Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tallviking

Hej

 

Finns det två restauranger bredvid varandra och en har på Blue Sky för gästerna så förbehåller jag mig rätten att välja vilken av dom jag besöker.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Självklart får du äta var du vill

 

Men jag väljer restaurang baserat på att dom serverar den mat jag tycker om till bra kvalitet, bra pris och ger bra service

 

Vilken kanal dom har på tv:n skiter jag heligt i

 

Om man inte gillar sport, skall man då bannlysa alla restauranger som visar sport på monitorer ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Finns det två restauranger bredvid varandra och en har på Blue Sky för gästerna så förbehåller jag mig rätten att välja vilken av dom jag besöker.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Märkliga kriterier du har för att välja restaurang, jag går efter maten och skiter fullständigt i vad ägaren och personalen har för politisk åskådning då jag tycker det är deras privatsak. Du väljer restaurang efter vad som visas på TV...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Om man skall välja restaurang baserat på ägarens politiska åsikter och inte på kvaliteten på maten på menyn och servicen man får han man nog spårat ur ganska rejält i livet !

Så bojkotter har du aldrig hört talas om.

 

Du kan väl alt om bojkotter värden runt, det trodde i alla fall jag.

Men då har man hittat ett ämne i alla fall som du inte är expert på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Så bojkotter har du aldrig hört talas om.

 

Du kan väl alt om bojkotter värden runt, det trodde i alla fall jag.

Men då har man hittat ett ämne i alla fall som du inte är expert på.

 

Jodå. Jag har hört massor om detta men aldrig hört talas om att man skall välja restaurang beroende på ägarens politiska åsikt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Märkliga kriterier du har för att välja restaurang, jag går efter maten och skiter fullständigt i vad ägaren och personalen har för politisk åskådning då jag tycker det är deras privatsak. Du väljer restaurang efter vad som visas på TV...

Se ovanstående svar till tallviking

 

Men har förstått att du gärna går på restaurang ägt av en nynazist, för maten skull.

Och det rimmar mycket bra med det du skriver här.

 

Sen att du skriver en dåres försvarstal så rimmar det ändå dåligt med vad du skriver ang bojkott

Link to comment
Dela på andra sajter

Se ovanstående svar till tallviking

 

Men har förstått att du gärna går på restaurang ägt av en nynazist, för maten skull.

Och det rimmar mycket bra med det du skriver här.

 

Sen att du skriver en dåres försvarstal så rimmar det ändå dåligt med vad du skriver ang bojkott

Så du frågar restaurangägaren vilken politisk åsikt han har innan du studerar matsedeln?Maten du ska äta beror alltså på det?Världen är full av konstiga individer  :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Så du frågar restaurangägaren vilken politisk åsikt han har innan du studerar matsedeln?Maten du ska äta beror alltså på det?Världen är full av konstiga individer  :13:

Får väl skriv som en annan person gör här.

 

Är du dum eller gör du tig till.

 

 

Naturligt vis frågar man inte om ägaren är nazist, men om jag vet om att han så är så bojkottar jag.

 

Och vad är skillnaden att bojkotta en restaurang eller vin från ett vist land.

 

Konstiga individer får du nog stå för. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl skriv som en annan person gör här.

 

Är du dum eller gör du tig till.

 

 

Naturligt vis frågar man inte om ägaren är nazist, men om jag vet om att han så är så bojkottar jag.

 

Och vad är skillnaden att bojkotta en restaurang eller vin från ett vist land.

 

Konstiga individer får du nog stå för. 

Och hur f-n ska man veta det(om man inte är i sin byhåla)Har du matlåda med dig om du lämnar byn?Det vore ju katastrof och du blev mätt på en restaurang där ägaren tjänar pengar på sin verksamhet,

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Nu är det nere på en nivå där man ska välja restaurang efter färg, tänk även på det när ni ska köpa tandkräm, resa, bo, etc. till slut så finns det nog inte så mycket tid över till annat för att kunna räkna sig som trogen till sin "färg" jösses! När börjar man räknas som fanatiker?

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

 

Nu är det nere på en nivå där man ska välja restaurang efter färg, tänk även på det när ni ska köpa tandkräm, resa, bo, etc. till slut så finns det nog inte så mycket tid över till annat för att kunna räkna sig som trogen till sin "färg" jösses! När börjar man räknas som fanatiker?

 

Så det är fanatism att bojkotta en nazist, som bedriver någon form av rörelse rörelse, eller bojkotta ett lands varor på grund av deras politik. Du kan ju ta dig en funderare på vilka länder jag syftar på.

Upp till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Så det är fanatism att bojkotta en nazist, som bedriver någon form av rörelse rörelse, eller bojkotta ett lands varor på grund av deras politik. Du kan ju ta dig en funderare på vilka länder jag syftar på.

Upp till dig.

Vissa former av bojkott är ju befogad men låt det inte rinna över bara för då tar man på mycket tankearbete, jag låter ju tex. inte bli att äta bara för att jag befinner mig i Göteborg eller Stockholm även om jag har en övertygelse att det Malmö som gäller :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Se ovanstående svar till tallviking

 

Men har förstått att du gärna går på restaurang ägt av en nynazist, för maten skull.

Och det rimmar mycket bra med det du skriver här.

 

Sen att du skriver en dåres försvarstal så rimmar det ändå dåligt med vad du skriver ang bojkott

 

Jag brukar äta lunch här.

 

post-3473-0-89051700-1399545342_thumb.jp

 

Ska berätta för Pong och hennes familj att en försupen snickare på den thailändska landsbygden med revolutionskomplex utsett dem till nynazister. Samt förklara för henne hur hon därmed förväntas vara.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Jag brukar äta lunch här.

 

attachicon.gifIMG_1501.JPG

 

Ska berätta för Pong och hennes familj att en försupen snickare på den thailändska landsbygden med revolutionskomplex utsett dem till nynazister. Samt förklara för henne hur hon därmed förväntas vara.

Och var har jag utpekat någon som nynazist.

 

Använde det som ett ex i Sverige.

 

Du läser ta med fan lika dåligt som du skriver, men är man Sveriges sämsta journalist så är man.

 

Så det är ej ok då att bojkotta varor, men inte tjänster. 

 

Är det skillnad på bojkott o bojkott.

 

För står inte hur ni tänker, men det är ju mitt val att bojkotta, jaffa apelsiner vin från Israel , restauranger etc .

 

Men nu är ju det oftast så att de är de progressiva befolkningen som står för detta.

 

Bäst att tillägga finns undantag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Se ovanstående svar till tallviking

 

Men har förstått att du gärna går på restaurang ägt av en nynazist, för maten skull.

Och det rimmar mycket bra med det du skriver här.

 

Sen att du skriver en dåres försvarstal så rimmar det ändå dåligt med vad du skriver ang bojkott

 

 

 

Skallen du bär på dina axlar verkar vara klädd med teflon på insidan?

 

På denna sida i tråden hävdar du att jag gärna går på en restaurang ägd av en nynazist, jag går oftast till Hai Somtam på Convent road för lunch och det var en överraskning för mig och förmodligen för ägaren och dennes familj att du ser dem som nynazister.

 

Sen står det ju dig fritt att vara antisemit.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Självklart får du äta var du vill

 

Men jag väljer restaurang baserat på att dom serverar den mat jag tycker om till bra kvalitet, bra pris och ger bra service

 

Vilken kanal dom har på tv:n skiter jag heligt i

 

Om man inte gillar sport, skall man då bannlysa alla restauranger som visar sport på monitorer ?

Hej

 

När jag är ute i världen föredrar jag att äta på lokala små hak med charm, gärna där vanliga arbetare och lokalbefolkningen äter.

 

Jag gynnar gärna dom mindre lite enkla ställena framför dom lite lyxigare, föredrar t.ex Thai före falang restauranger och barer, ser jag att en hyfsat fin restaurang är ex.vis kinesägd och ägaren har på Blue Sky så undviker jag den och tar Isaan restaurangen på gatan bredvid, sån är jag.

 

Att medvetet välja små enkla ställen runt om i världen har lett till mycket god traditionell mat och många roliga upplevelser i länder som Thailand Indonesien, Indien, Laos och Filippinerna, men även i andra länder som Italien, Tyskland, Österrike, Polen, Ryssland och USA för att nämna några, ibland tror dom kanske att man har gått fel eller ska fråga efter något, inte sällan visar både ägare och andra kunder intresse av en och ibland blir man inbjuden till familjen och blir vänner för livet.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Skallen du bär på dina axlar verkar vara klädd med teflon på insidan?

 

På denna sida i tråden hävdar du att jag gärna går på en restaurang ägd av en nynazist, jag går oftast till Hai Somtam på Convent road för lunch och det var en överraskning för mig och förmodligen för ägaren och dennes familj att du ser dem som nynazister.

 

Sen står det ju dig fritt att vara antisemit.

Vad får du alt ifrån, var har jag påstått att du går på en speciell restaurang, ägd av en nynazist. känner inte till restaurangen i fråga kan så kan uttala mig om ägarens politiska hem vist.

 

Du brukar ju uttala dig om annan forum medlem om att ljuga.

 

Men nu ljög du alt , ock detta på grund av din ultra konservativa höger inställning.

 

Men vad gör man inte om man är en klassförrädare. Alla metoder är bra utan de dåliga

 

Men säger bara.

 

Men å andra sidan här har du din överman bloog. jankallman. com.

 

Som tillägg kan du väl lära dig tolka vad folk skriver, för står att din ultra konservativa sida tar över, men köper inte detta av en som kallar sig journalist. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tillägg kan du väl lära dig tolka vad folk skriver,
Den översättningssidan finns inte som kan tolka vad du skriver. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

När jag är ute i världen föredrar jag att äta på lokala små hak med charm, gärna där vanliga arbetare och lokalbefolkningen äter.

 

Jag gynnar gärna dom mindre lite enkla ställena framför dom lite lyxigare, föredrar t.ex Thai före falang restauranger och barer, ser jag att en hyfsat fin restaurang är ex.vis kinesägd och ägaren har på Blue Sky så undviker jag den och tar Isaan restaurangen på gatan bredvid, sån är jag.

 

Att medvetet välja små enkla ställen runt om i världen har lett till mycket god traditionell mat och många roliga upplevelser i länder som Thailand Indonesien, Indien, Laos och Filippinerna, men även i andra länder som Italien, Tyskland, Österrike, Polen, Ryssland och USA för att nämna några, ibland tror dom kanske att man har gått fel eller ska fråga efter något, inte sällan visar både ägare och andra kunder intresse av en och ibland blir man inbjuden till familjen och blir vänner för livet.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Din självgodhet är rent äcklig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din självgodhet är rent äcklig.

Då skall man ju inte tala om din.

Men på en kort rad får du fram det mesta om dig själv.

Mycket sällan du skriver mer en två rader.

 

Så se dig i spegeln läs vad du skrivet under två år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall man ju inte tala om din.

Men på en kort rad får du fram det mesta om dig själv.

Mycket sällan du skriver mer en två rader.

 

  

Det samma gäller.  Känner du dig  dig tvungen att gå i svaromål för din husse?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Se ovanstående svar till tallviking

 

Men har förstått att du gärna går på restaurang ägt av en nynazist, för maten skull.

Och det rimmar mycket bra med det du skriver här.

 

Sen att du skriver en dåres försvarstal så rimmar det ändå dåligt med vad du skriver ang bojkott

 

 

 

 

 

Med tanke på tråden "Spelar du dum på MPR eller är du det på riktigt?" så kan vi nog utse dig till ohotad vinnare i grenen mest korkade inlägg. Du klarar inte ens av att läsa och förstå dina egna inlägg...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur orkar Ni! Snacka om urballad tråd! Tjafsa om Restauranger. Ut och slåss ute i vårvädret och låt tråden handla om politiska läget i BKK

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på tråden "Spelar du dum på MPR eller är du det på riktigt?" så kan vi nog utse dig till ohotad vinnare i grenen mest korkade inlägg. Du klarar inte ens av att läsa och förstå dina egna inlägg...

Du som journalist Begriper ingen ting, beror nog  på en tom ryggsäck från verkligheten.

 

Här har du en som ligger hästlängder före  verk sam i Bangkok

 

bloog. jankallman.com 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du som journalist Begriper ingen ting, beror nog  på en tom ryggsäck från verkligheten.

 

Här har du en som ligger hästlängder före  verk sam i Bangkok

 

bloog. jankallman.com 

 

Ja du Matte, det du har i din ryggsäck verkar ha ruttnat för länge sedan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...