Jump to content
IGNORERAD

500,000 rödskjortor ska delta i demonstration i Bangkok på lördag


MPR Nyheter

Recommended Posts

Enligt din uppfattning?

 

Men kan du inte förklara för oss som inte fattar vad en mc(typ Harley) gör att ägaren tagit en politisk ståndpunkt, ser fram emot ditt svar, och skriv gärna vilka mc som du anser vara ok samt vilka flaggor som gör det samma.

Får man ha en uppfattning på det här forumet  eller är det din fascistiska  den rätta.

 

Men nu var ju inte citatet till dig utan månen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 837
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    132

  • Tallviking

    98

  • carpenter

    83

  • måne

    58

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Får man ha en uppfattning på det här forumet  eller är det din fascistiska  den rätta.

 

Men nu var ju inte citatet till dig utan månen.

 

Att påstå vad andra har för åsikter blir alltid fel..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Att påstå vad andra har för åsikter blir alltid fel..

Nej och åter nej, inte utifrån hur man skriver.

Angående dig själv har ju många en uppfattning, men du år ju som gåsen det bara rinner av

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du läser ju inte ens så du kan ju inget veta.

Nu avslöjade du ditt IQ, inte ens värt att svara på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej och åter nej, inte utifrån hur man skriver.

Angående dig själv har ju många en uppfattning, men du år ju som gåsen det bara rinner av

 

Du förstår uppenbart inte ens det bakomliggande problemet med ditt beteende ! :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du läser ju inte ens så du kan ju inget veta.

Men nu var ju citatet inte till dig utan till IL.

 

Såg att du hade detta svaret i ett inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Hyfsat neutral information i ämnet finns i media, men det verkar inte som om alla vill ta till sig det som skrivs i t.ex Bangkok Post.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

Om jag inte vill ta till mej vet jag inte. Snarare är att jag inte orkar eller har tid. Bra i.a.f. att du skriver att den är hyfsat neutral. Dessutom har vi ju dej på det här forumet och det räcker långt.

Oftast räcker det med att ögna igenom vad du skriver och sedan tycka tvärt om så vet jag med säkerhet att det är bästa vägen för ett mer demokratiskt samhälle och bättre för alla medborgare.

Så fortsätt gärna i att hävda saker som t.ex. att tysta ned oppositionen är helt i sin ordning, att man som "folkvald" kan förskingra miljarder för att sedan gå fri och att vallöften är sånt man säger men inte behöver hålla. För då vet jag direkt att det inte har något med demokrati att göra.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man ha en uppfattning på det här forumet  eller är det din fascistiska  den rätta.

 

Men nu var ju inte citatet till dig utan månen.

Då kan jag upprepa frågan.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte förvåna mig att du i din ungdom körde omkring på din mc med den amerikanska flagan.
Skulle du få en fin stund i din FNL_hörna om jag svarade JA,tyvärr unnar jag dig inte det,du klistrar på mig en färg efter hur du tolkar mina inlägg  :ahh: jag är varken gul eller röd,jag värnar om det thailändska folket och dess framtid men det kan inte du och några tillhär inte göra när ni försvarar en stortjuv som bara tänker på sin släkts välbefinnande och skiter fullständig i hur han får makt och pengar,som går över lik för sina syften och påstår att han står på de fattigas sida.Och ni går på det,ofattbart.Jag åker MC med de skyddskläder som hör till MC_åkning.Sorry att jag berövade dig på din stund men du kan nog ta en tralla utan mig. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nä min uppfattning baserar sig på fakta inte drömmar och propaganda.

 

1. Fakta är att bönderna skulle haft betalt i september/oktober 2013 när de lämnade över sitt ris. 

 

2.Fakta är att Yingluck valde att lösa upp parlamentet den 8 december 2013 och därefter satte sig i en caretakerposition med begränsade befogenheter.

 

3. Fakta är att regeringen hade drygt 2 månader på sig att skaffa fram pengarna innan valet utlystes.

 

4. Fakta är att Sutheps blockad av Bangkok inleddes den 13 januari 2014, drygt 3 månader efter att bönderna lämnade över sitt ris till regeringen.

 

Men du skiter ju i vad som är sant och tror hellre på lögner från din gurus propagandamaskin.

Hej

 

1. Utbetalningarna sent i oktober försenades p.g.a brist i kassan och att oppositionen på alla sätt försökte hindra lån och utbetalningar via domstolar.

 

2. Var det inte Suthep och PDRC,s krav att Yingluck skulle avgå samt hennes ovilja att använda våld som låg bakom att landet nu har en caretaker regering?

 

3. Denna tid räckte uppenbarligen inte.

 

4. Dom allra flesta som inte har fått betalt lämnade in sitt ris senare än sep-okt, många lämnade ris i nov-dec.

 

Jag är som sagt nog mer inne på dom officiella förklaringarna till den uppkomna situationen än dina gult vinklade spekulationer ifrån The Nation och Blue Sky.

 

Varför inte bara inse att det saknas pengar i risstödsprogramet, att lån tillfälligt måste användas för att dom bönder som ännu inte har fått sina pengar ska få betalt, att dessa lån med en caretaker regering måste beviljas av EC, svårare än så är det inte.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men jag får väl göra  det enklare för dig, Om inte din fascist vän Suthop. och hans kompisar i det demokratiska partiet stannat kvar i parlamentet så hade bönderna fått sina pengar för länge sedan. 

Hej

 

Så är det med garanti men att försöka få en gul människa att förstå något så alldeles uppenbart är dock inte enkelt.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

1. Utbetalningarna sent i oktober försenades p.g.a brist i kassan och att oppositionen på alla sätt försökte hindra lån och utbetalningar via domstolar.

 

2. Var det inte Suthep och PDRC,s krav att Yingluck skulle avgå samt hennes ovilja att använda våld som låg bakom att landet nu har en caretaker regering?

 

3. Denna tid räckte uppenbarligen inte.

 

4. Dom allra flesta som inte har fått betalt lämnade in sitt ris senare än sep-okt, många lämnade ris i nov-dec.

 

Jag är som sagt nog mer inne på dom officiella förklaringarna till den uppkomna situationen än dina gult vinklade spekulationer ifrån The Nation och Blue Sky.

 

Varför inte bara inse att det saknas pengar i risstödsprogramet, att lån tillfälligt måste användas för att dom bönder som ännu inte har fått sina pengar ska få betalt, att dessa lån med en caretaker regering måste beviljas av EC, svårare än så är det inte.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

1: Ren lögn, i början på september, i början på oktober så betaldes det ut pengar, har aldrig varit uppe i några domstolar att sluta betala, lögn.

 

2: Nä

 

3:

 

4: Inte alls, enligt den tidning du litar på så ar det obetalda riset inlämnat och sålt i maj-september 2013.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

1: Ren lögn, i början på september, i början på oktober så betaldes det ut pengar, har aldrig varit uppe i några domstolar att sluta betala, lögn.

 

2: Nä

 

3:

 

4: Inte alls, enligt den tidning du litar på så ar det obetalda riset inlämnat och sålt i maj-september 2013.

Hej

 

Du har din uppfattning och jag min.

 

Jag grundar min uppfattning på officiella uppgifter och hyfsat neutral media som ex.vis Bangkok Post.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

1. Utbetalningarna sent i oktober försenades p.g.a brist i kassan och att oppositionen på alla sätt försökte hindra lån och utbetalningar via domstolar.

 

2. Var det inte Suthep och PDRC,s krav att Yingluck skulle avgå samt hennes ovilja att använda våld som låg bakom att landet nu har en caretaker regering?

 

3. Denna tid räckte uppenbarligen inte.

 

4. Dom allra flesta som inte har fått betalt lämnade in sitt ris senare än sep-okt, många lämnade ris i nov-dec.

 

Jag är som sagt nog mer inne på dom officiella förklaringarna till den uppkomna situationen än dina gult vinklade spekulationer ifrån The Nation och Blue Sky.

 

Varför inte bara inse att det saknas pengar i risstödsprogramet, att lån tillfälligt måste användas för att dom bönder som ännu inte har fått sina pengar ska få betalt, att dessa lån med en caretaker regering måste beviljas av EC, svårare än så är det inte.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

 

1: Brist i kassan? Så PTP regeringen hade alltså inte den blekaste aning hur de skulle finansiera sina dyra vallöften innan de klubbades igenom? Lägg märke till att Ricepledge programmet borde vara finansierat i 2013 års budget utan att behöva låna pengar i december 2013 efter att PTP själv valt att sätta sig i caretaker position.

 

2: Använda våld? Drömmer du om Yingluck som Thailands svar på kapten Mesterton? Att använda våld mot fredliga demonstranter är inte någon bra lösning det trodde jag att du som fackman kände till?

 

3: Hon kunde väl skippat en utlandstripp under denna period så hade hon kanske haft tid att lösa problemet med pengarna till bönderna?

 

4: De lämnade in riset i maj-september 2013. Men det är ju intressant att se hur regeringen prioriterar utbetalningar till "Röda" byar framför andra. Ett solklart brott mot alla demokratiska principer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har din uppfattning och jag min.

 

Jag grundar min uppfattning på officiella uppgifter och hyfsat neutral media som ex.vis Bangkok Post.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Får man fråga vilka andra "hyfsat neutrala" media du läser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att Yingluck näms i detta med ricepledge. Hon har troligtvis aldrig haft en aning om vad det handlat om och inte heller ens närvarat i de möten där hon är och varit ordförande för.

Allt har nog regiserats från utlandet och den riktige demokratiske folkvalde ledaren.

Finns många artiklar i utländsk press om kuppförsöket att manupilera världsmarknadspriserna på ris.

Därför fanns ingen plan om finansering av pengarna till bönderna.

Det skulle sköta sig själv med intäckterna från risexporten och det höga manupilerade världsmarknadspriset.

Nu gick det inte som planerat.

Pengarna tog slut långt tidigare än när utbetalningarna ställdes in, men genom lån och flytt av medel från flera infrastruktursatsningar kunde man hålla på till september.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vilka andra "hyfsat neutrala" media du läser?

Ja du börjar mer ock mer fundera på dig, men skit i det.

IL har åtskilliga gånger skrivet vilka medier han läser, så vit jag minns så är det otaliga inklusive den gula The Nation

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du börjar mer ock mer fundera på dig, men skit i det.

IL har åtskilliga gånger skrivet vilka medier han läser, så vit jag minns så är det otaliga inklusive den gula The Nation

Jaså du har degraderats till IL´s sekreterare? Då kanske du skall byta nic. från carpenter till "Miss Secretary"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

1: Brist i kassan? Så PTP regeringen hade alltså inte den blekaste aning hur de skulle finansiera sina dyra vallöften innan de klubbades igenom? Lägg märke till att Ricepledge programmet borde vara finansierat i 2013 års budget utan att behöva låna pengar i december 2013 efter att PTP själv valt att sätta sig i caretaker position.

 

2: Använda våld? Drömmer du om Yingluck som Thailands svar på kapten Mesterton? Att använda våld mot fredliga demonstranter är inte någon bra lösning det trodde jag att du som fackman kände till?

 

3: Hon kunde väl skippat en utlandstripp under denna period så hade hon kanske haft tid att lösa problemet med pengarna till bönderna?

 

4: De lämnade in riset i maj-september 2013. Men det är ju intressant att se hur regeringen prioriterar utbetalningar till "Röda" byar framför andra. Ett solklart brott mot alla demokratiska principer.

Hej

 

Vi får väl konstatera att du har en uppfattning och jag en annan.

 

För övrigt kan jag lägga till att man normalt inte skördar tidigare än oktober - november i vår del av Isaan, så att lämna in ris i maj - sept är omöjligt hos oss eftersom dom allra flesta bara odlar en gång.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har din uppfattning och jag min.

 

Jag grundar min uppfattning på officiella uppgifter och hyfsat neutral media som ex.vis Bangkok Post.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du har inga källor, du hittar på!

 

Enligt t.ex. Bangkok post så är det obetalda riset från förra sommaren, april till september och ENLIGT samma tidning så har ricepledge aldrig varit finansierat och är också den stora anledningen till att Yingluck sa upp sig, alltså enligt den tidning du hänvisar till (ännu en gång, vill du ha länkar kan jag fixa detta, men inte förrän du för första gången i ditt liv vedemerar vad du själv påstår)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag grundar min uppfattning på officiella uppgifter och hyfsat neutral media som ex.vis Bangkok Post.
Men dina kanaler säger ju att det är ris från maj-september som inte betalts ut,och då var det väl ingen demonstrtion eller någon som hindrade att utbetalning skedde eller att du sen skyller/ljuger på KD:EC och alla andra för att skydda din messias upprepande misstag säger det mesta 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Du har inga källor, du hittar på!

 

Enligt t.ex. Bangkok post så är det obetalda riset från förra sommaren, april till september och ENLIGT samma tidning så har ricepledge aldrig varit finansierat och är också den stora anledningen till att Yingluck sa upp sig, alltså enligt den tidning du hänvisar till (ännu en gång, vill du ha länkar kan jag fixa detta, men inte förrän du för första gången i ditt liv vedemerar vad du själv påstår)

Hej

 

Självklart blir hela systemet underfinansierat om inte uppköpt ris säljs i tid och till rätt pris, vem har påstått något annat?

 

Lika självklart är det väl att detta risstöd går med förlust precis som alla andra jordbruksstöd t.ex inom EU och USA, det är en utopi att jordbruksstöd är lönsamt och går med vinst, det är som det hörs på namnet ett stöd och inget annat.

 

Sen finns det väl en gräns hur mycket ett stöd får kosta och den har nog Thailand redan nått, så jag är inte alls förvånad över att utlovade ersättningar för 2014 har sänkts och tror att fler sänkningar kommer.

 

Men i frågan om vem som i nuläget kan besluta om att dom bönder som ännu inte har fått betalt ska få detta så ligger bollen solklart hos EC tills en ny regering har valts och tillträtt och det borde t.o.m du begripa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså du har degraderats till IL´s sekreterare? Då kanske du skall byta nic. från carpenter till "Miss Secretary"

Dit svar var givet på för hand.

Har du täckt på vad jag nu kommer att svara.

 

 

 

Jo, du du går ofta in å svarar för andra eller tar över en fråge ställning ställd till någon annan.

 

Mitt svar här hade jag redan tänkt ut innan du kommenterade, mitt svar ang IL

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart blir hela systemet underfinansierat om inte uppköpt ris säljs i tid och till rätt pris, vem har påstått något annat?

 

Lika självklart är det väl att detta risstöd går med förlust precis som alla andra jordbruksstöd t.ex inom EU och USA, det är en utopi att jordbruksstöd är lönsamt och går med vinst, det är som det hörs på namnet ett stöd och inget annat.

 

Sen finns det väl en gräns hur mycket ett stöd får kosta och den har nog Thailand redan nått, så jag är inte alls förvånad över att utlovade ersättningar för 2014 har sänkts och tror att fler sänkningar kommer.

 

Men i frågan om vem som i nuläget kan besluta om att dom bönder som ännu inte har fått betalt ska få detta så ligger bollen solklart hos EC tills en ny regering har valts och tillträtt och det borde t.o.m du begripa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

I nuläget kan ingen besluta om att betala de pengar som regeringen Yingluck försnillat genom att vara fullständigt värdelösa.

 

Talade med min granne som sa detta angående ricepledge. "Om du köper ett hus och det sedan visar sig att den du köpte av har intecknat huset för enorma summer, anser du då att du skall betala detta"

 

Han menade att ingen just nu vill ta hand om Thailand då de som gör det nästa gång kommer få ta ansvar för vad Yingluck slarvat bort i detta projekt, och innerst inne så vet du detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Självklart blir hela systemet underfinansierat om inte uppköpt ris säljs i tid och till rätt pris, vem har påstått något annat?

 

Lika självklart är det väl att detta risstöd går med förlust precis som alla andra jordbruksstöd t.ex inom EU och USA, det är en utopi att jordbruksstöd är lönsamt och går med vinst, det är som det hörs på namnet ett stöd och inget annat.

 

Sen finns det väl en gräns hur mycket ett stöd får kosta och den har nog Thailand redan nått, så jag är inte alls förvånad över att utlovade ersättningar för 2014 har sänkts och tror att fler sänkningar kommer.

 

Men i frågan om vem som i nuläget kan besluta om att dom bönder som ännu inte har fått betalt ska få detta så ligger bollen solklart hos EC tills en ny regering har valts och tillträtt och det borde t.o.m du begripa.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Är väl ingen som ställt den frågan, det är ju bara du som dumsvarat på den istället för varför bönderna inte fick betalt tidigare då Badluck var pm.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...