Jump to content
IGNORERAD

Brittisk man skjuten i ansiktet av man med "europeiskt" utseende i Jomtien


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nej, i Sverige skulle rubriken vara:  En man blev skjuten av en annan man:  Men om en man blir skjuten av en kvinna, blir det då sexuella trakaserier??

Nä,men om en kvinna blir skjuten av en man.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ReKa

    8

  • civona

    4

  • måne

    3

  • stefan5300

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Därför att jag tror att jag aldrig har läst om gärningsmannens ursprung i riksmedia. Men så är det väl med det...

Det är lite tabu att nämna gärningsmannens/kvinnans ursprung så länge hen inte är svensk, samtidigt så benämns många som svenskar fast dom inte är det, som tex:

Allt fler svenska terrorister tränas i Syrien

"Sverige. De senaste två åren har 75 ”våldsbejakande islamister” från Sverige tränats i våld och krig i Syrien. Kompisgäng, även från småorter, radikaliseras och reser utomlands. Men även kvinnor. När resenärerna återvänder ökar risken för terrordåd i Sverige, enligt Säpo."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/allt-fler-svenska-terrorister-tranas-i-syrien/

 

Dessa människor är enligt mig inga svenskar (oberoende av vilka papper dom besitter), och kommer aldrig att bli det, kommer man till sverige som flykting och flyr från krig så åker man fan inte tillbaka för att kriga efter att ha vilat upp sig lite i sverige.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

 

Det är lite tabu att nämna gärningsmannens/kvinnans ursprung så länge hen inte är svensk, samtidigt så benämns många som svenskar fast dom inte är det, som tex:

Allt fler svenska terrorister tränas i Syrien

"Sverige. De senaste två åren har 75 ”våldsbejakande islamister” från Sverige tränats i våld och krig i Syrien. Kompisgäng, även från småorter, radikaliseras och reser utomlands. Men även kvinnor. När resenärerna återvänder ökar risken för terrordåd i Sverige, enligt Säpo."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/allt-fler-svenska-terrorister-tranas-i-syrien/

 

Dessa människor är enligt mig inga svenskar (oberoende av vilka papper dom besitter), och kommer aldrig att bli det, kommer man till sverige som flykting och flyr från krig så åker man fan inte tillbaka för att kriga efter att ha vilat upp sig lite i sverige.

 

Tänk om även våra fortroendevalda politiker kunde inse detta och inte stoppa huvudet i sanden, så den 14;onde September blir det enkelt.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä,men om en kvinna blir skjuten av en man.

Kvinnor far sig ett skjut varje dag av  man

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Nej, i Sverige skulle rubriken vara:  En man blev skjuten av en annan man:  Men om en man blir skjuten av en kvinna, blir det då sexuella trakaserier??

Fel!

Framtidens rubrik lyder: En hen blev skjuten av en annan hen!

 

Skämt åsido men om särskilt informativ blir inte nyheterna om detta är framtidens press.

 

Ps: Jag gillar faktiskt ordet hen om det används för att förenkla vårat språk.

Ex: Talesman: Numera är benämningen talesperson. Jag har inga problem med taleshen.

Eller i stället för att uttrycka sig hans/hennes. Varför inte bara hen i fall då kön är irrelevant.

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du svenska kvällstidningar?  

 

Japp. Det verkar som deras utländska kollegor dock är mer frispråkigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det med rasism att göra En Europé ar inte en Asiat. Han ar Europé i alla sammanhang

 

Ja, men tänk samma scenario men med afrikans gärningsman och det hela hade tryckts i Sverige. 

Om nu en sådan artikel hade gått i tryck så hade nog ansvarigas huvuden rullat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, i Sverige skulle rubriken vara:  En man blev skjuten av en annan man:  Men om en man blir skjuten av en kvinna, blir det då sexuella trakaserier??

 

Nej! Då handlar det om kvinnans frigörelse och det är nu politiskt korrekt och populärt (tänker på Schyman och hennes tokparti)

Sexuella trakasserier är det bara om det är en man som skjuter en kvinna. ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju att tillgå för alla numera,allt som behövs är en dator.De s.k. kvällstidningarna har ju blivit så färgade och PK så dom går fetbort,läser endast sporten i dom numera.

 

Ja, ett oberoende och neutralt media har jag inte sett på länge. Nä, man skulle ha levt på 50-talet.. Då var nog det mesta bättre än nu =)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Det är lite tabu att nämna gärningsmannens/kvinnans ursprung så länge hen inte är svensk, samtidigt så benämns många som svenskar fast dom inte är det, som tex:

Allt fler svenska terrorister tränas i Syrien

"Sverige. De senaste två åren har 75 ”våldsbejakande islamister” från Sverige tränats i våld och krig i Syrien. Kompisgäng, även från småorter, radikaliseras och reser utomlands. Men även kvinnor. När resenärerna återvänder ökar risken för terrordåd i Sverige, enligt Säpo."

http://www.sydsvenskan.se/sverige/allt-fler-svenska-terrorister-tranas-i-syrien/

 

Dessa människor är enligt mig inga svenskar (oberoende av vilka papper dom besitter), och kommer aldrig att bli det, kommer man till sverige som flykting och flyr från krig så åker man fan inte tillbaka för att kriga efter att ha vilat upp sig lite i sverige.

 

 

Visst är det så. Till exempel har vi svenskar blivit fruktansvärt slarviga som tappar bort våra passböcker i titaniska mängder. Lite märkligt, själv har jag aldrig förlagt passet under mina 20 år som resenär.

Link to comment
Dela på andra sajter

PK-pressen vågar inte skriva att det var en ryss, sanningen finns som vanligt på Avpixlat!

Javisst, "peta in en finne i brasan" Sorry, kunde inte låta bli. :ironi:  :ironi:  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...