Jump to content
IGNORERAD

Norrman med tjejproblem hotade att kasta sig på transformator i Jomtien


MPR Nyheter

Recommended Posts

Oregistrerad

 

Dongtan Police were called out by the Sawang Boriboon Rescue Volunteers on the afternoon of 5th May to investigate a report that a crazy foreign man used a knife to cut himself and then climbed onto the roof of a restaurant on Jomtien Beach Road. At the scene, an ambulance from Bangkok Hospital Pattaya had arrived to assist. Up on the roof was the drunken man, later identified as 37 year old Per Stale Lund from Norway, who would not let anyone near him. As one can imagine the incident gathered a crowd of people as police tried to negotiate for 3 hours with the man who by now was dangling from an electric cable. Police lost patience and decided to cut the power and then charged at the man, causing him to fall onto pre-arranged cushions spread out on the ground. He was then taken away to Bangkok Hospital Pattaya for treatment to his self afflicted wounds. According to eye witnesses, the man was with his girlfriend and a female companion all eating in the restaurant. After a while a row broke out because he announced he wanted to finish with this girl to go back to his ex-girlfriend. As a result, both women left in a huff, leaving the Norwegian to eat alone. After a few bites of steak, for some reason, he used the steak knife to cut his own throat and hands, and then ran up the stairs to the balcony and onto the roof. He is now under care at the hospital, another case of a Pattaya style love story gone wrong.

http://www.pattayapeople.com/Crime-News/NORWEGIAN-GOES-WILD-IN-JOMTIEN_0705201_09

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    11

  • måne

    9

  • Maloon

    6

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Polis kallades till en restaurang vid Jomtien Beach i Pattaya under måndag kväll för att assistera en norrman som hotade att kasta sig på en transformator.

Utländska assistenter från Pattayas turistpolis kallades in för att förhandla med den 37-årige mannen, som stod på ett platt tak på andra våningen. Enligt restaurangägaren så hade mannen tidigare ätit med sin flickvän och dennes vän när den hetsig argumentation uppstod, varpå kvinnorna gick. Han beställde en stek, men istället för att äta den så använde han en vass kniv för att skada sig själv.

Enligt flickvännen så startade bråket eftersom norrmannens ex-flickvän kommit tillbaka till Pattaya för att arbeta, och den nuvarande flickvännen antog att mannen skulle gå tillbaka till henne. Efter tre timmar beslutade norrmannen att hoppa ner från taket, men fick bara lindriga skador eftersom man redan förberett marken inför ett eventuellt hopp.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/127188/norwegian-threatens-to-electrocute-himself-at-jomtien-restaurant/

 

 

 

Låt honom hoppa

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Polis kallades till en restaurang vid Jomtien Beach i Pattaya under måndag kväll för att assistera en norrman som hotade att kasta sig på en transformator.

Utländska assistenter från Pattayas turistpolis kallades in för att förhandla med den 37-årige mannen, som stod på ett platt tak på andra våningen. Enligt restaurangägaren så hade mannen tidigare ätit med sin flickvän och dennes vän när den hetsig argumentation uppstod, varpå kvinnorna gick. Han beställde en stek, men istället för att äta den så använde han en vass kniv för att skada sig själv.

Enligt flickvännen så startade bråket eftersom norrmannens ex-flickvän kommit tillbaka till Pattaya för att arbeta, och den nuvarande flickvännen antog att mannen skulle gå tillbaka till henne. Efter tre timmar beslutade norrmannen att hoppa ner från taket, men fick bara lindriga skador eftersom man redan förberett marken inför ett eventuellt hopp.

Källa: http://www.pattayaone.net/Pattaya-news/127188/norwegian-threatens-to-electrocute-himself-at-jomtien-restaurant/

 

 

 

Låt honom hoppa

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

 

 

..han gjorde ju det. Frågan är väl varför han väntade i tre timmar innan han beslutade sig? Nu har han ju fortfarande kvar problemen med tjejerna.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är du bara för mycket. Hur skulle en kontroll av den mentala statusen gå till tänker du ? Ska man läggas in på en psykiatrimottagning i ett par dygn där en hjärnskrynklare sedan gör ett uttalande huruvida man är självmordsbenägen eller inte ? Och detta bara för att få ett visum till Thailand.

 

Fritz..

 

Ingen aning om hur kontrollen skulle gå till (för övrigt så var ju inlägget lite humoristiskt menat) men varför åker de till Pattaya för att hoppa, har de inga höga byggnader eller klippor på hemmaplan där de kan utöva sina konststycken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om hur kontrollen skulle gå till (för övrigt så var ju inlägget lite humoristiskt menat) men varför åker de till Pattaya för att hoppa, har de inga höga byggnader eller klippor på hemmaplan där de kan utöva sina konststycken?

Jag tror knappast att någon åker till Pattaya med planen att ta livet av sig. Snarare är det väl "trasiga" olyckliga människor som åker hit som ett sista hopp att hitta lyckan och som när den inte infinner sig tar till denna desperta åtgärd.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En självmord görs sällan utan nån planering, så jag ställer mig väldigt tveksam på att alla hopp från balkong är självmord.

Men visst kan ordentlig fylla i kombination av låg räcke på balkongen vara en av orsaken att det händer så ofta. Och sen

är det ju i försäkringar att ingen ersättning vid självmord så det är lättaste för polisen att beskriva händelsen under fel kategori.

Vissa fall kan ju nån ha till o med hjälpt att gubben kommer över räcket. Inget jag vet eller kan bevisa, en tanke bara

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror knappast att någon åker till Pattaya med planen att ta livet av sig. Snarare är det väl "trasiga" olyckliga människor som åker hit som ett sista hopp att hitta lyckan och som när den inte infinner sig tar till denna desperta åtgärd.

 

Fritz..

 

Måste väl finnas bättre ställen att hitta den på. Jag menar, det är ju tragiskt att det händer (i det här fallet inte så mycket). men att tro att man skall "hitta lyckan" hos prostituerade är väl än mer tragiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Måste väl finnas bättre ställen att hitta den på. Jag menar, det är ju tragiskt att det händer (i det här fallet inte så mycket). men att tro att man skall "hitta lyckan" hos prostituerade är väl än mer tragiskt.

Varfor då, egen erfarenhet eller är du ännu en självutnämnd relationsexpert?

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste väl finnas bättre ställen att hitta den på. Jag menar, det är ju tragiskt att det händer (i det här fallet inte så mycket). men att tro att man skall "hitta lyckan" hos prostituerade är väl än mer tragiskt.

 

Å fy fan,, inte visste jag att det bodde 100% prostituerade i Pattaya

Det var du som aldrig hade varit i Pattaya???

Prostitutionsexperten Nemo är härmed utnämnd

Lyckan finns i alla arbetsområden å inte i bara risbondens dotter som aldrig varit utanför risfältet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning om hur kontrollen skulle gå till (för övrigt så var ju inlägget lite humoristiskt menat) men varför åker de till Pattaya för att hoppa, har de inga höga byggnader eller klippor på hemmaplan där de kan utöva sina konststycken?

 

Din humor är inte på topp kan jag säga dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor då, egen erfarenhet eller är du ännu en självutnämnd relationsexpert?

 

Varför tror du att lycka är det samma som att hitta ett fruntimmer, är detta den enda lyckan som ni letar efter? Att vara lycklig kan definieras på många andra sätt än att hitta en hyrtant på en bar.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Varför tror du att lycka är det samma som att hitta ett fruntimmer, är detta den enda lyckan som ni letar efter? Att vara lycklig kan definieras på många andra sätt än att hitta en hyrtant på en bar.

En hyrtant hittade mig i en bar for snart 19 år sedan och det fungerar än idag, vi kanske inte är världens lyckligaste par men vilka är det efter 19 år tillsammans.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En hyrtant hittade mig i en bar for snart 19 år sedan och det fungerar än idag, vi kanske inte är världens lyckligaste par men vilka är det efter 19 år tillsammans.

Vi  :crazy:  :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En hyrtant hittade mig i en bar for snart 19 år sedan och det fungerar än idag, vi kanske inte är världens lyckligaste par men vilka är det efter 19 år tillsammans.

 

Har hört detta förut, frågan är då hyr du fortfarande, har du köpt eller är det fortfarande på avbetalning? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Har hört detta förut, frågan är då hyr du fortfarande, har du köpt eller är det fortfarande på avbetalning? :)

Ja eftersom frugans inkomst är vad jordbruket ger så får jag lägga till lite i hyra varje månad då hon har en son som går i yrkesskola.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En hyrtant hittade mig i en bar for snart 19 år sedan och det fungerar än idag, vi kanske inte är världens lyckligaste par men vilka är det efter 19 år tillsammans.

 

Jag får gratulera till detta, men nu var ju frågan ställd till er som letar efter den stora lyckan hos en hyrtant. Att hyrtanten hittar en farang och blir överlycklig är ju helt naturligt.      

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får gratulera till detta, men nu var ju frågan ställd till er som letar efter den stora lyckan hos en hyrtant. Att hyrtanten hittar en farang och blir överlycklig är ju helt naturligt.      

 

Jasså är det,,,hur fan kan du veta det???

Har du gjort en studie i det???

 

Trampa ur risfältet å kom in i matchen så ska du se att det går bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså är det,,,hur fan kan du veta det???

Har du gjort en studie i det???

 

Trampa ur risfältet å kom in i matchen så ska du se att det går bra

 

1. Ja

2. Ja

 

Finns inte så många risfält i CM.

 

Hyr ut dit hus, och flytta in i din långa raggarbil, så kanske du får råd att åka hit och göra dina egna studier om hyrtanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...