Jump to content
IGNORERAD

Tre poliser dödade och tre skadade av fortkörande stadsjeep i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

en sak o tro men kom gärna med en länk till din tro på felaktig medicinering, för i dödstalet itrafik pga för hög hastighet finns nog att få fram den som är data kunnig eller

har någon känning på berörda myndighet.och personligen så TROR jag du har fel när du tror att det är en faktor på 1000 fler som skulle då pga felmedicinering.

Naturligtvis är Nicholas gissning på att det är 1000 ggr fler som omkommer pga slarv inom sjukvården än som omkommer pga fortkörning helt uppåt väggarna.

Det är rimligt att anta att det går minst 100 människoliv till spillo årligen pga att folk håller för hög hastighet på dom svenska vägarna. Multiplicera det med 1000 så blir det 100 000 och det säger väl sig självt att den siffran är på tok för hög. Man gissar att det dör runt 4000 årligen pga av slarv inom sjukvården.

 

Nu har svenska myndigheter uppmärksammat detta och satt in åtgärder för att få ner dessa alldeles för höga siffror så då hoppas jag att man även kan få fortsätta arbetet med att få ner antalet olyckor i trafiken.

 

Själv har jag inga problem med att erkänna att jag tillhör den minorotet på 6% som inser att dom är sämre bilförare än genomsnittet och därför överlåter jag helst åt andra att sitta bakom ratten. Därmed överlämnar jag tråden åt den klara majorotet som anser sig vara bättre. :crazy:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jan53

    11

  • Nicholas

    7

  • andrejsdenruskige

    6

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Snipp snapp snut så kom den misstänkte ut.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta understödjs av vägbyggare, däcksnasare och motorjournalister. Sådana som är fast i bilindustrin och sedan länge tappat intresset för samhället i stort.

 

 

Du har aldrig jobbat  på eller i närheten av en väg förstår jag av ditt inlägg !!

 

MVH jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska han bli fri mot borgen. Hastigheten hade säkert ingen betydelse för olyckan så jag kan inte se vad hans brott är? Speciellt med tanke på att poliserna hade fräckheten att befinna sig vid vägen utan att förvarna långt innan...  :ironi:

 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...