Jive Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Jag har en Compac Presario desktop - inköpt 2009. Sedan några dagar tillbaka kommer jag inte in på MPR med Firefox (iaf inte inom 20 min). Med Explorer 8 kommer jag in, men varje sida tar 3-4 min att ladda. Övriga websidor inga problem. Ctrl+F5 hjälper inte. Har Windows XP. Har försökt att uppgradera till Windows 7, kommer bara ung halvvägs innan jag blir "nekad" att fortsätta. Eftersom jag kan komma in och köra normalt på MPR med frugans Ipad, så måste det vara fel i min desktop, men vad? Detta har jag skrivit med desktoppen, men går nu över till Paddan för att kolla ev svar. Tacksam för hjälp. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Hult Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Gör en fabriksåterställning på din dator.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Mitt tipps är att helt enkelt köpa en ny dator. Själv gjorde jag det för ett par veckor sedan då min tidigare var från 2009 och började krångla. Fem år är ett långt liv för en dator. Se till att göra backupp på allt du vill spara och köp en ny. Du kommer troligen aldrig att få en bra fungerande dator av din gamla igen. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Testa ladda ner Ccleaner och kör det, kan göra rena underverk med en krånglande dator. Annars kan du göra en systemåterställning till ett tidigare tillstånd då den fungerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 Tack för era förslag. Varken fabriksåterställning eller systemåterställning till ett tidigare datum hjälpte, så det får nog bli en ny dator. Förslag på märke för "normalanvändning"? Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Jag köpte en sådan här på netonnet. Hoppas den håller i fem år. ASUS X550DP-XX046H + Office 365 Art.nr: 197124 Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Jag köpte en sådan här på Netonnet. Tycker det var rätt mycket för pengarna. Hoppas nu bara att den håller i fem år. ASUS X550DP-XX046H + Office 365 Art.nr: 197124 Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Men nu för tiden är ju operativsystemet Win8 eller 8.1. Vilket jäkla skit alltså. Som tur är så kan man ladda hem ett program som heter Classic Shell och med det så kan man ställa in datorn så den ser ut och uppför sig som med Vista, XP eller Win7. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Keithan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Jag köpte en sådan här på Netonnet. Tycker det var rätt mycket för pengarna. Hoppas nu bara att den håller i fem år. ASUS X550DP-XX046H + Office 365 Art.nr: 197124 ASUS verkar sälja bra grejor till vettiga priser Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 Men nu för tiden är ju operativsystemet Win8 eller 8.1. Vilket jäkla skit alltså. Som tur är så kan man ladda hem ett program som heter Classic Shell och med det så kan man ställa in datorn så den ser ut och uppför sig som med Vista, XP eller Win7. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Men nu för tiden är ju operativsystemet Win8 eller 8.1. Vilket jäkla skit alltså. Som tur är så kan man ladda hem ett program som heter Classic Shell och med det så kan man ställa in datorn så den ser ut och uppför sig som med Vista, XP eller Win7. Finns väl ingen som vill ha en dator som uppför sig som med Vista? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 Tack Stickan! Jag köper samma om jag får tag i den i Pattis. Får bli ett annat ställe än Tukcom, för där sätter jag inte min fot. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Tack för era förslag. Varken fabriksåterställning eller systemåterställning till ett tidigare datum hjälpte, så det får nog bli en ny dator. Förslag på märke för "normalanvändning"? Märke är egentligen inte ens halva grejen (så länge man undviker Acer) utan det är mer vad som sitter i som är det intressanta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stickan Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Märke är egentligen inte ens halva grejen (så länge man undviker Acer) utan det är mer vad som sitter i som är det intressanta. min förra dator som jag hade i fem år var en Acer med Vista. Jag var helnöjd med den ända tills processorn började ge upp. Stickan Inte för dum för att förstå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 Märke är egentligen inte ens halva grejen (så länge man undviker Acer) utan det är mer vad som sitter i som är det intressanta. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 (ändrad) Jaha, kan nästan förstå det men är ju inte så mycket hjälpt av den infon om jag inte får veta vad man skall ha, men om jag frågar dej snällt, så kanske du berättar. Svar till Knasen alltså. Ändrades Mars 16, 2014 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Vad man ska köpa för dator beror helt på vad man har för använding för den? Tex jag behöver nuförtiden enbart för att surfa på MPR och liknande forum, kanske skrive nån enstaka dockument och ha bilder på HD:n som jag ibland tittar på också. Men inget tungt längre, så jag är hel nöjd med min PacardBell EasyNote TE med en intel på 1,0 Ghrz, intel HD graphiks och 4 Gb minne, DVD ska man ha samt ett nätkort 802,11b/g/n HD:s storlek påverkar priset uppåt, har en ½ Tb och använder en external HD för att spara sånt som man vill behålla även om det blir kracsh. Foton går till molnen så det är inget att oroa sig för. Win 8 tog ju ett tag att vänja sig men funkar bra nu. Betalade 3 500 SEK förra sommaren, tror det var ElGiganten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Ccleaner gratisversionen till vänster... https://www.piriform.com/ccleaner/download Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 (ändrad) Jag har väl ungefär samma krav + att den ska va snabb som blixten. Hatar sega datorer. Svar till Lokkari Ändrades Mars 16, 2014 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 hur du använder ccleaner.. http://www.pconline.se/program/ccleaner-snabbare-dator-gratis/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Mars 16, 2014 Trådstartare Dela Inlagd Mars 16, 2014 hur du använder ccleaner..http://www.pconline.se/program/ccleaner-snabbare-dator-gratis/ jag kör med ccleaner stup i kvarten, men det hjälper inte mycket. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 ladda ned även något av dessa ovh skanna . Obs glöm inte uppdatera innan skanning.. https://www.malwarebytes.org/ eller http://www.superantispyware.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Ccleaner o malwarebytes kör jag 2 - 4 veckors mellanrum, beror helt hur mycket jag tittat på TV via nätet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erik-sson Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 prova med ta bort markeringen enligt övre pilen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matts1965 Inlagd Mars 16, 2014 Dela Inlagd Mars 16, 2014 Tack Stickan! Jag köper samma om jag får tag i den i Pattis. Får bli ett annat ställe än Tukcom, för där sätter jag inte min fot. Hej, Tror mej förstå varför, men e inte helt säker. Beror det på trängseln, obefintliga engelskakunskaper hos de flesta försäljarna, för stort utbud av grejer (svårt att hitta) eller nåt annat? Jag brukar vistas där rätt ofta, bor vanligtvis nästan utanför, och det har väl blivit nåra telefoner under åren, samt en pc. Och så en sak till: Dessa e ju dyra i Thailand, så bättre enligt mej att skaffa hemma ifall du skaffar åt dej själv. Men en pc åt en thai måste du ju köpa där för att få tangentbordet endast dom kan använda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu