Jump to content
IGNORERAD

Dubbeldin 2din mulimediaenhet bil


Soengsang

Recommended Posts

Så.

 

Ska sätta i en ny multimedia stereo i min bil, i Thailand.

 

Men finns ju fan en uppsjö att välja på, någon som har tipps.

 

Den ska typ ha "allt", endast hd är inte krav.

Har egentligen tänkt spendera 10-15k bth på den, har sett inne på shopparna att jag får vad jag söker för den slanten.

Samt typ 20k bth på uppgradering av högtalare, aktiva basar under stolarna.

 

Men har nu hittat och fastnat för denna, lite dyr men?

post-3210-0-53331000-1394850668.png

http://www.iaudio.co.th/PRODUCT/2DIN-CAR-DVD-MULTIMEDIA/2DIN-FOR-MITSUBISHI-TRITON.html

 

Någon som har några tipps, jag är inte särskilt insatt i det med billjud, ingen nörd direkt.men någon som har koll, ska man kanske best från Kina, finns ju hur mycket som helst på tex DX?

 

Edit: anledningen till att byta bilen original mediasystem är att jag skulle här om dagen uppgradera/installera gps:em, det skulle de har 35k bth för, ilvägrar det och lägger hellre slanten på ett nytt och bättre system

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    8

  • Tallviking

    5

  • Pravej

    4

  • thomas001

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inget att tillföra eller tipsa om men den anläggningen som du la in en länk till ser ju häftig ut.

 

Mvh

BBJ

:thumbsup:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Säkert bra, men jag vill att inget ska synas direkt, vad har du för spelare till detta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte Blaupunkt New York 800.

Sålde själv Zulex grejor förut. Min första hemsida var en butik för bilmultimedia.

Det var tider. :)

Och de har blivit bättre, men saknar fortfarande den där sista lilla kvalitetsbiten som de flesta stora märken har idag.

Kollade i Sverige efter Blaupunkten, hittade för ca 8000kr... Letade lite till och hittade i butik i Tyskland för ca 3000. Men fick då självklart köpa kartor för Thailand själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte Blaupunkt New York 800.

Sålde själv Zulex grejor förut. Min första hemsida var en butik för bilmultimedia.

Det var tider. :)

Och de har blivit bättre, men saknar fortfarande den där sista lilla kvalitetsbiten som de flesta stora märken har idag.

Kollade i Sverige efter Blaupunkten, hittade för ca 8000kr... Letade lite till och hittade i butik i Tyskland för ca 3000. Men fick då självklart köpa kartor för Thailand själv.

Så Zulex är inget kvalitets val tror du, har hittat vettiga Kenwood, som ig har det jag söker?

 

Gillade just det med Zulex, att den var i två delar, men är kvaliteten skranglig så kanske det får vara, den kostar ju ändå 29k

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så Zulex är inget kvalitets val tror du, har hittat vettiga Kenwood, som ig har det jag söker?

 

Gillade just det med Zulex, att den var i två delar, men är kvaliteten skranglig så kanske det får vara, den kostar ju ändå 29k

 

De är inte sååå dåliga, Zulex.

Det är säkert bara att gå till närmaste bilhörna och känna på en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd. Har någon några  bra länkar?  Funderar på att "hotta upp" ljudet i min bil, den är ny men lite mera bas skulle inte skada ;-). 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kinesiska "billiga" alltiettmaskinerna har tyvärr ofta dålig kvalitet på både radio och förstärkaren. Har testat flera st och dom har ofta ganska hög nivå på bakgrundsbrus som är störande

 

Det finns en anledning till att dom är billiga

 

Så antingen köper du en dyr med bra kvalitet som "kan allt" men då får du ofta samma problem som du har nu vid uppdatering av gps:en eller så behåller du den stereo du har och istället köper en bra lös gps från t.ex Garmin och då får du enligt mig en både bra stereo och en bra gps

 

Kombienheterna är "häftiga" i början men som sagt är kvaliteten i paritet med priset och det är svårt att uppdatera kartorna i dom

 

Med en lös GPS går du bara in på närmaste elektronikvaruhus med gps:en i handen och ber att få den uppaterad med senaste kartorna för en spottstyver

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De kinesiska "billiga" alltiettmaskinerna har tyvärr ofta dålig kvalitet på både radio och förstärkaren. Har testat flera st och dom har ofta ganska hög nivå på bakgrundsbrus som är störande

Det finns en anledning till att dom är billiga

Så antingen köper du en dyr med bra kvalitet som "kan allt" men då får du ofta samma problem som du har nu vid uppdatering av gps:en eller så behåller du den stereo du har och istället köper en bra lös gps från t.ex Garmin och då får du enligt mig en både bra stereo och en bra gps

Kombienheterna är "häftiga" i början men som sagt är kvaliteten i paritet med priset och det är svårt att uppdatera kartorna i dom

Med en lös GPS går du bara in på närmaste elektronikvaruhus med gps:en i handen och ber att få den uppaterad med senaste kartorna för en spottstyver

Nja är ju trött på det lösa alternativet, finns ju tex flera idag android baserade mediaspelare till bil, då det med uppdate till kartor är inga problem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja är ju trött på det lösa alternativet, finns ju tex flera idag android baserade mediaspelare till bil, då det med uppdate till kartor är inga problem.

 

Jo men dom har oftast iGo som navilösning och den tycker jag har dåliga kartor i Thailand

 

Men främst gillar jag dom inte för att dom har dålig kvalitet på förstärkarna och kass radiodel ofta

 

Dom känns som dom där skitbilliga pekplattorna för under tusenlappen man kan köpa från Kina med Android fast i en annan paketering

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men dom har oftast iGo som navilösning och den tycker jag har dåliga kartor i Thailand

Men främst gillar jag dom inte för att dom har dålig kvalitet på förstärkarna och kass radiodel ofta

Dom känns som dom där skitbilliga pekplattorna för under tusenlappen man kan köpa från Kina med Android fast i en annan paketering

Mja, du kan väl lägga in vilket navprog du vill i din android enhet. Det vill säga min nya dubbeldin?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, du kan väl lägga in vilket navprog du vill i din android enhet. Det vill säga min nya dubbeldin?

 

Du måste få tag på crackade versioner då eftersom du inte har internet och Google Play-store i den

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste få tag på crackade versioner då eftersom du inte har internet och Google Play-store i den

Ok, det ska jag kolla upp.

Det är ju inte intressant.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade den här bla i en av mina bilar

 

Komplett med allt inkl backkamera

 

Kändes som billigt skit

 

post-3404-0-65097300-1394861249_thumb.jp

 

post-3404-0-14540500-1394861263_thumb.jp

 

post-3404-0-01159100-1394861278_thumb.jp

 

post-3404-0-92148900-1394861290_thumb.jp

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, fabrikat ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, fabrikat ?

 

Kinesiskt "noname"

 

Finns massor av varianter på dom

 

Skithäftiga specifikationer med "mycket av allt" men kass kvalitet

 

Skall du ha kvalitet får du köpa de kända märkena från Sony, Kenwood, Pioneer men då får du varken "allt" eller enkla lösningar för uppdatering av GPS

 

Odin har en Pioneer sådan i sin firmabil som jag försökte hjälpa med uppdateringar. var ett helvete och vi fick ge upp till slut. Lyckade bara uppdatera firmwaren men kartorna hade dom skitdåligt stöd för nya versioner med

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, har sett några Kenwood jag är intresserad av, ska kolla dem närmare.

Även Pioner, men de får vara då..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag tog med mig mitt JBL mono, 2ch & 4ch steg till Thailand! Byggde detta på en liten ljudverkstad. Men är inte riktig nöjd. Thaiarna är mycket för att det ska se bra ut, så jag tror inte de har räknat på baslådan & har rätt port. Ska ta med mig mina 12: or nästa gång & lägga ner lite tid att räkna ut volymen på lådan. Denna slamrar det om, eftersom den inte är styv nog pga. Plexit (ej nog stadgad). Finns ingen orsak att visa basarna om ljudet fallnar. Kommer även att köpa en Alpine eller kenwood 2 DIN. Den jag har är rent av skit. Du kan ha hur bra grejor som hellst, men är ljudenheten där ljudet kommer ifrån skit, så faller hela korthuset.?

post-5588-1398057482,73_thumb.jpg

post-5588-1398057516,04_thumb.jpg

post-5588-1398057544,18_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare tipsat om detta extrema ställe när det gäller elektronik, ett (eller flera) kvarter fullsmockat med elektronik (mycket komponenter) samt en hel del bilsterio.

 

"Ban mo" 100 bath med taxi från mbk.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tidigare tipsat om detta extrema ställe när det gäller elektronik, ett (eller flera) kvarter fullsmockat med elektronik (mycket komponenter) samt en hel del bilsterio.

 

"Ban mo" 100 bath med taxi från mbk.

 

Ser ut som att det skulle va i "Worajack" Skriver som man utalar det! Inte en aning hur det stavas! Går att ta flodbåt dit från Mackasan soi 3 Nana också! Vill du ha kvalitet så ta billjudsbutikerna utanfor. Men det kostar som hemma! Kollade på en Pioneer navigatar där, kostade ca 35 000 Bath! Med montering!

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade svärmor i bilen och hon vet alltid bäst när det gäller att hitta rätt, dessutom kan hon överrösta alla förstärkare på marknaden. 

Kvalitetskänslan är väl sådär ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade svärmor i bilen och hon vet alltid bäst när det gäller att hitta rätt, dessutom kan hon överrösta alla förstärkare på marknaden. 

Kvalitetskänslan är väl sådär ..

Har haft tjejen som navigator också, men bestämde mig att "trycka på mute". For gott. Hon sa att Chang Mai var i närheten av Ubon! Då insåg jag att detta var ej en Garmin, utan en billig kopia :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som att det skulle va i "Worajack" Skriver som man utalar det! Inte en aning hur det stavas! Går att ta flodbåt dit från Mackasan soi 3 Nana också! Vill du ha kvalitet så ta billjudsbutikerna utanfor. Men det kostar som hemma! Kollade på en Pioneer navigatar där, kostade ca 35 000 Bath! Med montering!

Nja, videon är från ban mo, mycket trevligt ställe om man är intresserad av elektronik...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...