Tommy Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Satt i bilen och slölyssna på Radio 88, eller radio Partille. De fick en jävla massa skit för några veckor sen för att de haft reklam från SD inför det kommande valet, så mycket skit att de beslöt att inte acceptera någon politisk reklam alls, starkt gjort att inte bara bojkotta SD! Men så plötsligt, kör de reklam för EU valet, bara för att folk skall rösta öht, och då körde de korta budskap från alla riksdagspartierna. I det 20 sekunder långa avsnittet från SD hörs en Thailändsk kvinna tala om att alla skall göra rätt för sej, jag tappade hakan, en Thai för SD!!! Har försökt hitta reklamsnutten på nätet men inte lyckats ännu Nån annan som hört det? MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
1609offe Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Varför förvånad Thai jobbar i de flesta fall till skillnad från vissa andra Täffade en thaidam som städade på sjukhus Hon skällde om invandrare som gick på Socialen o tiggde det var omk. 1982 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 inte minsta förvånad, deras nationalist känsla och att hålla sina gränser går vida över SD. skulle varit intressant att veta hur många flyktingar där som får bidrag skola och sedemera thaipass, jag gissar på noll . det tar nog ett flertal av thaiarna med sig vilket land dom än bosätter sig i . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Glädjande men inte förvånande. Vet många thai som sympatiserar med SD. Asiater är väl mer benägna att göra rätt för sig än andra folkgrupper helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 (ändrad) Inte ett dugg förvånad... Thai är supernationalister... och skapligt egenkära... /Enis Ändrades Maj 19, 2014 av Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Kan bekräfta att min fruga är SD. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Tydligen är thailändare fulla och våldsbenägna också http://nyheter24.se/nyheter/politik/729503-sd-ledamot-kommenterade-pa-nazistsajt "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Frugan har sedan hon gick SFI klagat på alla flyktingar som inte bryr sig om att lära sig svenska och som bara tänker leva på bidrag. Redan på SFI har thailändskorna genomskådat de som kommer hit för att leva på bidrag. Så de har kanske större insyn i hur de andra utlänningarna tänker, när de kommer till Sverige än vad vi svenskar har. Hade frugan varit svensk medborgare och fått rösta i riksdagsvalet hade hon röstat på SD. När hon får reda på vad SD anser om thailändare blir hon mest troligt våldsbenägen också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 Tja, Att som svensk sympatisera med SD är tragiskt och bevisar väl bara hur dåligt våran flyktingpolitik fungerar. När en Thailändare boende i Sverige sympatiserar med dem är det bara konstigt. Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 TD=Thaidemokrat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 19, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 19, 2014 Svaren är som jag tänkt. Min kära har samma funderingar som många andra Thai som gått på SFI. Hon var inte det minsta förvånad när jag berättade vad jag hört på radion. Jag skall försöka få tag på inslaget. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 19, 2014 Dela Inlagd Maj 19, 2014 (ändrad) Svaren är som jag tänkt. Min kära har samma funderingar som många andra Thai som gått på SFI. Hon var inte det minsta förvånad när jag berättade vad jag hört på radion. Jag skall försöka få tag på inslaget. MVH Thaidamerna vill väl inte leva i ett sådant här samhälle https://www.youtube.com/watch?v=8p5QrIoiMho&feature=share https://www.youtube.com/watch?v=-lFnDa9ckRM Ändrades Maj 19, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nordsvensk Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Samma här. Flickvännen lät som vilken SD anhängare som helst vissa dagar när hon kom hem från SFI undervisningen. Ska tillägga att hon då inte hade någon aning om svensk inrikes politik. Hon blev förbannad på lata, illaluktande, rökande, respektlösa "man dam dam" som störde lektionerna. Tyckte att dom borde gå och städa vägrenen eller något annat som tack för att dom fick bo i Sverige och leva gott på bidrag med fina cyklar & barnvagnar till sina barn. Hon har även ett flertal kompisar från olika länder med olika hudfärg som verkar riktigt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Tja, är väl egentligen inget konstigt med att invandrare/thailändskor inser/klagar på problemen som finns i sverige, precis som en svensk/farang kan inse/klaga på problemen som finns i Thailand. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Nää, Sockerconny och jag röstar på SD så det blir nån ordning på vänsterfjollor och miljömuppar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefantaby Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Jag kommer att rösta på SD, inte för att jag är emot invandring eller utlänningar men för att den romantiska flyktingpolitik som bedriv i Sverige inte är bra. Rosengård, Husby Bergsjön är bra exempel på hur misslyckad invandringspolitiken är. Vakna upp innan det blir ännu värre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pepsi55 Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Frugan har sedan hon gick SFI klagat på alla flyktingar som inte bryr sig om att lära sig svenska och som bara tänker leva på bidrag. Redan på SFI har thailändskorna genomskådat de som kommer hit för att leva på bidrag. Så de har kanske större insyn i hur de andra utlänningarna tänker, när de kommer till Sverige än vad vi svenskar har. Hade frugan varit svensk medborgare och fått rösta i riksdagsvalet hade hon röstat på SD. När hon får reda på vad SD anser om thailändare blir hon mest troligt våldsbenägen också! Och Vad anser SD om Thailandare da mvh pepsi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Jag kommer att rösta på SD, inte för att jag är emot invandring eller utlänningar men för att den romantiska flyktingpolitik som bedriv i Sverige inte är bra. Rosengård, Husby Bergsjön är bra exempel på hur misslyckad invandringspolitiken är. Vakna upp innan det blir ännu värre. Håller med föregående talare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2014 Så inga som hört reklamen? "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Det är betydligt fler svenskar som gillar SD:s invandringspolitik än som stödjer partiet. Det kan ju ha flera orsaker. En del är nog att de flesta inte känner till vad de vill för övrigt utom möjligen att gå ur EU. En stor del är att man inte behöver komma så långt ned från partitoppen (och till viss del även den) innan man hittar de riktiga rötäggen med suspekta uttalande, påhittade överfall, folk som blir utröstade och vägra lämna mm. Som lök på laxen så står en stor del av deras stolar i kommunerna tomma. Med detta i minne så undrar jag om min flickvän hade kunnat hit som anhöriginvandrare om de hade varit vid makten. De skriver själva "Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet." Nog har våra thailändska kvinnor satt sina spår i vår kultur och det finns säkert många som tycker att de har påverkat den nationella karaktären. Jag vet inte om de tycker att Buddhist tempel är ett naturligt inslag i den svenska kulturen. Själv är jag för mångfalt men också högre krav på de som upprätthåller bidrag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matti4869 Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Inte konstigt... Många thaikvinnor har ju män/pojkvänner, som har starka sd-sympatier, tyvärr. Det har vi nog sätt, inte minst här på mpr. Och som känt sd-sympatisörer samhällsinformation är "inte alltid 100% korrekt". Naturligtvis har många av dem blivit påverkade av sina män/pojkvänner. Jag tror nog att efter några år i landet har dem/kvinnor flesta skapat egen uppfattning. Vi vet oxå, att dem flesta av thaikvinnor har inte med än några års skolgång bakom sig i Thailand. Nästan alla svenskar/europeer har över tio-års skolgång bakom, och ändå t.ex nästan 10 % av svenskar röstar på sd, ännu flera kan rösta på sd. Tragiskt, detta kan inte jag förstå. Vart är vi på väg...? Jag har alldrig hört talas om några thailändare, som t.ex efter tio år i Sverige/Europa skulle fortfarande "sympatisera" med sd eller motsvarande idéer ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Inte konstigt... Många thaikvinnor har ju män/pojkvänner, som har starka sd-sympatier, tyvärr. Det har vi nog sätt, inte minst här på mpr. Och som känt sd-sympatisörer samhällsinformation är "inte alltid 100% korrekt". Naturligtvis har många av dem blivit påverkade av sina män/pojkvänner. Jag tror nog att efter några år i landet har dem/kvinnor flesta skapat egen uppfattning. Vi vet oxå, att dem flesta av thaikvinnor har inte med än några års skolgång bakom sig i Thailand. Nästan alla svenskar/europeer har över tio-års skolgång bakom, och ändå t.ex nästan 10 % av svenskar röstar på sd, ännu flera kan rösta på sd. Tragiskt, detta kan inte jag förstå. Vart är vi på väg...?Jag har alldrig hört talas om några thailändare, som t.ex efter tio år i Sverige/Europa skulle fortfarande "sympatisera" med sd eller motsvarande idéer ... Då har du inte hört mycket! / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 Ännu en go tråd med roliga inlägg. Thai röstar på SD.. vad näst? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 (ändrad) såg den här på facebook lite ordning får det väl vara när man kommer hit he he https://www.youtube.com/watch?v=iThH9DE3CPU&feature=youtu.be Ändrades Maj 20, 2014 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Maj 20, 2014 Dela Inlagd Maj 20, 2014 (ändrad) Det är betydligt fler svenskar som gillar SD:s invandringspolitik än som stödjer partiet. Det kan ju ha flera orsaker. En del är nog att de flesta inte känner till vad de vill för övrigt utom möjligen att gå ur EU. En stor del är att man inte behöver komma så långt ned från partitoppen (och till viss del även den) innan man hittar de riktiga rötäggen med suspekta uttalande, påhittade överfall, folk som blir utröstade och vägra lämna mm. Som lök på laxen så står en stor del av deras stolar i kommunerna tomma. Med detta i minne så undrar jag om min flickvän hade kunnat hit som anhöriginvandrare om de hade varit vid makten. De skriver själva "Sverigedemokraterna motsätter sig inte invandring, men menar att invandringen måste hållas på en sådan nivå och vara av en sådan karaktär att den inte utgör ett hot mot vår nationella identitet eller mot vårt lands välfärd och trygghet." Nog har våra thailändska kvinnor satt sina spår i vår kultur och det finns säkert många som tycker att de har påverkat den nationella karaktären. Jag vet inte om de tycker att Buddhist tempel är ett naturligt inslag i den svenska kulturen. Själv är jag för mångfalt men också högre krav på de som upprätthåller bidrag. Ja, enligt Novus tycker 21 procent att sverigedemokraternas invandringspolitik är ganska bra eller mycket bra, 60 procent tycker att den är ganska dålig eller mycket dålig. Och enligt nya Sifomätningen så anser 44 procent att Sverige har tagit emot för många invandrare och 10 procent att vi borde tagit emot fler. Kan nog bli ett ganska intressant valår. Dom skriver också: "Reglerna för anhöriginvandring måste vara utformade på ett sådant sätt att de inte bidrar till att skapa ökad segregation eller andra sociala och ekonomiska problem." "Sverigedemokraterna vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen genom att ställa tydliga krav på anhöriga som vill invandra. Detta bl a för att motverka tvångsäktenskap, människohandel samt samhällsekonomiska kostnader till följd av att anhöriginvandrare inte klarar av att försörja sig själva. Läs gärna mer om partiets invandringspolitik." Är nog knappast thailändare/asiater som det syftas på. Tycker du det har varit mycket klagande från sd angående thailändare/asiater och deras kultur? Ändrades Maj 20, 2014 av Bananen Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu