Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Tallviking

Du tolkar ju som ett a...e.. :) Hur tänkte du där?

 

Tänk igenom vad det var du skrev !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så länge det kastas bomber och skjuts hej vilt på demonstranterna och polis och militär inte bryr sig om att jaga de skyldiga måste de väl ha någon som helst möjlighet att skydda sig när dom blir attackerade ?

 

Visselpipor duger inte långt

 

Hade polisen skött sitt jobb hade inga som helst vapen behövts för att skydda demonstranterna från attackerna

 

Har du någonstans sett och kan visa på att dessa vapen använts i aggresivt syfte ?

Och som vanligt vet du vem som kastar bomber.

 

Men ser nu att du kanske är lite tveksam, vem.

 

Möjligt en psykopat som beordrat det , vad vet vi.

 

Vi kan nog bara önska en visel blåsare för att få klarhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Och som vanligt vet du vem som kastar bomber.

 

Men ser nu att du kanske är lite tveksam, vem.

 

Möjligt en psykopat som beordrat det , vad vet vi.

 

Vi kan nog bara önska en visel blåsare för att få klarhet.

 

Har jag sagt vem som kastar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Tänk igenom vad det var du skrev !

Tänk själv!! Vad utsätter ledarna sin flock för? Har landet ett folkvalt styre och den hotas med våld så kan man ju räkna ut resultatet men det går uppenbarligen inte in i ditt huvud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Tänk själv!! Vad utsätter ledarna sin flock för? Har landet ett folkvalt styre och den hotas med våld så kan man ju räkna ut resultatet men det går uppenbarligen inte in i ditt huvud.

 

Skall man om man protesterar mot en sittande regering som missköter sig räkna med att bli dödad och lemlästad av de som stöder regeringen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Skall man om man protesterar mot en sittande regering som missköter sig räkna med att bli dödad och lemlästad av de som stöder regeringen ?

Absolut inte men tyvärr går det inte att utöva en liknande aktion som skett utan att provocera fram våldet och det skiter ledarna för regeringsfientliga i för egen vinning. Vad är det som är oklart för dig eller är du bara blind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Absolut inte men tyvärr går det inte att utöva en liknande aktion som skett utan att provocera fram våldet och det skiter ledarna för regeringsfientliga i för egen vinning. Vad är det som är oklart för dig eller är du bara blind.

 

Att du ser våld som en naturlig reaktion på protester mot en regering som missköter sig

 

Varför skulle protester mot en regering provocera till våld ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag sagt vem som kastar ?

Nä men man kan ju tolka det som att du antyder, detta grundat på dina tidigare skriverier.

 

Men vad jag förstår så är Setup desperat nu, Och eftermiddagens uttalande från armen, går ju hans väg den sista chansen, å mer attentat är nog att vänta. S.å att en kupp sker

 

Och en kupp är väl det de röda minst vill ha.

 

De vill ha val, om de kastar bomber får de inget val.

 

Så vem gör vad.

 

Inte lätt det här med all desinformation.

 

Men det borde du ju ha lite kunskaper om, från din militära bana.

 

Tror nog att vi alla borde börja tänka vad som sker varför det sker.

 

Själv tror jag inte att alla dessa bomber kastas av vettvillingar eller fanatiker, utan är en väl uttänkt strateg av en ledning för att nå ett mål.

 

Nä mina tankar stannar en stund, tror att jag kommer få ett svar så småningom om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Att du ser våld som en naturlig reaktion på protester mot en regering som missköter sig

 

Varför skulle protester mot en regering provocera till våld ?

Har du legat under täcket de senaste decennierna? Eller låtsas du bara vara dum? Lustigt hur du försöker förvränga mina meningar till ngt annat, som bara kvinnor kan trodde jag..:)
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Har du legat under täcket de senaste decennierna? Eller låtsas du bara vara dum? Lustigt hur du försöker förvränga mina meningar till ngt annat, som bara kvinnor kan trodde jag.. :)

 

Var frågan för svår ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nä men man kan ju tolka det som att du antyder, detta grundat på dina tidigare skriverier.

 

Men vad jag förstår så är Setup desperat nu, Och eftermiddagens uttalande från armen, går ju hans väg den sista chansen, å mer attentat är nog att vänta. S.å att en kupp sker

 

Och en kupp är väl det de röda minst vill ha.

 

De vill ha val, om de kastar bomber får de inget val.

 

Så vem gör vad.

 

Inte lätt det här med all desinformation.

 

Men det borde du ju ha lite kunskaper om, från din militära bana.

 

Tror nog att vi alla borde börja tänka vad som sker varför det sker.

 

Själv tror jag inte att alla dessa bomber kastas av vettvillingar eller fanatiker, utan är en väl uttänkt strateg av en ledning för att nå ett mål.

 

Nä mina tankar stannar en stund, tror att jag kommer få ett svar så småningom om.

 

Hoppas du själv förstår ditt svammel !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas du själv förstår ditt svammel !

Nu var egentligen i inte mitt svar till dig, bara använde dig.

Vände mig mer till de som aldrig skriver här, men läser.

 

Så ha en bra dag, eller.

 

Stopp o belägg din läsförmåga behöver nog uppdateras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Nu var egentligen i inte mitt svar till dig, bara använde dig.

Vände mig mer till de som aldrig skriver här, men läser.

 

Så ha en bra dag, eller.

 

Stopp o belägg din läsförmåga behöver nog uppdateras.

 

Så varför vänder sig ditt svar direkt till mig personligen på flera punkter då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Var frågan för svår ?

Ja uppenbarligen för dig med strutshuvuds taktiken..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Vissa tror att Sverige är jordens nav. Thailand är Thailand och de kör sitt race. Naivt att tro ngt annat och predika här hur det ska gå till minsann..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tänk själv!! Vad utsätter ledarna sin flock för? Har landet ett folkvalt styre och den hotas med våld så kan man ju räkna ut resultatet men det går uppenbarligen inte in i ditt huvud.

Hej

 

Att förespråka att demonstranter ska tillåtas av domstol att vara beväpnade med M16 och granater om dom bara har Tallvikings favorit färg är ju helt befängt.

 

Tillåter man att en sida får använda vapen så är det ju en upptrappning som innebär stor risk för att antalet döda och skadade bara ökar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä men man kan ju tolka det som att du antyder, detta grundat på dina tidigare skriverier.

 

Men vad jag förstår så är Setup desperat nu, Och eftermiddagens uttalande från armen, går ju hans väg den sista chansen, å mer attentat är nog att vänta. S.å att en kupp sker

 

Och en kupp är väl det de röda minst vill ha.

 

De vill ha val, om de kastar bomber får de inget val.

 

Så vem gör vad.

 

Inte lätt det här med all desinformation.

 

Men det borde du ju ha lite kunskaper om, från din militära bana.

 

Tror nog att vi alla borde börja tänka vad som sker varför det sker.

 

Själv tror jag inte att alla dessa bomber kastas av vettvillingar eller fanatiker, utan är en väl uttänkt strateg av en ledning för att nå ett mål.

 

Nä mina tankar stannar en stund, tror att jag kommer få ett svar så småningom om.

Har du en spökskrivare som använder ditt nic ibland? Det skiljer sig väldigt på dina inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att förespråka att demonstranter ska tillåtas av domstol att vara beväpnade med M16 och granater om dom bara har Tallvikings favorit färg är ju helt befängt.

 

Tillåter man att en sida får använda vapen så är det ju en upptrappning som innebär stor risk för att antalet döda och skadade bara ökar.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Har Suthep eller någon annan ledare för demonstrationerna uppmanat till

våld , mordbränder eller att spränga Yingluck i luften?

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Att förespråka att demonstranter ska tillåtas av domstol att vara beväpnade med M16 och granater om dom bara har Tallvikings favorit färg är ju helt befängt.

Tillåter man att en sida får använda vapen så är det ju en upptrappning som innebär stor risk för att antalet döda och skadade bara ökar.

Med vänlig hälsning isan lover

Vilka har fått tillåtelse att ANVÄNDA vapen i den nuvarande konflikten ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har Suthep eller någon annan ledare för demonstrationerna uppmanat till

våld , mordbränder eller att spränga Yingluck i luften?

Hej

 

Enligt polisen, DSI och åklagare är det lldeles uppenbart så och inte bara uppmanat utan använt våld och lejt svart klädda beväpnade män att utföra det, därför är han och minst 30 PDRC ledare efterlysta för brott som kan ge upp till dödsstraff eller livstids fängelse.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka har fått tillåtelse att ANVÄNDA vapen i den nuvarande konflikten ?

Hej

 

Är inte ett domstolsbeslut som förbjuder polisen att leta efter och beslagta vapen och granater hos dom gula demonstranterna i princip det samma som att besluta att dom får vara detta?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt polisen, DSI och åklagare är det lldeles uppenbart så och inte bara uppmanat utan använt våld och lejt svart klädda beväpnade män att utföra det, därför är han och minst 30 PDRC ledare efterlysta för brott som kan ge upp till dödsstraff eller livstids fängelse.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu har vi ju lärt oss av dig här på MPR att bara för att en sak verkar helt uppenbar och odiskutabelt självklar så är det inte så...

 

post-3473-0-74271300-1400213126.jpeg

 

post-3473-0-63188400-1400213404.jpg

 

Du har ju med en dåres envishet hävdat att Black Shirts som "Manop" här på bilden inte alls var lierade med red shirts 2010. Trots flera bildbevis, trots att de uppträdde med de röda ledarna på scenen, trots att deras chef Seh Daeng uppgav att de jobbade för red shirts, trots att HRW slår fast att de jobbade med och för red shirts, trots att de höll till inne i Lumphini park som var ockuperad och kontrollerad av red shirts så hävdar ju du att Black Shirts inte alls hjälpte och arbetade för red shirts 2010...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu har vi ju lärt oss av dig här på MPR att bara för att en sak verkar helt uppenbar och odiskutabelt självklar så är det inte så...

 

attachicon.gifUnknown-6.jpeg

 

attachicon.gif30127201-01.jpg

 

Du har ju med en dåres envishet hävdat att Black Shirts som "Manop" här på bilden inte alls var lierade med red shirts 2010. Trots flera bildbevis, trots att de uppträdde med de röda ledarna på scenen, trots att deras chef Seh Daeng uppgav att de jobbade för red shirts, trots att HRW slår fast att de jobbade med och för red shirts, trots att de höll till inne i Lumphini park som var ockuperad och kontrollerad av red shirts så hävdar ju du att Black Shirts inte alls hjälpte och arbetade för red shirts 2010...

Hej

 

Nu ljuger du igen som vanligt.

 

Det jag har sagt är följande, att vare polis eller åklagare har kunnat fastställa dom svart klädda männens (2010) identitet, uppdrag eller uppdragsgivare och det vare sig under Apishits tid som PM eller Yinglucks tid som PM och detta är obestridlig fakta. 

 

Med dom svartklädda männen 2013 är situationen lite annorlunda eftersom gripande och erkännande finns av svartklädda män ifrån Sutheps hemprovins Surat Thani, erkännande om uppdrag, ersättning och uppdragsgivare finns också i detta fall.

 

Har du uppgifter om dom svartklädda männen 2010 som Apishit, Yingluck, DSI, Polis eller åklagare saknar så skicka den anonymt till någon av dessa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Är inte ett domstolsbeslut som förbjuder polisen att leta efter och beslagta vapen och granater hos dom gula demonstranterna i princip det samma som att besluta att dom får vara detta?

Med vänlig hälsning isan lover

Bara i din sjuka hjärna....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är inte ett domstolsbeslut som förbjuder polisen att leta efter och beslagta vapen och granater hos dom gula demonstranterna i princip det samma som att besluta att dom får vara detta?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej det är inte samma sak! Om de har så förstår man ju varför, de måste få försvara sig och sina demokratiska rättigheter emot motståndarnas inhyrda mördare.

Enligt lag har man rätt att demonstrera fredligt, tyvärr vill de röda trappa upp våldet vilket de lyckas bra med. PGA erfarenhet antar jag. Starkt gjort av regeringsmotståndarna att inte tillgripa våld tillbaka trots allt blod de måste spilla i demokratins namn.

 

Med Vänlig Hälsning :-)

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...