leifen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 När man fått sitt Svenska medborgarskap eller PUT så är man ju svensk och ingen invandrare förstår ni väl. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Man får en känsla om att vissa här inbillar sig om att SD skulle vara mer skonsamma mot thailändare eller för den delen att det inte skulle innebära några problem mot just min skötsamma fru/sambo. Sen det här med språket om att SFI är helt åt helvete p.g.a. andra invandrare ställer till problem för alla skötsamma thailändare som verkligen vill lära sig svenska. Det låter väldigt märkligt i mina öron tanke på alla varningar som delas ut när man ta hit sin flickvän för första gången till Sverige. Då varnades det direkt att hon skulle passa sig för kortspelande thailändskor och inte låta henne gå på fest för ofta för där förekommer spel, drickande och sharespel med ockerränta. Sen har vi det här med integreringen i det svenska samhället... hur många thailändskor umgås med andra svenska kvinnor och män som inte ingår i familjen?? Och flera thailändskor i en och samma klass ställer till bra mer drama än om dom är ensam thailändska i klassen med andra invandrare som inte är från Thailand. Tlevlig helg! WU På grund av vad du skriver så umgås frugan inte gärna med andra thai. När det gäller skolan kan det säkert vara som du skriver även fast min fru påstår något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 När man fått sitt Svenska medborgarskap eller PUT så är man ju svensk och ingen invandrare förstår ni väl. Nja, det räcker ju faktiskt att åka tunnelbana, varför krångla med en massa papper. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Vad bra att du har roligt det har burrabus med.Kan du inte läsa texten och förstå innebörden så har du skriv och läsförståelse problem inte som mig då jag endast har skrivsvårigheter Gott att höra, har varken läs eller skrivsvårigheter, det jag efterfrågar är om du/någon kan utveckla vad dom menar med texten, alltså mer fakta i ämnet från sd, alltså vilka är dessa tydliga krav angående anhörighetsinvandring som ej framgår i texten? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ok, då ställer jag en motfråga, utan att svara, gör du? Men suck, kunde du inte bättre, jag sa precisera (punkta upp), texten nedan har vi ju sett åtskilliga gånger."Sverigedemokraterna vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen genom att ställa tydliga krav på anhöriga som vill invandra. Detta bl a för att motverka tvångsäktenskap, människohandel samt samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva. Läs gärna mer om partiets" Nej jag känner inte en enda thailändska som kunna klara av att försörja sig själv direkt när hon invandrat till Sverige - gör du? Det står ju klart och tydligt att anhöriginvandrare ska klara av att försörja sig själva - d v s inte leva på någon annans inkomst/bidrag. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Nej jag känner inte en enda thailändska som kunna klara av att försörja sig själv direkt när hon invandrat till Sverige - gör du? Det står ju klart och tydligt att anhöriginvandrare ska klara av att försörja sig själva - d v s inte leva på någon annans inkomst/bidrag. /Krille Var står det att dom inte får leva på någon annans inkomst/bidrag ? bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Krille, nu får jag erkänna att jag inte riktigt hänger med. Dom flesta thailändskor jag känner har kommit till Sverige genom att någon svensk man har betalat flytten. Sedan har dom flesta thailändskor läst på SFI utan ersättning från staten. Efter det har en del läst vidare med samma ersättning som en svensk, dvs studiebidrag och studielån. Andra har skaffat ett jobb och fått lön och betalat skatt som alla andra. Andra har varit arbetslösa en tid men inte fått en krona i bidrag om dom inte har jobbat så dom har A-kassa. Dom bidrag dom fått är samma som för en svensk, dvs barnbidrag, förskottsbidrag och liknande. Så i mina ögon är detta arbetskraftsinvandring. Antingen tar dom ett jobb dom klarar eller så utbildar dom sej till något och sen börjar dom jobba. Var någonstans i SD:s partiprogram står det att SD är emot den här typen av invandring? Jag kan bara hitta att dom är för arbetskraftsinvandring. MVH Nutteman Det är bara att läsa på SD:s hemsida så hittar du deras åsikter. SD vänder sig kraftfullt mot arbetskraftsinvandring där "dom tar ett jobb dom klarar eller så utbildar som sig till något och sen börjar dom jobba". En sådan arbetskraftsinvandrare kommer aldrig att tillåtas i Sverige om SD får igenom sina krav. Enligt SD ska arbetskraftsinvandringen begränsas till högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Dessutom ska den vara behovsprövad. Hur många thailändskor tror du uppfyller nedanstående krav från SD? "När det gäller invandring måste man skilja på olika sorters invandring. Arbetskraftsinvandringen kan rätt utformad bedrivas i enlighet med svenska intressen. Vi är således öppna för en behovsprövad arbetskraftsinvandring som grundar sig på högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Vi vänder oss däremot kraftfullt emot den fria arbetskraftsinvandring av lågutbildade yrkesgrupper som bedrivs idag och som skapar ett överutbud på arbetskraft med lönedumpning som följd." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Nu avslutar jag mitt engagemang i denna tråd då jag redan röstat tack för mig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Var står det att dom inte får leva på någon annans inkomst/bidrag ? Det står ju klart och tydligt "försörja sig själva". Jag förstår inte hur det kan misstolkas? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Det är bara att läsa på SD:s hemsida så hittar du deras åsikter. SD vänder sig kraftfullt mot arbetskraftsinvandring där "dom tar ett jobb dom klarar eller så utbildar som sig till något och sen börjar dom jobba". En sådan arbetskraftsinvandrare kommer aldrig att tillåtas i Sverige om SD får igenom sina krav. Enligt SD ska arbetskraftsinvandringen begränsas till högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Dessutom ska den vara behovsprövad. Hur många thailändskor tror du uppfyller nedanstående krav från SD? "När det gäller invandring måste man skilja på olika sorters invandring. Arbetskraftsinvandringen kan rätt utformad bedrivas i enlighet med svenska intressen. Vi är således öppna för en behovsprövad arbetskraftsinvandring som grundar sig på högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Vi vänder oss däremot kraftfullt emot den fria arbetskraftsinvandring av lågutbildade yrkesgrupper som bedrivs idag och som skapar ett överutbud på arbetskraft med lönedumpning som följd." Tja, vill man landets bästa å är det ju rätt väg att gå... Ändrades Maj 23, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Det är bara att läsa på SD:s hemsida så hittar du deras åsikter. SD vänder sig kraftfullt mot arbetskraftsinvandring där "dom tar ett jobb dom klarar eller så utbildar som sig till något och sen börjar dom jobba". En sådan arbetskraftsinvandrare kommer aldrig att tillåtas i Sverige om SD får igenom sina krav. Enligt SD ska arbetskraftsinvandringen begränsas till högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Dessutom ska den vara behovsprövad. Hur många thailändskor tror du uppfyller nedanstående krav från SD? "När det gäller invandring måste man skilja på olika sorters invandring. Arbetskraftsinvandringen kan rätt utformad bedrivas i enlighet med svenska intressen. Vi är således öppna för en behovsprövad arbetskraftsinvandring som grundar sig på högkvalificerade yrken där det råder brist på arbetskraft. Vi vänder oss däremot kraftfullt emot den fria arbetskraftsinvandring av lågutbildade yrkesgrupper som bedrivs idag och som skapar ett överutbud på arbetskraft med lönedumpning som följd." Ja fast det kan man ju inte blanda ihop med anhöringsinvandring men var läste du att dom inte får leva på andras lön eller bidrag ? bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Det står ju klart och tydligt "försörja sig själva". Jag förstår inte hur det kan misstolkas? /Krille Nej det syns ju på vad du skriver att det kan misstolkas. Du får ju tilloch med in i det att dom inte får leva på andras lön att det står att dom inte ska få leva på statens bekostnad däremot ser du ju tydligen inte. Ändrades Maj 23, 2014 av flor bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Efter ha letat en bra stund hittade jag vad sverigedemokraterna vill ha för regler angående anhörighetsinvandring, tydligen har ingen annan lyckats hitta det, då jag inte sett någon skriva om det här, trots vilda spekulationer/gissningar kan säga att det är ganska hårda regler, samtidigt håller jag med om det mesta, men absolut inte allt. Vi börjar med. Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader. Bra eller dåligt? Ändrades Maj 23, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Efter ha letat en bra stund hittade jag vad sverigedemokraterna vill ha för regler angående anhörighetsinvandring, tydligen har ingen annan lyckats hitta det, då jag inte sett någon skriva om det här, kan säga att det är ganska hårda regler, samtidigt håller jag med om det mesta, men absolut inte allt. Vi börjar med. Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader. Bra eller dåligt? Detta har jag aldrig sett förut, var hittade du det ? bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Nej det syns ju på vad du skriver att det kan misstolkas. Du får ju tilloch med in i det att dom inte får leva på andras lön att det står att dom inte ska få leva på statens bekostnad däremot ser du ju tydligen inte. Har du en egen definition av "att försörja sig själva" så är det absolut lätt att misstolka Själv har jag svårt att se att någon man misstolka det över huvud taget och förstår inte hur man kan tolka det som att man "försörjer sig själv" när man lever på andra eller bidrag? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Åldersbegränsning på båda parter, mao ensamkommande "barn" kan inte traggla in tjocka feta släkten. Bra eller dåligt? Ändrades Maj 23, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Efter ha letat en bra stund hittade jag vad sverigedemokraterna vill ha för regler angående anhörighetsinvandring, tydligen har ingen annan lyckats hitta det, då jag inte sett någon skriva om det här, trots vilda spekulationer/gissningar kan säga att det är ganska hårda regler, samtidigt håller jag med om det mesta, men absolut inte allt. Vi börjar med. Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader. Bra eller dåligt? På sätt och vis har vi väl redan försörjningsplikt tills Tanten fått PUT. Har hon bara UT och inte kan försörja sej själv eller blir försörjd får hon välinte vara kvar i Sverige? Betala för skolan tycker jag är lite långsökt men vi hamnar nog där om vi inte massinvandringen stoppas. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Den som bor i sverige får inte ha gått på socialbidrag det senaste året innan ansökan görs. Bra eller dåligt? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Efter ha letat en bra stund hittade jag vad sverigedemokraterna vill ha för regler angående anhörighetsinvandring, tydligen har ingen annan lyckats hitta det, då jag inte sett någon skriva om det här, trots vilda spekulationer/gissningar kan säga att det är ganska hårda regler, samtidigt håller jag med om det mesta, men absolut inte allt.Vi börjar med. Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader. Bra eller dåligt? Mkt bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 På sätt och vis har vi väl redan försörjningsplikt tills Tanten fått PUT. Har hon bara UT och inte kan försörja sej själv eller blir försörjd får hon välinte vara kvar i Sverige? Betala för skolan tycker jag är lite långsökt men vi hamnar nog där om vi inte massinvandringen stoppas. MVH Nutteman Ut räcker. Det är bara när hon är här på visum du måste visa att du kan försörja henne. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Den som bor i sverige får inte vara dömd för våld/hot mot en sambo dom senaste 10 åren. Bra eller dåligt? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Den som bor i sverige får inte vara dömd för våld/hot mot en sambo dom senaste 10 åren. Bra eller dåligt? ja det var då väldigt bra. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Det är bara när hon är här på visum du måste visa att du kan försörja henne. Helt riktigt det du skriver. Men frågan är om du slutar att betala för henne när hon bara har UT. Får hon då vara kvar i Sverige eller blir hon tvungen att lämna landet när hon inte har någon form av egen försörjning? MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Jag har fått uppfattningen om att de flesta är högutbildade, i alla fall om man skall tro på medlemmarna på forumet. Det är dom inte. Dom högutbildade och välbetalda thaitjejerna åker inte iväg med en äldre farang till Sverige. Dom stannar i landet där dom egentlgen vill leva ihop med familjen och vännerna. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Tja Bananen, Den som bor i sverige skall åta sig fullt ansvar angående försörjning under 5 år samt betala en fast summa till staten för svensk undervisning samt för andra kostnader Det går ju inte... Eftersom man själv ska ha fullt ansvar måste man således kunna visa upp en någon miljon alternativt ha ett högavlönat arbete i Sverige innan ankomst. Ni MÅSTE lära Er att flickvännen ej arbetar som fru, således kan man ej räkna partnern som arbetsgivare. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu