andwa984 Inlagd Mars 19, 2014 Dela Inlagd Mars 19, 2014 Hej, jag undrar om det är någon som vet vilket det mest prisvärda jasminriset är? Jag har provat en hel del märken, somliga är bra, andra jättedåliga. Skriv gärna märke, pris och var ni köper riset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Mars 19, 2014 Dela Inlagd Mars 19, 2014 90 spänn 5 kg Ris från Thailand i thaibutik å inköpt i Avesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 i Stockholm då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maloon Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 i Stockholm då? ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 Min fru tycker att ICAs jasminris är kanonbra. Priset kan ju variera från butik till butik, men ca 35 kr för 2 kilos paketet. Riset kommer från Thailand. //Johan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 Det enda som duger till frugan är Royal Umbrella “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 Det enda som duger till frugan är Royal Umbrella Samma här. Brukar få släpa hem en 20 kg säck med jämna mellanrum. F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 Kolla med Arno Holm Årsta partihallar, dom har en jävla massa märken å till rätt pris... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 SSS sitter inne med djup kunskap om ris. Allt ris är för dyrt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andwa984 Inlagd Mars 20, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 20, 2014 Tack. Ska prova det där Royal Umbrella. Någon som vet var bästa priset finns? Thailaan affär tog 359 kr för 20 kg såg jag, Thaigrossisten.se 310 kronor, men där tillkommer mycket fraktkostnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 Tack. Ska prova det där Royal Umbrella. Någon som vet var bästa priset finns? Thailaan affär tog 359 kr för 20 kg såg jag, Thaigrossisten.se 310 kronor, men där tillkommer mycket fraktkostnad. Bästa pris får du nära där du bor ! Om riset är 30 spänn/kg billigare hos thaifong i Märsta men du får åka X antal mil för att hämta det så är det ingen förtjänst. Googla runt runt och bilda dig en egen uppfattning men om din ekonomi faller på några kronor per kilo hit och dit Skaffa en annan tjej “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 20, 2014 Dela Inlagd Mars 20, 2014 jag köper mitt jasmine ris på Ö&B (bra enligt exet och hyfsat pris) tror det är 79-85 :_ för 5kilo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 jag köper mitt jasmine ris på Ö&B (bra enligt exet och hyfsat pris) tror det är 79-85 :_ för 5kilo Matrebellen i Tensta tar 100 spänn för 10 kg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 Vi äter umbrella från Thailaan för 359kr. För oss är det inga problem. 20kg för 359kr. Väldigt bra enligt mamma Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tetra Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 Vi köper enbart Royal Umbrella ris, Har för mig att vi betalar 330kr i invandra butiken här i stan för 20kg och det räcker ungefär 1 1/2 mån. Ser alltid till att få så färskt ris som möjligt då smaken blir friskare på något vis och mängden vatten skiljer sig från gammalt o nytt ris ,så kan man köra på det invanda sättet. För ett tag sedan köpte vi vad vi trodde var 2013 års ris men tjejen såg det med en gång att det var en äldre årgång, mycket vitare o hårdare ris ,färskt är något genomskinligt. Funderade då om det kanske förpackas äldre ris för att bli av med det som har lagts på hög i Thailand , förmodar att äldre ris inbringar mindre pengar . Tetra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 När man tittar på kvaliteten på ris så häller man lite i handen. Ju mer transparent riset är och ju mindre vita inblandningar och riskorn desto högre kvalitet. Stockholm ligger inte så långt från Eskilstuna och där finns en importör/grossist med egen butik. Jag lovar dig att om ni gör en dagsutflykt dit och köper ett par säckar ris och fyller på förråden med fisksås och allt annat som behövs så har ni igen soppapengarna. Affären heter New China Trading och har ett mycket bra sortiment till väldigt låga priser tex. 75 cl- fisksås för 12 kr. Vi brukar åka en sväng dit ungefär var tredje månad och bunkra upp. https://www.facebook.com/pages/New-China-Trading/140531868167 Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 SSS sitter inne med djup kunskap om ris. Allt ris är för dyrt. äta ris ,när det finns potatis ,dyrt nä det tror jag inte biafrabarnen äter ju ris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 äta ris ,när det finns potatis ,dyrt nä det tror jag inte biafrabarnen äter ju ris Vad kostar 20 kg oskalad potatis? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 Vad kostar 20 kg oskalad potatis? inte en susning faktiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 inte en susning faktiskt Goa 33:an, ljug för fan inte! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 21, 2014 Dela Inlagd Mars 21, 2014 Goa 33:an, ljug för fan inte! skulle tippa på mellan 5-10 kr kg så mellan 100-200 kr för 20 kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
husse Inlagd Mars 22, 2014 Dela Inlagd Mars 22, 2014 Vad kostar 20 kg oskalad potatis? Undrar vad skalad potatis kostar, måste väl vara billigare, eftersom alla nyttigheter är borta Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga? Skriftlig Ursäkt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Towe Inlagd Mars 22, 2014 Dela Inlagd Mars 22, 2014 När man tittar på kvaliteten på ris så häller man lite i handen. Ju mer transparent riset är och ju mindre vita inblandningar och riskorn desto högre kvalitet. Stockholm ligger inte så långt från Eskilstuna och där finns en importör/grossist med egen butik. Jag lovar dig att om ni gör en dagsutflykt dit och köper ett par säckar ris och fyller på förråden med fisksås och allt annat som behövs så har ni igen soppapengarna. Affären heter New China Trading och har ett mycket bra sortiment till väldigt låga priser tex. 75 cl- fisksås för 12 kr. Vi brukar åka en sväng dit ungefär var tredje månad och bunkra upp. https://www.facebook.com/pages/New-China-Trading/140531868167 mm förutsätter att man har bil och körkort, då får det bli lokala coop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Mars 22, 2014 Dela Inlagd Mars 22, 2014 Citygross säljer också Thailändskt ris i 20kg pack. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 22, 2014 Dela Inlagd Mars 22, 2014 (ändrad) Ja inte är det mycket nyttigheter i ris Jasminris okokt NÄRINGSVÄRDE PER 100 G Energi 1 483 kJ Energi 354 kcal Protein 8 g Fett 0,7 g Mättade fettsyror 0,1 g Kolhydrater 78 g Fibrer 0 g C-vitamin 0 mg D-vitamin 0 mcg Folat 11 mcg Järn 0 mg Zink 1,6 mg Kalcium 0 mg Potatis NÄRINGSVÄRDE PER 100 G Energi 338 kJ Energi 81 kcal Protein 2 g Fett 0,1 g Mättade fettsyror 0 g Kolhydrater 17 g Fibrer 2 g C-vitamin 24 mg D-vitamin 0 mcg Folat 18 mcg Järn 0 mg Zink 0,2 mg Kalcium 4 mg Potatis är gott ..och ris ibland Ändrades Mars 22, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu