Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

nej. Det är bara i din röda enkelriktade hjärna som det blir så när du tolkat allt som händer runt dig så det passar dina egna uppfattningar och totala feluppfattningar om vad demokrati är

 

Demokrati finns inte i Thailand. Den totaldog sommaren 2006 när din idol dödade den totalt vilket ledde till militärkuppen. Allt sedan dess har det inte funnits en fungerande demokrati och det är detta landets folk nu är så trötta på så dom kräver att det genomförs allvarliga demokratiska reformer innan dom på nytt försöker att i ett demokratisk val tillsätta en demokratisk regering som har demokratiska regler och riktlinjer att följa som tvingar dom vara demokratiska fram till nästa demokratiska val !

Hej

 

Det som dödade demokratin 2006 var ju en militärkupp och inget annat, att påstå något annat är historieförfalskning. 

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Samtidigt försvarar du att den "demokratiskt folkvalda" får stoppa miljarder av medborgarnas pengar i sin egen ficka.

Du tycker det är en självklarhet att tysta ned oppositionen för att "det är slöseri med tid" och "dom har ändå ingen chans".

Du anser att "vallöften är något man säger men inte behöver hålla".

 

Detta är något av det du kallar demokratiskt. Jag har ställt en fråga till dej några gånger tidigare som du har undvikit att svara på. Jag gör ett nytt försök. OM dessa åsikter hör hemma i en demokrati, ge ett exempel på ett annat land där man använder sig av ovanstående. Kan du det kommer jag eventuellt hålla med dig i vissa åsikter.

Om du avstår eller kommer med dina vanliga floskler visar du bara att du egentligen att du är besatt av dom röda, din politiska hemvist gör att du vill helst se en värld som är en kommunistisk enpartistat och när du får mothugg blir du ett litet rött troll för att trigga andra för att få fram dina skruvade åsikter.

 

Du får väl gå ut och demonstrera nu med dom 5-10 andra i Sverige som har samma politiska uppfattning som du.

Have a nice life.

Hej

 

Antalet Sossar och Vänsterpartister är allt ganska många som tur är, jag är stolt över att tillhöra dom som byggde det svenska välfärdsamhället.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Det som dödade demokratin 2006 var ju en militärkupp och inget annat, att påstå något annat är historieförfalskning. 

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Du förtränger och döljer som vanligt fakta ur verkligheten i din egen vridna fantasivärld

 

- VARFÖR kom kuppen till ?

- VARFÖR betedde sig Thaksin som han gjorde tiden före militärkuppen ?

- VARFÖR var det så stora demonstrationer MOT Thaksin innan kuppen ?

- VILKA demokratiska brott begick Thaksin innan kuppen

 

Det är svaren på dessa som ÄR historien !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det känns nästan som "vissa" menar att hela Thailands befolkning svävade på moln och livet var fantastiskt för alla och sen kom dumma soldaterna helt oväntat och utan anledning liksom pajade allas lyckorus. Och det bara för att de dumma soldaterna inte ville att befolkningen ska vara lyckliga. Usch, vilka dumma soldater. Fy...

Link to comment
Dela på andra sajter

IL. Enligt Media och TV. Har Suthep träffat Thaksin i Kambodja för överläggningar. Om hans återkomst till Thailand. Thaksin ska enligt Media Frågat Suthep hur mycket det skulle kosta om han Hjälpte Thaksin Tillbaka till Thailand, Det skulle bli väldigt Dyrt. Thaksin svarade att det skulle inte vara några Problem, Jag har så mycket pengar, så det löser sig nog med det.

 

Sakaeo  

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Hej

 

Antalet Sossar och Vänsterpartister är allt ganska många som tur är, jag är stolt över att tillhöra dom som byggde det svenska välfärdsamhället.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

- På vilket sätt har ni kommunister bidragit till välfärden?

- Finns det något land där ni kommunister styrt som man kan förknippa med annat än misär och armod? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Antalet Sossar och Vänsterpartister är allt ganska många som tur är, jag är stolt över att tillhöra dom som byggde det svenska välfärdsamhället.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Är inte alla arbetare och företagare (som oftast arbetar mkt mer) byggare av det svenska välfärdsamhället ?

Link to comment
Dela på andra sajter

- På vilket sätt har ni kommunister bidragit till välfärden?

- Finns det något land där ni kommunister styrt som man kan förknippa med annat än misär och armod? 

Nu den röda färgen i Thailand väldigt kapitalistisk och egoistisk i Thailand.

Röda partier är dessutom privatägda från utlandet och inte mycket till folkrörelse.

 

De gula ligger också långt åt höger

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu den röda färgen i Thailand väldigt kapitalistisk och egoistisk i Thailand.

Röda partier är dessutom privatägda från utlandet och inte mycket till folkrörelse.

 

De gula ligger också långt åt höger

Men inte lika långt åt höger som han som styr från utlandet  :13:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du förtränger och döljer som vanligt fakta ur verkligheten i din egen vridna fantasivärld

 

1. - VARFÖR kom kuppen till ?

2. - VARFÖR betedde sig Thaksin som han gjorde tiden före militärkuppen ?

3. - VARFÖR var det så stora demonstrationer MOT Thaksin innan kuppen ?

4. - VILKA demokratiska brott begick Thaksin innan kuppen

 

Det är svaren på dessa som ÄR historien !

Hej

 

1. Kuppen kom till därför att landets rojalister, traditionalister, politiska motståndare och kretsen runt kungahuset ogillade att befolkningen "röstade fel" och ratade Demokraterna, dom insåg att Demokraterna inte skulle kunna vinna ett val, saknade politiskt inflytande och därför flyttades politiken ut på gatorna och PAD bildades.

 

2. Thaksin försökte stärka demokratin, utmanade Kungahuset och konkurerade med dessa gällande popularitet, militärens politiska inflytande försökte han minska och detta blev hans fall.

 

3. Dom välorganiserade och för landet mycket kostsamma demonstrationer med betalda demonstranter och våldsverkare som hans politiska fiender höll via PAD,s aktioner var naturligtvis ett sätt att försöka avskaffa demokratin och få till en militärkupp på, att det går att samla 100 000 tals människor i månader på gatorna i länder med många fattiga om dessa får betalt har ju både röda och gula visat många gånger nu.

 

4. Thaksins "brott" var officiellt att hans dåvarande fru köpte en bit mark i Bangkok till ett billigt pris och att han via en lagändring undvek att betala skatt på en försäljning av sitt företag, men det verkliga brottet var nog att bli så populär genom förbättra livet för landets fattiga genom att införa allmän sjukvård, bekämpa korruption, införa bylån och satsa pengar på vägar, skolor och utanför Bangkok,

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, det känns nästan som "vissa" menar att hela Thailands befolkning svävade på moln och livet var fantastiskt för alla och sen kom dumma soldaterna helt oväntat och utan anledning liksom pajade allas lyckorus. Och det bara för att de dumma soldaterna inte ville att befolkningen ska vara lyckliga. Usch, vilka dumma soldater. Fy...

Hej

 

Soldaterna är inte dumma och dom är inte emot vare sig demokrati eller rösträtt, det är militärledningen styrd av Prem som bestämmer när det ska kuppas och utföras massakrer.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

1. Kuppen kom till därför att landets rojalister, traditionalister, politiska motståndare och kretsen runt kungahuset ogillade att befolkningen "röstade fel" och ratade Demokraterna, dom insåg att Demokraterna inte skulle kunna vinna ett val, saknade politiskt inflytande och därför flyttades politiken ut på gatorna och PAD bildades.

 

2. Thaksin försökte stärka demokratin, utmanade Kungahuset och konkurerade med dessa gällande popularitet, militärens politiska inflytande försökte han minska och detta blev hans fall.

 

3. Dom välorganiserade och för landet mycket kostsamma demonstrationer med betalda demonstranter och våldsverkare som hans politiska fiender höll via PAD,s aktioner var naturligtvis ett sätt att försöka avskaffa demokratin och få till en militärkupp på, att det går att samla 100 000 tals människor i månader på gatorna i länder med många fattiga om dessa får betalt har ju både röda och gula visat många gånger nu.

 

4. Thaksins "brott" var officiellt att hans dåvarande fru köpte en bit mark i Bangkok till ett billigt pris och att han via en lagändring undvek att betala skatt på en försäljning av sitt företag, men det verkliga brottet var nog att bli så populär genom förbättra livet för landets fattiga genom att införa allmän sjukvård, bekämpa korruption, införa bylån och satsa pengar på vägar, skolor och utanför Bangkok,

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Och du anklagar andra för "historieförfalskare" !! :ahh:

 

Det där var den värsta historieförfalskning jag någonsin sett !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och du anklagar andra för "historieförfalskare" !! :ahh:

 

Det där var den värsta historieförfalskning jag någonsin sett !!

Man tar sig för pannan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man tar sig för pannan. 

Hej

 

Jag förstår det för sanningen svider.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förstår det för sanningen svider.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Din sanning är inte min sanning. Du stödjer en korrupt regim som näst intill tömt statskassan. Allting har blivit dyrare för folk, bl.a färskvaror, el, många ligger mer och mer efter med sina lån, exporten minskar, inflationen når nya höjder, en lågkonjunktur väntar runt hörnet. Inom en inte avlägsen framtid kommer arbetslösheten att öka. Har du en bild på Thaksin hängande på väggen jämte Stalin och Lenin?

Thaksin begick ett brott och är dömd, lev med det. 

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Din sanning är inte min sanning. Du stödjer en korrupt regim som näst intill tömt statskassan. Allting har blivit dyrare för folk, bl.a färskvaror, el, många ligger mer och mer efter med sina lån, exporten minskar, inflationen når nya höjder, en lågkonjunktur väntar runt hörnet. Inom en inte avlägsen framtid kommer arbetslösheten att öka. Har du en bild på Thaksin hängande på väggen jämte Stalin och Lenin?

Thaksin begick ett brott och är dömd, lev med det. 

Hej

 

Dream on.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dream on.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Ett uttömmande svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Dream on.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Va ! Ett inlägg från dig som inte är fullt med floskler !! Grattis !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Va ! Ett inlägg från dig som inte är fullt med floskler !! Grattis !!

Han hade som vanligt inget svar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Han hade som vanligt inget svar.

 

Mycket bättre med ett tomt "svar" än ett med långa ihåliga floskel-ramsor, vi hört hur många gånger som helst tidigare, i alla fall :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dream on.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Det är du IL som lever i drömmarnas Värld.

 

Hushållen får det allt kärvare.

 

The disappointing reading was attributed to households’ concern over the rising prices, in line with the rise in inflation, while high household debts continue to limit their spending, said Kasikorn Research Center (K-Research), a research unit of Kasikornbank.  Inflation accelerated to a 12-month high in April, with prices for fresh fruit and vegetables rising after a drought-induced drop in production.

 

The consumer price index based on 450 items rose by 2.45 year-on-year last month, up from 2.11 in March, 1.96 in February and 1.93 in January.  KR Household Economic Condition Index in April slipped from 42.1 in March and 44.5 in February.  The gauge of household three-month expectation also fell to 42.7 in April from 43.5 in March and 47.9 in February, K-Research said.  The 50-point threshold separates optimism from pessimism.  

 

Household debt-to-gross domestic product rose to 82.3 at end-2013, from 77.3 at end-2012, according to Bank of Thailand data. Household leverage has increased at a fast clip in recent years due mainly to the Pheu Thai Party-led government’s consumer stimulus policies, especially the first-time car buyers scheme.

 

 “The figures reflected in the index could be a sign that purchasing power’s recovery cannot be sustained if the political situation remains murky in months ahead,” it said.   Even though the index did not fall at the same pace as in the past, the research house believes that the index has yet to hit the bottom because household confidence in the next three months remains negative, while the economy is still weak and political events need to be closely monitored, K-Research said.

 

 

http://www.bangkokpost.com/most-recent/407893/household-economic-index-stays-low

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag förstår det för sanningen svider.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

Nja vägrar man se fakta så verkar den faktiskt inte göra det. Säg till om jag har fel..

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Hej

 

Antalet Sossar och Vänsterpartister är allt ganska många som tur är, jag är stolt över att tillhöra dom som byggde det svenska välfärdsamhället.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

 

 

 

 

 

Att du identifierar dej som sosse eller vänsterpartist samtidigt som du skriver Thaksins "brott" inom citat visar att du helt har släppt alla ideal och har blivit lika egoistisk som partiägaren.

Och ännu inget svar på var man kan hitta din form av "demokrati" någon annanstans så det finns bara i din skruvade verklighet. Dina åsikter har inget med demokratiska samhällen att göra. Samtidigt är du ett litet rött troll och ska bli behandlat som ett sådant. Du försöker bara provocera för att du ska få utrymme för dina diktatoriska synpunkter. Allt handlar om att gynna er själva.

Jag föraktar allt du står för. Du har ju påstått att alla som inte tycker som du är på politiska högerkanten. Själv är jag en riktig gråsosse. Långt till höger för dej tydligen. Jag tror på medmänsklighet. Det var länge sedan du tänkte på något sånt. Du är ett stort skämt som bara gör dej själv till åtlöje.

Ändrades av NiceBeaver

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du identifierar dej som sosse eller vänsterpartist samtidigt som du skriver Thaksins "brott" inom citat visar att du helt har släppt alla ideal och har blivit lika egoistisk som partiägaren.

Och ännu inget svar på var man kan hitta din form av "demokrati" någon annanstans så det finns bara i din skruvade verklighet. Dina åsikter har inget med demokratiska samhällen att göra. Samtidigt är du ett litet rött troll och ska bli behandlat som ett sådant. Du försöker bara provocera för att du ska få utrymme för dina diktatoriska synpunkter. Allt handlar om att gynna er själva.

Jag föraktar allt du står för. Du har ju påstått att alla som inte tycker som du är på politiska högerkanten. Själv är jag en riktig gråsosse. Långt till höger för dej tydligen. Jag tror på medmänsklighet. Det var länge sedan du tänkte på något sånt. Du är ett stort skämt som bara gör dej själv till åtlöje.

Ingen människa kan på allvar ha sådana åsikter, jag tror IL driver med oss allihop. Det har till slut blivit som en drog för honom. Jag tror han gapskrattar sig till sömns varje natt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ingen människa kan på allvar ha sådana åsikter, jag tror IL driver med oss allihop. Det har till slut blivit som en drog för honom. Jag tror han gapskrattar sig till sömns varje natt.

 

Antingen det eller alternativet att han verkligen tycker det han skriver vilket är riktigt illa isåfall

 

Oavsett om han driver med oss eller är ärligt så är båda alternativet riktigt otrevliga attribut från en modern och påläst människa.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...