Jump to content
IGNORERAD

Suvarnabhumi-Udon Thani


ola med b

Recommended Posts

Same same thai air och smile

Tyvärr inte!  

Har nu kommit till Suvvan två gånger, av gammal vana gått till raden med Thai Airways incheckningsdiskar (8st tomma). Udon Thani? Då checkar du in hos Thai Smile längre bort. Där var det "köband" uppspända, 15-20 personer före mig. Fullständigt ologiskt...eller?

Jag köper biljetten av Thai Airways, är frequent traveller (tyvärr nu bara silver) skall stå och trampa i en kö när det finns massor av lediga bemannade/bekvinnade incheckningsdiskar, där personalen sitter och petar på sin telefon eller kollar sig i handspegeln..  Jag har inte köpt en billig biljett, men skall utstå lågprisflygbehandling. Nästa gång blir det Bangkok Air om tiderna passar!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    6

  • ola med b

    6

  • John Khonken

    4

  • Sam sip sam

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thai Air och Thai Smile är inte samma sak när det gäller incheckning och bra service.

 

Helt andra inchecknings-diskar och mycket långsamt.

 

Sen att ägarstrukturen säger samma betyder noll när man får flytta från Thai Air som nyttjar A och B till andra änden och till I för incheckning med Thai Smile. 

 

Mycket sämre

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tyvärr inte!  

Har nu kommit till Suvvan två gånger, av gammal vana gått till raden med Thai Airways incheckningsdiskar (8st tomma). Udon Thani? Då checkar du in hos Thai Smile längre bort. Där var det "köband" uppspända, 15-20 personer före mig. Fullständigt ologiskt...eller?

Jag köper biljetten av Thai Airways, är frequent traveller (tyvärr nu bara silver) skall stå och trampa i en kö när det finns massor av lediga bemannade/bekvinnade incheckningsdiskar, där personalen sitter och petar på sin telefon eller kollar sig i handspegeln..  Jag har inte köpt en billig biljett, men skall utstå lågprisflygbehandling. Nästa gång blir det Bangkok Air om tiderna passar!

same same ,ja alla vi som bara har silverkort får stå och trampa i köer ,sicket elände hå hå ja ja

Link to comment
Dela på andra sajter

same same ,ja alla vi som bara har silverkort får stå och trampa i köer ,sicket elände hå hå ja ja

Värre än så 33:an!

På torsdag åker jag till Sverige. Ikväll skulle jag fixa seating och måltid. Det gick då inte att hitta min reservation via thais hemsida.  

Ringde Bangkok, lyssnade på ett antal mer eller helt obegripliga meddelanden som påstods vara engelska...till slut fick jag tala med en mansperson. Det visade sig att min booking reference bytts ut! Inget meddelande har kommit trots att både telefonnummer och email finns i min profil. Omgående skickade han ett email med den nya booking reference, nu fungerade det. Puh. man blir trött ibland!!! 

Tur att min reservation iallafall fanns kvar.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahopp,då lutar det nog åt Bangkok air för mig nu då.

Inte tackar man ju nej till gratis korv med bröd heller!

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker man hela vägen som jag gör tex Arlanda -Bkk-Ubon  så är det en fördel att

 

använda Thai hela vägen för att undgå att betala för övervikt.

 

Jag har åkt på det ett par gånger när jag har använt typ NOK och Asean inrikes på väg till och

 

från Sverige.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

NOK alla dagar i veckan. Alltid i tid och billigt. Har  man mycke baggage så får man lägga några bathar till men fortfarande det klar mest prisvärda alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

NOK alla dagar i veckan. Alltid i tid och billigt. Har  man mycke baggage så får man lägga några bathar till men fortfarande det klar mest prisvärda alternativet.

Kan så vara,men dom flyger ju inte från Suvarnabhumi.

Det var enna det som var grejen.

Ändrades av ola med b

Destruktör,fjant,fegis och nu även looser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara,men dom flyger ju inte från Suvarnabhumi.

Det var enna det som var grejen.

 

Men om du landar på Bangkoks Flygplats BKK och ska flyga vidare

från Donnan DMA.

Så ska transportkostnaden räknas in i skillnaden mellan bolagen.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har åkt med Thai alla gånger vi varit nere och klarat oss utan att betala för övervikt.....men i november när vi checka in på Suvvan för flyg till Udon så åkte vi på övervikt...4kg a 60bth=240bath......men det överlever man....så att åka med Thai är ingen garanti för att du kan ta med hur mycket som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Arnold Layne

Så det är alltså helt lungt att man hinner med kl . 8.10-planet till Udon Thani om man landar kl.5.50 på Suvvan ,,, eller vad säger ni globetrotters :rolleyes:

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är alltså helt lungt att man hinner med kl . 8.10-planet till Udon Thani om man landar kl.5.50 på Suvvan ,,, eller vad säger ni globetrotters :rolleyes:

Utan problem, jag brukade hinna med det som gick 07.05 men bara för att TG 961 landade före 05.30 oftast.

 

Dom vill ha dig till incheckningsdisken 30 minuter före avgång, annars kan du bli nekad.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Utan problem, jag brukade hinna med det som gick 07.05 men bara för att TG 961 landade före 05.30 oftast.

 

Dom vill ha dig till incheckningsdisken 30 minuter före avgång, annars kan du bli nekad.

 

Ok ,,, tackar leifen ,,, då tar jag och kör på det :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Om man vill åka från Don Muang så kan man hoppa på shuttlebussen dit, den går varje halvtimme och är gratis om man har biljett för flyg därifrån.

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
kitungmakmak

Om man vill åka från Don Muang så kan man hoppa på shuttlebussen dit, den går varje halvtimme och är gratis om man har biljett för flyg därifrån.

Rebnel

Så om jag tar en buss till Suvvan så kan jag med en bokning (flyg) från don ta mig dit gratis?

 

Hittade nånstans vart bussen gick ifrån, men poletten trillade inte ner. Vilken våning går man ut på? och var står transferbussen?

Hr för mig att jag normalt sett går in på V2 om jag kommer med taxi, så jag antar att det är där bussarna åxå håller till, men jag kan inte minnas att jag sett nån.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...