Jump to content
IGNORERAD

Nya Flaggan


Jive

Recommended Posts

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Sam sip sam

    21

  • lk2

    12

  • Fritz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nyss hemkomna ifrån Flaggan

 

Först en lagom sallad (ingick) sedan-

 

Jag åt kåldolmar kokt potatis gräddsås å lingon

lingonen var lite blaskiga om man ska hitta ett fel annars kanongott

 

Gumman åt stuvade makaroner med falukorv

blaskig stuvning alldeles för vattnig MEN jätte god mat

 

Så länge smaken är bra så överser nog de flesta 

med lite inkörningstid

Vi återkommmer till veckan med glädje

 

B + bättre hälft

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bättre än 7 eleven. Flaggan öppen 23 timmar dygnet inte illa   :thumbsup:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaggan öppen 23 timmar dygnet inte illa

 

Men de har också en sandig garderob...?! :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
kitungmakmak

En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall),

hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall.

 

Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag

gärna lägga lite pengar på det stället.

 

Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis.

 

Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill,

om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall),

hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall.

 

Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag

gärna lägga lite pengar på det stället.

 

Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis.

 

Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill,

om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart.

 

Om du är borta vid Klangen så spatsera till antingen Third road eller Soi Buakhow och hoppa på en grisbil där som går åt rätt håll(Söderöver!?) och hoppa av vid Pattaya tai(South Pattaya Road) så får du promenadavstånd till Flaggan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall),

hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall.

 

Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag

gärna lägga lite pengar på det stället.

 

Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis.

 

Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill,

om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart.

 

 

en moppetaxi kostar 40 baht till flaggan

Link to comment
Dela på andra sajter

hittar mc-taxi eller taxi till flaggan?

 

Knappast troligt. Men du kan ju säga Pattaya Tai soi 5 så kommer du rätt nära

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är borta vid Klangen så spatsera till antingen Third road eller Soi Buakhow och hoppa på en grisbil där som går åt rätt håll(Söderöver!?) och hoppa av vid Pattaya tai(South Pattaya Road) så får du promenadavstånd till Flaggan.

Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. :crazy:

Även om man står i korsningen Soi Buakhao - Pattaya Tai så är det ca: en kilometer kvar till Flaggan. Det går dock bathtaxi på Pattaya Tai så det är bara att vinka in en bil och hoppa på. När det sedan dyker upp ett parkområde med en liten sjö på vänster sida trycker man på stoppknappen så har man Flaggan mitt emot.

 

Bilarna utgår från korsningen med Second Road där dom står på rad. Vill man ta en bil i flykten innan Soi Buakhao så gör man klokast i att fråga chaffisen om bilen går upp mot Sukhumvit eftersom dom flesta på den sträckan svänger in på Soi Buakhao.

 

Pattayas transportminister Fritz..

 

Edit: Läste viss Lamaiens inlägg lite slarvigt men det går ingen kollektivtrafik med bathtaxi på Sai Sam ( Tredje gatan )

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. :crazy:

Även om man står i korsningen Soi Buakhao - Pattaya Tai så är det ca: en kilometer kvar till Flaggan. Det går dock bathtaxi på Pattaya Tai så det är bara att vinka in en bil och hoppa på. När det sedan dyker upp ett parkområde med en liten sjö på vänster sida trycker man på stoppknappen så har man Flaggan mitt emot.

 

Bilarna utgår från korsningen med Second Road där dom står på rad. Vill man ta en bil i flykten innan Soi Buakhao så gör man klokast i att fråga chaffisen om bilen går upp mot Sukhumvit eftersom dom flesta på den sträckan svänger in på Soi Buakhao.

 

Pattayas transportminister Fritz..

 

Edit: Läste viss Lamaiens inlägg lite slarvigt men det går ingen kollektivtrafik med bathtaxi på Sai Sam ( Tredje gatan )

 

Fritz..

 

 

 

Mitt emot denna pöl???

 

post-10791-0-11142000-1403942788_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir ett besök på flaggan nästa månad.Synd bara att den gamle gode Sten inte finns bland oss längre.

Sten var en mys farbror.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det blir ett besök på flaggan nästa månad.Synd bara att den gamle gode Sten inte finns bland oss längre.

Sten var en mys farbror.

du kan ju passa på att utlysa en mpr träff på flaggan då med lite bilder

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan ju passa på att utlysa en mpr träff på flaggan då med lite bilder

Bra där varför inte.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

stämmer bra det foooorden

 

Vad bra,,då hittar även jag dit då jag kan irra bort mig å inte hitta ut från toaletten ens

 

Lokalsinne NOLL har jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man spatsera från Klangen ända till Flaggan får man nog lägga in en mat- och dryckeskontroll på vägen om man ska orka fram för det är en lång promenad. :crazy:

Så ja så ja Fritz, inte överdriva nu.  Jag har själv gått massor av gånger till "din marknad", både fram och tillbaka.  Det brukar ta ca. 45 minuter, enkel väg.

Det borde ju bli samma avstånd ungefär eftersom jag bor nästan 1 kilometer norr om Klangen.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja så ja Fritz, inte överdriva nu.  Jag har själv gått massor av gånger till "din marknad", både fram och tillbaka.  Det brukar ta ca. 45 minuter, enkel väg.

Det borde ju bli samma avstånd ungefär eftersom jag bor nästan 1 kilometer norr om Klangen.

 

Ok men jag tycker att det blir lite orättvist om man ska jämföra kreti och pleti med såna spänstfenomen som du och jag. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ok men jag tycker att det blir lite orättvist om man ska jämföra kreti och pleti med såna spänstfenomen som du och jag. :thumbsup:

 

Fritz..

Hur lång tid tar det om man har glömt livremmen och har byxorna vid fotkölarna? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

En liten fundering, kommer ju att hamna nånstans nära central rd eller klangen som ni verkar kalla den (tror jag i alla fall),

hittar mc-taxi eller taxi till flaggan? Är väl inte promenadavstånd om det nu är lite varmare i alla fall.

 

Blir inte att hyra varken moppe eller bil, men lite farangkäk skulle sitta fint nån gång. Och då dom fortsätteer fast Sten gått bort så vill jag

gärna lägga lite pengar på det stället.

 

Fick för mig att taxi i pattis var dyrt, i BKK så börjar dom på 35 på metern och sen tickar det på. Men vad jag hört så är alla meters "trasiga" i pattis.

 

Letat linjer för songthaw men dom verkar ju inte föra mig så mycket närmare, utan mer längstmed stranden och till jomtien om man nu vill,

om jag fattat det rätt. Kan ju vara gammal info såklart.

 

Det var väl nånstans på soi Arunothai du skulle bo så då kan du säga soi Bongkot till moppetaxin och hoppa av vid Pattaya tai, det gjorde jag när jag bodde där uppe i obygden :)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det var väl nånstans på soi Arunothai du skulle bo så då kan du säga soi Bongkot till moppetaxin och hoppa av vid Pattaya tai, det gjorde jag när jag bodde där uppe i obygden :)

 

Tja, det är ju inte bestämt ännu, siktar runt Central Rd. i alla fall och en bit från stranden

 

Men sen blir det väl så att om jag hittar till flaggan så hittar jag inte hem igen (som farbrorn i pukhet) :)

 

Sitter och pluggar in kartan nu, men det går ganska trögt med alla namn hit och dit. Dessutom 2 namn på vägarna, Pattaya thai eller south rd. tex. same same. 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tja, det är ju inte bestämt ännu. Men sen blir det väl så att om jag hittar till flaggan så hittar jag inte hem igen (som farbrorn i pukhet) :)

 

Sitter och pluggar in kartan nu, men det går ganska trögt med alla namn hit och dit. Dessutom 2 namn på vägarna, Pattaya thai eller south rd. tex. same same. 

 

Ska du prata med moppetaxi så bör du använda thainamnen på gator vilket då blir Pattaya tai, Pattaya, klang, Pattaya nua... Flaggan ligger efter Pattaya tai så har du bara hittat dit första gången så blir det nog inga problem i fortsättningen. Om du ska promenera från klangen så är enklast vägen third road (sai sam) och sen ta vänster när du kommer fram till Pattaya tai eller omvänt om du ska promenera tillbaka. Det är lättare att hitta än vad man tror när det gäller dom stora gatorna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det är ca 2 kilometer från Arunothai tll flaggan, beror lite vilken väg man promenerar. Se karta nedan. Flaggan ligger vid Thanon Pattaya Thai märket.

Sen är det från Flaggan till korsningen Tai - 3:th road 350 m och korsningen Bukhao - 3 :th Rd 700 m så exat som man bara kan mäta det med skooter.

post-7521-0-69848700-1403958957_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det är ca 2 kilometer från Arunothai tll flaggan, beror lite vilken väg man promenerar. Se karta nedan. Flaggan ligger vid Thanon Pattaya Thai märket.

Sen är det från Flaggan till korsningen Tai - 3:th road 350 m och korsningen Bukhao - 3 :th Rd 700 m så exat som man bara kan mäta det med skooter.

 

Kanonbra, men spatsera 2km i värmen... Mja, det blir nog moppetaxi, eller songthaw så kommer jag närmare i alla fall. Skall kika lite på streetview nu, verkar ju inte så svårt faktiskt. 

Bangkok var värre.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...