Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Nu har vi ju redan en lag som trädde i kraft 2010 angående försörjningskrav. I början lät det så här: "Få klarar kraven för anhöriginvandring" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3800163 Några år senare lät det så här: "M vill att försörjningskrav ska gälla fler" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5366218 En tandlös lag som uteslöt dom flesta. Försörjningskravet gäller inte alla Försörjningskravet gäller inte dig som: är medborgare i Sverige, annat EES-land eller Schweiz har permanent uppehållstillstånd och vistats i Sverige i minst fyra år med uppehållstillstånd för bosättning är barn under 18 år fått uppehållstillstånd som flykting eller har beviljats flyktingstatusförklaring fått uppehållstillstånd som alternativt skyddsbehövande eller har beviljats status som alternativt skyddsbehövande har särskilda skäl, till exempel långvarig nedsättning av arbetsförmågan på grund av sjukdom. http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Forsorjningskrav.html Fast frågan var ju hur många thailändskor som skulle få uppehållstillstånd i Sverige med den syn på anhöriginvandring som SD har? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Fast frågan var ju hur många thailändskor som skulle få uppehållstillstånd i Sverige med den syn på anhöriginvandring som SD har? /Krille Dom som uppfyller kraven enligt tänkta regler, hur många det är har jag inte en aning om då jag inte är synsk. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Nej, det menar jag inte, dom som redan befinner sig i sverige ser väl även dom vad som håller på att hända, tex när vi som enda land i världen ger put till alla som lyckas ta sig till sverige från syrien och därmed ger dom alla livslång försörjning på skattebetalarnas bekostnad utan någon som helst motprestation, varför skulle då inte en invandrare som betalar skatt få ifrågasätta vad fan vi sysslar med? I min värld är i alla fall följande konstigt: - En thailändska som röstar på SD säger ju samtidigt att nästan inga thailändskor borde få invandra till Sverige då de inte uppfyller SD:s krav. - En svensk med thailändsk flickvän som röstar på SD säger samtidigt att hans flickvän inte borde få invandra till Sverige då hon antagligen inte uppfyller SD:s krav. Det tar ju 5 minuter att förstå att mycket få thailändskor är välkomna till Sverige om man läser SD:s hemsida. Hur många thailändskor tror du uppfyller SD:s krav för att få invandra till Sverige? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Det har diskuterats åtskilliga gånger på forumet om anhörighetsinvandringen och vad sd vill göra åt den. Är det någon som hitintills har lyckats presentera fakta med exakt vad dom vill ännu? Någon som kan rada upp lite punkter? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 I min värld är i alla fall följande konstigt: - En thailändska som röstar på SD säger ju samtidigt att nästan inga thailändskor borde få invandra till Sverige då de inte uppfyller SD:s krav. - En svensk med thailändsk flickvän som röstar på SD säger samtidigt att hans flickvän inte borde få invandra till Sverige då hon antagligen inte uppfyller SD:s krav. Det tar ju 5 minuter att förstå att mycket få thailändskor är välkomna till Sverige om man läser SD:s hemsida. Hur många thailändskor tror du uppfyller SD:s krav för att få invandra till Sverige? /Krille Du pratar mycket om din värld, lever du inte i samma värld som alla andra. Vilka är då SD:s krav som du pratar om, kan du predicera dom? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Varför lever vi inte med att ta varandra i hand och visa varandra kärlek som Adolf hitler gjorde på sin tid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Varför lever vi inte med att ta varandra i hand och visa varandra kärlek som Adolf hitler gjorde på sin tid Blev du upprörd nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Blev du upprörd nu? Inte blev jag upprörd snarare förundrad ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Inte blev jag upprörd snarare förundrad ? Förundrad över att alla inte tänker som du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Varför lever vi inte med att ta varandra i hand och visa varandra kärlek som Adolf hitler gjorde på sin tid Ja, eller varför inte stalin, förresten, va han inte lite värre än hitler? http://www.youtube.com/watch?v=K6YhM5rUf_g Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Dom som uppfyller kraven enligt tänkta regler, hur många det är har jag inte en aning om då jag inte är synsk. Ok då formulerar jag om frågan - känner du till någon enda invandrad thailändska som uppfyller kraven enligt SD:s tänkta regler? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Det kallas fri demokrati alla får tycka vad de vill sade även Saddam Hussein.Det kallas utbildning att förstå vad som är bra eller dåligt.Min röst skall iallafall gå till någon annan än herr Åkesson Ändrades Maj 23, 2014 av burrabus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Du pratar mycket om din värld, lever du inte i samma värld som alla andra. Vilka är då SD:s krav som du pratar om, kan du predicera dom? http://sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/ /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Ja, eller varför inte stalin, förresten, va han inte lite värre än hitler? http://www.youtube.com/watch?v=K6YhM5rUf_g Jag tror faktiskt Mao vann den matchen om man menar med att hur många dom rensa 1. Mao 2. Stalin 3. Hitler Ändrades Maj 23, 2014 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Jag tror faktiskt Mao vann den matchen om man menar med att hur många dom rensa 1. Mao 2. Stalin 3. Hitler Kain då. Som hade ihjäl 1/4 av jordens befolkning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Kain då. Som hade ihjäl 1/4 av jordens befolkning. Det tillhör ju sagorna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Ok då formulerar jag om frågan - känner du till någon enda invandrad thailändska som uppfyller kraven enligt SD:s tänkta regler? /Krille Ok, då ställer jag en motfråga, utan att svara, gör du? Men suck, kunde du inte bättre, jag sa precisera (punkta upp), texten nedan har vi ju sett åtskilliga gånger."Sverigedemokraterna vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen genom att ställa tydliga krav på anhöriga som vill invandra. Detta bl a för att motverka tvångsäktenskap, människohandel samt samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva. Läs gärna mer om partiets" Ändrades Maj 23, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ok, då ställer jag en motfråga, utan att svara, gör du? Men suck, kunde du inte bättre, jag sa predicera (punkta upp), texten nedan har vi ju sett åtskilliga gånger."Sverigedemokraterna vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen genom att ställa tydliga krav på anhöriga som vill invandra. Detta bl a för att motverka tvångsäktenskap, människohandel samt samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva. Läs gärna mer om partiets"Du har svaret i texten ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Det kallas fri demokrati alla får tycka vad de vill sade även Saddam Hussein.Det kallas utbildning att förstå vad som är bra eller dåligt.Min röst skall iallafall gå till någon annan än herr Åkesson Du kan ju åtminstone glädjas åt dom obefintliga studieskulderna när du lallar dig iväg till valurnan Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flor Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ja så var det ju redan för tiotals år sedan " att det inte fick kosta samhället något vid invandring. Var väl därför jag redan då fick visa inkomst för att det skulle godkännas. bor i Korat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nutteman Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ok då formulerar jag om frågan - känner du till någon enda invandrad thailändska som uppfyller kraven enligt SD:s tänkta regler? /Krille Krille, nu får jag erkänna att jag inte riktigt hänger med. Dom flesta thailändskor jag känner har kommit till Sverige genom att någon svensk man har betalat flytten. Sedan har dom flesta thailändskor läst på SFI utan ersättning från staten. Efter det har en del läst vidare med samma ersättning som en svensk, dvs studiebidrag och studielån. Andra har skaffat ett jobb och fått lön och betalat skatt som alla andra. Andra har varit arbetslösa en tid men inte fått en krona i bidrag om dom inte har jobbat så dom har A-kassa. Dom bidrag dom fått är samma som för en svensk, dvs barnbidrag, förskottsbidrag och liknande. Så i mina ögon är detta arbetskraftsinvandring. Antingen tar dom ett jobb dom klarar eller så utbildar dom sej till något och sen börjar dom jobba. Var någonstans i SD:s partiprogram står det att SD är emot den här typen av invandring? Jag kan bara hitta att dom är för arbetskraftsinvandring. MVH Nutteman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Du har svaret i texten ! Detta börjar ju bli riktigt roligt , vilka krav menar du att dom beskriver i texten? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Man får en känsla om att vissa här inbillar sig om att SD skulle vara mer skonsamma mot thailändare eller för den delen att det inte skulle innebära några problem mot just min skötsamma fru/sambo. Sen det här med språket om att SFI är helt åt helvete p.g.a. andra invandrare ställer till problem för alla skötsamma thailändare som verkligen vill lära sig svenska. Det låter väldigt märkligt i mina öron tanke på alla varningar som delas ut när man ta hit sin flickvän för första gången till Sverige. Då varnades det direkt att hon skulle passa sig för kortspelande thailändskor och inte låta henne gå på fest för ofta för där förekommer spel, drickande och sharespel med ockerränta. Sen har vi det här med integreringen i det svenska samhället... hur många thailändskor umgås med andra svenska kvinnor och män som inte ingår i familjen?? Och flera thailändskor i en och samma klass ställer till bra mer drama än om dom är ensam thailändska i klassen med andra invandrare som inte är från Thailand. Tlevlig helg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Krille har tyvärr fastnat . Som PK finns det bara en linje. Att ifrågasätta inte bra.. Krille hur tycker du vi ska finasiera invandringen . Du som har lösningen på allt. Kom nu inte och säg att vi har råd. Utan konkret. Hur gör du själv. Skänker du extra till organisationer som vill hjälpa dom. Vad kostar invandring? svara nu på lite frågor för en gångs skull Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Detta börjar ju bli riktigt roligt , vilka krav menar du att dom beskriver i texten?Vad bra att du har roligt det har burrabus med.Kan du inte läsa texten och förstå innebörden så har du skriv och läsförståelse problem inte som mig då jag endast har skrivsvårigheter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu