Jump to content
IGNORERAD

Regeringen är avsatt av Konstitutions Domstolen


janne_h

Recommended Posts

Samma som hon gjorde som PM. Shopping är viktigare än arbetet

Nu behöver hon ju iallafall inte känna sig skyldig för att hon inte hann med att delta på ett enda möte med riskommitten på grund av shoppingen.

Shoppa på, hoppas hon inom en snar framtid är hänvisad till shoppingmalls i Dubai!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 471
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    54

  • Khun Ken

    54

  • janne_h

    36

  • beerchang$

    35

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IL, jag håller med dig till 100%. Om jag tjänade Pengar på dig.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hej

 

Så här tillbringar Yingluck tiden efter den juridiska kuppen http://thaiintelligentnews.wordpress.com/2014/05/12/yingluck-focus-first-picture-of-yingluck-since-toppled-shopping-at-dutch-tycoon-mall-in-chiang-mai/

 

Yingluck Focus: First picture of Yingluck since toppled; Shopping at Dutch entrepreneur mall in Chiang Mai

 

viewcrop3to2_newsimage-php.jpg?w=700

 

First picture of Yingluck since being toppled by “Judicial Coup”

 

It had been about a week since Yingluck was toppled from power in Thailand, with about 80% to 90% of global press, such as Wall Street Journal and New York Times, calling her ousting, the result of a “Judicial Coup.” The first picture is of Yingluck taking her son, shopping at Promenade Resort Mall, in Chiang Mai, where Yingluck comes from.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Detta kallar du nyhet? Jag vet inte vem ditt hjärta klappar mest för Yingluck eller Thaksin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Detta kallar du nyhet? Jag vet inte vem ditt hjärta klappar mest för Yingluck eller Thaksin.

Hej

 

Du har aldrig tänkt tanken att det kan vara så enkelt att hjärtat klappar för demokratin och dom som befolkningen väljer om militären och dom traditionella makthavarna tillåter att val hålls?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta kallar du nyhet? Jag vet inte vem ditt hjärta klappar mest för Yingluck eller Thaksin.

 

Detta måste ju vara helt i din smak då du har kommit med liknande skit om Yingluck i andra trådar själv....

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta måste ju vara helt i din smak då du har kommit med liknande skit om Yingluck i andra trådar själv.

 

Mvh Hobbe

Du menar att jag fabricerat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har aldrig tänkt tanken att det kan vara så enkelt att hjärtat klappar för demokratin och dom som befolkningen väljer om militären och dom traditionella makthavarna tillåter att val hålls?

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Den heliga treenigheten. Demokratin, den heliga Yingluck och Fader Thaksin????

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att jag fabricerat?

 

Vad jag menade var att du själv kommit med "nyheter" om YL (och Shinawatras) som varit i klass med den skitnyheten .

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menade var att du själv kommit med "nyheter" om YL (och Shinawatras) som varit i klass med den skitnyheten .

 

Mvh Hobbe

Inget så oviktigt som att hon är och shoppar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Den heliga treenigheten. Demokratin, den heliga Yingluck och Fader Thaksin? ???

Hej

 

För mig är det självklart att befolkningen ska få utse sina egna regeringar i fria val och det oavsett om dom röstar fram en röd eller gul regering.

 

Men här skiljer vi oss tydligen åt eftersom du ställer dig på den gula minoritetens sida som med våld vill hindra fria val och låta männen bakom landets många kupper tillsätta en utsedd Junta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

För mig är det självklart att befolkningen ska få utse sina egna regeringar i fria val och det oavsett om dom röstar fram en röd eller gul regering.

 

Men här skiljer vi oss tydligen åt eftersom du ställer dig på den gula minoritetens sida som med våld vill hindra fria val och låta männen bakom landets många kupper tillsätta en utsedd Junta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

För mig är det självklart att du avgudar Thaksin och inte opponerar dig det minsta i hans odemokratiska omoraliska oansvariga sätt att styra Thailand och dess folk. Du tycker att det är helt ok att han har ett frikort att göra vad han vill mellan valdagarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

För mig är det självklart att befolkningen ska få utse sina egna regeringar i fria val och det oavsett om dom röstar fram en röd eller gul regering.

 

Men här skiljer vi oss tydligen åt eftersom du ställer dig på den gula minoritetens sida som med våld vill hindra fria val och låta männen bakom landets många kupper tillsätta en utsedd Junta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Skulle du verkligen hylla en regering som inte har inslag av rött eller kommunism?

 

Det tror inte jag men jag har haft fel förut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

För mig är det självklart att du avgudar Thaksin och inte opponerar dig det minsta i hans odemokratiska omoraliska oansvariga sätt att styra Thailand och dess folk. Du tycker att det är helt ok att han har ett frikort att göra vad han vill mellan valdagarna. 

Hej

 

Eftersom jag stöder demokratin och befolkningens rätt att utse sina regeringar i fria val så blir det dom röda som jag försvarar eftersom dom har vunnit samtliga val på 2000 talet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Eftersom jag stöder demokratin och befolkningens rätt att utse sina regeringar i fria val så blir det dom röda som jag försvarar eftersom dom har vunnit samtliga val på 2000 talet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

För mig är det självklart att du avgudar Thaksin och inte opponerar dig det minsta i hans odemokratiska omoraliska oansvariga sätt att styra Thailand och dess folk. Du tycker att det är helt ok att han har ett frikort att göra vad han vill mellan valdagarna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Eftersom jag stöder demokratin och befolkningens rätt att utse sina regeringar i fria val så blir det dom röda som jag försvarar eftersom dom har vunnit samtliga val på 2000 talet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det är som att försöka prata med en vägg.Du skiter totalt i fakta och blåser på i hundra i din enögda fanatism.Helt jävla makalöst att du har varit representant för arbetare.Fattar du inte att Thaksin har kört ner Thailand i botten för egen vinning,han skiter fullkomligt i de fattiga så länge han kan fylla sin egen plånbok.Det borde väl di oxå inse(du kan ju allt)Du måste vara ett troll som skrattar skiten av dig att folk reagerar på det du skriver.Dina andra nick blev ju bannade för liknande åsikter(värvningskampanjen sprack)men du har ju fortfarande snickarn som hejar på allt du skiter ur dig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

För mig är det självklart att du avgudar Thaksin och inte opponerar dig det minsta i hans odemokratiska omoraliska oansvariga sätt att styra Thailand och dess folk. Du tycker att det är helt ok att han har ett frikort att göra vad han vill mellan valdagarna. 

Hej

 

Jag skulle acceptera dåliga beslut även av en gul regering bara den hade fått makten av folket.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är som att försöka prata med en vägg.Du skiter totalt i fakta och blåser på i hundra i din enögda fanatism.Helt jävla makalöst att du har varit representant för arbetare.Fattar du inte att Thaksin har kört ner Thailand i botten för egen vinning,han skiter fullkomligt i de fattiga så länge han kan fylla sin egen plånbok.Det borde väl di oxå inse(du kan ju allt)Du måste vara ett troll som skrattar skiten av dig att folk reagerar på det du skriver.Dina andra nick blev ju bannade för liknande åsikter(värvningskampanjen sprack)men du har ju fortfarande snickarn som hejar på allt du skiter ur dig.

Hej

 

Så du tror alltså att Thaksin och hans partier har vunnit alla val på 2000 talet p.g.a att dom skiter i sina väljare ?

 

Tillåt mig att tvivla.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så du tror alltså att Thaksin och hans partier har vunnit alla val på 2000 talet p.g.a att dom skiter i sina väljare ?

 

Tillåt mig att tvivla.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Dom är numera genomskådade av dem de blåst.Och dom har inte vunnit alla val hur gärna du än vill det.Jag köper inte att du ljuger värre en 100 hästar travar,det blir inte mer sanning iaf.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så du tror alltså att Thaksin och hans partier har vunnit alla val på 2000 talet p.g.a att dom skiter i sina väljare ?

Tillåt mig att tvivla.

Med vänlig hälsning isan lover

Allvarligt talat där måste till och med du hålla med mig.

I början av 2000 talet gjorde han mycket bra för bönderna och stiftade en hel del nyttiga lagar som gagnade landet. Men vartefter tiden gick så vart Karln helt maktfullkomlig och till slut när han 2006 började flytta militärer för att säkerställa sin egen makt då han retat många genom att sin kamp mot korruption samtidigt som han ökade sin egen kaka av korruptionen. Så ansåg vissa att det vart ohållbart. Och avsatte honom.

Efter detta så har all politik som strålat från honom handlat om att plocka landet på pengar. Och detta har bara eskalerat mer och mer.

Han och hans politiker har inte genomfört nånting som gagnade annat än honom själv sen 2005. Det vill säga 9 år sedan.

Du pratar om gamla meriter. Men det är inte värt nånting idag. Och han har sedan dess förstört allt han byggde upp innan.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt talat där måste till och med du hålla med mig.

I början av 2000 talet gjorde han mycket bra för bönderna och stiftade en hel del nyttiga lagar som gagnade landet. Men vartefter tiden gick så vart Karln helt maktfullkomlig och till slut när han 2006 började flytta militärer för att säkerställa sin egen makt då han retat många genom att sin kamp mot korruption samtidigt som han ökade sin egen kaka av korruptionen. Så ansåg vissa att det vart ohållbart. Och avsatte honom.

Efter detta så har all politik som strålat från honom handlat om att plocka landet på pengar. Och detta har bara eskalerat mer och mer.

Han och hans politiker har inte genomfört nånting som gagnade annat än honom själv sen 2005. Det vill säga 9 år sedan.

Du pratar om gamla meriter. Men det är inte värt nånting idag. Och han har sedan dess förstört allt han byggde upp innan.

Det gjorde han inte för att han är en filantrop utan för att han visste,  för att få kontroll över Thailand var han tvungen att smöra landsbygdens folk. Sedan var det fritt fram att mjölka Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dom är numera genomskådade av dem de blåst.Och dom har inte vunnit alla val hur gärna du än vill det.Jag köper inte att du ljuger värre en 100 hästar travar,det blir inte mer sanning iaf.

Hej

Om du tror att dom röda väljarna känner sig lurade borde ju dom gula ha en bra chans att vinna sitt första val på 2000 talet.

Själv tror jag att du har lite fel i dina beräkningar och nästan allt talar naturligtvis för att en röd regering väljs igen om folket får chansen.

Men inte för att PT är populärare än tidigare utan mer för att Demokraterna förmodligen är ändå mindre populära nu än i förra valet.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Allvarligt talat där måste till och med du hålla med mig.

I början av 2000 talet gjorde han mycket bra för bönderna och stiftade en hel del nyttiga lagar som gagnade landet. Men vartefter tiden gick så vart Karln helt maktfullkomlig och till slut när han 2006 började flytta militärer för att säkerställa sin egen makt då han retat många genom att sin kamp mot korruption samtidigt som han ökade sin egen kaka av korruptionen. Så ansåg vissa att det vart ohållbart. Och avsatte honom.

Efter detta så har all politik som strålat från honom handlat om att plocka landet på pengar. Och detta har bara eskalerat mer och mer.

Han och hans politiker har inte genomfört nånting som gagnade annat än honom själv sen 2005. Det vill säga 9 år sedan.

Du pratar om gamla meriter. Men det är inte värt nånting idag. Och han har sedan dess förstört allt han byggde upp innan.

Hej

Den inledande delen av ditt inlägg är vi överens om, men sen skiljer vi oss åt eftersom jag snarare tror att låga militärbudgetar, bekämpning av korruption och hot om minskat inflytande för kretsen runt kungen och landets militärledning p.g.a Thaksins ökande popularitet spelade in, sen går det ju inte att komma ifrån att Bangkok eliten ogillade satsningarna utanför Bangkok området, samt att Demokraterna blev i princip chanslösa att vinna ett val.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Även Senaten verkar göra tummen ned för den korrupte galningen Sutheps planer på att ersätta Interrim regeringen med en utsedd junta om man ska tro på uppgifterna i dagens Bangkok Post, så nu verkar det som om Sutheps odemokratiska planer inte bara har fått avslag av både EC, Militärledning, Konstitutions Domstol, Akademiker och landets Juridiska experter utan även av den till stora delar utsedda Senaten, detta beror naturligtvis på att Suthep, PDRC,s och demonstranternas planer är odemokratiska, olagliga och ett brott mot gällande konstitution.

 

Detta får väl ses som en liten seger för fortsatt demokrati i landet.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/410197/senators-fail-to-end-deadlock

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Läste en bra artikel om vad som beskrivs som " Thailands juristocracy" av New Mandala, mycket läsvärd hoppas att flera av er med även ett politiskt intresse för Thailand tar er tid att läsa den.

 

http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2014/05/17/thailands-juristocracy/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+%28New+Mandala%29

 

Thailand’s juristocracy

– 17 May 2014Posted in: Thailand

On 10 May 2014, three days after caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra was dismissed by a Constitutional Court ruling, royalist PDRC leader Suthep Thaugsuban issued a press release calling on the presidents of the Constitutional Court, the Administrative Court and the Supreme Court to consult one another to recommend a name to the King for appointment as non-elected prime minister. This proposal is supposedly made possible by article 7 of the 2007 Constitution, which states:

 ”Whenever no provision under this Constitution is applicable to any case, it shall be decided in accordance with the constitutional practice in the democratic regime of government with the King as Head of State”.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hej

 

Läste en bra artikel om vad som beskrivs som " Thailands juristocracy" av New Mandala, mycket läsvärd hoppas att flera av er med även ett politiskt intresse för Thailand tar er tid att läsa den.

 

http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2014/05/17/thailands-juristocracy/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edu%2FbWcZ+%28New+Mandala%29

 

Thailand’s juristocracy

– 17 May 2014Posted in: Thailand

On 10 May 2014, three days after caretaker Prime Minister Yingluck Shinawatra was dismissed by a Constitutional Court ruling, royalist PDRC leader Suthep Thaugsuban issued a press release calling on the presidents of the Constitutional Court, the Administrative Court and the Supreme Court to consult one another to recommend a name to the King for appointment as non-elected prime minister. This proposal is supposedly made possible by article 7 of the 2007 Constitution, which states:

 ”Whenever no provision under this Constitution is applicable to any case, it shall be decided in accordance with the constitutional practice in the democratic regime of government with the King as Head of State”.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Får väl säga som en rabiat person på forumet.

 

Tack för den artikeln.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...