sakaeo Inlagd Maj 22, 2014 Dela Inlagd Maj 22, 2014 Och Vad anser SD om Thailandare da mvh pepsi Vad menar du? Sakaeo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pepsi55 Inlagd Maj 22, 2014 Dela Inlagd Maj 22, 2014 Vad menar du? Sakaeo citerade bara wangthongs inlagg pa sid 2....Stallde mig fragande till sista raden..mvh pepsi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 22, 2014 Dela Inlagd Maj 22, 2014 Jag vill rösta på det partiet som ser till att vi får oftare blöjbyten på långvården Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chockdii Inlagd Maj 22, 2014 Dela Inlagd Maj 22, 2014 Absolut ett dåligt betyg och även jag är kritisk mot invandringspolitiken - men att som invandrare rösta på SD är bara konstigt. /Krille Jag tycker det är helt naturligt, en invandrare som röstar SD visar vart han står och vad han/hon är för person - en person som har för avsikt att "dra sitt strå till stacken" och som tycker att det är aldeles för slappt i dagens Sverige. En arbetande och skötsam invandrare som röstar på SD gör det av ren självbevarelsedrift, dennes eget rykte blir ju sämre i takt med att mer och mer patrask släpps in. Föreställ er att 80% av alla svenskar i Norge levde på bidrag och levde rövare, då skulle jag gladeligen rösta för att dom skulle bli sparkade tillbaka över Svinesundsbron då dom drar ner mig i skiten. Sen så kanske det är lättare för någon som växt upp i ett helt annorlunda land att se vårat lands brister, svenskarna själva är ju snöblinda pga åratal av hjärntvätt. Företag tar ju ofta in utomstående för att effektivisera när affärerna går dåligt, samma sak där - lätt att bli hemmavan/snöblind, en utomstående ser lättare vad som behöver förändras. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Erkki Hos frugans SFI går alla som får bidrag hem runt kl 11 fast lektionerna pågår till 12. Frugan vill lära sig så sista timmen är dom endast ett par stycken. Då går det bättre. Enligt mig säger mig detta något. Till Rochelle valde vi en skola som inte har SFI A klass. Då hon starta i SFI B. Där är det lite av bidragstagare. Hälsat pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Som jag kan se det, finns det bara en enda orsak att en thailändsk invandrare kan överväga att rösta på SD, och den orsaken är att hennes man gör det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Som jag kan se det, finns det bara en enda orsak att en thailändsk invandrare kan överväga att rösta på SD, och den orsaken är att hennes man gör det. Ha, ha. In your dreams. Nu nedvärderar du alla Thailändska kvinnor som är gifta med svenska män. Skäms på dig. Ändrades Maj 23, 2014 av Nisse Hult Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ha, ha. In your dreams. I mina mardrömmar menar du? I min värld som där alla tycker väldigt illa om SD, finns inte en chans att man skulle bo tillsammans med någon som sympatiserar med SD. Således måste mannen i ett förhållande där kvinnan röstar på SD, om inte rösta på SD, så åtminstone sympatisera med SD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 (ändrad) Flyktingar blir utplacerade i alla kommuner i landet men flyttar ju så fort dom kan till områden med folk av samma härkomst. Och jag förstår att dom gärna vill bo på samma platser som sina vänner/släktingar. Därför får vi ju problemområden. Är det inte så? Visst är det så. Bostadsområden som hade en sysselsättning under 60 % i kombination, antingen med bristande skolresultat eller lågt valdeltagande (under 70 %) identifierades och fick epitetet ”utanförskapsområden”. Mauricio Rojas och Folkpartiet rapporterade (med hjälp av scb) 2004 att det 1990 fanns tre 3 st utanförskapsområden (ghetton) i Sverige, 2004 var antalet utanförskapsområden 136, 2006 lär antalet ha ökat till 156, dessa undersökningar slutade folkpartiet med 2008. Man kan ju undra varför och hur många det finns nu samt hur man skall komma till rätta med problemen när man inte vill veta av dom. Thailändskor/thailändare bosätter naturligtvis inte i dessa områden och har på så vis mycket lättare att få jobb och komma in i det svenska samhället. Ändrades Maj 23, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Visst är det så. Bostadsområden som hade en sysselsättning under 60 % i kombination, antingen med bristande skolresultat eller lågt valdeltagande (under 70 %) identifierades och fick epitetet ”utanförskapsområden”. Mauricio Rojas och Folkpartiet rapporterade (med hjälp av scb) 2004 att det 1990 fanns tre 3 st utanförskapsområden (ghetton) i Sverige, 2004 var antalet utanförskapsområden 136, 2006 lär antalet ha ökat till 156, dessa undersökningar slutade folkpartiet med 2008. Man kan ju undra varför och hur många det finns nu samt hur man skall komma till rätta med problemen när man inte vill veta av dom. Thailändskor/thailändare bosätter naturligtvis inte i dessa områden och har på så vis mycket lättare att få jobb och komma in i det svenska samhället. Det sopades under mattan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Säger bara förstår man inte vad man röstar på.Så kan man ju rösta blankt eller ge fan i att rösta.Man kan väl inte rösta på ett parti som är emot en själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Vad jag läst här på forumet, är alla´s fruar och flickvänner åtminstone akademicker, läst på univeristitet. Långt ifrån alla, men bra många fler än du tror verkar det som. Förstår inte varför en del tror att alla har träffat sin tjej på risfältet eller i baren, det finns faktiskt thaitjejer med bra utbildning och jobb som är intresserad av faranger, oftast är dom nog ute efter lite yngre faranger och inte 60+ skulle jag gissa på. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ja? Det handlar om ställa krav på den som ska invandra att hon kan bevisa att hon kan försörja sig själv i Sverige (d v s inte leva på sin mans inkomst). Hur många thailändskor kan göra det? /Krille Nu har vi ju redan en lag som trädde i kraft 2010 angående försörjningskrav. I början lät det så här: "Få klarar kraven för anhöriginvandring" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3800163 Några år senare lät det så här: "M vill att försörjningskrav ska gälla fler" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5366218 En tandlös lag som uteslöt dom flesta. Försörjningskravet gäller inte alla Försörjningskravet gäller inte dig som: är medborgare i Sverige, annat EES-land eller Schweiz har permanent uppehållstillstånd och vistats i Sverige i minst fyra år med uppehållstillstånd för bosättning är barn under 18 år fått uppehållstillstånd som flykting eller har beviljats flyktingstatusförklaring fått uppehållstillstånd som alternativt skyddsbehövande eller har beviljats status som alternativt skyddsbehövande har särskilda skäl, till exempel långvarig nedsättning av arbetsförmågan på grund av sjukdom. http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/For-dig-som-ar-anhorig-i-Sverige/Forsorjningskrav.html Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Kan bekräfta att min fruga är SD. Samma här, tror det är rätt vanligt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Du menar att det inte är konstigt att invandrare i Sverige tycker att de själva inte borde ha fått invandra till Sverige? /Krister Nej, det menar jag inte, dom som redan befinner sig i sverige ser väl även dom vad som håller på att hända, tex när vi som enda land i världen ger put till alla som lyckas ta sig till sverige från syrien och därmed ger dom alla livslång försörjning på skattebetalarnas bekostnad utan någon som helst motprestation, varför skulle då inte en invandrare som betalar skatt få ifrågasätta vad fan vi sysslar med? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Il Duche Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 tJag själv med SD även om jag tycker att de är fega och visar egentligen inte på riktigt vad de verkligen står för. Min släkt hör till de grupper svenskar som lurades till Brasil och som i ställett nosatte sig i Missiones, Argentina. Som ungtonåring fick delta i nationalistiska rörelser som samarbetade med andra nationalistiska rörelser i Uruguay, Brasil och Chile. Men sedan ansåg att nåt kändes fel och nu är jag jag i släktens ursprungland. Jag har alltid sympatiserat med thailändare, på något sätt känner man sig riktigt bra när man umgås med dem. Samtidigt har sett att de tar till sig riktigt enkla argument för att tolka verkligheten och många gånger när man kollar noggranare ser man att det inte går att kräva mer heller. Utbildningen hos flera thailändare som bor i Sverige är riktigt låg, och då är det lättare med enkla argument av den typ som SD har. För deras argument är riktigt enkla och fyllda av lögner. Jag stödjer det de verkligen tycker men inte att de i stället ljuger om annat för att få röster. Det är fel att ljuga om sin idiologi för att få röster. Men visst är glädjande att flera thailändare går i samma spår som vi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Frågan man bör ställa sig. Nu när det är krig i Thailand. Får alla thaiare PUT direkt nu. Lika som Syrianer. Varför inte folk från ukrania. Dom har ett helvete just nu. PK frälsta Varför. vad är skillnaden. Dom från Syrien med mycket pengar som tar sig till Sverige ska vi ge pengar utan motprestation. Men dom Syrier som inte har tillräckligt med pengar att betala smugglare ska vi skita i . Förklara det snälla PK frälsta. Som enda parti vill Sd hjälpa alla i närområdet. Medans 7 anda partier tycker detta är helt rätt. Jag förstår inte detta så förklarna ni snälla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
internetkaffe Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Samma här. Flickvännen lät som vilken SD anhängare som helst vissa dagar när hon kom hem från SFI undervisningen. Ska tillägga att hon då inte hade någon aning om svensk inrikes politik. Hon blev förbannad på lata, illaluktande, rökande, respektlösa "man dam dam" som störde lektionerna. Tyckte att dom borde gå och städa vägrenen eller något annat som tack för att dom fick bo i Sverige och leva gott på bidrag med fina cyklar & barnvagnar till sina barn. Hon har även ett flertal kompisar från olika länder med olika hudfärg som verkar rik Är hon thailändska? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Tråden handlade väl inte om Grönländska kvinnor? Så med härledning till topic kan vi nog tro hon var Thailändska! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
internetkaffe Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Här blev det en teknisk fel där två olika inlägg hoppade i varandra. Vad hände egentligen? Ber i alla fall om ursäkt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Frågan man bör ställa sig. Nu när det är krig i Thailand. Får alla thaiare PUT direkt nu. Lika som Syrianer. Varför inte folk från ukrania. Dom har ett helvete just nu. PK frälsta Varför. vad är skillnaden. Dom från Syrien med mycket pengar som tar sig till Sverige ska vi ge pengar utan motprestation. Men dom Syrier som inte har tillräckligt med pengar att betala smugglare ska vi skita i . Förklara det snälla PK frälsta. Som enda parti vill Sd hjälpa alla i närområdet. Medans 7 anda partier tycker detta är helt rätt. Jag förstår inte detta så förklarna ni snälla Dom andra partierna kan inte hålla med sd i invandringspolitik, dom är helt enkelt livrädda för att bli stämplade som rasister/nazister av etablissemanget. Hur mycket än dom än skulle vilja så vågar dom inte då konsekvenserna kan bli ödesdigra. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Dom andra partierna kan inte hålla med sd i invandringspolitik, dom är helt enkelt livrädda för att bli stämplade som rasister/nazister av etablissemanget. Hur mycket än dom än skulle vilja så vågar dom inte då konsekvenserna kan bli ödesdigra.Länge leve utbildade hjärnor som fungerar felfritt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Bananan Vad säger det om våra folkvalda. Livrädda för sina egna arslen. Inte för Sveriges folks bästa. Är det konstigt att man föraktar utsugarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Länge leve utbildade hjärnor som fungerar felfritt Håller med, förstår att du är avundsjuk. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 23, 2014 Dela Inlagd Maj 23, 2014 Ska bli kul att se utgången av EU valet. Kanske blir England det första landet att lämna EU. http://www.dn.se/valet-2014/segervittring-for-ukip-nar-britter-gar-till-val/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu