Jump to content
IGNORERAD

Silly season Allsvenskan 2015


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Ger lika mycket eller mer i EL så det faller platt..

Jo, Rosenberg är ju urtypen för en fin malmöpåg;), för o inte tala om fjällapan som tränare, fy fan!!

Jaja, gillar du o spela om andraplatsen i framtiden så är det kanon, jag gör det inte.

Hoppas dom får storpisk:big_smile:, men tror med typiskt malmö flyt att dom löser det.

 

Big time Celtic hade inte en chans,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 472
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    94

  • GreenValley

    61

  • Sam sip sam

    44

  • måne

    42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Håller med om Fröken Rosenberg!

Ett jävla gnäll när någon ger han en tackling men han drar sig inte för att dela ut en armbåge och hävda efteråt att det ar skuldra mot skuldra.

 

Rosenberg har vad som krävs för att klara de lite större uppgifterna, skulle inte byta ut honom mot Z, inte en chans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra jobbat MFF, en reklampelare för svensk fotboll där de andra topplagen i allsvenskan, AIK inräknat, har en bra bit kvar att gå innan man är på den internationella nivån!

GRATTIS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bra for svensk fotboll men inte kul med ett lag som dominerar så kraftigt ekonomiskt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter på hjälmen o gratulerar Malmö till en välförtjänt vinst.

Och som vanligt marginalerna med sig som jag skrev innan..

Rosenbergs handsmål o Celtics regelrätta bortdömda alternativt straff .

Bra för Malmö ,illa för Blåvitt och alla vet

ju vilka jag sympatiserar med:rap:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter på hjälmen o gratulerar Malmö till en välförtjänt vinst.

Och som vanligt marginalerna med sig som jag skrev innan..

Rosenbergs handsmål o Celtics regelrätta bortdömda alternativt straff .

Bra för Malmö ,illa för Blåvitt och alla vet

ju vilka jag sympatiserar med:rap:

Ni får väl vinna allsvenska först, sen får vi se vilka kvaliteter ni förfogar över internationellt.

Finns nog inga fler än Malmö som är i den divisionen.

Ni hade er storhetstid, och då tog jag tåget t.o.r. till Göteborg för att se Blåvitt mot storheterna, inget konstigt med det om man gillar bra fotboll, samma sak med mina vänner i Lerum, dom kom till Stockholm och kollade Gnaget när dom var i CL och spelade. I allsvenskan är det en helt annan sak, där gäller egna laget 8 dagar i veckan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter på hjälmen o gratulerar Malmö till en välförtjänt vinst.

Och som vanligt marginalerna med sig som jag skrev innan..

Rosenbergs handsmål o Celtics regelrätta bortdömda alternativt straff .

Bra för Malmö ,illa för Blåvitt och alla vet

ju vilka jag sympatiserar med:rap:

HN har brutit sin silenceperiod, se där vad lite IFK framgång kan göra, nu blir det lite tjat i tråden iaf, bra där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det gick ju ganska enkelt igår. Vi kunde utan vidare vunnit med 4-0 med lite flyt, deras målvakt gjorde flera riktigt bra räddningar.

Celtic hade inget alls förutom det korrekt bortdömda målet där Wiland screenas bort väldigt tydligt. 2-0 målet i Glasgow kom till på samma sätt och borde varit bortdömt det också.

cl.thumb.jpg.97f0e38a170a2bd418ba7fb5249

Nu är det lottning imorgon, hoppas på PSG, Barcelona eller Real, kanske Arsenal...

Minst en bortaresa blir det, men inte över dagen som Glasgow-resan, det var för jobbigt...

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Lägg av, vilken icke MFF supporter vill att rika MFF ska bli ändå rikare och mer dominanta egentligen ?

Kul för svensk fotboll, jovisst om man inte är supporter till något annat lag i AS kanske.

Svenskt fotbolls-Pk;), skulle vilja höra något liknande i Spanien-Italien-England..

Gud vad kul att Man U vann CL lär man aldrig höra av en supporter som inte håller på Man U ivf.

Nää, jag önskar Malmö till i EL, så långt kan jag sträcka mig och då tar jag i som fan:beee:

 

Den här är ett roligare minne;)

Dom kanske sätter sprätt på sina CL-kulor på samma sätt som blowit gjorde på 90-talet genom att börja köpa en massa svindyra avdankade föredettingar :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske sätter sprätt på sina CL-kulor på samma sätt som blowit gjorde på 90-talet genom att börja köpa en massa svindyra avdankade föredettingar :giggle:

Dream on...

Det gäller att inte sätta sig på för höga lönekostnader som måste betalas även ett år utan framgångar i Europa.

Detta har vi gjort hittills eftersom det endast värvats dyra spelare från utlandet. Då betalar MFF ett högt engångsbelopp, sk sign-on bonus, och sen får spelaren en 'normal' lön efter det. Denna taktik fungerar endast om spelaren kommer från utlandet då expertskatt kan tillämpas, skatt och arbetsgivaravgifter blir då betydligt lägre. Detta faktum gör också att MFF aldrig kommer att betala några som helst överpriser för att köpa spelare inom Allsvenskan. Så om de andra lagen i Sverige vill dra nytta av våra CL miljoner så får de sälja till marknadspriser, annars finns det spelare i utlandet.

Det riktigt svåra för MFF just nu är hur fan skall man kunna bry sig om Allsvenskan? Jämfört med Europa matcherna så känns Allsvenskan som en gäspning, det märks tydligt även på läktaren...

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Dream on...

Det gäller att inte sätta sig på för höga lönekostnader som måste betalas även ett år utan framgångar i Europa.

Detta har vi gjort hittills eftersom det endast värvats dyra spelare från utlandet. Då betalar MFF ett högt engångsbelopp, sk sign-on bonus, och sen får spelaren en 'normal' lön efter det. Denna taktik fungerar endast om spelaren kommer från utlandet då expertskatt kan tillämpas, skatt och arbetsgivaravgifter blir då betydligt lägre. Detta faktum gör också att MFF aldrig kommer att betala några som helst överpriser för att köpa spelare inom Allsvenskan. Så om de andra lagen i Sverige vill dra nytta av våra CL miljoner så får de sälja till marknadspriser, annars finns det spelare i utlandet.

Det riktigt svåra för MFF just nu är hur fan skall man kunna bry sig om Allsvenskan? Jämfört med Europa matcherna så känns Allsvenskan som en gäspning, det märks tydligt även på läktaren...

   / Joe

Köp inga videojuggar bara :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp inga videojuggar bara :wacko:

De inköpta juggarna är klart lyckade iaf. men de var nog inga videojuggar :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ni får väl vinna allsvenska först, sen får vi se vilka kvaliteter ni förfogar över internationellt.

Finns nog inga fler än Malmö som är i den divisionen.

Ni hade er storhetstid, och då tog jag tåget t.o.r. till Göteborg för att se Blåvitt mot storheterna, inget konstigt med det om man gillar bra fotboll, samma sak med mina vänner i Lerum, dom kom till Stockholm och kollade Gnaget när dom var i CL och spelade. I allsvenskan är det en helt annan sak, där gäller egna laget 8 dagar i veckan!

Helt riktigt Ba jag grattar Malmö också  och är avundsjuk Men Men Men inget lag i Sverige gick till semi final  89  eller vilket år de nu var Då det blev straffsparkar i Barcelona och Torbjörn fegade Satan i fall de fårt spela final ja ja

Nu beundrar jag Malmö och grinar fan den jävla Lennartson tränar inte hönor eller frisparkar helt ofarliga .Byt ut den mysgubben

det är Mats Greens jobb men vete fan om han passar i den stolen

Va tycker du Lillpitt:46:  

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Helt riktigt Ba jag grattar Malmö också  och är avundsjuk Men Men Men inget lag i Sverige gick till semi final  89  eller vilket år de nu var Då det blev straffsparkar i Barcelona och Torbjörn fegade Satan i fall de fårt spela final ja ja

Nu beundrar jag Malmö och grinar fan den jävla Lennartson tränar inte hönor eller frisparkar helt ofarliga .Byt ut den mysgubben

det är Mats Greens jobb men vete fan om han passar i den stolen

Va tycker du Lillpitt:46:  

Japp, Lennartssons hönor är helt ofarliga :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, Lennartssons hönor är helt ofarliga :giggle:

Hönorna spelar väl i Kalmar på Guldfågelarenan? :-)) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt riktigt Ba jag grattar Malmö också  och är avundsjuk Men Men Men inget lag i Sverige gick till semi final  89  eller vilket år de nu var Då det blev straffsparkar i Barcelona och Torbjörn fegade Satan i fall de fårt spela final ja ja

Nu beundrar jag Malmö och grinar fan den jävla Lennartson tränar inte hönor eller frisparkar helt ofarliga .Byt ut den mysgubben

det är Mats Greens jobb men vete fan om han passar i den stolen

Va tycker du Lillpitt:46:  

Nja, tycker det är lite hårt o skicka jögge för att hörnorna är kassa,

vi är trots allt serieledare.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kanske sätter sprätt på sina CL-kulor på samma sätt som blowit gjorde på 90-talet genom att börja köpa en massa svindyra avdankade föredettingar :giggle:

Dom miljonerna plöjde Roger ner i ungdomsakademin :Spankarse:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Men Blåvitt hämtade sig.........:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Blåvitt hämtade sig.........:thumbsup:

Ja även vi som med all säkerhet blir minst 6 :a i år ,tippade 8-10 innan säsongen ,ser ut som vi har ett intressant lag nu

mitt tips blir aik,blöteborg eller peking som kniper guldet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Denna tråden har ju legat nere sedan 30:e Augusti och eftersom 33:an inte väcker liv i den så får jag väl lyfta den :-)

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja även vi som med all säkerhet blir minst 6 :a i år ,tippade 8-10 innan säsongen ,ser ut som vi har ett intressant lag nu

mitt tips blir aik,blöteborg eller peking som kniper guldet

Heja Peking

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...