Jump to content
IGNORERAD

Silly season Allsvenskan 2015


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Efter att att ha lyssnat på en intervju med f.d Blåvittspelaren Jonny Ekstrom på radiosporten där han mer eller mindre hånar Kalmar blir jag ännu gladare att Norrkoping tog hem Allasvenskan.

Den som spelade i det landslag som förlorade mot Costa Rica i VM 1990 ska helst inte håna någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    94

  • GreenValley

    61

  • Sam sip sam

    44

  • måne

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den som spelade i det landslag som förlorade mot Costa Rica i VM 1990 ska helst inte håna någon.

Eller som inte visste vad spagetti hette på italienska när han flyttade dit for att spela i Empoli.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som inte visste vad spagetti hette på italienska när han flyttade dit for att spela i Empoli.

Jag såg eländesmatchen live i Genua, mitt livs värsta fotbollsupplevelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att att ha lyssnat på en intervju med f.d Blåvittspelaren Jonny Ekstrom på radiosporten där han mer eller mindre hånar Kalmar blir jag ännu gladare att Norrkoping tog hem Allasvenskan.

kalmar höll vad man lovade AIK att blöteborg skulle få en match,all heder till kalmar som inte vek ner sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller som inte visste vad spagetti hette på italienska när han flyttade dit for att spela i Empoli.

Anti pasta och anti pizza räcker för mig i i talien skräpmat bägge 2 hi hi 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

All heder och ett stort grattis åt IFK Norrköping för en förtjänstfull seger i årets Allsvenska.......:thumbsup:

Hade visserligen hoppats på ett annat IFK-lag men det är bara att konstatera att Pekings seger var det mest rättvisa resultatet......

De har varit bäst när det har gällt och det var inte mitt älskade Blåvitt i år......

Det var inte igår som vi tappade segern i Allsvenskan utan det gjorde vi tidigare matcher mot bl.a. Falkenberg & Gävle......

Vinner man inte de matcherna är man ingen värdig vinnare.......

 

Så åter igen: STORT GRATTIS..........:haha: 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulationer till Norrköping, mycket bra jobbat!

En konstig säsong för MFF, spelarna heltända och kämpande som djur i CL-kvalet och även senare i CL.

I Allsvenskan har vi dock spelat som krattor hela säsongen, helt utan motivation och kämpaglöd! Ett jobb för psykologerna...

Förhoppningsvis tappar vi bara 2-3 man denna säsongen och får behålla stommen i laget....

Nästa år går vi rent ;-)

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulationer till Norrköping, mycket bra jobbat!

En konstig säsong för MFF, spelarna heltända och kämpande som djur i CL-kvalet och även senare i CL.

I Allsvenskan har vi dock spelat som krattor hela säsongen, helt utan motivation och kämpaglöd! Ett jobb för psykologerna...

Förhoppningsvis tappar vi bara 2-3 man denna säsongen och får behålla stommen i laget....

Nästa år går vi rent ;-)

  / Joe

Men ärligt, vad sysslade Rosenberg med, har sett situationen flera gånger nu och kan inte annat dra slutsatsen att det var med vilje han fick rött kort.

Totalt tappat respekten för en spelare jag gillat väldigt mycket, just pg av motsatt orsak.

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt, vad sysslade Rosenberg med, har sett situationen flera gånger nu och kan inte annat dra slutsatsen att det var med vilje han fick rött kort.

Totalt tappat respekten för en spelare jag gillat väldigt mycket, just pg av motsatt orsak.

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Håller med till 100 % vilken idi0t, han som var så odmjuk innan han flyttade utomlands,  hoppas han får 4-5 matchers avstängning när nästa Allsvenska startar

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100 % vilken idi0t, han som var så odmjuk innan han flyttade utomlands,  hoppas han får 4-5 matchers avstängning när nästa Allsvenska startar

 

Tycker nog detta ska utredas noga, underligt att tv visade rött på Malmö före Rosenberg tog det?

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100 % vilken idi0t, han som var så odmjuk innan han flyttade utomlands,  hoppas han får 4-5 matchers avstängning när nästa Allsvenska startar

 

Han är fortfarande ödmjuk och ska så klart inte ha något ytterligare straff, det han fick var fullt tillräckligt, några frisparkar innan han fick sitt röda skulle han dock ha haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är fortfarande ödmjuk och ska så klart inte ha något ytterligare straff, det han fick var fullt tillräckligt, några frisparkar innan han fick sitt röda skulle han dock ha haft.

Ja det är ju ödmjukt att stampa på en liggande spelare, hoppas att han får några matchers avstängning.

Vilken härlig fotboll det skulle bli om varje spelare som inte får frispark när han tycker att han ska ha det stampar på en motståndarspelare som ligger ner, så jäkla fegt och ynkligt.

Sedan hoppas jag att MFF får pisk i Ukraina for mitt spels skull.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100 % vilken idi0t, han som var så odmjuk innan han flyttade utomlands,  hoppas han får 4-5 matchers avstängning när nästa Allsvenska startar

 

Av mig ska han få ett dussin rosor (och jag vet att de är sanktionerade av Wahlqvist själv):big_smile:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Han är fortfarande ödmjuk och ska så klart inte ha något ytterligare straff, det han fick var fullt tillräckligt, några frisparkar innan han fick sitt röda skulle han dock ha haft.

Grov utvisning (rött kort direkt) ger per automatik avstängning i minst en match.

 

 Jag kan inte uttala mig om hans fall, men efter en grov utvisning finns det en risk att bli avstängd mer än en match och då gäller det all fotboll, säger disciplinnämndens ordförande Khennet Tallinger.

För en grov utvisning väntar alltid en matchs avstängning och då normalt sett i samma tävling, men utifrån domarens rapport och spelarens svar, kan ytterligare straff utdömas.
– Det är inte så vanligt att en grov utvisning (rött kort direkt) stannar vid en match, säger Khennet Tallinger.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju ödmjukt att stampa på en liggande spelare, hoppas att han får några matchers avstängning.

Vilken härlig fotboll det skulle bli om varje spelare som inte får frispark när han tycker att han ska ha det stampar på en motståndarspelare som ligger ner, så jäkla fegt och ynkligt.

Sedan hoppas jag att MFF får pisk i Ukraina for mitt spels skull.

Det var ju väldigt bra att du la till "för mitt spels skull" annars hade du låtit som en bitter gubbe ifrån obygden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ju ödmjukt att stampa på en liggande spelare, hoppas att han får några matchers avstängning.

Vilken härlig fotboll det skulle bli om varje spelare som inte får frispark när han tycker att han ska ha det stampar på en motståndarspelare som ligger ner, så jäkla fegt och ynkligt.

Sedan hoppas jag att MFF får pisk i Ukraina for mitt spels skull.

Sitter man fast så måste man ju komma loss på något vis, tycker inte ens att det är gult

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man så korkad som Rosenberg, så man tar ett rött kort (välförtjänt) efter 5 minuter,

då kan man gott få 5 matchers avstängning

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter man fast så måste man ju komma loss på något vis, tycker inte ens att det är gult

555 Är du cyklop?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

555 Är du cyklop?

Ser att jag skrev ordet gult iaf. men glömde visst att lägga till en gul gubbe

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, denna matchen verkade ju Malmö riktigt sugna på att vinna.

Ställde över 2 normala startspelare Oscar Lewicki och Vladimir Rodic.

2 röda, varav ett efter 5 min precis framför domaren.

Malmö kan ändå ta sig till Europa League genom vinst i Svenska Cupen.

 

Lågstadiets mattekurs räcker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...