husse Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Är det någon här som har erfarenhet av den Thailändska posten ? Hur lång tid tar ett brev från Sve till Bangkok? t.ex eller Pattaya och tar det längre tid om det väger max 500 gram Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tamdai Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 3-5 dagar med normalpost, 2-3 dagar med express. Använd inte posten, använd DHL, billigare, säkrare och snabbare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
emulov Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 3-5 dagar med normalpost, 2-3 dagar med express. Använd inte posten, använd DHL, billigare, säkrare och snabbare. Nja, DHL = Delivered Hours Late? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Jag har skickat många paket och brev med posten utan problem. Tar 3-5 dagar som någon skrev. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Numera skickar vi alla brev som REK. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moipenyang Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Skickar paket varje år o brukar ta 4 dagar till Udon.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Hej, Min erfarenhet av Thailandska postgången är att den är väldigt osäker, viss post från Sverige kommer inte fram överhuvud taget, intern post funkar. Hälsningar Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 4 dagar åt båda hållen är min erfarenhet också. Vanligt porto och inte express Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Förra månaden så var ett brev ifrån sverige till Thailand 14 dagar Ett paket ej express ifrån Thailand till sverige 3 dagar Förra veckan- 2 hg kuvert ifrån Thailand till sverige 2 dagar med DHL MEN 1200 bht !!! för ett kuvert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 8, 2014 Dela Inlagd April 8, 2014 Har skickat många brev och paket med posten. Har alltid kommit fram på 3-5 dagar. Aldrig något problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Som sagt skicka alltid med rek det är bäst. Med vänlig hälsning Repe Utrikesexpeditör på Posten Arlanda Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Fast det beror kanske lite på försändelsens värde.Från det ena till det andra och lite ot.Jag har fått mejlsvar från ambassaden att det är okej att skriva ut personbevis via nätetför inbjudan.Detta p.g.a.svensk personal som tar beslut.Detta kanske många kände till men för mig var det nytt och medför lägre portokostnader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FANTASY Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Tja Fick post från mig idag har tagit 20 dagar från Sverige det var om frugans medborgarskap, vi skickade in för 11 månader sen så dom är rätt snabba. Skulle va gift med en från somalia istället för vi har ju redan varit utskrivna från Sverige i 4 månader så det lär ju bli avslag så det sjunger om det, Tack mig. MVH FANTASY Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.