Jump to content
IGNORERAD

Munk erbjuder 500,000 baht till den polis som griper Ko Tee


MPR Nyheter

Recommended Posts

Med all respekt, jag har inte tolkat dina inlägg så. Jag undrade ur du kunde vara så säker på följande (dina citat):

 

"T.o.m. den man inte får prata om har sagt att han vill ta bort dessa lagar, så vad är problemet att göra detta, INGEN absolut ingen hade vågat säga emot om regeringen tagit bort dessa med hänvisning till kungens önskan"

 

"Om Kungen själv vill det så är det och var även när Yingluck startade sin bana som Proxy PM så att ingen hade vågat säga emot henne om hon avskaffat dessa lagar.

 

Och hur många hade gått emot detta om regeringen hänvisat till att kungen själv vill detta, ingen är min sanna övertygelse.

 

Om det funnits en politisk vilja att avskaffa LM så hade det gått, men ingen ville och ingen lovade detta, men här på MPR påstås det att Yingluck lovade i valrörelsen men sedan inte vågade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    22

  • Khun Ken

    19

  • MaiChai

    14

  • Tallviking

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och hur många hade gått emot detta om regeringen hänvisat till att kungen själv vill detta, ingen är min sanna övertygelse.

 

Om det funnits en politisk vilja att avskaffa LM så hade det gått, men ingen ville och ingen lovade detta, men här på MPR påstås det att Yingluck lovade i valrörelsen men sedan inte vågade.

 

Ok, då tror jag att jag är jag med på vad du menar. Jag håller kanske inte med, men lyckligtvis råder det ju åsiktsfrihet på detta forum  :thumbsup: 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar mest intresserad av att diskutera och argumentera utifrån åsikter från de som du i detta inlägg kallar ”Thaksins PR Konsulter på MPR” och i tidigare inlägg för ”MPR Spin Doctors”. Synd på så mycket kunskap som du verkar besitta.  Men av ren nyfikenhet, vilka är de, dessa PR Konsulter? IL lär du väl räkna in i den skaran, och Carpenter. Vilka är det mer? Tycker du de är många? Att de dominerar debatten? Sorry, det blev många frågor och lite OT, men som sagt, av ren nyfikenhet.

 

Apropå sakfrågan: När jag orkar kan jag säkert vaska fram citat även från det röda lägret som i en strävan att vilja bli av med LM uttrycker sig lika försiktigt som Kasit Pirmoya (ganska försiktigt även om man googlar som du föreslog och läser mera). Det är ju hur uppenbart som helst att LM  just nu, och åtminstone sedan 2006, är ett verktyg i den politiska debatten som används av båda läger.

Nu blev det ord än jag klarar av efter LEO vid cementborden och det får du karma för  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att Kent Härstedt har haft kontakt med PM Yingluck i demokratifrågor i Thailand, betyder inte att samme person stöder PT och Thaksin regeringen.

 

Det ingår i Kents roll som sakkunnig i Sydostasien frågor för Socialdemokraterna.

Hej

 

Du har uppenbarligen inte tagit del av hans massiva kritik mot dom gula som han anser är ett hot mot demokratin, han var naturligtvis även kritisk mot att både Demokraterna och PDRC mosatte sig och med våld motarbetade fria demokratiska val i landet o.s.v.

 

Den dagen Sossarna ställer sig på barrikaderna och ger sitt stöd till kuppmakarna, rojalisterna och eliten som vill avskaffa demokratin i ett land där 10% äger 90% av tillgångarna hoppas jag aldrig att vi får uppleva.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har uppenbarligen inte tagit del av hans massiva kritik mot dom gula som han anser är ett hot mot demokratin, han var naturligtvis även kritisk mot att både Demokraterna och PDRC mosatte sig och med våld motarbetade fria demokratiska val i landet o.s.v.

 

Den dagen Sossarna ställer sig på barrikaderna och ger sitt stöd till kuppmakarna, rojalisterna och eliten som vill avskaffa demokratin i ett land där 10% äger 90% av tillgångarna hoppas jag aldrig att vi får uppleva.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nä Kent riktade inte massiv kritik mot de gula, demokraterna och PDRC, han kritiserade dock både de röda och alla andra som via odemokratiska sätt bedriver politik och utpressning. 

 

Han träffade Yingluck som är PM för landet och i röd ThaiTV sas det sedan det du påstår, men när han kom hem till Sverige klargjorde han att han inte tagit parti för någon.

 

Men som sagt, vad har sanningen för betydelse för dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har uppenbarligen inte tagit del av hans massiva kritik mot dom gula som han anser är ett hot mot demokratin, han var naturligtvis även kritisk mot att både Demokraterna och PDRC mosatte sig och med våld motarbetade fria demokratiska val i landet o.s.v.

 

Den dagen Sossarna ställer sig på barrikaderna och ger sitt stöd till kuppmakarna, rojalisterna och eliten som vill avskaffa demokratin i ett land där 10% äger 90% av tillgångarna hoppas jag aldrig att vi får uppleva.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Helt rätt.

Jag har uppenbarligen inte tagit del av Kents massiva kritik mot dom gula som Kent anser är ett hot mot demokratin, Kent var naturligtvis även kritisk mot att både Demokraterna och PDRC motsatte sig och med våld motarbetade fria demokratiska val i landet o.s.v.

 

Jag har försökt hitta detta men inte lyckats.

 

Hittade när han var med i en grupp med Kofi Annan och Ahti Mattisari bl.a. och besökte Thailand, men där finns inte ett ord om det du beskriver. 

 

Dessutom fanns väl inte PDRC vid den tidpunkten då Kent besökte Yingluck.

 

Länka gärna till Kents massiva kritik mot Demokraterna och även PDRC nyttjar våld

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar mest intresserad av att diskutera och argumentera utifrån åsikter från de som du i detta inlägg kallar ”Thaksins PR Konsulter på MPR” och i tidigare inlägg för ”MPR Spin Doctors”. Synd på så mycket kunskap som du verkar besitta.  Men av ren nyfikenhet, vilka är de, dessa PR Konsulter? IL lär du väl räkna in i den skaran, och Carpenter. Vilka är det mer? Tycker du de är många? Att de dominerar debatten? Sorry, det blev många frågor och lite OT, men som sagt, av ren nyfikenhet.

 

Apropå sakfrågan: När jag orkar kan jag säkert vaska fram citat även från det röda lägret som i en strävan att vilja bli av med LM uttrycker sig lika försiktigt som Kasit Pirmoya (ganska försiktigt även om man googlar som du föreslog och läser mera). Det är ju hur uppenbart som helst att LM  just nu, och åtminstone sedan 2006, är ett verktyg i den politiska debatten som används av båda läger.

Lägg till Moypenyang och någon annan hang around så är PR byrån komplett.

Det skulle vara intressant att läsa vad några i det röda lägret av samma eller motsvarande dignitet som Kasit sagt när de kritiserat LM lagarna, jag har sökt det men inte hittat något, kanske du har bättre tur? Det enda jag har läst här på MPR är chefen för PR byråns försäkran om att de vil avskaffa LM lagarna, dock utan någon som helst fakta att backa upp sitt påstående...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till Moypenyang och någon annan hang around så är PR byrån komplett.

Det skulle vara intressant att läsa vad några i det röda lägret av samma eller motsvarande dignitet som Kasit sagt när de kritiserat LM lagarna, jag har sökt det men inte hittat något, kanske du har bättre tur? Det enda jag har läst här på MPR är chefen för PR byråns försäkran om att de vil avskaffa LM lagarna, dock utan någon som helst fakta att backa upp sitt påstående...

 

Gick ganska fort att hitta följande från fd UDD ordförande Thida Thawornseth:

 

"there are laws with problems such as Section 112 [lese majeste] and the Defence Administration Act & we need to study them and make new [amend?] in order to have the rule of law”

http://asiancorrespondent.com/71594/red-shirt-leader-changes-to-lese-majeste-law-are-needed/

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick ganska fort att hitta följande från fd UDD ordförande Thida Thawornseth:

 

"there are laws with problems such as Section 112 [lese majeste] and the Defence Administration Act & we need to study them and make new [amend?] in order to have the rule of law”

http://asiancorrespondent.com/71594/red-shirt-leader-changes-to-lese-majeste-law-are-needed/

 

Snacka är de röda bra på. Synd att deras handlingar och det som de i verkligheten gör dock är tvärt emot vad de säger (och detta ofta dessutom i alla möjliga områden)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka är de röda bra på. Synd att deras handlingar och det som de i verkligheten gör dock är tvärt emot vad de säger (och detta ofta dessutom i alla möjliga områden)

 

I den här frågan (ändring av Les Majeste) är det dålig handlingskraft från både röda och gula. Varför peka åt bara ett håll?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

I den här frågan (ändring av Les Majeste) är det dålig handlingskraft från både röda och gula. Varför peka åt bara ett håll?

 

Det är enbart de röda som är så korkade att de samtidigt säger att dom skall ta bort lagarna och inför ett war-room för att hårdare kunna jaga de som bryter mot lagarna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är enbart de röda som är så korkade att de samtidigt säger att dom skall ta bort lagarna och inför ett war-room för att hårdare kunna jaga de som bryter mot lagarna

 

Jomenvisst, självklart, så dumt av mig att inte inse det...Demokraterna är alltså mindre korkade trots att åtalen avseende LM ökade kraftigt redan under deras senaste regeringsperiod. Samtidigt som man tex hade en utrikesminister som uttalade sig positivt till en förändring (se MaiChais inlägg).

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jomenvisst, självklart, så dumt av mig att inte inse det...Demokraterna är alltså mindre korkade trots att åtalen avseende LM ökade kraftigt redan under deras senaste regeringsperiod. Samtidigt som man tex hade en utrikesminister som uttalade sig positivt till en förändring (se MaiChais inlägg).

 

Det är lite skillnad på att "vara positiv till en ändring" och i ett val lova ta bort men efter valet eskalera kraftigt

 

Thailändska folket ser på det här helt annorlunda än vi västerlänningar so du förhoppningsvis vet

 

Båda sidor "anklagar" den andra för att utnyttja lagen i politiska syften och båda sidor hävdar att utnyttjandet av den "ökade dramatiskt" när den "andra sidan" satt vid makten

 

Men det är fortfarande bara de röda som  lovat ta bort den och samtidigt satsat massa skattebetalarpengar för att ÖKA antalet gripna som "bryter" mot lagen

 

Den som är mest positiv till mildare lagar är ju trots allt kungen. Märkligt att ingen lyssnar på honom då !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Helt rätt.

Jag har uppenbarligen inte tagit del av Kents massiva kritik mot dom gula som Kent anser är ett hot mot demokratin, Kent var naturligtvis även kritisk mot att både Demokraterna och PDRC motsatte sig och med våld motarbetade fria demokratiska val i landet o.s.v.

 

Jag har försökt hitta detta men inte lyckats.

 

Hittade när han var med i en grupp med Kofi Annan och Ahti Mattisari bl.a. och besökte Thailand, men där finns inte ett ord om det du beskriver. 

 

Dessutom fanns väl inte PDRC vid den tidpunkten då Kent besökte Yingluck.

 

Länka gärna till Kents massiva kritik mot Demokraterna och även PDRC nyttjar våld

Hej

 

Både Nobelfredspristagarna Kofi Annan, tidigare FN-generalsekreterare, och Martti Ahtisaari, tidigare finsk president har tillsammans med Kent Härstedt engagerat sig för fortsatt demokrati och försoning i Thailand, dessa har agerat som rådgivare till regeringen i försoningsfrågor.

 

 Man har kunnat höra honom på P1 Studio Ett och sett honom på både i SVT och TV4 nyhetsprogram uttala sig kritiskt och negativt både mot landets traditionella elit som via militära och juridiska kupper avsätter demokratiskt valda regeringar, han är även kritisk mot landets domstolar, den militära konstitutionen, liksom att många senatorer sedan militärkuppen numera utses istället för att väljas o.s.v, han har även uttryckt förvåning och besvikelse över att landets äldsta parti Demokraterna, Suthep och PDRC demonstrerar för att störta en folkvald regering och att dessa motsätter sig att återinföra folkvalda senatorer, han liksom dom allra flesta som är pro demokrati är helt emot dom metoder som Demokraterna, Suthep och PDRC använde för att hindra andra partiers kandidater att registrera sig inför valet i feb, liksom att Demokraterna, Suthep och PDRC med våld hindrade väljare att rösta på valdagen o.s.v.

 

Så enligt mig råder det ingen som helst tvekan om att Kent Härstedt är pro demokrati och är kritisk mot dom som via militär och domstolar vill avsätta folkvalda regeringar och ersätta dessa med utsedda juntor.

 

Men jag är inte förvånad över att forumets gula finner detta pinsamt och fönekar fakta.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Både Nobelfredspristagarna Kofi Annan, tidigare FN-generalsekreterare, och Martti Ahtisaari, tidigare finsk president har tillsammans med Kent Härstedt engagerat sig för fortsatt demokrati och försoning i Thailand, dessa har agerat som rådgivare till regeringen i försoningsfrågor.

 

 Man har kunnat höra honom på P1 Studio Ett och sett honom på både i SVT och TV4 nyhetsprogram uttala sig kritiskt och negativt både mot landets traditionella elit som via militära och juridiska kupper avsätter demokratiskt valda regeringar, han är även kritisk mot landets domstolar, den militära konstitutionen, liksom att många senatorer sedan militärkuppen numera utses istället för att väljas o.s.v, han har även uttryckt förvåning och besvikelse över att landets äldsta parti Demokraterna, Suthep och PDRC demonstrerar för att störta en folkvald regering och att dessa motsätter sig att återinföra folkvalda senatorer, han liksom dom allra flesta som är pro demokrati är helt emot dom metoder som Demokraterna, Suthep och PDRC använde för att hindra andra partiers kandidater att registrera sig inför valet i feb, liksom att Demokraterna, Suthep och PDRC med våld hindrade väljare att rösta på valdagen o.s.v.

 

Så enligt mig råder det ingen som helst tvekan om att Kent Härstedt är pro demokrati och är kritisk mot dom som via militär och domstolar vill avsätta folkvalda regeringar och ersätta dessa med utsedda juntor.

 

Men jag är inte förvånad över att forumets gula finner detta pinsamt och fönekar fakta.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Han är för demokrati. helt korrekt

 

Men trots ett så långt inlägg misslyckas du totalt att nämna ett enda ord om all den kritik han kom med mot sittande Tasksvin/Badluck regeringens misslyckade demokrati !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lite skillnad på att "vara positiv till en ändring" och i ett val lova ta bort men efter valet eskalera kraftigt

 

Thailändska folket ser på det här helt annorlunda än vi västerlänningar so du förhoppningsvis vet

 

Båda sidor "anklagar" den andra för att utnyttja lagen i politiska syften och båda sidor hävdar att utnyttjandet av den "ökade dramatiskt" när den "andra sidan" satt vid makten

 

Men det är fortfarande bara de röda som  lovat ta bort den och samtidigt satsat massa skattebetalarpengar för att ÖKA antalet gripna som "bryter" mot lagen

 

Den som är mest positiv till mildare lagar är ju trots allt kungen. Märkligt att ingen lyssnar på honom då !

 

Jag vet inte när, eller vilka på den röda sidan som lovat att ta bort LM, men du säger att det skedde senaste valet? Vad jag minns av valet så var det snarare så att Demokraterna och militären försökte misskreditera PTP genom att anklaga dem för att vara anti-rojalistiska. Vilket de då fick försäkra att de inte var (om inte annat för att inte tappa röster).

 

"Even during the current election campaign, at the start of the campaign, you had frequent implicit accusations that Puea Thai were anti-monarchy. On April 10, the military deemed some statements made by red shirt leaders at a rally on April 10 to be seditious and verging onlese majeste. A subordinate to the Army C-in-C filed charges against 19 red shirt leaders and the military raided and closed 13 red community radio stations for rebroadcasting the speeches. A further 800 community stations were also now under threat. Painting the red shirts as being anti-monarchy was likely done to hurt Puea Thai at the election. "

http://asiancorrespondent.com/71615/changing-attitudes-towards-lese-majeste/

 

 Thidas citat från mitt tidigare inlägg (från nov 2011) innehåller inga sådana löften, Inte heller uttalanden på senare tid från Thaksin eller Yingluck, snarare tvärtom om då, och i linje med de hårdare tagen.  Men kanske finns det sådana löften från andra UDD eller PTP företrädare?

 

Ja, det märkliga apropå kungens inställning är att det var året efter efter hans uttalande som anmälningarna började öka. Och att det sägs att det uttalandet samt militärkuppen 2006 som är bakomliggande orsaker kring den tillämpningen av LM som vi ser nu.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 17 Apr 2014 - 07:36, said:

Hej

 

Jag har aldrig sagt att dom röda ska ta bort LM-lagarna denna mandatperiod, det är helt omöjligt i nuvarande politiska läge.

 

Men dom röda är emot LMm-lagarna och ogillar dom till skillnad mot dom gula.

 

Dom gula är nog bara borta i din drömvärld, media både inom och utom Thailand rapporterar att dom gula i högsta grad finns och representeras av Demokraterna och tittar man på ledaskiktet i  PDRC så återfinns precis samma människor som var verksamma inom PAD, Pitak Siam och Peoples Army, även sponsorerna är dom samma till PDRC som PAD, Pitak Siam och Peoples Army. 

 

Jag är förvånad över att du inte känner till detta?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Måste va han den däringa döingen som är huvudsponsor :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick ganska fort att hitta följande från fd UDD ordförande Thida Thawornseth:

 

"there are laws with problems such as Section 112 [lese majeste] and the Defence Administration Act & we need to study them and make new [amend?] in order to have the rule of law”

http://asiancorrespondent.com/71594/red-shirt-leader-changes-to-lese-majeste-law-are-needed/

 

Kul att Thida klarade sig undan en anmälan för brott mot LM lagarna. Det gjorde inte Kasit, han anmäldes för brott mot LM lagarna när han kritiserade dem

 

Gissa vilken ledande figur i Thaksin klanen som anmälde honom?

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den ende krigshetsaren som märkligt nog har stöd på forumet är väl Suthep och han är ju gul.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

 

Finns ju några röda (socialistiska) krigshetsare på MPR också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju några röda (socialistiska) krigshetsare på MPR också!

är du riktigt full?

 

Socialistiska stöttepelare till vår tids största kapitalist i modern historia på denna planet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

stöttepelare
Det var ett ord som jag aldrig skulle förknippa med den personer.Den demokratiska ideen däremot,den skulle vara en riktig stöttepelare om samtliga hade den som grundvärdering,och då menar jag all over the world. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag känner mig stor idag... 2 bärs till den som mular Måne med en semla. Måste vara mycket grädde samt lagom med vaniljsocker.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag känner mig stor idag... 2 bärs till den som mular Måne med en semla. Måste vara mycket grädde samt lagom med vaniljsocker..

Många äro kallade få äro utvalda  :crazy: och jag skulle gapa så stort så glädjen skulle förtas(jag älskar semlor) :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att Thida klarade sig undan en anmälan för brott mot LM lagarna. Det gjorde inte Kasit, han anmäldes för brott mot LM lagarna när han kritiserade dem

 

Gissa vilken ledande figur i Thaksin klanen som anmälde honom?

 

Storskurken Chalerm, vilket ju du också redan vet..

 

Åter till ursprungsfrågan: Det går alltså att hitta försiktiga uttalanden från företrädare från bägge sidor om en förändring av LM, även om den officiella linjen från både PDP och Demokraterna är att LM ska finnas kvar. Eller hur?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...