Jump to content
IGNORERAD

Catamarin, Koh Chang - Pattaya


Guest Loikkari

Recommended Posts

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    9

  • Soengsang

    6

  • Jive

    4

  • jrk

    4

Mest aktiva i denna tråd

Förstår inte vad Du menar? Catamarinen ska väl avgå från Pattaya så är resetiden kortare från Pattaya.

Fast personligen är jag skeptiskt om rutten nånsin kommer att startas. Man har kommit iväg om man genomför  jungfruresan.

 

Vad jag menar, kundunderlaget var vad jag tänkte på..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i en taxi mellan Koh Chang o Pattaya just nu.

Hade varit fan så mycket bättre med en båttur.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väldigt tveksam till de tiderna och de priserna dom visar

 

Misstänker att det är glädjekalkyler som förutsätter stiltje och helst nedförsbacke båda vägarna och dels fullsatt/fullbelagd varje tur

 

Och vad händer när färjan går sönder och måste repareras och det bara finns en ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa på att besöka ön innan catamaranen tas i bruk.       :)

 

Koh Chang could be overrun by Russians in the near future.
Link to comment
Dela på andra sajter

Passa på att besöka ön innan catamaranen tas i bruk.       :)

Det är tyvärr redan för sent för det!

//

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har besökt ryssön en gång och jag gör inte om det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har besökt ryssön en gång och jag gör inte om det.

 

Pattaya, Koh Chang, Phuket och Bangkok... Det vimlar av ryssar överallt, vill du slippa dom åk till Ryssland...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya, Koh Chang, Phuket och Bangkok... Det vimlar av ryssar överallt, vill du slippa dom åk till Ryssland...

He he.

 

Jag hoppas och tror att det funkar betydligt bättre med ryssar i Ryssland än med semesterryssar i Thailand, för här funkar det sådär.

Ju mindre den begränsade ytan är, desto större upplever man "problemet" med ryssarna.

 

I "storpattaya" tunnas de ut bland så många andra nationaliteter, så här blir det hela hanterbart.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he.

 

Jag hoppas och tror att det funkar betydligt bättre med ryssar i Ryssland än med semesterryssar i Thailand, för här funkar det sådär.

 

Nää jag vet, nästa gång vi träffas ska jag berätta hur det såg ut på lågprisbuffen på Bayokee... Herregud...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää jag vet, nästa gång vi träffas ska jag berätta hur det såg ut på lågprisbuffen på Bayokee... Herregud...

Gör ett försök och beskriv det här. Du kan ju knappast bli påhoppad för en objektiv beskrivning av verkligheten. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör ett försök och beskriv det här. Du kan ju knappast bli påhoppad för en objektiv beskrivning av verkligheten. :)

 

Jag har eg. inte tid, kanske ikväll... 

Men ett smakprov jan jag ju knåpa ihop iaf. 

 

Vi åt på den buffen 1:a dan, vi visste inte bättre. 

 

Jo en av rätterna som erbjöds var ju Sushi å jag har en jäkla fabless för det, men jag noterade att det inte fanns några Laxsushi och även att en brickplats var tom framför kockarna.

 

Så jag ursäktade mej och frågade om dom om dom inte hade några ``Salmon maki´´?  where you com from mistää? -Sweden... Ok have, ho many do you want?  Sen bockade han sej ner under bordet å plockade upp 3  laxsushi å la på min tallrik.

Jag måste ha sett ganska frågande ut för han pekade på ett av Ryssborden där det stod 4 tomma rostfria brickor samma brickor som han använde. Å en av Ryssarna i 180kg. klassen satt å stirrade ilsket åt vårt håll...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har eg. inte tid, kanske ikväll... 

Men ett smakprov jan jag ju knåpa ihop iaf. 

 

Vi åt på den buffen 1:a dan, vi visste inte bättre. 

 

Jo en av rätterna som erbjöds var ju Sushi å jag har en jäkla fabless för det, men jag noterade att det inte fanns några Laxsushi och även att en brickplats var tom framför kockarna.

 

Så jag ursäktade mej och frågade om dom om dom inte hade några ``Salmon maki´´?  where you com from mistää? -Sweden... Ok have, ho many do you want?  Sen bockade han sej ner under bordet å plockade upp 3  laxsushi å la på min tallrik.

Jag måste ha sett ganska frågande ut för han pekade på ett av Ryssborden där det stod 4 tomma rostfria brickor samma brickor som han använde. Å en av Ryssarna i 180kg. klassen satt å stirrade ilsket åt vårt håll...

Ryssarna äger - det är deras attityd.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nää jag vet, nästa gång vi träffas ska jag berätta hur det såg ut på lågprisbuffen på Bayokee... Herregud...

dom har förstört mkt på färjetrafiken också här uppe ,dom gör rent hus på buffeerna och stoppar fickorna fulla ,så nu tar rederierna ut en avgift på vissa båtar för chaufförena och helt plötsligt blev det mindre ryssar i matsalen he he och maten räcker

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, det är verkligen trist med folk som äter sig proppmätta på buffeer och det är väl eg endast vi svenskar som fördelar bufferna så att det blir rättvist för alla betalande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Blev det en ryss hatar tråd till ? Synd, det var inte meningen. Kör lugnt i trafiken allihopa, utan fortkörning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det förutsätter ju att alla kunder kommer via/från Pattaya.

Haha...inget illa menat, men det där måste väl vara årets, hittills minst genomtänkta kommentar?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha...inget illa menat, men det där måste väl vara årets, hittills minst genomtänkta kommentar?

 

Kan tyckas, men i gentligen inte, ska det var någon mening med denna färja, så måste allt klaffa till 100% samt att man utgår från Pattaya, annars är inget att tjäna på detta.

Inget jag tror på i alla fall!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Kan tyckas, men i gentligen inte, ska det var någon mening med denna färja, så måste allt klaffa till 100% samt att man utgår från Pattaya, annars är inget att tjäna på detta.

Inget jag tror på i alla fall!

jag är också pessimistisk till detta ,men hoppas jag har fel ,blir det av ska jag ta en tur med den :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte var jag bor.      :)

Hemma har vi inte en ryss på många mils radie mig veterligen, men jag har dess då fler på jobbet..skapligt trött på både ryssmat och kacklet, så besöken till getton som Pattaya/Jomtien blir få!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tyckas, men i gentligen inte, ska det var någon mening med denna färja, så måste allt klaffa till 100% samt att man utgår från Pattaya, annars är inget att tjäna på detta.

Inget jag tror på i alla fall!

Ok...jag förstår hur du menar. Undrar om den är tänkt att gå direkt och om de ska köra andra rutter också?

Tycker själv det låter som ett överlägset alternativ för oss som annars måste åka buss eller taxi.

Ser de bara till att det finns bra möjligheter till att äta och ta några Chang så blir ju resan i sig en trevlig

upplevelse också. Jag ska absolut testa den i vinter!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ok...jag förstår hur du menar. Undrar om den är tänkt att gå direkt och om de ska köra andra rutter också?

Tycker själv det låter som ett överlägset alternativ för oss som annars måste åka buss eller taxi.

Ser de bara till att det finns bra möjligheter till att äta och ta några Chang så blir ju resan i sig en trevlig

upplevelse också. Jag ska absolut testa den i vinter!

låter bra ta mkt bilder och berätta om servering osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...jag förstår hur du menar. Undrar om den är tänkt att gå direkt och om de ska köra andra rutter också?

Tycker själv det låter som ett överlägset alternativ för oss som annars måste åka buss eller taxi.

Ser de bara till att det finns bra möjligheter till att äta och ta några Chang så blir ju resan i sig en trevlig

upplevelse också. Jag ska absolut testa den i vinter!

Jo det förstår jag, men personligen så kör jag helst själv så långt det går och är tidsmotiverat, men vore intressant med ett seriöst färjeprojekt från denna kuststräcka över till andra sidan, så man slapp köra hela vägen runt om man ska till Samui/Phuket/Krabi, typ en snabbfärja till Surathani området.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...