M33 Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Mackan,ditt inlägg försvann,men jag kommer inte in på google p.g.a. nåt säkerhetscertifikat som inte godkänns? Inlägget ligger kvar. Men jag är nog inte till någon hjälp då jag är bedrövlig på datorer, googlade bara på felmeddelandet, hamnade på en sida som beskrev hur man löser det. Googla från annan dator, platta eller telefon så hittar du nog en lösning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Inlägget ligger kvar. Men jag är nog inte till någon hjälp då jag är bedrövlig på datorer, googlade bara på felmeddelandet, hamnade på en sida som beskrev hur man löser det. Googla från annan dator, platta eller telefon så hittar du nog en lösning Sånt är överkurs för mig men tack ändå.Grabben är upptagen med sin dator(spelar nåt lagspel)och är okontaktbar Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Sånt är överkurs för mig men tack ändå.Grabben är upptagen med sin dator(spelar nåt lagspel)och är okontaktbar Kolla lillsnorres tub, den visar tydligt hur du gör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Nu har jag gjort som på lill-snorres tub och då försvann MPR helt?Efter mycken slit har jag hittat hit igen men jag vet inte om det blir beständigt.Men ni slipper mig inte för på nåt vis hittar jag hit igen.Tack alla snälla som försökt hjälpa en som inte kan ett skit om data mer än on/off Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Nu har jag gjort som på lill-snorres tub och då försvann MPR helt?Efter mycken slit har jag hittat hit igen men jag vet inte om det blir beständigt.Men ni slipper mig inte för på nåt vis hittar jag hit igen.Tack alla snälla som försökt hjälpa en som inte kan ett skit om data mer än on/off Säkrast att du skickar ner datorn till M33 & Hamnois datorservice HB så löser vi problemen till helgen. Ps Släng med en flaska Ouzo för VIP service Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Mars 29, 2014 Dela Inlagd Mars 29, 2014 Säkrast att du skickar ner datorn till M33 & Hamnois datorservice HB så löser vi problemen till helgen. Ps Släng med en flaska Ouzo för VIP service Jo,det vore nåt LP dyngrak och du med foppatofflor rotandes i min superdator Jag tror jag köper en ny istället blir nog samma sak efter er datafylla Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Jag kan inte starta datorn ens. Kommer till skärmen står det windows starta och det fina märket. Sedan händer ingenting. Sedan laddar jag om och om och om igen. För att försöka komma till startmenyn. Segare än sirap. Är en packard-Bell ca 4år. Ska jag kasta skiten . Skulle vara bra att få tag i alla bilder först. Men man kan väl inte få allt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Jag kan inte starta datorn ens. Kommer till skärmen står det windows starta och det fina märket. Sedan händer ingenting. Sedan laddar jag om och om och om igen. För att försöka komma till startmenyn. Segare än sirap. Är en packard-Bell ca 4år. Ska jag kasta skiten . Skulle vara bra att få tag i alla bilder först. Men man kan väl inte få allt Testa att tryck på F8-knappen flera gånger precis när windows-loggan skall till att dyka upp i början Då får du upp en meny där du kan välja "starta i felsäkert läge" Då kommer du kanske igång såpass att du kan komma in och göra kopia på bilderna till en USB Ibland kan det räcka med att starta i felsäkert läge och sedan välja "starta om" så funkar det bra igen om man har tur Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Jag kan inte starta datorn ens. Kommer till skärmen står det windows starta och det fina märket. Sedan händer ingenting. Sedan laddar jag om och om och om igen. För att försöka komma till startmenyn. Segare än sirap. Är en packard-Bell ca 4år. Ska jag kasta skiten . Skulle vara bra att få tag i alla bilder först. Men man kan väl inte få allt Hej. hade ett liknande läge för c:a 1 vecka sedan. Under pågående backup av min D-disk (WD 1TB) så blev det plötsligt 'blåskärm'. Gick ej att starta igen. BIOS och test gav felkod BIOHD-7 på D-disken som innehöll c:a 600GB data. bl.a. drygt 28000 fotos. OK jag hade backup på det mesta så egentligen ingen större katastrof. Ville dock gärna ha kvar det sista. Startade upp OK med utkopplad D-disk. Laddade ner och brände senaste versionen av Ultimate Boot CD (UBCD528), friprogram, som innehåller en hel del bra test och fix program. Däribland programmet Parted Magic som kör under en Linux kernel, som kunde 'montera' D-disken så att all data på den gick att kopiera till en backup disk, (Passport 1TB). Tog c:a 10 timmar då programmet bara kopierade hela folders (mappar heter det visst på Svenska). Oscar, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Testa att tryck på F8-knappen flera gånger precis när windows-loggan skall till att dyka upp i början Då får du upp en meny där du kan välja "starta i felsäkert läge" Då kommer du kanske igång såpass att du kan komma in och göra kopia på bilderna till en USB Ibland kan det räcka med att starta i felsäkert läge och sedan välja "starta om" så funkar det bra igen om man har tur TV har gjort som du sa. men den låser sig även med det du föreslår. Kör felsäkert läge. vad ska jag göra sedan. För något förslag på att starta om kommer aldrig . Datorn hinner fastna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 TV har gjort som du sa. men den låser sig även med det du föreslår. Kör felsäkert läge. vad ska jag göra sedan. För något förslag på att starta om kommer aldrig . Datorn hinner fastna Fastnar den även när du startar i felsäkert läge ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chaiyaphum Inlagd April 10, 2014 Dela Inlagd April 10, 2014 Varför inte lyssna på en gammal och vis man. GE FAN I WINDOWS! När jag köpt en dator med Windows så installerar jag över möget med Linux Mint. Det är det bästa alternativet om man inte vill köpa en Mac. Windows är rena katastrofen och blir bara värre ju fler utgåvor som kommer. Tyvärr tycks många tro att det finns ett likhetstecken mellan dator och Windows. Jag har aldrig haft problem med Linux och Mac. Med Windows har jag ALLTID haft problem med. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sarne Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Jag håller med om att Linux är mycket driftsäkert, har många fördelar jämfört med Windows. Tyvärr är Linux lite "nördigt", inte användarvänligt för vanliga användare när man till exempel skall installera det. Den som behärskar lite Unix är säkert som fisken i vattnet tack vare terminalen där en driven användare lätt kan utföra det mesta via kommandon. Dessutom är alla olika versioner lite förvirrande för vanliga datoranvändare. När man fått programmet installerat, ljud och bild att fungera så är Linux oslagbart. Har själv kört Linux Ubuntu i fyra år i min "stora" pc. Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chaiyaphum Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Linux har förändrats oerhört mycket på senare år och är idag det som är lättast att installera och nördigheten är borta idag.T.o.m. min 80-åriga svärmor kunde installera det.Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Varför inte lyssna på en gammal och vis man. GE FAN I WINDOWS! När jag köpt en dator med Windows så installerar jag över möget med Linux Mint. Det är det bästa alternativet om man inte vill köpa en Mac. Windows är rena katastrofen och blir bara värre ju fler utgåvor som kommer. Tyvärr tycks många tro att det finns ett likhetstecken mellan dator och Windows. Jag har aldrig haft problem med Linux och Mac. Med Windows har jag ALLTID haft problem med. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Prisa vara gud din evangelist. Jag har använt Windows sedan tidernas begynnelse och har aldrig haft problem med det. Ett antal Hårdvarukrascher har jag haft genom åren och hustru som spillt vatten över datorn.. men det kan man ju knappast skylla på Bill Gates för. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Fastnar den även när du startar i felsäkert läge ? Inte direkt utan efter någon eller några minuter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Inte direkt utan efter någon eller några minuter Tror du bör be om hjälp från någon som kan fixa den på plats Man kan t.ex skaffa en Live-DVD/CD med Linux eller Windows på som man startar datorn från och kör helt ifrån skivan Då kan man kopiera över alla dina filer som du vill spara till en USB-disk och efter det installera om datorn helt Men det är inget du bör ge dig på själv om du inte vet hur man gör Det finns en liten risk att det är ett hårdvarufel dock men det går inte att avgöra förrän man installerat om datorn. Fortsätter den då att bråka trots ominstallation får man felsöka hårdvaran (kan vara ett grafikkort eller mest troligt moderkortet med t.ex ett temperaturfel Är det en bärbar eller stationär dator ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 stationär. Tror man behöver en startdisket. För att sedan rensa allt och börja om. Man förlorar mycket bilder. Men va fan. Går det inte så går det inte. Troligtvis är det bättre att slänga skiten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 stationär. Tror man behöver en startdisket. För att sedan rensa allt och börja om. Man förlorar mycket bilder. Men va fan. Går det inte så går det inte. Troligtvis är det bättre att slänga skiten Be någon hjälpa dig få ur bilderna först via en live-skiva Finns flera baserade på Windows t.om Här är en av dom http://www.ubcd4win.com/downloads.htm Eller om du har tillgång till en dator som funkar (vilket du verkar ha) så tanka ner den där och bränn ut den på en CD Starta sedan din trasiga dator hemma med CD:n så kommer du igång och kan kopiera ut dina filer du vill spara till en USB Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Med Windows har jag ALLTID haft problem med. Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2 Har du någån gång använt en orginalversion av Windows? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 För att rädda bilderna är det enklast att ta ut hårddisken och koppla upp den mot en annan dator, lätt som en plätt. Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chaiyaphum Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 (ändrad) Har du någån gång använt en orginalversion av Windows? Om jag har använt en orginalversion av Windows? Jodå, ända sedan version 1.1 1985 eller 1986 eller något sådant. Microsoft har gjort mycket gott för att förenkla användandet I FORNA TIDER men i dag? Det är rena katastrofen. Visst, det finns en del bra grejer men dessa återfinns inte i själva operationssystemet utan i användbara program, Tyvärr är det så att specialprogram ofta skrivs enbart för windows men om man är en "vanlig" användare så finns det fullgoda och ibland bättre alternativ inom open source rörelsen. Jag som f.d. nätverkstekniker klarar mig med det som Linux Mint har att erbjuda. Min son, han är programmerare med eget företag, använder inte Windows utan håller sig till Mac och Linux. Det samma gör en mängd proffs i det gebitet. Nu är väl inte Linux helt problemfritt heller. Speciellt inte den nya versionen av "Ubuntu" som jag upplever som svårnavigerat. En variant på detta system återfinns i Linux Mint som är så enkelt att t.o.m. min åldrade svärmor klarar det utan att behöva fråga mig särskilt ofta. Jag är INTE fanatiker som någon här lät påskina. Den som vill använda Windows och dras med alla de problem som det för med sig får väl göra det. Jag kommer nog aldrig att återvända dit till stenåldern. http://linuxmint.se/ Ändrades April 11, 2014 av chaiyaphum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Fungerar hårddisken? Bra då är det möjligt att rädda alla dina data ( foton). Nu har 10 sidor varit inne i dina problem och skrivit. Ta ut hårddisken ur datorn och koppla upp den som slav på en annan dator (basic kunskap för alla som håller på med datorer) Sedan kan ni läsa ur det ni viill. Är det krypterad information så får ni mounta den i ett linux operativ och se om det kan komma igenom krypteringen. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd April 11, 2014 Dela Inlagd April 11, 2014 Jag tänker låta en snidare kolla först så får vi se. Återkommer med mera info. Lämnar in den i morgon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd April 12, 2014 Dela Inlagd April 12, 2014 Nu har 10 sidor varit inne i dina problem och skrivit. Vad får dig att tro att trådens 10 sidor handlar om Johns datorproblem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu