Jump to content
IGNORERAD

Nya Flaggan


Jive

Recommended Posts

Trevlig tråd Jive!

 

Saknaden efter Sten är stor, han var en hedersknyffel.

 

Vad Jao behöver är en ersättare till Sten, en pratglad, halvtörstig gubbe som gärna tjötar med gästerna och får dem att stanna på 2-3-4 extra Chang (eller liknande), för visst finns det pengar i att kränga ett par pilsner?

 

Undrar om Samsipsam har några planer på att flytta ner permanent? En plats på Stens balkong, kan det vara nåt 33an?

 

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 199
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    30

  • Sam sip sam

    21

  • lk2

    12

  • Fritz

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Trevlig tråd Jive!

 

Saknaden efter Sten är stor, han var en hedersknyffel.

 

Vad Jao behöver är en ersättare till Sten, en pratglad, halvtörstig gubbe som gärna tjötar med gästerna och får dem att stanna på 2-3-4 extra Chang (eller liknande), för visst finns det pengar i att kränga ett par pilsner?

 

Undrar om Samsipsam har några planer på att flytta ner permanent? En plats på Stens balkong, kan det vara nåt 33an?

 

 

MVH Tommy

Jao har faktiskt erbjudit mej Stens plats på verandan - eller snarare uppmanat mej att sitta där så mycket som möjligt. Inget som tilltalar mej, dock.

 

Ja Sten var en hedersknyffel och en mycket god vän!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jao har faktiskt erbjudit mej Stens plats på verandan - eller snarare uppmanat mej att sitta där så mycket som möjligt. Inget som tilltalar mej, dock.

 

Ja Sten var en hedersknyffel och en mycket god vän!

Om hon är singel, så får du väl leta upp en gube åt henne!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Om hon är singel, så får du väl leta upp en gube åt henne!

 

 

MVH

Hmm - om du scrollar bakåt till inlägg #10, så har du henne till vänster i bild. ;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag såg henne, hon ser trevlig ut.

Och så har hon framåtanda, en god egenskap, vacker? Mycket av skönhet syns inte på ytan, inte fulhet heller.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig tråd Jive!

 

Saknaden efter Sten är stor, han var en hedersknyffel.

 

Vad Jao behöver är en ersättare till Sten, en pratglad, halvtörstig gubbe som gärna tjötar med gästerna och får dem att stanna på 2-3-4 extra Chang (eller liknande), för visst finns det pengar i att kränga ett par pilsner?

 

Undrar om Samsipsam har några planer på att flytta ner permanent? En plats på Stens balkong, kan det vara nåt 33an?

 

 

MVH Tommy

 

Tror att det passar Jive som en handske att "arbeta" på det sättet

 

Tror att även "klotkasterskan" godkänner det hela

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det passar Jive som en handske att "arbeta" på det sättet

 

Tror att även "klotkasterskan" godkänner det hela

 

Du har koll och vet ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni känner inte mig, och jag känner inte er Thairävar, (Jive , fritz) etc.

Men jag har gjort ett antal besök på flaggan.

 

Maten får man säga vad man vill om.

Men Daeng ( är det så hon heter?)  Är en mycket, mycket trevlig kvinna, som säger att hon lidit rejält efter Stens död.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du fel!

Det ska inte se ut som Findus pytt.

Det ska likna hemmagjord pytt.

Pytt är egentligen, en rätt på rester.

Hälsar pigge01

Detta har du missuppfattat.

En välgjord pytt har små bitar som är lika stora, samt bra råvaror.

En hafsigt och slarvig gjord pytt har stora bitar och cheap charley råvaror, ex mest korv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta har du missuppfattat.

En välgjord pytt har små bitar som är lika stora, samt bra råvaror.

En hafsigt och slarvig gjord pytt har stora bitar och cheap charley råvaror, ex mest korv.

Smaken é ju olika men jag tycker inte heller om pytt i småbitar som bara ramlar av gaffeln. Fast man kan äta med sked förståss :crazy:

 

En pytt gjord på div rester som korv, skinka, köttbullar, fläsk mm och redes med en skvätt grädde på slutet och serveras med rödbetor är en höjdare :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

En pytt gjord på div rester som korv, skinka, köttbullar, fläsk mm och redes med en skvätt grädde på slutet och serveras med rödbetor är en höjdare :thumbsup:

Helt rätt, mem när snåla Thaiare ska tillaga det så är det lätt det blir mest korv tyvärr.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har du missuppfattat.

En välgjord pytt har små bitar som är lika stora, samt bra råvaror.

En hafsigt och slarvig gjord pytt har stora bitar och cheap charley råvaror, ex mest korv.

 

Här bär en förklaring på pytt.

Det finnes många

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyttipanna

 

Många gånger består rätten av rester från tidigare måltider,

vilket givit rätten det mindre smickrande smeknamnet Hänt i veckan

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man äntligen fått smaka på köttsoppan på Flaggan. Tyvärr föll den inte mig alls i smaken, man hade vräkt på med dill som enligt mig tog över smaken helt. Men å andra sidan fanns det inte tillstymmelse till att använda dill i matlagning när jag växte upp och det kan ju ha sin verkan.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man äntligen fått smaka på köttsoppan på Flaggan. Tyvärr föll den inte mig alls i smaken, man hade vräkt på med dill som enligt mig tog över smaken helt. Men å andra sidan fanns det inte tillstymmelse till att använda dill i matlagning när jag växte upp och det kan ju ha sin verkan.

 

Fritz..

Trött man blir, det fanns ingen dill i den soppan som Bowlerskan kom hem med och bad mej smaka.

Jag får se vad jag kan göra, Fritz.

 

Du ska i alla fall ha en trevlig helg!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här bär en förklaring på pytt.

Det finnes många

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyttipanna

Många gånger består rätten av rester från tidigare måltider,

vilket givit rätten det mindre smickrande smeknamnet Hänt i veckan

Hälsar pigge01

Perfekt med veckans rester, såvida vederbörande inte äter korv var dag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Smaken é ju olika men jag tycker inte heller om pytt i småbitar som bara ramlar av gaffeln. Fast man kan äta med sked förståss :crazy:

 

En pytt gjord på div rester som korv, skinka, köttbullar, fläsk mm och redes med en skvätt grädde på slutet och serveras med rödbetor är en höjdare :thumbsup:

Inget stekt ägg? :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Inget stekt ägg? :ahh:

Jo men visst :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

För hundra år sedan satt jag på flaggan med ett jävla hyde däribland mina två största grabbar, som enträget skrek vi vill ha Pytt Bellman (alltså inte gräddstuvad pytt utan pytt Bellman) Daeng såg ut som en fågelholk å gick å pratade med Sten, han suckade ljudligt flera gånger innan han stapplade iväg till köket. Han yrade å skrek ett bra tag innan tjejerna kom ut med maten..

Bägge grabbarna gjorde tummen upp å gick faktiskt till Sten a berättade att den här Pytten är underbar, den är lika god som Farsans...

 

Jag satt med honom när sönerna kom, å han skrockade å sa där ser du.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaken é ju olika men jag tycker inte heller om pytt i småbitar som bara ramlar av gaffeln. Fast man kan äta med sked förståss :crazy:

 

En pytt gjord på div rester som korv, skinka, köttbullar, fläsk mm och redes med en skvätt grädde på slutet och serveras med rödbetor är en höjdare :thumbsup:

Jag håller med dig bara det att jag brukar vräka på massor med grädde som långsamt får puttra in.

Klarar man inte av att tugga lite större bitar och är för lat för att finhacka allt så får man väl köra allt i mixern innan man steker. :crazy:  :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag håller med dig bara det att jag brukar vräka på massor med grädde som långsamt får puttra in.

Klarar man inte av att tugga lite större bitar och är för lat för att finhacka allt så får man väl köra allt i mixern innan man steker. :crazy::thumbsup:

Fritz..

Ja det blir mumma med puttrande grädde
Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du fel!

Det ska inte se ut som Findus pytt.

Det ska likna hemmagjord pytt.

Pytt är egentligen, en rätt på rester.

Hälsar pigge01

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig bara det att jag brukar vräka på massor med grädde som långsamt får puttra in.

Klarar man inte av att tugga lite större bitar och är för lat för att finhacka allt så får man väl köra allt i mixern innan man steker. :crazy:  :thumbsup:

 

Fritz..

 

Mmm å sen kan du dricka Pytten... Passa på att tillsätta ett par klara så blir den komplett..

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...