Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

 

Att den accepterade att amnesti för kuppmakare och militärer skulle finnas i med den militära konstitutionen är väl det mest allvarliga, sen finns det ju ett otal fall där domstolen har agerat partiskt och agerat som ett politiskt verktyg för Demokraterna, PAD och nu Suthep, men detta är säkerligen inget som du vill erkänna.

 

Men som tur är har ju forumet lite mer ärliga skribenter som ex.vis Atom och Joints, dom inser åtminstone att både EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen i landet inte är neutrala utan är en aktiv part i konflikten, även om dom själva inte sympatiserar med dom röda.

 

Jag begär inte att alla ska vara röda men det är klädsamt om man inser och accepterar att både EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen i landet både är partiska och aktiva i konflikten.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Som vanligt undviker du frågor! Har du inget svar? MaiChai ställde frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Men du stödjer en mångmiljardär och brottsling och hans kleptoman klan.  

Hej

 

Jag stöder inte en enskild person eller familj utan demokratin och befolkningens rätt att utse sina egna regeringar, jag vill dessutom att dom regeringar folket faktiskt väljer ska få regera sina mandatperioder ut utan våld ifrån valets förlorare och militära eller juridiska kupper.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så Thaksin, YL och de röda ledarna, polisen, många rödtrogna militärer och massor av byledare etc är inte partiska när dom enögt stödjer ena sidan i konflikten ?

Hej

 

Att enskilda personer är partiska och stöder en politisk uppfattning är nog ett mindre problem än när EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen aktivt stöder Demokraterna, Suthep och grupper som PAD, Pitak Siam, Peoples Power Army och nu PDRC, att polisen är partisk är illa men t.o.m dom utgör nog ett mindre hot mot demokratin än partiska institutioner som EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen.

 

Att dom institutioner som ska upprätthålla lagen, lösa politiska tvister och agera neutralt är en aktiv part på ena sidan i en politisk konflikt kan ju i värsta fall leda till ett inbördeskrig.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag stöder inte en enskild person eller familj utan demokratin och befolkningens rätt att utse sina egna regeringar, jag vill dessutom att dom regeringar folket faktiskt väljer ska få regera sina mandatperioder ut utan våld ifrån valets förlorare och militära eller juridiska kupper.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Du försvarar ju kleptoman klanen med näbbar och klor.

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Men du stödjer en mångmiljardär och brottsling och hans kleptoman klan.  

Mantra igen. Så du är psykiatriker i dag ock vet att dom är kleptomaner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mantra igen. Så du är psykiatriker i dag ock vet att dom är kleptomaner.

Ja dom har ju lyckats tömma statskassan.

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Ja dom har ju lyckats tömma statskassan.

Med dina stora kunskaper vet du var pengarna är.

 

Berätta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med dina stora kunskaper vet du var pengarna är.

 

Berätta.

Är du dum på riktigt eller gör du dig till????

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Demonstrationer för demokratins avskaffande och installation av en Junta stöder jag absolut inte.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Vem har demonstrerat mot demokratins avskaffande och införande av en junta?Försök att få in i ditt huvud att folket är trötta på denna korruption som escalerat under Thaksins styre.Och demokrati är ju inte hans grej(hans egna ord)men det är vad folk vill ha.Om du kliver ur din rödvinsdimma och ser detta så är det folket som demonstrerar och det är Thaksin som med våld försöker förhindra att folket får välja.De har förstår och genomskådat Thaksins agenda och känner sig grundlurade,och folket är trötta på att bli lurade av en klan som bara ser till sitt eget välbefinnande.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Är du dum på riktigt eller gör du dig till? ???

Måste nog  vara dum, så du får nog förklara,inte bara kasta ut påstående utan innehåll.

Eller menar du något liknande som med Abhsits polisstationer som aldrig blev färdiga, var väl närmare 600. Kan ha fel om antalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den accepterade att amnesti för kuppmakare och militärer skulle finnas i med den militära konstitutionen är väl det mest allvarliga, sen finns det ju ett otal fall där domstolen har agerat partiskt och agerat som ett politiskt verktyg för Demokraterna, PAD och nu Suthep, men detta är säkerligen inget som du vill erkänna.

 

Men som tur är har ju forumet lite mer ärliga skribenter som ex.vis Atom och Joints, dom inser åtminstone att både EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen i landet inte är neutrala utan är en aktiv part i konflikten, även om dom själva inte sympatiserar med dom röda.

 

Jag begär inte att alla ska vara röda men det är klädsamt om man inser och accepterar att både EC, Konstitutions Domstol och Högsta Domstolen i landet både är partiska och aktiva i konflikten.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Nu upplöste ju juntan både konstitutionen och konstitutionsdomstolen efter kuppen, sen plockade de fram en egen konstitution som de lät folket rösta om. Först efter valet 2007 så kunde en ny konstitutionsdomstol tillträda.

 

Hur menar du att de skulle kunnat stoppa en del av en konstitution innan de ens var tillsatta?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Demokrati eller ej, den dagen Thailand blir som Sverige är det ente många som vill åka dit längre,utom några feminister kanske :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir det för er som bor därnere att undvika Bangkok på lördag eller inte.Snickarn står nog på barikaderna och skjuter.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Då blir det för er som bor därnere att undvika Bangkok på lördag eller inte.Snickarn står nog på barikaderna och skjuter.

Nä du, är på en tvåmånaders semester.

 

Men har fått bojkotta en av de bättre restaurangerna på ön, för att ägaren ser på de gula kanalerna hela dagarna.

 

Så man väljer ju sitt sällskap 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vem har demonstrerat mot demokratins avskaffande och införande av en junta?Försök att få in i ditt huvud att folket är trötta på denna korruption som escalerat under Thaksins styre.Och demokrati är ju inte hans grej(hans egna ord)men det är vad folk vill ha.Om du kliver ur din rödvinsdimma och ser detta så är det folket som demonstrerar och det är Thaksin som med våld försöker förhindra att folket får välja.De har förstår och genomskådat Thaksins agenda och känner sig grundlurade,och folket är trötta på att bli lurade av en klan som bara ser till sitt eget välbefinnande.

Hej

 

Enligt all tillgänglig media i och utanför Thailand så framgår det tydligt att Suthep vill avskaffa demokratin och ersätta landets folkvalda regering med en utsedd Junta, detta har t.o.m den extremt gula The Nation och Apishit reagerat mot liksom all annan media och då inte minst Bangkok Post, skulle man göra på detta sätt är det både ett brott mot konstitution och demokratin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä du, är på en tvåmånaders semester.

 

Men har fått bojkotta en av de bättre restaurangerna på ön, för att ägaren ser på de gula kanalerna hela dagarna.

 

Så man väljer ju sitt sällskap 

Hej

 

Ja det är inte ovanligt alls att rika egenföretagare som ofta är av kinesiskt ursprung ser på ex.vis Blue Sky i sina butiker och restauranger även i Isaan, detta är något även jag har noterat.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Enligt all tillgänglig media i och utanför Thailand så framgår det tydligt att Suthep vill avskaffa demokratin och ersätta landets folkvalda regering med en utsedd Junta, detta har t.o.m den extremt gula The Nation och Apishit reagerat mot liksom all annan media och då inte minst Bangkok Post, skulle man göra på detta sätt är det både ett brott mot konstitution och demokratin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Slog du i huvudet hårt i morse när du ramlade ur sängen eller är du bara på ett sanslöst dåligt humör ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nä du, är på en tvåmånaders semester.

 

Men har fått bojkotta en av de bättre restaurangerna på ön, för att ägaren ser på de gula kanalerna hela dagarna.

 

Så man väljer ju sitt sällskap 

 

Tror inte dom saknar dig på den resturangen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt all tillgänglig media i och utanför Thailand så framgår det tydligt att Suthep vill avskaffa demokratin och ersätta landets folkvalda regering med en utsedd Junta, detta har t.o.m den extremt gula The Nation och Apishit reagerat mot liksom all annan media och då inte minst Bangkok Post, skulle man göra på detta sätt är det både ett brott mot konstitution och demokratin.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Källa........äh glöm det du har ju ingen......

 

Rasist eller ? men vänta nu rika kineser, är inte din husgud just den rikaste av alla Thaikineser, hans syster en hyllad PM av dig, också kines, jobbigt just nu antar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det är inte ovanligt alls att rika egenföretagare som ofta är av kinesiskt ursprung ser på ex.vis Blue Sky i sina butiker och restauranger även i Isaan, detta är något även jag har noterat.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Dit räknar du inte Thaksin????

Link to comment
Dela på andra sajter

Chalerm sprattlar ännu. Hoppas det är en dödsryckning.

 

Helvetet kommer, och han rider på en eldröd häst. Åtminstone  är det vad Chalerm Yubamrung lovar. Kanske.

 

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/408699/hell-is-coming-and-rides-a-fiery-red-horse-at-least-according-to-chalerm-yubamrung-but-it-thaksin-who-ll-make-the-decision-says-voranai-vanijaka

Link to comment
Dela på andra sajter

carpenter

Tror inte dom saknar dig på den resturangen !

Tycker det är bra när du ställer upp för din klass.

 

Så gör även jag.

 

En del vet ju var man hör hemma i för klass, en del önskar att till höra medel eller överklass , en del blir klassförrädare.

 

Så kontentan av det hela så är det inte underligt att man stöder  medelklassen samt överklassen i Bangkok. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker det är bra när du ställer upp för din klass.

 

Så gör även jag.

 

En del vet ju var man hör hemma i för klass, en del önskar att till höra medel eller överklass , en del blir klassförrädare.

 

Så kontentan av det hela så är det inte underligt att man stöder  medelklassen samt överklassen i Bangkok. 

Hej

 

Jag undviker helst såna ställen eftersom jag är pro demokratisk och väljer att gynna något annat ställe.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Jag undviker helst såna ställen eftersom jag är pro demokratisk och väljer att gynna något annat ställe.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Om man skall välja restaurang baserat på ägarens politiska åsikter och inte på kvaliteten på maten på menyn och servicen man får han man nog spårat ur ganska rejält i livet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om man skall välja restaurang baserat på ägarens politiska åsikter och inte på kvaliteten på maten på menyn och servicen man får han man nog spårat ur ganska rejält i livet !

Hej

 

Finns det två restauranger bredvid varandra och en har på Blue Sky för gästerna så förbehåller jag mig rätten att välja vilken av dom jag besöker.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...