Jump to content
IGNORERAD

Tre poliser dödade och tre skadade av fortkörande stadsjeep i Bangkok


MPR Nyheter

Recommended Posts

Har aldrig sett o vart med om att dem har en kontroll mitt på motorvägen under mina 40 år som förare å därav 5 år som yrkesförare, men så bor jag i den skånska myllan.

Och bevisligen kör du då inte i Thailand?

För det var där Nicholas åsyftade tokigt placerade kontroller.

Polisen ställer ut koner så man spärrar av ett körfält utan förvarning.

I Sverige får man i alla fall lära sig att ställa en varningstriangel på avstånd från fordonet.

I Thailand ställer man ut avspärrningarna i höjd med polismannen som står mitt i vägen. Jämför detta med hur svensk polis jobbar. Så kan du se skillnaden.

Det är lika förvånande att polisen inte tar bort sina avspärrningar när kontrollen är över.

Utanför polisstationer har dom ständiga avspärrningar dygnet runt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jan53

    11

  • Nicholas

    7

  • andrejsdenruskige

    6

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Jag kan inte förstå 

 

Jag tyckte att det räckte med ett delcitat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

även helt oskyldiga p.g.a att såna som du kör alldeles för fort.
 

 

Får jag höra definitionen på alldeles för fort.

Är det samma som för fort eller bara fort?

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Får jag höra definitionen på alldeles för fort.

Är det samma som för fort eller bara fort?

 

slå upp i ett lexikon om du inte fattar vad som menas med det.att höra det är ju lite svårt här eller hur? :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Olyckan inträffade i Thailand.

oavsett var det hände en sådan här olycka så är det väl en jäkligt onödig olycka som drabbar x antal familjer o personerna i olyckan eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och bevisligen kör du då inte i Thailand?

För det var där Nicholas åsyftade tokigt placerade kontroller.

Polisen ställer ut koner så man spärrar av ett körfält utan förvarning.

I Sverige får man i alla fall lära sig att ställa en varningstriangel på avstånd från fordonet.

I Thailand ställer man ut avspärrningarna i höjd med polismannen som står mitt i vägen. Jämför detta med hur svensk polis jobbar. Så kan du se skillnaden.

Det är lika förvånande att polisen inte tar bort sina avspärrningar när kontrollen är över.

Utanför polisstationer har dom ständiga avspärrningar dygnet runt.

Du har alldeles rätt, skulle inte för mitt liv köra ett fordon i Thailand med så många förare som kör för FORT o många kör drogpåverkade o tydligen ofta s.k yrkesförare, och med den förarutbildning dom har för att ta ett körkort i Thailand är rent ut sagt skrämmande +  deras attityd  i trafiken och mot medtrafikanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant, men hur många är det per år som för av denna orsak?

Förvisso är alla dödsfall tragiska, men tror det dör en faktor 1000 fler pga felaktigt medicinering.

Men vi har inte ens ett rikstäckande register för alla mediciner som skriv ut.

För vi vill ju inte trampa en läkare på tån.

en sak o tro men kom gärna med en länk till din tro på felaktig medicinering, för i dödstalet itrafik pga för hög hastighet finns nog att få fram den som är data kunnig eller

har någon känning på berörda myndighet.och personligen så TROR jag du har fel när du tror att det är en faktor på 1000 fler som skulle då pga felmedicinering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har alldeles rätt, skulle inte för mitt liv köra ett fordon i Thailand med så många förare som kör för FORT o många kör drogpåverkade o tydligen ofta s.k yrkesförare, och med den förarutbildning dom har för att ta ett körkort i Thailand är rent ut sagt skrämmande +  deras attityd  i trafiken och mot medtrafikanter.

Ja det förklara ju det mesta  det du skriver.

Thailand är inte Sverige. Så inte heller trafiksituationen. Och vad som dödar i trafiken faller sig annorlunda här också.

Motorvägarna är ganska spikraka. Så man har ofta ganska stor uppsikt över situationen trots att man kör fort.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det förklara ju det mesta  det du skriver.

Thailand är inte Sverige. Så inte heller trafiksituationen. Och vad som dödar i trafiken faller sig annorlunda här också.

Motorvägarna är ganska spikraka. Så man har ofta ganska stor uppsikt över situationen trots att man kör fort.

Trafiken i Thailand är ju sanslös  :13: det dör ju fler där på tex. song kran än det gör i Sverige på ett år.Inför bättre förarprov(läs hårdare)finns ju folk i vår by t.ex. som inte kan backa trots många års innehav av körkort.Backspeglar är nåt att hänga grejor i och sidspeglar för att vila händerna på. :13:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

oavsett var det hände en sådan här olycka så är det väl en jäkligt onödig olycka som drabbar x antal familjer o personerna i olyckan eller hur?

Ödets ironi att det drabbade poliser.

Dom som ska hålla ordning i trafiken men aldrig gör det.

Jäkligt onödigt javisst, men samtidigt fullständigt normalt i Thailand.

Inga slutsatser kommer att dras denna gången heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja det förklara ju det mesta  det du skriver.

Thailand är inte Sverige. Så inte heller trafiksituationen. Och vad som dödar i trafiken faller sig annorlunda här också.

Motorvägarna är ganska spikraka. Så man har ofta ganska stor uppsikt över situationen trots att man kör fort.

 

 

 

Sedan är det väl långt ifrån alla bilar som bör köras i hastigheter över 30km/h. Sunt förnuft räcker ganska långt i trafiken.

 

Ny bil, bra däck, fri sikt, torr väg och gles trafik = inga problem att köra något över förslaget som står på skyltarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan är det väl långt ifrån alla bilar som bör köras i hastigheter över 30km/h. Sunt förnuft räcker ganska långt i trafiken.

 

Ny bil, bra däck, fri sikt, torr väg och gles trafik = inga problem att köra något över förslaget som står på skyltarna.

Det VIKTIGASTE är ju vindrutetorkare!!Har du glömt det? ???  ??? Jag köpte för 2000 idag,igen. :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det VIKTIGASTE är ju vindrutetorkare!!Har du glömt det? ???  ??? Jag köpte för 2000 idag,igen. :crazy:

 

DET är en självklarhet om något.

Med nya fräscha torkare brukar jag ligga på ca 80km/h i stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det VIKTIGASTE är ju vindrutetorkare!!Har du glömt det? ???  ??? Jag köpte för 2000 idag,igen. :crazy:

Kostade bilen inte mer  :crazy: fick du torkare på köpet? :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte förstå varför det är så jäkla himmla svårt att hålla en hastighetsgräns, Kör du i 90 km/tim i 5 mil o din kompis kör i 110/km/tim på samma sträcka så är tidsskillnaden ca 3 minuter. !och sen att hålla lagstadgad hastighet så är ju risken att få böter 0% ,+ att bilen drar ju mindre soppa.

Jag började som notorisk fortkörare under 90-talet. Då började jag jobba åt ett företag där jag körde 6-7000 mil om året, när det inte gick att flyga. Ofta blev det långkörningar på 50 -100 mil. Ligger man då och till slut kör på tomma fina vägar, ökade jag i varje fall hastigheten. Till slut räckte det inte med 10 - 20 km för fort, utan man såg till att hålla sig under den magiska 30km/h över gällande hastighet.

 

Nu är jag norrlänning och har du åkt tomma raka fina vägar någon timme utan att möta mer än en par bilar infaller snabbt tristessen. På den tiden var faktiskt vägarna mycket bättre än nu. Ökar man farten tycker i varje fall jag att man blir lite mer alert och mer uppmärksam på vad som finns på vägen och vid sidan av vägen. Jag har aldrig åkt på fortkörning och jag har aldrig krockat med någon annan medtrafikant i hastigheter över 30 km/h. En gång har jag kört in i ett djur, en grävling. (undantaget då en massa sork och skogsmöss) Annars har jag fått bromsa för en massa andra djur. Grävlingen har jag knappast kunna undvika även om jag kört enligt hastighetsbegränsningen. Den sprang ut från gräset i vägkanten rakt framför däcket.

 

Jag försöker alltid att köra säkert och ta hänsyn till medtrafikanter. Följer hellre trafikrytmen än att jag ligger och bromsar eller jagar på någon. Men visst ser man många idi*ter på vägen. Och det skulle gå att undvika många olycker genom bättre uppträdanden i trafiken och bättre skötsel av våra vägar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostade bilen inte mer  :crazy: fick du torkare på köpet? :thumbsup:

Bra fråga kräver inget svar. :crazy:  :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

DET är en självklarhet om något.

Med nya fräscha torkare brukar jag ligga på ca 80km/h i stan.

Jag brukar ligga på 180 km/h på ishalkan med nya torkarblad, utan dåligt samvete.Det är ingen fara då man vet var man lagt pengarna.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge

DET är en självklarhet om något.

Med nya fräscha torkare brukar jag ligga på ca 80km/h i stan.

Har sett att du använder läge 3 för att laga mat. I vilket läge ska bensinomröraren vara vid framförande av fordon? Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

It's not the fart that kills , it's the smell...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge

Andrej: Såg att när du lyxar till matlagningen så har du ställt ett vred på max. Kan det vara sådan att motsvarande mätare på fordon ska vara likadant inställda för lyxig åkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har sett att du använder läge 3 för att laga mat. I vilket läge ska bensinomröraren vara vid framförande av fordon?

 

Alltid fulla spjäll!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Andrej: Såg att när du lyxar till matlagningen så har du ställt ett vred på max. Kan det vara sådan att motsvarande mätare på fordon ska vara likadant inställda för lyxig åkning?

 

Alltid fulla spjäll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ödets ironi att det drabbade poliser.

Dom som ska hålla ordning i trafiken men aldrig gör det.

Jäkligt onödigt javisst, men samtidigt fullständigt normalt i Thailand.

Inga slutsatser kommer att dras denna gången heller.

Ordet konsekvensanalys finns inte pa Thai!

 

Detta ar en av anledningarna till manga olyckor, differetiala hastigheter paverkar trafiksakerheten i mycket stor grad.

Om man kunde salla bort de som inte haller en vettig trafikrytm at bada hall skulle det fungera mycket bra,t. o. m. om man holl de foreskrivna hastigheterna!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...