Jump to content
IGNORERAD

Thaikvinna gör reklam för SD i Radio!

Tommy

Recommended Posts

Helt riktigt det du skriver. Men frågan är om du slutar att betala för henne när hon bara har UT.

Får hon då vara kvar i Sverige eller blir hon tvungen att lämna landet när hon inte har 

någon form av egen försörjning?

MVH

Nutteman

Hon blir inte utvisad för att jag slutar försörja henne. Däremot kan hon ju få problem att få förlängt UT (PUT) om hennes förhållande tagit slut under tiden, men hon får vara kvar så länge hennes tidsbegränsade UT gäller. I och med att hon fått UT, finns inget försörjningskrav kvar längre.

Dela på andra sajter

• Svar 492
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Bananen

74

• flor

30

• Nisse Hult

24

• AnTove

21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam

Tja Bananen,

Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader

Det går ju inte... Eftersom man själv ska ha fullt ansvar måste man således kunna visa upp en någon miljon alternativt ha ett högavlönat arbete i Sverige innan ankomst.

Ni MÅSTE lära Er att flickvännen ej arbetar som fru, således kan man ej räkna partnern som arbetsgivare.

Puss

Erkki

kontakta Farang staffing fixar dom det[emoji3] Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Tja Bananen,

Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader

Det går ju inte... Eftersom man själv ska ha fullt ansvar måste man således kunna visa upp en någon miljon alternativt ha ett högavlönat arbete i Sverige innan ankomst.

Ni MÅSTE lära Er att flickvännen ej arbetar som fru, således kan man ej räkna partnern som arbetsgivare.

Puss

Erkki

Tjena erkki,

Det var ingen direkt citering jag gjorde, utan en omskrivning, tyvärr glömde jag ordet svensk och då fick det en annan innebörd.

Den "svensk" som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader.

Puss: Svennebanan

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Jävlar vad det googlas nu, är det bananen som hittat på allt för att lätta upp stämningen inför fredagsfyllan, eller är det verkligen SD:s egna  åsikter :ahh:

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Ok, vi tar en till.

Både "svensken" och den ansökande skall skriva under papper på att man efter bästa förmåga skall deltaga i det svenska samhallslivet och följa svenska regler och lagar.

Bra eller dåligt?

Dela på andra sajter

Ok, vi tar en till.

Både "svensken" och den ansökande skall skriva under papper på att man efter bästa förmåga skall deltaga i det svenska samhallslivet och följa svenska regler och lagar.

Bra eller dåligt?

Mycket bra, Samhall är en lämplig arbetsplats.

Puss

Erkki

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Ok, vi tar en till.

Bra eller dåligt?

Mycket bra förslag.  :_russian:

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ok, vi tar en till.

Bra eller dåligt?

Man kan plocka ur russin från vilket parti som helst. Man får se helheten. Jag är övertygad om att dom flesta är emot den invandringspolitik som bedrivs idag är för dålig. Men för den saken skull så är det ju helt befängt att rösta på ett parti p.g.a. att man håller med om 1% av hela deras program. Jag tycker exempelvis att Piratpartiet har bra saker.. men jag skulle ju aldrig rösta på dom för en sak som jag tycker är bra. Att säga att SD inte skulle vara rasistiskt är ju helt jävla befängt enligt mig. Tanke på alla sötisar som har varit med i andra högerextrema "partier" innan och nu är med i SD. Är det en slump menar du? :)

Dela på andra sajter

Men för den saken skull så är det ju helt befängt att rösta på ett parti p.g.a. att man håller med om 1% av hela deras program.

Många gör och har gjort det enbart för att väcka dom sovande etablerade partierna, och

visa sitt missnöje med den förda politiken.

Tror jag.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Man kan plocka ur russin från vilket parti som helst. Man får se helheten. Jag är övertygad om att dom flesta är emot den invandringspolitik som bedrivs idag är för dålig. Men för den saken skull så är det ju helt befängt att rösta på ett parti p.g.a. att man håller med om 1% av hela deras program. Jag tycker exempelvis att Piratpartiet har bra saker.. men jag skulle ju aldrig rösta på dom för en sak som jag tycker är bra. Att säga att SD inte skulle vara rasistiskt är ju helt jävla befängt enligt mig. Tanke på alla sötisar som har varit med i andra högerextrema "partier" innan och nu är med i SD. Är det en slump menar du? :)

Exakt. Likaväl som vänstern kryllar av gamla kommunister kryllar det av gamla brunskjortor i SD. De har svårt att komma bort från sin historia båda två.

Dela på andra sajter

Du menar att det inte är konstigt att invandrare i Sverige tycker att de själva inte borde ha fått invandra till Sverige?

/Krister

För en hel del år sedan så sa en flykting från Sudan till en kompis till mig. Om jag vore svensk skulle jag inte tillåta att vi flyktingar får så mycket stödpengar att vi kan köpa pensionsförsäkringar samtidigt som vi skickar en del av pengarna vi får till att stödja våra familjer hemma i Sudan. I vårt land skulle något sådant resultera i inbördeskrig.

Det är väl redan en polarisering bland invandrarna. Varför ska vissa invandrare joba och betala skatt som sedan ska ges till de invandrare som kommer hit för att ta fördel av välfärdssystemen. Det är faktiskt inte bara svenskar som tycker att det är skevt som vi har det. Fast det verkar inte alla förstå! (Nu menar jag inte dig i det fallet)

Dela på andra sajter

Man kan plocka ur russin från vilket parti som helst. Man får se helheten. Jag är övertygad om att dom flesta är emot den invandringspolitik som bedrivs idag är för dålig.

Men för den saken skull så är det ju helt befängt att rösta på ett parti p.g.a. att man håller med om 1% av hela deras program.

Jag tycker exempelvis att Piratpartiet har bra saker.. men jag skulle ju aldrig rösta på dom för en sak som jag tycker är bra.

Att säga att SD inte skulle vara rasistiskt är ju helt jävla befängt enligt mig. Tanke på alla sötisar som har varit med i andra högerextrema "partier" innan och nu är med i SD. Är det en slump menar du? :)

Ja, det verkar vara så.

Nog för att sd har ett brett partiprogram precis som alla andra partier har, deras 3 viktigaste frågor är dock invandring, brottslighet samt äldreomsorg, men varför går du och tror att bara för att man röstar på Sd så är det invandringsfrågan som ensidigt har styrt ens val, kan det verkligen inte vara mer faktorer inblandade?

Inte jag heller, man får ju titta på helheten och prioritera därefter, det gör nog alla som röstar, tror du inte det?

Nja, SD är garanterat för mesiga för dessa hardcorenazizter, det är garanterat svenskarnas parti som är deras tillhåll. :y13:

Dela på andra sajter

kycklingen

Frågan man bör ställa sig. Nu när det är krig i Thailand. Får alla thaiare PUT direkt nu. Lika som Syrianer.  Varför inte folk från ukrania. Dom har ett helvete just nu. PK frälsta Varför. vad är skillnaden. Dom från Syrien med mycket pengar som tar sig till Sverige ska vi ge pengar utan motprestation. Men dom Syrier som inte har tillräckligt med pengar att betala smugglare ska vi skita i . Förklara det snälla PK frälsta. Som enda parti vill Sd hjälpa alla i närområdet. Medans 7 anda partier tycker detta är helt rätt. Jag förstår inte detta så förklarna ni snälla

Är det krig i Thailand?

Jag som trodde att militären tog över för att få lite lite lugn och ro innan något nytt parti med vettiga åsikter kommer fram.

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Är det krig i Thailand?

Jag som trodde att militären tog över för att få lite lite lugn och ro innan något nytt parti med vettiga åsikter kommer fram.

Har du sovit middag?

Dela på andra sajter

Exakt. Likaväl som vänstern kryllar av gamla kommunister kryllar det av gamla brunskjortor i SD. De har svårt att komma bort från sin historia båda två.

Till skillnad från sossarna som upprättade Rasbiologiska institutet :ahh:

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Jo, så var det:

Fredagen den 13 maj 1921 fattade riksdagen utan omröstning beslut att upprätta ett Statens institut för rasbiologi. Bakom riksdagsbeslutet fanns en motion, som hade framförts i riksdagens båda kammare den 13 januari 1920 och undertecknats av ledande politiker som socialdemokraten Hjalmar Branting och högerns Arvid Lindman. Upprättandet av det rasbiologiska institutet hade starkast möjliga politiska stöd.

Dela på andra sajter

Sossarna har väl inte förnekad det? Och förresten var det inte enbart sossarna. :police:

"Fredagen den 13 maj 1921 fattade riksdagen utan omröstning beslut att upprätta ett Statens institut för rasbiologi. Bakom riksdagsbeslutet fanns en motion, som hade framförts i riksdagens båda kammare den 13 januari 1920 och undertecknats av ledande politiker som socialdemokraten Hjalmar Branting och högerns Arvid Lindman. Upprättandet av det rasbiologiska institutet hade starkast möjliga politiska stöd."

Men det går väl att ändra sig eller? Förhoppningsvis lär vi oss något på vägen..

Dela på andra sajter

kycklingen

Krille, nu får jag erkänna att jag inte riktigt hänger med.

Dom flesta thailändskor jag känner har kommit till Sverige genom att någon svensk man har betalat flytten.

Sedan har dom flesta thailändskor läst på SFI utan ersättning från staten.

Efter det har en del läst vidare med samma ersättning som en svensk, dvs studiebidrag och studielån.

Andra har skaffat ett jobb och fått lön och betalat skatt som alla andra.

Andra har varit arbetslösa en tid men inte fått en krona i bidrag om dom inte har jobbat så dom har A-kassa.

Dom bidrag dom fått är samma som för en svensk, dvs barnbidrag, förskottsbidrag och liknande.

Så i mina ögon är detta arbetskraftsinvandring. Antingen tar dom ett jobb dom klarar eller så utbildar dom sej

till något och sen börjar dom jobba. 

Var någonstans i SD:s partiprogram står det att SD är emot den här typen av invandring?

Jag kan bara hitta att dom är för arbetskraftsinvandring.

MVH

Nutteman

Är SFI gratis?

Underhållsstöd för barnen som ev kommer med frun till Sverige?

Den mannen som gifter sig med någon och ska ta hand om hennes barn här i Sverige kanske borde vara nöjd med barnbidraget, men finns det ett underhållsstöds bidrag som man kan söka så gör man det, på vems bekostnad?

Kommer en somalisk familj hit så får dom barnbidrag och bostadsbidrag vad blir skillnaden ekonomiskt?

Dom somaliska barnen får en utb precis som dom thailändska barnen och kan börja arbeta efter studier.

Bara för att dom somaliska föräldrarna är analfabeter betyder inte att barnen blir det.

Dela på andra sajter

kycklingen

Har du sovit middag?

Nä, men du verkar ju tycka att det vart ok innan.

Dela på andra sajter

Ja, det verkar vara så.

Nog för att sd har ett brett partiprogram precis som alla andra partier har, deras 3 viktigaste frågor är dock invandring, brottslighet samt äldreomsorg, men varför går du och tror att bara för att man röstar på Sd så är det invandringsfrågan som ensidigt har styrt ens val, kan det verkligen inte vara mer faktorer inblandade?

Inte jag heller, man får ju titta på helheten och prioritera därefter, det gör nog alla som röstar, tror du inte det?

Nja, SD är garanterat för mesiga för dessa hardcorenazizter, det är garanterat svenskarnas parti som är deras tillhåll. :y13:

Nu skrev du nog fortare än du tänkte. :prank:

Du glömde helt bort SD:s EU politik. Den måste komma med bland SD:s viktigaste frågor.

Är man negativ till hur EU fungerar finns det bara ett parti att rösta på. Tyvärr verkar alla andra

partier vilja ge bort Sverige bit för bit.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

Är SFI gratis?

Underhållsstöd för barnen som ev kommer med frun till Sverige?

Den mannen som gifter sig med någon och ska ta hand om hennes barn här i Sverige kanske borde vara nöjd med barnbidraget, men finns det ett underhållsstöds bidrag som man kan söka så gör man det, på vems bekostnad?

Kommer en somalisk familj hit så får dom barnbidrag och bostadsbidrag vad blir skillnaden ekonomiskt?

Dom somaliska barnen får en utb precis som dom thailändska barnen och kan börja arbeta efter studier.

Bara för att dom somaliska föräldrarna är analfabeter betyder inte att barnen blir det.

En ekonomisk skillnad är att kommer en invandrare från Thailand hit så får barnen bidrag.

Kommer en somalisk flyktingfamilj till Sverige så skall hela familjen försörjas med skattemedel.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

Nisse Hult

Nä, men du verkar ju tycka att det vart ok innan.

Att sova middag?

Dela på andra sajter

Nu skrev du nog fortare än du tänkte. :prank:

Du glömde helt bort SD:s EU politik. Den måste komma med bland SD:s viktigaste frågor.

Är man negativ till hur EU fungerar finns det bara ett parti att rösta på. Tyvärr verkar alla andra

partier vilja ge bort Sverige bit för bit.

MVH

Nutteman

visst är jag sinnesslö, men jag skriver inte direkt fort heller, så det går nog på ett ut.

Dom 3 viktigaste frågorna är, brottslighet, äldrevård samt invandring, på 4de plats kanske, vad vet jag.

Vänsterpartiet påstår ju även dom att dom är emot eu, om jag inte minns fel...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...