Jump to content
IGNORERAD

Tre poliser dödade och tre skadade av fortkörande stadsjeep i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

En fortkörande stadsjeep körde under söndag kväll igenom en trafikkontroll på Boromratchonnanee Road i Bangkok, upp på en trottoar, krockade med två bilar, dödade tre poliser och skadade tre andra.

Incidenten inträffade runt klockan 23:00 när en Pajero med en 25-årig man bakom ratten körde igenom trafikkontrollen framför butiken Boonthavorn. Föraren greps direkt, och polisen säger att han inte var påverkad av alkohol, men att han körde för snabbt och tappade kontrollen.

Två poliser dog på plats medan en tredje avled senare på sjukhus. Ytterligare tre poliser skadades, och samtliga var från Thaling Chans polisstation.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/407015/speeding-suv-kills-3-police-at-checkpoint-in-Bangkok

 

post-8073-0-18498400-1398663581.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jan53

    11

  • Nicholas

    7

  • andrejsdenruskige

    6

  • HuaHindinnge

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilken idi*t. Undrar om han överlever fram till rättegången?

 

Redbull-arvingen klarade sig rätt bra trots att han körde ihjäl en polis

 

Får hoppas den här killen har gott om pengar och en betydelsefull farsa för annars ligger han illa till ! :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Redbull-arvingen klarade sig rätt bra trots att han körde ihjäl en polis

 

Får hoppas den här killen har gott om pengar och en betydelsefull farsa för annars ligger han illa till ! :whistle:

 

Vad för straff fick redbullaren då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Det första jag tänkte när jag såg rubriken "Det blir dyrt det där..." (Läste lite mer i Bangkok Post som ni mycket fint länkar till :thumbsup: ) och det kunde varit vem som helst som råkat illa ut , ren slump att det var polisen som blev dödad/ skadad vilket gör det hela en aning värre.

Oj Jag glömde att fråga vilket polisdistrikt tillhör  Thaling Chans polisstation.?

Läste igenom mitt inlägg och det kan finnas syftningsfel i mitt inläg men vill inte vara den som väljer vem som skulle skadas i en olycka som denna typ en dagisklass på utflyckt eller polisen

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Vad för straff fick redbullaren då ?

Jag vill mena att han inte fick något straff alls.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill mena att han inte fick något straff alls.

 

Tror inte det är avgjort ännu. Sist var han "för sjuk" för att resa från Singaporetill rättegången i Bangkok

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En fortkörande stadsjeep körde under söndag kväll igenom en trafikkontroll på Boromratchonnanee Road i Bangkok, upp på en trottoar, krockade med två bilar, dödade tre poliser och skadade tre andra.

Incidenten inträffade runt klockan 23:00 när en Pajero med en 25-årig man bakom ratten körde igenom trafikkontrollen framför butiken Boonthavorn. Föraren greps direkt, och polisen säger att han inte var påverkad av alkohol, men att han körde för snabbt och tappade kontrollen.

Två poliser dog på plats medan en tredje avled senare på sjukhus. Ytterligare tre poliser skadades, och samtliga var från Thaling Chans polisstation.

Källa: http://www.bangkokpost.com/most-recent/407015/speeding-suv-kills-3-police-at-checkpoint-in-Bangkok

 

attachicon.gif621720.jpg

Snacka om att högfart dödar och idi*ter på vägarna,

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken idi*t. Undrar om han överlever fram till rättegången?

Han gjorde en mycket ödmjuk wai efteråt, så det går nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att högfart dödar och idi*ter på vägarna,

Nu blev du väl lycklig! Du fick ju rätt till sist! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev du väl lycklig! Du fick ju rätt till sist! :crazy:

 

.....ja, detta måste var första gången man har hört talas om att hög fart skapar olyckor,  med eller utan dödlig utgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev du väl lycklig! Du fick ju rätt till sist! :crazy:

Nä du, inte fan blir man lycklig när det händer sådana tragiska olyckor för att en förare till idi*t inte har förstånd att hålla den lagliga hastigheten,

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du, inte fan blir man lycklig när det händer sådana tragiska olyckor för att en förare till idi*t inte har förstånd att hålla den lagliga hastigheten,

 

Lagligt behöver man inte köra men man kan kan köra med förstånd

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagligt behöver man inte köra men man kan kan köra med förstånd

Jag kan inte förstå varför det är så jäkla himmla svårt att hålla en hastighetsgräns, Kör du i 90 km/tim i 5 mil o din kompis kör i 110/km/tim på samma sträcka så är tidsskillnaden ca 3 minuter. !och sen att hålla lagstadgad hastighet så är ju risken att få böter 0% ,+ att bilen drar ju mindre soppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte förstå varför det är så jäkla himmla svårt att hålla en hastighetsgräns, Kör du i 90 km/tim i 5 mil o din kompis kör i 110/km/tim på samma sträcka så är tidsskillnaden ca 3 minuter. !och sen att hålla lagstadgad hastighet så är ju risken att få böter 0% ,+ att bilen drar ju mindre soppa.

Det kallas prestige, man ska inte komma tre minuter senare an nan annan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte förstå varför det är så jäkla himmla svårt att hålla en hastighetsgräns, Kör du i 90 km/tim i 5 mil o din kompis kör i 110/km/tim på samma sträcka så är tidsskillnaden ca 3 minuter. !och sen att hålla lagstadgad hastighet så är ju risken att få böter 0% ,+ att bilen drar ju mindre soppa.

Du tror inte 90km/h är en dödlig hastighet?

Varför inte hålla 80?

Eller 70?

Eller 0.

100 km /h = 6 minuter per mil.

5 mil = 30 minuter.

20% skillnad är cirka 6 minuter i ditt exempel tycker jag det verkar som.

I Sverige så får man dö precis var som helst.

Utom på vägen.

Det är aja baja.

På sjukhuset kan vi dö av vanvård och felaktig terapi, så sker hela tiden.

Likaså på andra vårdinrättningar eller i hemmet, jobbet likaså.

Om man vill spara liv så kan man göra det där.

Att stirra sig blind på vägarna som en dödsfälla är ett psykologiskt problem hos företrädesvis män.

Detta understödjs av vägbyggare, däcksnasare och motorjournalister.

Sådana som är fast i bilindustrin och sedan länge tappat intresset för samhället i stort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kora fort ar inte svart, att kora trafiksakert ar daremot svarare, man maste hela tiden vara medveten om att alla inte kor bil lika bra som jag och att inte paverka andra trafikanters framforande negativt, da fungerar trafiken, vill jag kora fort sa gor jag det pa avlysta vagar eller inhagnade omraden! Det ar oftast dalig planering om man kommer forsent, inte att man foljer hastighetsbestammelserna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tror inte 90km/h är en dödlig hastighet?

Varför inte hålla 80?

Eller 70?

Eller 0.

100 km /h = 6 minuter per mil.

5 mil = 30 minuter.

20% skillnad är cirka 6 minuter i ditt exempel tycker jag det verkar som.

I Sverige så får man dö precis var som helst.

Utom på vägen.

Det är aja baja.

På sjukhuset kan vi dö av vanvård och felaktig terapi, så sker hela tiden.

Likaså på andra vårdinrättningar eller i hemmet, jobbet likaså.

Om man vill spara liv så kan man göra det där.

Att stirra sig blind på vägarna som en dödsfälla är ett psykologiskt problem hos företrädesvis män.

Detta understödjs av vägbyggare, däcksnasare och motorjournalister.

Sådana som är fast i bilindustrin och sedan länge tappat intresset för samhället i stort.

Klart att all hastighet kan döda, men märk väl det är inte brottsligt att köra i den hastighet som vägen är beskaffad med enl lag. vad som händer i den hastigheten om det sker en olycka så kan det inte bli tal om att han har kört för fort, utan det kan ju då vara andra orsaker som man kan bli fälld för. om du nu förstår vad jag jag menar. sen kan du dö på en jäkla massa andra konstiga ställen o orsakar men det är ju vad tråden handlar om.men hade du drabbats av en sådan fartdåre så tror jag nog att du hade kanske ändrat din åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige så får man dö precis var som helst. Utom på vägen. Det är aja baja. På sjukhuset kan vi dö av vanvård och felaktig terapi, så sker hela tiden. Likaså på andra vårdinrättningar eller i hemmet, jobbet likaså. Om man vill spara liv så kan man göra det där. Att stirra sig blind på vägarna som en dödsfälla är ett psykologiskt problem hos företrädesvis män.

 

Att det dör folk helt i onödan av alla de möjliga orsaker håller jag med om men det är ett obestridligt faktum att det omkommer massor med folk, även helt oskyldiga p.g.a att såna som du kör alldeles för fort. Men enligt dig så verkar det inte spela nån roll eftersom det dör folk i onödan även på andra ställen än i trafiken :ahh: . Jag tror att det är ett psykologiskt problem för dig och företrädesvis andra män som gillar att köra fort att ni nonchalerar dom risker som ni utsätter er själva och andra människor för.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att all hastighet kan döda, men märk väl det är inte brottsligt att köra i den hastighet som vägen är beskaffad med enl lag. vad som händer i den hastigheten om det sker en olycka så kan det inte bli tal om att han har kört för fort, utan det kan ju då vara andra orsaker som man kan bli fälld för. om du nu förstår vad jag jag menar. sen kan du dö på en jäkla massa andra konstiga ställen o orsakar men det är ju vad tråden handlar om.men hade du drabbats av en sådan fartdåre så tror jag nog att du hade kanske ändrat din åsikt.

Jag är förvånad över att det inte är fler som brakar rakt igenom dom där kontrollerna.

Mitt på motorvägen, så är dom uppställda, oftast utan någon förvarning.

Polisen borde nog själva ta sig en funderare på hur deras spärrar är utformade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det dör folk helt i onödan av alla de möjliga orsaker håller jag med om men det är ett obestridligt faktum att det omkommer massor med folk, även helt oskyldiga p.g.a att såna som du kör alldeles för fort. Men enligt dig så verkar det inte spela nån roll eftersom det dör folk i onödan även på andra ställen än i trafiken :ahh: . Jag tror att det är ett psykologiskt problem för dig och företrädesvis andra män som gillar att köra fort att ni nonchalerar dom risker som ni utsätter er själva och andra människor för.

 

Fritz..

Jäkligt bra skrivet, håller med dig om att vissa verkar skita i att det faktiskt omkommer en jäkla massa människor het onönigt i trafiken pga fartdårar som tror att dem är king of the road o kan köra som HAMILTON eller Ronnie Petersson.bara det inte händer dem själva för det tror dem att det inte kommer att göra, men för eller senare så händer det, antingen på att dem själva är orsak till det ellr någon annan orsakar en olycka där dem blir drabbade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det dör folk helt i onödan av alla de möjliga orsaker håller jag med om men det är ett obestridligt faktum att det omkommer massor med folk, även helt oskyldiga p.g.a att såna som du kör alldeles för fort. Men enligt dig så verkar det inte spela nån roll eftersom det dör folk i onödan även på andra ställen än i trafiken :ahh: . Jag tror att det är ett psykologiskt problem för dig och företrädesvis andra män som gillar att köra fort att ni nonchalerar dom risker som ni utsätter er själva och andra människor för.

Fritz..

Jag syftar på hur man använder skattepengar för att rädda liv, och var dom gör mest nytta.

Bilen är en uppfinning för att transportera människor i en hastighet som väsentligen överstiger det som uppnås med häst och vagn.

Själva hastigheten är pudelns kärna till att överhuvudtaget motivera bilens existens.

Även en förutsättning för samhällsnyttan av densamma.

Allt detta vet samhällsbyggarna.

Dom inser att nyttan är större än skadan.

Nyttan av motorcyklar med närmare 200hk är långt mer disskutabel, och det säger jag trots att jag äger en sådan. Mycket tveksamt fordon måste jag säga.

Därför jag äger en, innan dom blir förbjudna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förvånad över att det inte är fler som brakar rakt igenom dom där kontrollerna.

Mitt på motorvägen, så är dom uppställda, oftast utan någon förvarning.

Polisen borde nog själva ta sig en funderare på hur deras spärrar är utformade.

Har aldrig sett o vart med om att dem har en kontroll mitt på motorvägen under mina 40 år som förare å därav 5 år som yrkesförare, men så bor jag i den skånska myllan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt bra skrivet, håller med dig om att vissa verkar skita i att det faktiskt omkommer en jäkla massa människor het onönigt i trafiken pga fartdårar som tror att dem är king of the road o kan köra som HAMILTON eller Ronnie Petersson.bara det inte händer dem själva för det tror dem att det inte kommer att göra, men för eller senare så händer det, antingen på att dem själva är orsak till det ellr någon annan orsakar en olycka där dem blir drabbade.

Sant, men hur många är det per år som för av denna orsak?

Förvisso är alla dödsfall tragiska, men tror det dör en faktor 1000 fler pga felaktigt medicinering.

Men vi har inte ens ett rikstäckande register för alla mediciner som skriv ut.

För vi vill ju inte trampa en läkare på tån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett o vart med om att dem har en kontroll mitt på motorvägen under mina 40 år som förare å därav 5 år som yrkesförare, men så bor jag i den skånska myllan.

Olyckan inträffade i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...