Jump to content
IGNORERAD

Thaksin uppmanar thailändarna att glömma och förlåta


MPR Nyheter

Recommended Posts

Som jag tolkar det så talar han talar om en politisk slutstrid. Men jag är inte förvånad över hur dom röda (inklusive dig) tolkar saken. Allra helst då man i bokstavlig mening brände upp stora delar av Bangkok efter brandtalet på dom rödas Scen 2010.

Brände upp stora delar av Bangkok, nu hanterar du väl verkligheten lite vårdslös.

 

Frågan om det var en promille av en promille.

 

Vem vill du lura med ditt påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    21

  • måne

    16

  • carpenter

    13

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Brände upp stora delar av Bangkok, nu hanterar du väl verkligheten lite vårdslös.

 

Frågan om det var en promille av en promille.

 

Vem vill du lura med ditt påstående.

Vilken sten har du gömt dig under?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken sten har du gömt dig under?

Brände man ner 25% av Bangkok eller var det möjligen 50%, hur mycket är stora delar av Bangkok.

 

Annars var ju ditt svar välskrivet samt informativt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ser du "slutstriden"som en beväpnad sådan.Det gör nog bara ni våldsbenägna röda.Du har ju visat tidigare att du är för våld så jag är inte förvånad.

Hej

 

Inbördeskrig brukar ha en tendens att vara blodiga om man ser tillbaka i historien.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Brände man ner 25% av Bangkok eller var det möjligen 50%, hur mycket är stora delar av Bangkok.

 

Annars var ju ditt svar välskrivet samt informativt. 

 

Jag tror ingen räknat dessa bränder i procent av staden.

Dock var det väldigt kostsamt och besvärligt för dom som drabbades.

Central World vart väl nedbränt bland annat. Ute i landet så gav man sig på statliga byggnader o banker o dyligt.

Sett i kostnader så vill jag minnas att det var astronomiska summor i Bangkok och övriga Thailand som gick upp i rök.

I din värld måste tydligen större delen av Bangkok brinna ner för att man ska höja på ögonbrynen för detta.

Men det kan jag i.o.f.s förstå. Då du skriver som om att dessa bränder tillhörde nåt typ av normaltillstånd. Som man kan förvänta sig lite då och då?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror ingen räknat dessa bränder i procent av staden.

Dock var det väldigt kostsamt och besvärligt för dom som drabbades.

Central World vart väl nedbränt bland annat. Ute i landet så gav man sig på statliga byggnader o banker o dyligt.

Sett i kostnader så vill jag minnas att det var astronomiska summor i Bangkok och övriga Thailand som gick upp i rök.

I din värld måste tydligen större delen av Bangkok brinna ner för att man ska höja på ögonbrynen för detta.

Men det kan jag i.o.f.s förstå. Då du skriver som om att dessa bränder tillhörde nåt typ av normaltillstånd. Som man kan förvänta sig lite då och då?

Det är ju du som skriver stora delar av Bangkok brändes ner,Inte jag, att det brändes är jag mycket medveten om.

Du skriver ju själv att över 50% av Bangkok brändes ner. det är det jag vänder mig mot.

Stora delar är mer än 50% i min värd.

Om man druckit upp stora delar av en flaska whisky hur mycket är det då kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som skriver stora delar av Bangkok brändes ner,Inte jag, att det brändes är jag mycket medveten om.

Du skriver ju själv att över 50% av Bangkok brändes ner. det är det jag vänder mig mot.

Stora delar är mer än 50% i min värd.

Om man druckit upp stora delar av en flaska whisky hur mycket är det då kvar.

Är det mer än du som skriver under ditt nic?
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det mer än du som skriver under ditt nic?

Du är änna sekreterare för många.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Det är ju du som skriver stora delar av Bangkok brändes ner,Inte jag, att det brändes är jag mycket medveten om.

Du skriver ju själv att över 50% av Bangkok brändes ner. det är det jag vänder mig mot.

Stora delar är mer än 50% i min värd.

Om man druckit upp stora delar av en flaska whisky hur mycket är det då kvar.

Tur att du blev snickare och inte mattelärare! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är änna sekreterare för många.

Jag ser skillnader i dina poster, språkbruk, meningsuppbyggnad m.m
Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att du blev snickare och inte mattelärare! :crazy:

Lite matte får man kunna även på ett bygge där man räknar dagligen.

Även när man skall räkna på kostnader för tid,  material åtgång samt få i hop detta till en förtjänst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som skriver stora delar av Bangkok brändes ner,Inte jag, att det brändes är jag mycket medveten om.

Du skriver ju själv att över 50% av Bangkok brändes ner. det är det jag vänder mig mot.

Stora delar är mer än 50% i min värd.

Om man druckit upp stora delar av en flaska whisky hur mycket är det då kvar.

 

Sen när vart stora delar = 50%

Jag hade mitt högsta betyg i just matte. Och jag läste då aldrig i någon skolbok (eller någon annanstans) att orden stora delar skulle vara någon typ av tal eller sats i matematik.

Men jag får anat att du även köpte  synvinklar på brädgården. I ditt jobb som snickare?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som skriver stora delar av Bangkok brändes ner,Inte jag, att det brändes är jag mycket medveten om.

Du skriver ju själv att över 50% av Bangkok brändes ner. det är det jag vänder mig mot.

Stora delar är mer än 50% i min värd.

Om man druckit upp stora delar av en flaska whisky hur mycket är det då kvar.

Du räknar väl som din mentor,48% är en förkrossande majoritet.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Lite matte får man kunna även på ett bygge där man räknar dagligen.

Även när man skall räkna på kostnader för tid,  material åtgång samt få i hop detta till en förtjänst.

Hade du blivit lärare i svenska hade du förstått skillnaden mellan uttrycken "stora delar" och "större delen"!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen när vart stora delar = 50%

Jag hade mitt högsta betyg i just matte. Och jag läste då aldrig i någon skolbok (eller någon annanstans) att orden stora delar skulle vara någon typ av tal eller sats i matematik.

Men jag får anat att du även köpte  synvinklar på brädgården. I ditt jobb som snickare?

Står nog inte i någon matte bok.

 

Men om du i det vardagliga använder dig av ett språk bruk som alla utan du begriper.

 

En av dina anställa har 10 st ballifixer i bilen  under dagen har gjort av med stora delar av dem, så han får åka ock köpa nya för att fylla på lagret i bilen, hur många behöver han då köpa för att få 10 igen  1- 6- 8 st, finns ju ett ex tal här men det kan man ju ha överseende med , efter som jag är ute efter hur mycket ca är stora delar.

 

Du använder ju "stora delar" för att understryka din negativa syn på en valmans grupp som vinner val efter val

Link to comment
Dela på andra sajter

Står nog inte i någon matte bok.

 

Men om du i det vardagliga använder dig av ett språk bruk som alla utan du begriper.

 

En av dina anställa har 10 st ballifixer i bilen  under dagen har gjort av med stora delar av dem, så han får åka ock köpa nya för att fylla på lagret i bilen, hur många behöver han då köpa för att få 10 igen  1- 6- 8 st, finns ju ett ex tal här men det kan man ju ha överseende med , efter som jag är ute efter hur mycket ca är stora delar.

 

Du använder ju "stora delar" för att understryka din negativa syn på en valmans grupp som vinner val efter val

Nu tror jag det är P3 som är ute och jävlas med oss,såna ord har snickarn inte ens hört(än mindre fattat)förut

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Nu tror jag det är P3 som är ute och jävlas med oss,såna ord har snickarn inte ens hört(än mindre fattat)förut

Jag undrar också hur en ballifix ser ut, balle-fix har jag sett en och annan! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Står nog inte i någon matte bok.

 

Men om du i det vardagliga använder dig av ett språk bruk som alla utan du begriper.

 

En av dina anställa har 10 st ballifixer i bilen  under dagen har gjort av med stora delar av dem, så han får åka ock köpa nya för att fylla på lagret i bilen, hur många behöver han då köpa för att få 10 igen  1- 6- 8 st, finns ju ett ex tal här men det kan man ju ha överseende med , efter som jag är ute efter hur mycket ca är stora delar.

 

Du använder ju "stora delar" för att understryka din negativa syn på en valmans grupp som vinner val efter val

stora delar är relativt och inte statiskt.

Och du verkar vara den enda hittills som inte verkar ha förstått detta.

Större delen är som det säger en majoritet. Stora delar kan till exempel innebära att man bränner ner många byggnader över stor area som procentuellt inte är majoriteten av staden. Men ack så kostsamma för densamma.

Bara kostnaden för central World vill jag minnas var väldigt stor.

Och brinner det samtidigt på flertalet ställen på ett icke naturligt sätt. Så kan man beteckna detta som stora delar.

Och stora delar ska ju ställa sig till vad som är normalt. Om någon av mina anställda säljer en hyllvärmare. Så kan man säga att han säljer stora delar utifrån vad som anses normalt med den delen som avses.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag det är P3 som är ute och jävlas med oss,såna ord har snickarn inte ens hört(än mindre fattat)förut

 

Snickarn har slut på dricka och svampar kanske ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte direkt några små lägereldar som brann bara

 

post-3404-0-69059600-1397805153.jpgpost-3404-0-93159500-1397805154.jpgpost-3404-0-51209000-1397805156.jpgpost-3404-0-51163200-1397805157.jpgpost-3404-0-01632700-1397805158.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte direkt några små lägereldar som brann bara

 

attachicon.gifbangkok_burning.jpgattachicon.gifBangkok-burning_1639939i.jpgattachicon.gifBangkok-skyline.jpgattachicon.gifBKKburns1.jpgattachicon.gifimages.jpg

Men du måste lyssna på IL,du kan inte ta upp sånt som hänt för snart 4 år sen.Vi ska ju glömma vad Thaksin ställt till med,och förlåta,han menade ju inget med det,han tänkte ju bara på att värna om folket.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar även jag tro att denne snickare är en spöskrivare, eller så har han tagit en vit långfredag, det återstår ju och se om några timmar. :)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du hur det ser ut när bildäck brinner.

 

Ja. Mycket väl !!

 

När du tittar på bilderna så vet du hur det ser ut när drygt 30 byggnader brinner efter att ha planerat och avsiktligt blivit satta i brand

 

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/05/26/opinion/A-premeditated-plan-to-burn-Bangkok-30130187.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...