Stoneys Inlagd Juni 2, 2014 Dela Inlagd Juni 2, 2014 Vilken dag är det stängt? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Juni 6, 2014 Dela Inlagd Juni 6, 2014 Nyss hemkomna ifrån Flaggan Först en lagom sallad (ingick) sedan- Jag åt kåldolmar kokt potatis gräddsås å lingon lingonen var lite blaskiga om man ska hitta ett fel annars kanongott Gumman åt stuvade makaroner med falukorv blaskig stuvning alldeles för vattnig MEN jätte god mat Så länge smaken är bra så överser nog de flesta med lite inkörningstid Vi återkommmer till veckan med glädje B + bättre hälft Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 6, 2014 Dela Inlagd Juni 6, 2014 Bättre än 7 eleven. Flaggan öppen 23 timmar dygnet inte illa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juni 6, 2014 Dela Inlagd Juni 6, 2014 Flaggan öppen 23 timmar dygnet inte illa Men de har också en sandig garderob...?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juni 27, 2014 Dela Inlagd Juni 27, 2014 Vet inte om detta har varit uppe tidigare men nu finns Flaggan på det fantastiska sociala verktyget FB https://www.facebook.com/pages/Flaggan-Restaurant/403544389784379?fref=nf Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 27, 2014 Dela Inlagd Juni 27, 2014 (ändrad) En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall), hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall. Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag gärna lägga lite pengar på det stället. Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis. Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill, om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart. Ändrades Juni 27, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Juni 27, 2014 Dela Inlagd Juni 27, 2014 En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall), hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall. Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag gärna lägga lite pengar på det stället. Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis. Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill, om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart. Om du är borta vid Klangen så spatsera till antingen Third road eller Soi Buakhow och hoppa på en grisbil där som går åt rätt håll(Söderöver!?) och hoppa av vid Pattaya tai(South Pattaya Road) så får du promenadavstånd till Flaggan. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenke Inlagd Juni 27, 2014 Dela Inlagd Juni 27, 2014 En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall), hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall. Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag gärna lägga lite pengar på det stället. Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis. Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill, om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart. en moppetaxi kostar 40 baht till flaggan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 27, 2014 Dela Inlagd Juni 27, 2014 hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Knappast troligt. Men du kan ju säga Pattaya Tai soi 5 så kommer du rätt nära Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 (ändrad) Om du är borta vid Klangen så spatsera till antingen Third road eller Soi Buakhow och hoppa på en grisbil där som går åt rätt håll(Söderöver!?) och hoppa av vid Pattaya tai(South Pattaya Road) så får du promenadavstånd till Flaggan. Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. Även om man står i korsningen Soi Buakhao - Pattaya Tai så är det ca: en kilometer kvar till Flaggan. Det går dock bathtaxi på Pattaya Tai så det är bara att vinka in en bil och hoppa på. När det sedan dyker upp ett parkområde med en liten sjö på vänster sida trycker man på stoppknappen så har man Flaggan mitt emot. Bilarna utgår från korsningen med Second Road där dom står på rad. Vill man ta en bil i flykten innan Soi Buakhao så gör man klokast i att fråga chaffisen om bilen går upp mot Sukhumvit eftersom dom flesta på den sträckan svänger in på Soi Buakhao. Pattayas transportminister Fritz.. Edit: Läste viss Lamaiens inlägg lite slarvigt men det går ingen kollektivtrafik med bathtaxi på Sai Sam ( Tredje gatan ) Fritz.. Ändrades Juni 28, 2014 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. Även om man står i korsningen Soi Buakhao - Pattaya Tai så är det ca: en kilometer kvar till Flaggan. Det går dock bathtaxi på Pattaya Tai så det är bara att vinka in en bil och hoppa på. När det sedan dyker upp ett parkområde med en liten sjö på vänster sida trycker man på stoppknappen så har man Flaggan mitt emot. Bilarna utgår från korsningen med Second Road där dom står på rad. Vill man ta en bil i flykten innan Soi Buakhao så gör man klokast i att fråga chaffisen om bilen går upp mot Sukhumvit eftersom dom flesta på den sträckan svänger in på Soi Buakhao. Pattayas transportminister Fritz.. Edit: Läste viss Lamaiens inlägg lite slarvigt men det går ingen kollektivtrafik med bathtaxi på Sai Sam ( Tredje gatan ) Fritz.. Mitt emot denna pöl??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Är det mittemot pölen jag visade??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Mitt emot denna pöl??? DSC_0222.jpg stämmer bra det foooorden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Det blir ett besök på flaggan nästa månad.Synd bara att den gamle gode Sten inte finns bland oss längre. Sten var en mys farbror. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Det blir ett besök på flaggan nästa månad.Synd bara att den gamle gode Sten inte finns bland oss längre. Sten var en mys farbror. du kan ju passa på att utlysa en mpr träff på flaggan då med lite bilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 du kan ju passa på att utlysa en mpr träff på flaggan då med lite bilder Bra där varför inte. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 stämmer bra det foooorden Vad bra,,då hittar även jag dit då jag kan irra bort mig å inte hitta ut från toaletten ens Lokalsinne NOLL har jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lk2 Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. Så ja så ja Fritz, inte överdriva nu. Jag har själv gått massor av gånger till "din marknad", både fram och tillbaka. Det brukar ta ca. 45 minuter, enkel väg. Det borde ju bli samma avstånd ungefär eftersom jag bor nästan 1 kilometer norr om Klangen. "Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Så ja så ja Fritz, inte överdriva nu. Jag har själv gått massor av gånger till "din marknad", både fram och tillbaka. Det brukar ta ca. 45 minuter, enkel väg. Det borde ju bli samma avstånd ungefär eftersom jag bor nästan 1 kilometer norr om Klangen. Ok men jag tycker att det blir lite orättvist om man ska jämföra kreti och pleti med såna spänstfenomen som du och jag. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Ok men jag tycker att det blir lite orättvist om man ska jämföra kreti och pleti med såna spänstfenomen som du och jag. Fritz.. Hur lång tid tar det om man har glömt livremmen och har byxorna vid fotkölarna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall), hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall. Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag gärna lägga lite pengar på det stället. Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis. Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill, om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart. Det var väl nånstans på soi Arunothai du skulle bo så då kan du säga soi Bongkot till moppetaxin och hoppa av vid Pattaya tai, det gjorde jag när jag bodde där uppe i obygden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 (ändrad) Det var väl nånstans på soi Arunothai du skulle bo så då kan du säga soi Bongkot till moppetaxin och hoppa av vid Pattaya tai, det gjorde jag när jag bodde där uppe i obygden Tja, det är ju inte bestämt ännu, siktar runt Central Rd. i alla fall och en bit från stranden Men sen blir det väl så att om jag hittar till flaggan så hittar jag inte hem igen (som farbrorn i pukhet) Sitter och pluggar in kartan nu, men det går ganska trögt med alla namn hit och dit. Dessutom 2 namn på vägarna, Pattaya thai eller south rd. tex. same same. Ändrades Juni 28, 2014 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Tja, det är ju inte bestämt ännu. Men sen blir det väl så att om jag hittar till flaggan så hittar jag inte hem igen (som farbrorn i pukhet) Sitter och pluggar in kartan nu, men det går ganska trögt med alla namn hit och dit. Dessutom 2 namn på vägarna, Pattaya thai eller south rd. tex. same same. Ska du prata med moppetaxi så bör du använda thainamnen på gator vilket då blir Pattaya tai, Pattaya, klang, Pattaya nua... Flaggan ligger efter Pattaya tai så har du bara hittat dit första gången så blir det nog inga problem i fortsättningen. Om du ska promenera från klangen så är enklast vägen third road (sai sam) och sen ta vänster när du kommer fram till Pattaya tai eller omvänt om du ska promenera tillbaka. Det är lättare att hitta än vad man tror när det gäller dom stora gatorna.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Det är ca 2 kilometer från Arunothai tll flaggan, beror lite vilken väg man promenerar. Se karta nedan. Flaggan ligger vid Thanon Pattaya Thai märket. Sen är det från Flaggan till korsningen Tai - 3:th road 350 m och korsningen Bukhao - 3 :th Rd 700 m så exat som man bara kan mäta det med skooter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Juni 28, 2014 Dela Inlagd Juni 28, 2014 Det är ca 2 kilometer från Arunothai tll flaggan, beror lite vilken väg man promenerar. Se karta nedan. Flaggan ligger vid Thanon Pattaya Thai märket. Sen är det från Flaggan till korsningen Tai - 3:th road 350 m och korsningen Bukhao - 3 :th Rd 700 m så exat som man bara kan mäta det med skooter. Kanonbra, men spatsera 2km i värmen... Mja, det blir nog moppetaxi, eller songthaw så kommer jag närmare i alla fall. Skall kika lite på streetview nu, verkar ju inte så svårt faktiskt. Bangkok var värre. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu