deras arbetskraft behövs i Sverige? Tycker du att det skulle vara fel med att göra ett uppehåll i invandringen tills de 1,5 milijonerna bidragsförsörjda svenska invånarna som redan finns i utanförskapet har fått ett arbete? Tycker du att ett bidragsförsörjt utanförskap av drygt var fjärde svensk invånare mellan 20 och 64 år är för litet, borde de verkligen enligt dig vara ändå fler? Till sist så upprepar jag min direkta fråga från mitt första inlägg till dig. Tror du fortfarande att sverige får en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Ändrades Maj 24, 2014 av Luttrad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Ok, du köper inte skitsnacket, givetvis så blir allt jättebra om vi inte har några bidragstagare och i stället har folk som konstruktivt skapar företag med nya ideer, men nu är det ju inte så det ser ut i verkligheten, en stor invandrargrupp är somalier."somalier är entreprenörer" Ja så lät det när arbetsmarknadsministern Hillevi Engström besökte Somalilands förening.http://www.skanskan.se/article/20110926/MALMO/709269785/1004/-/somalier-ar-entreprenorer- "– Vi har somalier som flyttar från Sverige för att det är svårt att starta företag här." Ja det verkar vara mycket svårt då endast 0,5 procent av somalierna är egna företagare, det verkar överhuvudtaget vara svårt att arbeta då arbetslösheten ligger på 70-80 procent hos somalierna. Vad tror du konsekvenserna blir om vi fortsätter att ösa in folk från somalia och liknande länder? Nu var det ju inte riktigt det jag skrev. Invandringen är en biprodukt av frikostiga bidrag. Börjar man i rätt ända att sänka eller ta bort bidrag. Så kommer mycket av detta lösa sig själv. Då det inte blir lika roligt att komma till eller att vara i Sverige. Men pratar man i dessa termer så skriker både sossar och SD rakt ut. Då många av deras väljare går på dessa bidrag. Då är det enklare att angripa Invandringen som så. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Hej Janne_h. Jag tog mig friheten att lägga in hela mitt första inlägg. Sveriges arbetslöshet fylls varje dag på med ytterligare bidragsförsörjda, som i många fall saknar all utbildning och dessutom till och med är analfabeter på sitt eget språk. De flesta av dessa invandrare saknar alla förutsättningar för att någonsin kunna få ett arbete i Sverige, ty deras kvalifikationer räcker inte till för dagens svenska arbetsmarknad. Idag är en person som gått ut den svenska grundskolan och med svenska som sitt modersmål i praktiken changslös på sveriges arbetsmarknad där det krävs minst avslutat gymnasium. Men denna changslöse grundskoleelev har ändå en fantastisk CV i jämförelse med den invandrade analfabeten. Om någon skall starta upp en ny fabrik någonstans. Börjar man då inte lämpligen med att få en affärside, knyta kontakter med kunder och underleverantörer, planera och börja att bygga fabriken och först därefter anställa personal så att denna personal är anställd och inskolad samtidigt med att fabriken är färdig för produktion? Om jag förstår dig rätt så anser du att en framgångsrik investerare istället först anställer personal helt utan kvalifikationer, för att först därefter när löneutbetalningarna har börjat för personalen som går sysslolös börja att fundera över vad dessa anställda personer skall kunna arbeta med? Janne_h. Menar du att vi skall fortsätta att ta in bidragsförsörjda analfabeter för att deras arbetskraft behövs i Sverige? Tycker du att det skulle vara fel med att göra ett uppehåll i invandringen tills de 1,5 milijonerna bidragsförsörjda svenska invånarna som redan finns i utanförskapet har fått ett arbete? Tycker du att ett bidragsförsörjt utanförskap av drygt var fjärde svensk invånare mellan 20 och 64 år är för litet, borde de verkligen enligt dig vara ändå fler? Till sist så upprepar jag min direkta fråga från mitt första inlägg till dig. Tror du fortfarande att sverige får en stor brist på arbetskraft när fyrtiotalisterna skall gå i pension? Med Vänlig Hälsning. Luttrad. Läs mitt svar till Bananen så ser du vad jag tycker. I övrigt har jag redan svarat Ang 40 talister. Ser ingen anledning att återupprepa detta. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Nu var det ju inte riktigt det jag skrev. Invandringen är en biprodukt av frikostiga bidrag. Börjar man i rätt ända att sänka eller ta bort bidrag. Så kommer mycket av detta lösa sig själv. Då det inte blir lika roligt att komma till eller att vara i Sverige. Men pratar man i dessa termer så skriker både sossar och SD rakt ut. Då många av deras väljare går på dessa bidrag. Då är det enklare att angripa Invandringen som så. Var har du statistik som visar att många SD-väljare är bidragsparasiter ? ? Sen så är ju invandrarna dom som får majoriteten av bidragen trots sin lilla befolkningsandel. Och då är väl det logiskt att vi startar där..eller ? Angående bidragen så håller jag med dig, många av dom bör tas bort eller sänkas..med kraftiga skattesänkningar som följd såklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Var har du statistik som visar att många SD-väljare är bidragsparasiter ? ? Vem har sagt att SD väljare är bidragsparasiter? Däremot så har SD tagit en stor del av sossarnas väljarskara. Många av dessa åtnjuter bidrag eller går på Akassa. Jag har själv mött en hel del svenskar som gått på Akassa samtidigt som man jobbat svart. Eller gått på Akassa samtidigt som dom åkt på semester till Pattaya. Och har haft släktingar som svarat i telefon åt dom så dom inte ska missa bidraget. Var står SD när moderaterna vill dra ner/sänka bidragen? I dessa frågor lierar man sig mer än gärna med sossarna. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Vem har sagt att SD väljare är bidragsparasiter? Däremot så har SD tagit en stor del av sossarnas väljarskara. Många av dessa åtnjuter bidrag eller går på Akassa. Jag har själv mött en hel del svenskar som gått på Akassa samtidigt som man jobbat svart. Eller gått på Akassa samtidigt som dom åkt på semester till Pattaya. Och har haft släktingar som svarat i telefon åt dom så dom inte ska missa bidraget. Var står SD när moderaterna vill dra ner/sänka bidragen? I dessa frågor lierar man sig mer än gärna med sossarna. Några som semestrar när dom går på A-kassa/bidrag är såklart fel men i sammanhanget är det inga pengar, det skadar heller ingen. Varför ska vi svenskar jagas med blåslampa medans invandrare i många fall slipper undan ? Varför jagar man svenska chaufförer medans utländska slipper undan osv osv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Några som semestrar när dom går på A-kassa/bidrag är såklart fel men i sammanhanget är det inga pengar, det skadar heller ingen. Varför ska vi svenskar jagas med blåslampa medans invandrare i många fall slipper undan ? Varför jagar man svenska chaufförer medans utländska slipper undan osv osv. Många av dessa frågor är bra. Och allra helst detta med utländska chaufförer. Men jag vet inte vad du menar med att svenskar jagas med blåslampan och utlänningar slipper undan? Du kanske har et exempel på den punkten? Helt klart är att bidrag i sig är inte bra. Och naturligtvis om man är sjuk och inte kan jobba. Så ska väl rimligtvis socialförsäkringen träda in där. Men att kunna kvittera ut socialbidrag år ut och år in är rent åt helvete. Ett annat problem är SFI. Där man tillåts harva år ut och år in. Och många stämplar bara in för att kunna visa för soc att man studerar. Och det är åt helvete. Man borde naturligtvis tidsbegränsa tiden för hur länge man får studera. På samma sätt som regeringen satte begränsningar för vanliga svenskar att studera på högskolan. Där man beslutade att man ej kunde läsa in en kurs på nytt för att höja sina poäng. Jobbar man aktivt med dessa frågor så är jag övertygad om att oseriös invandring sanerar sig själv. Då det inte finns samma vilja att komma till Sverige om man inte får lika bra liv. Och att det sätts krav på en. Sen ska vi inte förglömma att många av dom som kommer som flyktingar faktiskt är högutbildade och är gräddan ur sina egna länder. Då dom lågutbildade knappast har den ekonomiska styrkan att kunna betala människosmugglare att komma till Sverige. Och då att faktiskt ta till vara på det dom har utbildats för i sina hemländer är ett ganska bra sätt att fa tillbaka nånting från dessa. Istället sätter man dom på bidrag. och bryr sig inte nämvärt om dom är utbildade eller ej. Och vem skulle då inte bara sitta ner och utnyttja systemet och ta emot dessa bidrag som man får genom att bara finnas. Så utan att vare sig stoppa eller kasta ut invandrare så är jag övertygad om att det finns sätt att komma tillrätta med detta som gör att allt löser sig själv. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Många av dessa frågor är bra. Och allra helst detta med utländska chaufförer. Men jag vet inte vad du menar med att svenskar jagas med blåslampan och utlänningar slipper undan? Du kanske har et exempel på den punkten? Helt klart är att bidrag i sig är inte bra. Och naturligtvis om man är sjuk och inte kan jobba. Så ska väl rimligtvis socialförsäkringen träda in där. Men att kunna kvittera ut socialbidrag år ut och år in är rent åt helvete. Ett annat problem är SFI. Där man tillåts harva år ut och år in. Och många stämplar bara in för att kunna visa för soc att man studerar. Och det är åt helvete. Man borde naturligtvis tidsbegränsa tiden för hur länge man får studera. På samma sätt som regeringen satte begränsningar för vanliga svenskar att studera på högskolan. Där man beslutade att man ej kunde läsa in en kurs på nytt för att höja sina poäng. Jobbar man aktivt med dessa frågor så är jag övertygad om att oseriös invandring sanerar sig själv. Då det inte finns samma vilja att komma till Sverige om man inte får lika bra liv. Och att det sätts krav på en. Sen ska vi inte förglömma att många av dom som kommer som flyktingar faktiskt är högutbildade och är gräddan ur sina egna länder. Då dom lågutbildade knappast har den ekonomiska styrkan att kunna betala människosmugglare att komma till Sverige. Och då att faktiskt ta till vara på det dom har utbildats för i sina hemländer är ett ganska bra sätt att fa tillbaka nånting från dessa. Istället sätter man dom på bidrag. och bryr sig inte nämvärt om dom är utbildade eller ej. Och vem skulle då inte bara sitta ner och utnyttja systemet och ta emot dessa bidrag som man får genom att bara finnas. Så utan att vare sig stoppa eller kasta ut invandrare så är jag övertygad om att det finns sätt att komma tillrätta med detta som gör att allt löser sig själv. Men det är ju bara SD som ens vill nämna problemen, hur ska man kunna rösta på något annat än SD när invandringen idag påverkar skola, sjukvård, pensioner, bostadspolitik - ja allt. 7-klövern vill ju bara låtsas att allt är bra och köra på i samma stil. Vem fan bryr sig om en % skatt upp eller ner när precis allt sammtidigt blir sämre ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 24, 2014 Dela Inlagd Maj 24, 2014 Många av dessa frågor är bra. Och allra helst detta med utländska chaufförer. Men jag vet inte vad du menar med att svenskar jagas med blåslampan och utlänningar slipper undan? Du kanske har et exempel på den punkten? Helt klart är att bidrag i sig är inte bra. Och naturligtvis om man är sjuk och inte kan jobba. Så ska väl rimligtvis socialförsäkringen träda in där. Men att kunna kvittera ut socialbidrag år ut och år in är rent åt helvete. Ett annat problem är SFI. Där man tillåts harva år ut och år in. Och många stämplar bara in för att kunna visa för soc att man studerar. Och det är åt helvete. Man borde naturligtvis tidsbegränsa tiden för hur länge man får studera. På samma sätt som regeringen satte begränsningar för vanliga svenskar att studera på högskolan. Där man beslutade att man ej kunde läsa in en kurs på nytt för att höja sina poäng. Jobbar man aktivt med dessa frågor så är jag övertygad om att oseriös invandring sanerar sig själv. Då det inte finns samma vilja att komma till Sverige om man inte får lika bra liv. Och att det sätts krav på en. Sen ska vi inte förglömma att många av dom som kommer som flyktingar faktiskt är högutbildade och är gräddan ur sina egna länder. Då dom lågutbildade knappast har den ekonomiska styrkan att kunna betala människosmugglare att komma till Sverige. Och då att faktiskt ta till vara på det dom har utbildats för i sina hemländer är ett ganska bra sätt att fa tillbaka nånting från dessa. Istället sätter man dom på bidrag. och bryr sig inte nämvärt om dom är utbildade eller ej. Och vem skulle då inte bara sitta ner och utnyttja systemet och ta emot dessa bidrag som man får genom att bara finnas. Så utan att vare sig stoppa eller kasta ut invandrare så är jag övertygad om att det finns sätt att komma tillrätta med detta som gör att allt löser sig själv. Ett exempel är just åkerinäringen där man jagar svenskregistrerade fordon och struntar i dom som behöver kollas mest. Utlänska förare med köpta förarkort som kör flera dygn utan riktig sömn t.ex. Och inte sällan med brisfälligt surrad last. Sen kan man ju undra varför allt är kränkande i Sverige som tillämpas i andra länder. T.ex att åldersbestämma ensamkommande barn.mm, mm mm. Jag håller helt med dig om att det borde ställas högre krav inom många områden. Men då blir det nog ett herrans liv från rödvinsmaffian som tycker så synd om allt och alla. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu