Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Jag tycker att din jämförelse med 1:a maj demonstrationer och dom demonstrationer som Suthep har organiserat haltar en hel del. 

 

För det första. En demonstration i Sverige genomförs under en begränsad tid (och på gator) som man tidigare har fått godkända efter att ha ansökt om detta hos polisen. Och normalt brukar demonstrationen ske under ett antal timmar och inte ett antal veckor/månader som Suthep har drivit sina demonstrationer.

Sedan har jag aldrig hört att Svenska godkända demonstrationer har förhindrat statliga tjänstemän att komma till sitt jobb, Att demonstrationer har förhindrat  att demokratiska partier registrerar sig till ett val utlyst enligt landets konstitution, Och dessutom har aldrig en svensk demonstration för förhindrat att människor som vill inte kan lägga sin röst i ett enligt konstitutionen utlyst val.     Och dessa saker är väl det som kan kallas terrorism.  I ex skulle nog dom 2 sista punkterna rendera livstids fängelse om det skedde i USA.

 

Sedan detta med maktmissbruk. Ja regeringen gjorde ett antal grodor i slutet av nov (och även före detta). Och att man då startade demonstrationerna tycker jag var mycket bra. Det skedde på det sätt som man kan anse demokratiskt och resultatet vad då att den sittande regeringen beslutade sig för att avgå.  

 

Och när man avgick så följde man den konstitution som funnits ett antal år i Thailand. Man utlyste val inom 60 dagar.

Även detta tycker jag var ett bra bevis på att demokratin fungerar som den skall.

Och man kan ju diskutera detta med 60 dagar men det stod så i den konstitution som har gällt även under tiden när demokraterna satt vid makten (och då inte hade något att invända). Dessutom om sittande regering hade bestämt någon längre tid än 60 dagar så hade dom kunnat åtalas för brott mot konstitutionen vilket man ju kan förstå att dom ville undvika. För vad som kan hända såg vi ju under 2008 när sittande PM avsattes för ett löjligt brott att medverka i ett matlagningsprogram i TV.

Sedan vet vi ju dessutom att konstitutionsdomstolen kom fram till att man skulle kunna sätta ett datum längre fram om man velat om det skett innan valet påbörjats. Men man släppte detta beslut efter att val påbörjats (med förrösterna helgen innan) så i praktiken var detta beslut inte tillämpbart. 

 

Nä det stora problemet med Thailand är väl att oppositionen är så dålig så dom inte ens själva tror att dom klarar att fälla den regering som suttit ett antal år och som kanske inte gjort ett helt perfekt jobb. Utan istället vill dom ha bort all typ av demokrati.

 

Och att sedan den store förkämpen är just Suthep som har en hel del lik i garderoben efter att ha tillträtt en regering strax efter "black may 1992" och där aktivt tagit del i mörkläggningen av vad som då skedde och vad som hänt en stor mängd "saknade".

 

hf 

 

Du lägger ner en massa tid och energi och att analysera symptomen men missar totalt den bakomliggande mycket allvarliga sjukdomen

 

Man kan inte bota den med en alvedon och tro det går över till imorgon

 

Landet är mycket sjukt och lider av den extremt dödliga sjukdomen "korruption".

Det är så illa att landet är i tredje stadiet där monetär korruption, juridisk korruption och inte minst maktkorruption fått härja fritt de senaste årtiondet. Nästa stadie av sjukdomen är tyvärr döden under all helvetiska kval

 

Att dom som du och några till kverulera om bamyl eller alvedon är bäst är bara störande

 

Det landet behöver är inte ett nytt val efter 60 dagars förvarning. Det är som att ge patienten en halv alvedon och tro att man har löst problemet

 

Det "patienten" behöver är "open heart surgeri" kombinerat med några organtransplantationer och rejäla doser av både strålbehandling och kemoterapi för att ha en chans att tillfriskna

 

De som bäst fattat detta är de demonstranter som var tidigt ute i höstas på gatorna i Bangkok och de var en salig blandning av gula, röda, ofärgade, utbildade, obildade med allt däremellan. Kallas i populära kretsar "folket"

 

Att dom sedan kidnappats av galenpannor som Suthep gör inte saken bättre och sjukdomen har absolut inte blivit bättre de senaste månaderna

 

Tyvärr finns det väldigt lite som talar om en snar tillfrisknande för patienten

 

Hela det politiska, juridiska, legala och val-systemet måste göras om från grunden för att ha en chans att räta upp det tiltande vraket Thailand och då måste ALLA hjälpa till oavsett färg på tröjorna eller nivå i maktpyramiden.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej, Carpenter, jag vet inte om du Kan rutinerna i Rickstan. Men Anförande är tidsbegränsat liksom Repliker är det. Alla får framför sina Åsikter oavsett Färg. Det är Demokrati, FATTAR DU ELLER LÄGG NER DITT SVAMEL.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Du lägger ner en massa tid och energi och att analysera symptomen men missar totalt den bakomliggande mycket allvarliga sjukdomen

 

Man kan inte bota den med en alvedon och tro det går över till imorgon

 

Landet är mycket sjukt och lider av den extremt dödliga sjukdomen "korruption".

Det är så illa att landet är i tredje stadiet där monetär korruption, juridisk korruption och inte minst maktkorruption fått härja fritt de senaste årtiondet. Nästa stadie av sjukdomen är tyvärr döden under all helvetiska kval

 

Att dom som du och några till kverulera om bamyl eller alvedon är bäst är bara störande

 

Det landet behöver är inte ett nytt val efter 60 dagars förvarning. Det är som att ge patienten en halv alvedon och tro att man har löst problemet

 

Det "patienten" behöver är "open heart surgeri" kombinerat med några organtransplantationer och rejäla doser av både strålbehandling och kemoterapi för att ha en chans att tillfriskna

 

De som bäst fattat detta är de demonstranter som var tidigt ute i höstas på gatorna i Bangkok och de var en salig blandning av gula, röda, ofärgade, utbildade, obildade med allt däremellan. Kallas i populära kretsar "folket"

 

Att dom sedan kidnappats av galenpannor som Suthep gör inte saken bättre och sjukdomen har absolut inte blivit bättre de senaste månaderna

 

Tyvärr finns det väldigt lite som talar om en snar tillfrisknande för patienten

 

Hela det politiska, juridiska, legala och val-systemet måste göras om från grunden för att ha en chans att räta upp det tiltande vraket Thailand och då måste ALLA hjälpa till oavsett färg på tröjorna eller nivå i maktpyramiden.

HALLELUJA.. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  När kommer ni stackare inse att det kommer att ta en sådär kanske 50 år för att ändra detta land och folk. Här sitter ni 

o grubblar hur vi ska göra det på nästa val typ..:) Små steg vänner,små steg..;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att din jämförelse med 1:a maj demonstrationer och dom demonstrationer som Suthep har organiserat haltar en hel del. 

 

För det första. En demonstration i Sverige genomförs under en begränsad tid (och på gator) som man tidigare har fått godkända efter att ha ansökt om detta hos polisen. Och normalt brukar demonstrationen ske under ett antal timmar och inte ett antal veckor/månader som Suthep har drivit sina demonstrationer.

Sedan har jag aldrig hört att Svenska godkända demonstrationer har förhindrat statliga tjänstemän att komma till sitt jobb, Att demonstrationer har förhindrat  att demokratiska partier registrerar sig till ett val utlyst enligt landets konstitution, Och dessutom har aldrig en svensk demonstration för förhindrat att människor som vill inte kan lägga sin röst i ett enligt konstitutionen utlyst val.     Och dessa saker är väl det som kan kallas terrorism.  I ex skulle nog dom 2 sista punkterna rendera livstids fängelse om det skedde i USA.

 

Sedan detta med maktmissbruk. Ja regeringen gjorde ett antal grodor i slutet av nov (och även före detta). Och att man då startade demonstrationerna tycker jag var mycket bra. Det skedde på det sätt som man kan anse demokratiskt och resultatet vad då att den sittande regeringen beslutade sig för att avgå.  

 

Och när man avgick så följde man den konstitution som funnits ett antal år i Thailand. Man utlyste val inom 60 dagar.

Även detta tycker jag var ett bra bevis på att demokratin fungerar som den skall.

Och man kan ju diskutera detta med 60 dagar men det stod så i den konstitution som har gällt även under tiden när demokraterna satt vid makten (och då inte hade något att invända). Dessutom om sittande regering hade bestämt någon längre tid än 60 dagar så hade dom kunnat åtalas för brott mot konstitutionen vilket man ju kan förstå att dom ville undvika. För vad som kan hända såg vi ju under 2008 när sittande PM avsattes för ett löjligt brott att medverka i ett matlagningsprogram i TV.

Sedan vet vi ju dessutom att konstitutionsdomstolen kom fram till att man skulle kunna sätta ett datum längre fram om man velat om det skett innan valet påbörjats. Men man släppte detta beslut efter att val påbörjats (med förrösterna helgen innan) så i praktiken var detta beslut inte tillämpbart. 

 

Nä det stora problemet med Thailand är väl att oppositionen är så dålig så dom inte ens själva tror att dom klarar att fälla den regering som suttit ett antal år och som kanske inte gjort ett helt perfekt jobb. Utan istället vill dom ha bort all typ av demokrati.

 

Och att sedan den store förkämpen är just Suthep som har en hel del lik i garderoben efter att ha tillträtt en regering strax efter "black may 1992" och där aktivt tagit del i mörkläggningen av vad som då skedde och vad som hänt en stor mängd "saknade".

 

hf 

 

Ett långt inlägg som missar en sak, den sittande PM har aldrig deltagit i det politiska arbetet, aldrig.

 

Du kan genomföra en miljon val men det blir inte mer demokrati om de du väljer inte är de som sedan arbetar för sina väljare, i Thailands fall ens arbetar alls.

I framtiden kommer Thailands nuvarande barn att få betala av vad denna regering snott åt sig på några år, vi pratar så stora summor att det är svårt att greppa.

 

Att då hänvisa till att de följt konstituionen som de förövrigt försökte ändra så att en icke vald men dömd för brott man skulle kunna bli friad, det smakar mest bara unket.

Link to comment
Dela på andra sajter

HALLELUJA.. :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  När kommer ni stackare inse att det kommer att ta en sådär kanske 50 år för att ändra detta land och folk. Här sitter ni 

o grubblar hur vi ska göra det på nästa val typ.. :) Små steg vänner,små steg.. ;)

 

Absolut, men stegen måste faktiskt vara framåt inte bakåt, och ett första steg är att göra sådana som Suthep och Thaksin skyldiga för vad de gör, inte försöka fria dem även om de är solklara brottslingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut, men stegen måste faktiskt vara framåt inte bakåt, och ett första steg är att göra sådana som Suthep och Thaksin skyldiga för vad de gör, inte försöka fria dem även om de är solklara brottslingar.

Allting går framåt,du har bara inte insett det än..:) Förutom vid skyregn då vi måste klättra tillbaka upp i träden.

Fast mot slutet så ser man lätt bakåt har jag märkt.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting går framåt,du har bara inte insett det än.. :) Förutom vid skyregn då vi måste klättra tillbaka upp i träden.

Fast mot slutet så ser man lätt bakåt har jag märkt.. :crazy:

Förutom Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom Thailand.

Fel..:) Härligt att se på hur bara på några år hur mkt det expanderat med butiker och större affärsrörelser bara i

våra närområden så nog går det framåt alltid. Ta av dig penisskynket o klättra ner från trät du med..eller förresten behåll den på dig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel.. :) Härligt att se på hur bara på några år hur mkt det expanderat med butiker och större affärsrörelser bara i

våra närområden så nog går det framåt alltid. Ta av dig penisskynket o klättra ner från trät du med..eller förresten behåll den på dig..

Är det inte läggdags snart, lillen?

 

Nu är det så att vi inte bor i en röd r*vslickare by, utan i södra Isaan. Vi har inga fancy affärer ingen sophämtning inget fas telefonnät, vi har dåliga vägar men folket i byn kan hålla huvudet högt.

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du tänkt på att sanningen kan se olika ut. Inte p.g.a av att ena parten sitter inne med sanningen och den andra blåljuger utan att man upplever sanningen olika. Ofta beror det på att man blir färgad av olika saker som t.ex vänner, tidningar mm. Sen är det ju så att vi har olika åsikter. Och så ska det ju vara.  :_russian:

 

Naturligtvis ser IL´s och Carpenters "Sanning" annorlunda ut eftersom de får den direkt får den röda propaganda maskinen och vägrar ifrågasätta den information de matas av där. Den store ledaren har talat och då måste det vara sant...

 

Man skulle i det här fallet kunna be IL om en länk till när det inträffade att TRT/PPP/PTP förvägrades rätten att tala i parlamentet men eftersom han inte länkar till något eller backar upp sina påståenden med någon som helst fakta så kan vi konstatera att han ljuger värre än en halt häst travar och är det något jag avskyr så är det folk som medvetet ljuger för att de tror det gynnar deras argumentation.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang, hur många av era butiker i din by går runt eller får någon slant över. Det är väl mest Faranger som står för pengarna. Vad jag vet så är det inte många som går i vinst. Men det är väl skillnad på IL och dina byar det är ju Röd propaganda som gäller.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Carpenter, jag vet inte om du Kan rutinerna i Rickstan. Men Anförande är tidsbegränsat liksom Repliker är det. Alla får framför sina Åsikter oavsett Färg. Det är Demokrati, FATTAR DU ELLER LÄGG NER DITT SVAMEL.

Sakaeo

Det är ju vad jag säger, men att 50 talare, skall i två timma på man upprepa vad föregående sagt, handlat inte om demokrati.

Vad det handlar om får du väl försöka tänka på

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang, hur många av era butiker i din by går runt eller får någon slant över. Det är väl mest Faranger som står för pengarna. Vad jag vet så är det inte många som går i vinst. Men det är väl skillnad på IL och dina byar det är ju Röd propaganda som gäller.

Sakaeo

Nu säljer man ju inte till priser under inköp, så jag vill nog påstå att alla går runt. I byarna har man ju ingen hyra utan säljer från egen lokal

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, så har "fredsivrarna" i Bangkok anförda av snillet Suthep gjort en "fredstrevare".

 

Ett uttalande som relaterades på TV nyheterna idag tisdag, ungefärligt översatt...riktat till de röda, "kom ni hit till Bangkok så ska vi se vem som är starkast" och det var definitivt avsett som en utmaning med våld i botten.

 

Jojo, inte bara de onda, dumma, krigiska rödingarna ger "the land of smiles" ett annat ansikte!

 

 

Bara som lite balans i alla anföranden från de "fredsbevarandes" anhang!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir mycket sandlåda då ingen ställer i en debatt i TV eller liknande, mest som unga grabbar som skryter om vems pappa är starkast.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte läggdags snart, lillen?

 

Nu är det så att vi inte bor i en röd r*vslickare by, utan i södra Isaan. Vi har inga fancy affärer ingen sophämtning inget fas telefonnät, vi har dåliga vägar men folket i byn kan hålla huvudet högt.

Hihihi jaja. Gick o la mig faktiskt då jag går upp tidigt.  Rövslickare :rotfl: ;utveckling kallas det för och 

inte ska de skämmas för att det går framåt. 

Men lycka till med banjospelandet vid by ån.. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihihi jaja. Gick o la mig faktiskt då jag går upp tidigt. Rövslickare :rotfl: ;utveckling kallas det för och

inte ska de skämmas för att det går framåt.

Men lycka till med banjospelandet vid by ån.. :whistle:

Banjospelandet? Som man känner sig själv känner man andra.
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang, hur många av era butiker i din by går runt eller får någon slant över. Det är väl mest Faranger som står för pengarna. Vad jag vet så är det inte många som går i vinst. Men det är väl skillnad på IL och dina byar det är ju Röd propaganda som gäller.Sakaeo

Ingen aning men kan inte tänka mig att de har råd att driva i år efter år utan vinst. Australiensarn i byn går nog hyffsat med sin bar. Andra är thai ägda. Frugan har ingen omsättning att tala om än, tar några år att etablera sig men folk börjar hitta dit..:) Maten gör hon 50% vinst på och internet är nog bättre än så. Allt annat är 20% vinst på rakt igenom och det mesta körs till henne och byts ut gratis om d råkar bli gammalt så inget svinn.

Kostnader 500baht för tillstånd och el runt 1000baht i månaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är en demokratisk rättighet att få framföra sin åsikt,varför låter inte talmannen dem göra det då om de är såna förespråkare för demokrati.Föregå med gott exempel?Hört talas om det?

Hej

 

Tycker du inte att röda och gula politiker bör behandlas lika i parlamentet?

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ingen aning men kan inte tänka mig att de har råd att driva i år efter år utan vinst. Australiensarn i byn går nog hyffsat med sin bar. Andra är thai ägda. Frugan har ingen omsättning att tala om än, tar några år att etablera sig men folk börjar hitta dit.. :) Maten gör hon 50% vinst på och internet är nog bättre än så. Allt annat är 20% vinst på rakt igenom och det mesta körs till henne och byts ut gratis om d råkar bli gammalt så inget svinn.

Kostnader 500baht för tillstånd och el runt 1000baht i månaden.

Hej

 

Känner inte heller någon i vår by som på lång sikt driver en verksamhet med ständiga förlust, men visst finns det flera som tjänar relativt lite i en falangs ögon.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hihihi jaja. Gick o la mig faktiskt då jag går upp tidigt.  Rövslickare :rotfl: ;utveckling kallas det för och 

inte ska de skämmas för att det går framåt. 

Men lycka till med banjospelandet vid by ån.. :whistle:

Hej

 

Ser precis som du positivt på att byarna utvecklas + att familjerna där får stadigt bättre ekonomi och liv.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var nog tur att det bara kom 50,000 istället för 500,000 då de röda, precis som 2010 och till skillnad från de mångfärgade, inte verkar tycka det är lika roligt att städa som att demonstrera så där i största allmänhet.

 

Inte utan att man undrar om 50,000 anti-regeringsdemonstranter skulle kunna spendera 2 dagar i Udon Thani utan att bli beskjutna med granatgevär och sedan tillåtas lämna med ett par hundra ton sopor efter sig, bokstavligen talat alltså.

Hej

 

Städade dom gula efter sig?

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tycker att din jämförelse med 1:a maj demonstrationer och dom demonstrationer som Suthep har organiserat haltar en hel del. 

 

För det första. En demonstration i Sverige genomförs under en begränsad tid (och på gator) som man tidigare har fått godkända efter att ha ansökt om detta hos polisen. Och normalt brukar demonstrationen ske under ett antal timmar och inte ett antal veckor/månader som Suthep har drivit sina demonstrationer.

Sedan har jag aldrig hört att Svenska godkända demonstrationer har förhindrat statliga tjänstemän att komma till sitt jobb, Att demonstrationer har förhindrat  att demokratiska partier registrerar sig till ett val utlyst enligt landets konstitution, Och dessutom har aldrig en svensk demonstration för förhindrat att människor som vill inte kan lägga sin röst i ett enligt konstitutionen utlyst val.     Och dessa saker är väl det som kan kallas terrorism.  I ex skulle nog dom 2 sista punkterna rendera livstids fängelse om det skedde i USA.

 

Sedan detta med maktmissbruk. Ja regeringen gjorde ett antal grodor i slutet av nov (och även före detta). Och att man då startade demonstrationerna tycker jag var mycket bra. Det skedde på det sätt som man kan anse demokratiskt och resultatet vad då att den sittande regeringen beslutade sig för att avgå.  

 

Och när man avgick så följde man den konstitution som funnits ett antal år i Thailand. Man utlyste val inom 60 dagar.

Även detta tycker jag var ett bra bevis på att demokratin fungerar som den skall.

Och man kan ju diskutera detta med 60 dagar men det stod så i den konstitution som har gällt även under tiden när demokraterna satt vid makten (och då inte hade något att invända). Dessutom om sittande regering hade bestämt någon längre tid än 60 dagar så hade dom kunnat åtalas för brott mot konstitutionen vilket man ju kan förstå att dom ville undvika. För vad som kan hända såg vi ju under 2008 när sittande PM avsattes för ett löjligt brott att medverka i ett matlagningsprogram i TV.

Sedan vet vi ju dessutom att konstitutionsdomstolen kom fram till att man skulle kunna sätta ett datum längre fram om man velat om det skett innan valet påbörjats. Men man släppte detta beslut efter att val påbörjats (med förrösterna helgen innan) så i praktiken var detta beslut inte tillämpbart. 

 

Nä det stora problemet med Thailand är väl att oppositionen är så dålig så dom inte ens själva tror att dom klarar att fälla den regering som suttit ett antal år och som kanske inte gjort ett helt perfekt jobb. Utan istället vill dom ha bort all typ av demokrati.

 

Och att sedan den store förkämpen är just Suthep som har en hel del lik i garderoben efter att ha tillträtt en regering strax efter "black may 1992" och där aktivt tagit del i mörkläggningen av vad som då skedde och vad som hänt en stor mängd "saknade".

 

hf 

Hej

 

Tack för ett klockrent inlägg som säkert sved hos den del av dom på forumet som vill avskaffa demokratin.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihihi jaja. Gick o la mig faktiskt då jag går upp tidigt.  Rövslickare :rotfl: ;utveckling kallas det för och 

inte ska de skämmas för att det går framåt. 

Men lycka till med banjospelandet vid by ån.. :whistle:

Are we having a pissing contest?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...